Grokster error > pure function call

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
hoi,
ik startte net grockster op (_weer_ eens wat anders :)) anyway .. toen ik het startte kreeg ik een foutmelding: Pure function call. Hoe kan zoiets ooit door de compiler komen....? Hoe kan je een object maken van een abstracte class met een pure function, en deze vervolgens aanroepen.... :?

just wonderin' :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik heb ook ooit eens zoiets gehad bij de VB ontwikkelomgeving. (Ja, soms kom je er niet onderuit >:) )

Misschien kan dit gebeuren als je vanuit de abstracte klasse in de constructor de virtuele functie aanroept?

ff testen...

[edit]
In c++ krijg je een linker error, wat me redelijk logisch lijkt idd.

[edit2]
Ik zeg c++, maar volgens mij is het erg afhankelijk van de compiler...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Klopt, sommige compilers laten het vrolijk toe om een virtual function in de constructor aan te roepen. Zijn ook al een paar topics over geweest een tijdje geleden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!