Vorige week heb ik een pc bijgebouwd, en heb ik maar meteen wat extra ip-adressen aangevraagd bij @home. Ik heb nu dus 3 pc's, en 3 IP-adressen. Sinds ik dit heb echter allemaal heb aangesloten, heb ik last van een enorm traag (of zelfs niet werkend) internet, wanneer 2 of meer pc's aanstaan. Na een paar dagen flink klooien, isset me nog steeds niet gelukt om het internet goed te laten lopen.
ff wat uitleg over de pc's en et netwerk:
pc A is een Athlon 1200, 256 MB ram, en draait WinXP
pc B is een Celly 333, 256 MB ram, en draait Win98
pc C is een Athlon 1200, 256 MB ram, en draait WinXP
In pc B zit de netwerkkaart, geleverd door @home.
In pc A en C zitten el-cheapo netwerkkaartjes, gekocht bij de My-com.
Verder heb ik uiteraard een hub, 10Mb, heeft 5 genummerde poorten + uplink, merk Level One.
In poort 1 van die hub zit de kabelmodem, met een crosskabeltje, in poort 2 zit PC B, met de door @home geleverde, en verder ook niet veranderde UTP-kabel, in poort 3 zit PC C, Straight UTP-kabel, 20 meter, waar ikzelf de pluggen aan geplakt heb, in poort 4 zit PC A, met straight UTP kabel, die ik zo in de winkel heb gekocht, en waar de pluggen dus ook al aanzaten.
Ik wil dus van dat zwaar irri probleem af, dat je dus met een totaal niet werkend internet zit, wanneer er 2 of meer pc's aanstaan. Imo zou alles moeten werken, maar dat doet et dus niet. Daarom ga ik heel erg lief kijken enzo, zodat hopelijk iemand met wat nuttige adviezen komt.
Alvast bedankt
ff wat uitleg over de pc's en et netwerk:
pc A is een Athlon 1200, 256 MB ram, en draait WinXP
pc B is een Celly 333, 256 MB ram, en draait Win98
pc C is een Athlon 1200, 256 MB ram, en draait WinXP
In pc B zit de netwerkkaart, geleverd door @home.
In pc A en C zitten el-cheapo netwerkkaartjes, gekocht bij de My-com.
Verder heb ik uiteraard een hub, 10Mb, heeft 5 genummerde poorten + uplink, merk Level One.
In poort 1 van die hub zit de kabelmodem, met een crosskabeltje, in poort 2 zit PC B, met de door @home geleverde, en verder ook niet veranderde UTP-kabel, in poort 3 zit PC C, Straight UTP-kabel, 20 meter, waar ikzelf de pluggen aan geplakt heb, in poort 4 zit PC A, met straight UTP kabel, die ik zo in de winkel heb gekocht, en waar de pluggen dus ook al aanzaten.
Ik wil dus van dat zwaar irri probleem af, dat je dus met een totaal niet werkend internet zit, wanneer er 2 of meer pc's aanstaan. Imo zou alles moeten werken, maar dat doet et dus niet. Daarom ga ik heel erg lief kijken enzo, zodat hopelijk iemand met wat nuttige adviezen komt.
Alvast bedankt