Toon posts:

[TV] Matchline kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een matchline tv van ongeveer 11 jaar oud.. en nu is ie kapot :( als ik hem aandoe knipperen alle lampjes op het frontje. Kan ik deze zelf nog repareren? of moet ik het laten doen? wat als ik het laat doen ben ik al 200,- kwijt aan de nakijkkosten, ongeacht of het gemaakt kan worden...

wat moet ik doen?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat voor type

Verwijderd

Weggoien, een 11 jaar oude TV is gewoon op, en het is niet interessant om daar nog geld aan uit te geven. Stel je krijgt hem aan de praat, binnen de kortst mogelijke keren heb je de volgende grap beet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien niet een kennis die er wat vanaf weet?
Anders idd wegdoen want de kosten lopen nog verder op als je hem ook daadwerkelijk laat repareren. Het hoeft niet veel te zijn maar dat weet je niet van te voren.
Voor dat geld heb je denk ik wel een tweedehandsje en voor het dubbelle moet je toch al een aardig TV'tje kunnen krijgen.

Senile! Senile Oekaki

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Op zondag 02 december 2001 18:09 schreef aad123 het volgende:
Weggoien, een 11 jaar oude TV is gewoon op, en het is niet interessant om daar nog geld aan uit te geven. Stel je krijgt hem aan de praat, binnen de kortst mogelijke keren heb je de volgende grap beet.
Mee eens.. Koop een nieuwe.. Kan je er weer ruim 10 jaar tegenaan. Duurkoop is niet goedkoop :+

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Sony WEGA, nu met extra goedkope PS2 :+
Als je niet geintreseerd ben in de PS, dan houd ik me aanbevolen voor de kortingsbon :P

Verwijderd

Topicstarter
ding kostte 3000,- is dus wel wat waard om te laten maken

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:33 schreef Coolie het volgende:
ding kostte 3000,- is dus wel wat waard om te laten maken
Dat heet nou met een mooi woord afschrijving. In jouw geval is die afschrijving in 11 jaar een feit, dus ongeveer Fl 280,-- per jaar. Dat geld had je jaarlijks opzij moetenzetten voor de aanschaf van een nieuwe. En nog eens ten overvloede, een TV van 11 jaar is op, versleten, obsolete, uit de tijd, heeft nog een bolle beeldbuis. Koop toch gewoon een nieuwe, bijvoorbeeld zo'n hippe SONY met een flat scherm, kost ook een hoop geld, en gaat ook plusminus 10 jaar mee, kun je daarna ook weggooien.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
Een tv die helemaal niets meer doet is een stuk makkelijker te repareren dan een tv die vage kuren vertoond.

Als je geluk hebt is een klein onderdeel doorgebrand, of heb je last van los contact (alhoewel ik dat betwijfel door de knipperende lampjes). Waarschijnlijk is je voeding gaar, ik heb dat ook eens gehad en had ongeveer dezelfde symptomen als jij. Helaas is de voeding wel één van de duurste onderdelen in de tv...

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
Op zondag 02 december 2001 21:49 schreef aad123 het volgende:

En nog eens ten overvloede, een TV van 11 jaar is op, versleten, obsolete, uit de tijd, heeft nog een bolle beeldbuis.
Je moet natuurlijk wel onderscheid maken tussen fysieke en economische levensduur. Volgens jou is hij nu tegelijk fysiek op het einde van de levensduur (versleten, obsolete) en ook toevallig ook nog op het eind van de economische levensduur (uit de tijd, bolle beeldbuis).

Dat laatste kan best waar zijn, maar dat verschilt ook per persoon. Dat ie versleten is betwijfel ik, een normale degelijke tv moet het veel langer dan 11 jaar kunnen uithouden.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Onze Sony Trinitron is ook na 14 jaar overleden...

/dev/null

Pagina: 1