[Photoshop] Anti-aliasing?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vaak problemen met karteltjes bij photoshop. Zeker als ik een ronde selectie maak. Je kan dan wel anti aliasing aanvinken, maar vaak helpt dat niet voldoende. Feather geeft ook niet het gewenste resultaat.

Hoe lossen de ervaren photoshoppers het selectieprobleem op?
En wat te doen als je de al gemaakte karteltjes wil wegwerken?

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Blaise, ik denk dat je het beste je probleem kan illustreren door een voorbeeldje te laten zien van hoe je het niet wilt hebben.
Volgens mij is de antialiassing van Photoshop prima, en is er geen noodzaak om er meerdere FX over te gooien, dus is het niet misschien zo dat het probleem 'em in de achtergrond kleur zit.
M.a.w. als de achtergrondkleur van je site (als je het hiervoor gebruikte tenminste) bv. blauw is, dan moet je je cirkel in Photoshop op exact dezelfde achtergrondkleur maken, en niet op wit of iets anders.
Maar laat anders maar een pic zien ...

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• Blaise
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://forum.powerweb.nl/messages/22693/57141.jpg
datte dus. Hoe werk je dit weg, of hoe voorkom je dit?

En het is niet echt voor een site, maar in het algemeen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hmm, nou dat heb ik eigenlijk nooit als ik met selectie werk.. :? Alleen als ik veer contract of juist expand.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Blaise
  • Niet online
ow ja, ik ben iets vergeten te vermelden: Het is vooral een probleem als ik de magic wand tool gebruik.

Maar het gaat ook om het oplossen ervan, dus niet alleen om het voorkomen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 02 december 2001 17:43 schreef Blaise het volgende:
ow ja, ik ben iets vergeten te vermelden: Het is vooral een probleem als ik de magic wand tool gebruik.

Maar het gaat ook om het oplossen ervan, dus niet alleen om het voorkomen.
Magic wand tool niet gebruiken. Klinkt lullig maar gewoon proberen te vermijden. Zijn vaak betere oplossing om iets te bereiken zonder magic-wand. Ik gebruik um iig nooit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Blaise
  • Niet online
Dan rest de vraag: Als je dan toch nog kartels ziet, hoe werk je die zo effectief mogelijk weg?

Verwijderd

magic wand tolerantie n beetje aanpassen helpt ook...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

je magic wand selectie inverten (CTRL-SHIFT-I), een beetje featheren (CTRL-ALT-D, 1px) en een paar keer op delete meppen.
De randjes zouden dan weer anti-aliased moeten zijn, weliswaar gefaked maar toch.

edit:
Damn wat een major spelfouten... |:(

www.jurgroessen.nl

• Blaise
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 18:16 schreef Hangloozz het volgende:
je magic wand selectie inverten (CTRL-SHIFT-I), een beetke featheren (ALT-ALT-D, 1px) en een paar keer op delete meppen.
Yesss. dat werkt goed. thanks :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A dacht dat het wel makelijk was om een cirkel in PS te selecten, rulers en dan cirkel select tool om hem 1 op 1 over te nemen ....

maar wat Hangloozz zegt kan ook :)

|{ brrr }] |

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:04
Op zondag 02 december 2001 17:58 schreef Blaise het volgende:
Dan rest de vraag: Als je dan toch nog kartels ziet, hoe werk je die zo effectief mogelijk weg?
Quickmask :P gotta love that

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 19:29
Gaussian blur op 0,4 werkt ook goed bij mij :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Helox-in-a-box
Op zondag 02 december 2001 23:57 schreef Hankey het volgende:
Gaussian blur op 0,4 werkt ook goed bij mij :)
ism met Quickmask natuurlijk :)

• Blaise
  • Niet online
Gaussian blur op 0,4 werkt ook goed bij mij
bij mij niet :P Ik krijg dan het "heb-ik-nou-teveel-bier-op?-effect", oftewel iets te blurry.

Enne...
Hoe werkt quickmask? of is dat weer zo'n onderdeel wat je nog niet snapt na 10 tutorials?

• Helox-in-a-box
Op maandag 03 december 2001 23:07 schreef Blaise het volgende:

[..]

Hoe werkt quickmask?
maak selectie, gaussianblur 0.4, druk op "Q", dan naar image>ajust>brightness/contrast en spelen met contrast tot je een mooie geantialiasde rand hebt, en nog een keer "Q" en je hebt een mooie smoothe rand.

sommige mensen prefereren Levels boven Brightness/contrast, moeje maar zelf proberen wat lekkerder werkt, je kan dit ook via Channels doen, principe is precies hetzelfde alleen dan zie je niet je plaatje drdoor heen zoals met Quickmask dus met QM hejje meer feedback naar je artwork toe

hoop dak een beetje duidelijk ben :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Op zondag 02 december 2001 17:53 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Magic wand tool niet gebruiken. Klinkt lullig maar gewoon proberen te vermijden. Zijn vaak betere oplossing om iets te bereiken zonder magic-wand. Ik gebruik um iig nooit.
Wel met QuickMasking.
'Q', en dan 'W', klik in het niet-roze-vierkant zodat dat geselecteerd wordt, klik 'G', maak mooie gradien, klik weer 'Q' en vervolgens delete.

Dus ik gebruik 'em redelijk vaak in combinatie met QuickMasking. Of is dat gek ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Quickmask IDD! Gewoon al je tools gebruiken om je selectie te maken, zorgen dat alle tools op anti-alias staan, terug naar je image en knippen/ vullen maar!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Blaise
  • Niet online
Dat unpixelize lukt me nu wel met quickmask (thank y'all :)), maar wat is de oorspronkelijke functie ervan?

Verwijderd

Argh ik heb z'n hekel aan quickmask. Ik interpreteer het rood altijd verkeerd om met de selectie die je krijgt.

Het enige wanneer ik quickmask gebruik is eigenlijk nooit. :)

tja voor wat funny effecten maar een aparte zwart wit layer bewerken en die als selectie gebruiken geeft meer inzicht. dan zit je wel gelijk met de magic wand te werken over het algemeneen, maar ff inverten featheren en inverten doet het aardig. De rode gloed die je krijgt met quickmask is slecht te zien. op een aparte layer zie je duidelijk het verschil tussen wit en zwart.

• Blaise
  • Niet online
hmz... ik ga maar eens op zoek naar 1 tutorial...

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

[quoteDe rode gloed die je krijgt met quickmask is slecht te zien.
[/quote]

Je kunt zelf de kleur van je qucikmask instellen, en het verkeerd om selectie-probleem is een kwestie van je selectie terug omdraaien. Ik ben wel fan van de quickmask tool moet ik zeggen.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Pagina: 1