Toon posts:

XP unlocking experience: 1400mhz -> 1600mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zaterdag: cpu uit de mobo gehaald. ff onderzocht waar ik aan toe ben met een agfa-gevaert vergrootglas. l1 bridges zijn idd miniscuul :)

tools: nagellak, noname plakband, bison elektro, 2 schone tandenstokers, wc-papier, schaar en een mes.

handelingen: de bridges aan 1 kant afgeplakt met plakband (2xhorizontaal). ervoor gezorgt dat de puntjes van de bridges onder de plakband zat en de plakband goed aangedrukt met de achetrkant van het mesje.
nagellak met een tandenstoker over de laserputjes gezet en paar keer heen en weer geveegd.
na 3 minuten de plakband afgehaald.

PLakband heel fijn gesneden en hele dunne reepjes en verticaal tussen de bridges geplakt (tering :) dit was gekkenwerk) ik moest constant met de vergrootglas controleren of de bridges niet onder het plakband lag.
De plakband reepjes weer aangedrukt met de achterkant van het mesje en toen bison elektro met een tandenstoker aangebracht en aangesmeerd. na 5 minuten plakband afgehaald en cpu teruggezet in de mobo.

resultaten: negatief!! de clockmultiplier werkte niet. mijn cpu bleef een XP1600 :( ;(

toen: cpu weer losgemaakt en ff gecontroleerd me tmijn vergrootglas wat er fout kon zijn gegaan. misshcien was de bison elektro niet goed??? misschien!!!

en dit is weird: mijn 12.00 volt schommelt tussen de 12.04 en 12.13
al zwetende heb ik alle troep om de bridges
schoongemaakt met 90% alcohol :P . en alle stappen zoals eerder beschreven herhaald maar dit maal het ik het miniscuul flesje bison elektro flink heen en weer geschud :) ehehhehe.. toen de bison elektro erop gezet. cpu in de mobo.. mutlipier in de biosnaar 12x133 @1.80v . uit de bios gegaan en wallah cpu = XP1900 en 12x133 1600mhz @266. Boote naar w2k ..ff MBM gedraaid en sisoft en toen beetje ge-UT'ed. tjakka... het werkt!!!!

Voor degenen die bison elektro willen/gaan gebruiken. het spul moet je goed aanschudden. anders gaat ie niet werken. En nagellak rulez!!!!!

jammer genoeg kon ik geen 9x166 draaien. ook heb ik geprobeerd 13x133@1.85v en 11x140, zonder resultaat, moest cmos clearen om pc weer aan de praat te krijgen) kan waarschijnlijk aan mijn core liggen. heb nl. een AGKGA-K core .. was de K maar een Y ;( . of misschien moet ik de voltage van mijn crucial ram verhogen maar met hoeveel? iemand ervaringen hiermee?

heb je opmerkingen vragen.. mail me @: wdx@eudoramail.com

update: temperatuur vind ik redelijk goed: @1600mhz idle=47 graden. stressed 54-56graden op een coolermaster EP-65I1 met fan-duct

Verwijderd

Beters ! Goed gedaan man. Ik heb wel eens plaatjes gezien van die bruggen die zijn echt vervelend.

Goed gedaan man.

Ik ga binnekort eens kijken of ik mijn duron kan unlocken als ik mijn waterkoeling heb.

Verwijderd

Eindelijk weer iemand waarbij het gelukt is. Er zijn de laatste tijd veel berichten van mensen die het niet gelukt is. En dat zijn zeker niet alleen n00bs. Dus gefeliciteert met deze geslaagde poging.

Verwijderd

hier een cool filmpje over het unlocken van een XP

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het CRUCIAL geheugen mag je gerust op 2.9volt laten lopen.
Voor hoge FSB speeds moet dit wel.
Mijn CRUCIAL loopt ook perfect op 166Mhz met 2.9volt.
Word overigens ook niet warm.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 20:24 schreef Rick2001 het volgende:
Het CRUCIAL geheugen mag je gerust op 2.9volt laten lopen.
Voor hoge FSB speeds moet dit wel.
Mijn CRUCIAL loopt ook perfect op 166Mhz met 2.9volt.
Word overigens ook niet warm.
2.9 volt :) owkee.. zal het morgen proberen maar ik moet nu ff wat bijkomen. die nagellak heeft volgens mij mijn denkvermogen aangetast :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

LOL... Dat zelfde heb ik hier als ik bezig ben geweest met de Thinner.
Het duurd echt lang voordat die lucht het huis uit is getrokken. :)
Neemt niet weg dat het zeer goed werkt voor bepaalde doeleinden. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mwa, echt lastig vond ik het nou niet. Ik heb t alleen wel 3x opnieuw moeten doen... Kennelijk was mijn zilverlijm (= ongeveer bison elektro) meestal net niet goed verbonden met de pinnetjes...

Waar heb je trouwens dat trucje met die plakbandjes vandaan? Heb ik nl. hier nog eens gepost ;) (maar ik had t ook maar ergens gelezen. vond t best wel slim!)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 20:34 schreef banaan-X het volgende:

Waar heb je trouwens dat trucje met die plakbandjes vandaan? Heb ik nl. hier nog eens gepost ;) (maar ik had t ook maar ergens gelezen. vond t best wel slim!)
hmmm hehehehehe... do what they do, but do it better than they do? *D

Verwijderd

Ik heb ditzelfde gedaan en het werkte..maar sommige multipliers deed hij niet...toen zag ik dat er 2 baantjes wel heel dicht bij elkaar zaten en heb ik voorzichtig met een mesje tussen de puntjes gekrast, maar daar zit gelijk al koper onder dir organische shit! Dus unlocken gaat nu niet meer, omdat er dan gelijk 2puntjes contact maken met aarde van de proc. !!!! KL*TE zooi!!!

Maar ondanks dat loopt hij prima op 10,5x155 (amd1600+ @ 1630) Ik heb de 1675 ook al gehaald, maar toen kwam mijn geheugen aan z'n eind. Ik heb nu infineon cas2 maar moet het nog proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 08:34 schreef igor het volgende:
Ik heb ditzelfde gedaan en het werkte..maar sommige multipliers deed hij niet...toen zag ik dat er 2 baantjes wel heel dicht bij elkaar zaten en heb ik voorzichtig met een mesje tussen de puntjes gekrast, maar daar zit gelijk al koper onder dir organische shit! Dus unlocken gaat nu niet meer, omdat er dan gelijk 2puntjes contact maken met aarde van de proc. !!!! KL*TE zooi!!!

Maar ondanks dat loopt hij prima op 10,5x155 (amd1600+ @ 1630) Ik heb de 1675 ook al gehaald, maar toen kwam mijn geheugen aan z'n eind. Ik heb nu infineon cas2 maar moet het nog proberen.
jammer dat het niet goed gelukt is bij jouw ;(

jep.. je moet voltage van je geheugen omhoog brengen. volgens Rick2001 is 2.9v mogelijk :). ik doe het rustig met 2.80v en nu draai ik: 11.5x145@1.85v (XP2000+)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Heb nu een XP 1400@1530 draaien, gelocked :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 08:34 schreef igor het volgende:

Mijne boot tot 1700Mhz en op 1666Mhz kom ik windows in. Maar als ik mijn koe aanzet, dan zakt de +5 lijn onder de 4,7V en dan flipt de voeding. Spontane reboet.

Eerst een andere voeding nodig voordat ik verder ga OCen.
Maar 1627Mhz loopt opzich ook wel ok :) Nu even de max, geld is op.

Verwijderd

AGKGA "K" is meestal beter dan "Y"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 12:51 schreef DuronDude het volgende:
AGKGA "K" is meestal beter dan "Y"
hmm.. heb je een link/url die dat kan bevestigen? want ik hoor meestal dat de 'Y' versie betere oc results haalt.

Verwijderd

Ik heb met mijn (nog) gelockte Athlon XP 1500+ (1333Mhz) nu 1500 Mhz stabiel, verder niks met voltages gedaan, dat is de volgende stap. Hiervoor wil ik wel een betere voeding, heb nu een noname en weinig geld. Mijn +5V is meestal 4.68V. En dat vind ik toch wel wat laag. ;(
Mijn core is een AGKGA en op de de volgende regel eerst een cijfer en de eerste letter is een F of een G. Nee, ik weet niet precies wat het is, zit net een nieuewe koeler met rotclip op (Alpha PEP66 + Delta FFB-60MP), dus heb ik geen zin om die te verwijderen.

Verwijderd

Ik heb ook van die bison electro gekocht. Kost wel 45 piek, maar werkt perfect. Ook als je SMD soldeerpads van je GF videokaartje hebt gemold :) .

Verwijderd

Help me even...SMD pads?

Verwijderd

JAAAAAAAA

Ik heb het helemaal voor elkaar!!!!

Kamer: temp. 21C
Proc: temp idle 38C
Proc: temp stress 42C (met rc5)
proc: 1600+
mobo: a7v 266-E
mobo temp:28C
Vcore:1,85V
koeling: waterkoeling
snelheid: 1400@1700!!!! (10,5x162mhz)
snelheid max: ik heb 1735gedraait, na 5min knalt xp met rc5

Ik draai nu een uurtje of 4 achter elkaar met een koetje aan...en draait heerlijk stabiel!!!

Verwijderd

hoe??

Verwijderd

Door gewoon die l1 bruggen met rust te laten (heb ik vernaggeld door tussen de bruggen de overtollige zilverlak te verwijderen met een mesje en zie daar......als je dat dat doet komt er tussen de bruggen een koperen laag te voorschijn die massa heet!!! Dus kan niet meer unlocked worden omdat het allemaal TE priegelig is geworden!)
Ik heb de fsb op 162staan en hij wil absoluut hoger, want hij post gewoon nog bij 1735 en draait ook nog! maar danknalt hij na 5minuten met koe.

Ik ga na oud en nieuw een 172tec halen en dan post ik hier opnieuw mijn bevindingen.... (op naar >1800)

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

dat bison electro is dat bij bouwmarkten te verkrijgen of alleen bij electro speciaal zaken??

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 07:37 schreef igor het volgende:
Door gewoon die l1 bruggen met rust te laten (heb ik vernaggeld door tussen de bruggen de overtollige zilverlak te verwijderen met een mesje en zie daar......als je dat dat doet komt er tussen de bruggen een koperen laag te voorschijn die massa heet!!! Dus kan niet meer unlocked worden omdat het allemaal TE priegelig is geworden!)
Ik heb de fsb op 162staan en hij wil absoluut hoger, want hij post gewoon nog bij 1735 en draait ook nog! maar danknalt hij na 5minuten met koe.

Ik ga na oud en nieuw een 172tec halen en dan post ik hier opnieuw mijn bevindingen.... (op naar >1800)
Hmm...Ik heb wel 2 kleine sneetjes tussen de BRUGGEN (kwam door verwijderen van bison electro met een scherp geval) en natuurlijk de slootjes tussen de punten. Maar ik bedoel dus tussen de bruggen. Zou het daarom kunnen zijn dat mijn MP wisselt van 5,5 naar 10 en naar 10,5? Hij kiest ze gewoon random bij het booten!
Pagina: 1