netwerk --> traag internet

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bfm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:06
Vorige week heb ik een pc bijgebouwd, en heb ik maar meteen wat extra ip-adressen aangevraagd bij @home. Ik heb nu dus 3 pc's, en 3 IP-adressen. Sinds ik dit heb echter allemaal heb aangesloten, heb ik last van een enorm traag (of zelfs niet werkend) internet, wanneer 2 of meer pc's aanstaan. Na een paar dagen flink klooien, isset me nog steeds niet gelukt om het internet goed te laten lopen.

ff wat uitleg over de pc's en et netwerk:

pc A is een Athlon 1200, 256 MB ram, en draait WinXP
pc B is een Celly 333, 256 MB ram, en draait Win98
pc C is een Athlon 1200, 256 MB ram, en draait WinXP

In pc B zit de netwerkkaart, geleverd door @home.
In pc A en C zitten el-cheapo netwerkkaartjes, gekocht bij de My-com.

Verder heb ik uiteraard een hub, 10Mb, heeft 5 genummerde poorten + uplink, merk Level One.

In poort 1 van die hub zit de kabelmodem, met een crosskabeltje, in poort 2 zit PC B, met de door @home geleverde, en verder ook niet veranderde UTP-kabel, in poort 3 zit PC C, Straight UTP-kabel, 20 meter, waar ikzelf de pluggen aan geplakt heb, in poort 4 zit PC A, met straight UTP kabel, die ik zo in de winkel heb gekocht, en waar de pluggen dus ook al aanzaten.

Ik wil dus van dat zwaar irri probleem af, dat je dus met een totaal niet werkend internet zit, wanneer er 2 of meer pc's aanstaan. Imo zou alles moeten werken, maar dat doet et dus niet. Daarom ga ik heel erg lief kijken enzo, zodat hopelijk iemand met wat nuttige adviezen komt.

Alvast bedankt :)

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Bedenk dan wel dat je bandbreedte gedeelt door je aantal computer die aan het internettten zijn.
Dus als je verbinding al langzaam is (15 kB/s) gedeeld door 3 comp= 5 KB/s
Let daar dus wel op. Het gaat nog steeds via 1 kabel, alleen met meerdere ip's.

• bfm
Op zondag 02 december 2001 17:28 schreef WaarAnders het volgende:
Bedenk dan wel dat je bandbreedte gedeelt door je aantal computer die aan het internettten zijn.
Dus als je verbinding al langzaam is (15 kB/s) gedeeld door 3 comp= 5 KB/s
Let daar dus wel op. Het gaat nog steeds via 1 kabel, alleen met meerdere ip's.
Normaal werkt et lekker snel, downloads en uploads gaan lekker soepel, maar nu dus niet meer, als ik de gateway van @home ping, kom ik zelfs boven gemiddeldes van 2000 ms :(

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07-2025
probeer anders eens een switch, misschien helpt het.

• bfm
Op zondag 02 december 2001 17:39 schreef WaarAnders het volgende:
probeer anders eens een switch, misschien helpt het.
lijkt me sterk, 10mb hub zou toch makkelijk 3 internetverbindingen aan moeten kunnen.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

heb je je kabelmodem al eens in de uplink geprobeerd te pleuren :?

Hoi

• bfm
Op zondag 02 december 2001 17:59 schreef nobody122 het volgende:
heb je je kabelmodem al eens in de uplink geprobeerd te pleuren :?
nope, maar is die er niet voor om hubs met elkaar te verbinden :?

naja, I'll try :)

Verwijderd

Ik heb hier chello op die manier gedeeld maar dan met 4 pc's en het gaat prima (totdat pc1 het gegaf maar ja, zit nu ff op een klein netwerkje, ff kabeltje uit de hub in de kabelmodem geramd :P).

Maar over die snelheid, het wordt niet echt verdeeld, ligt er gewoon aan wie het meest request. Met chello kan je max 200 kb/s, als het netwerk goed vol zit en je download met flashget van een locale server haal je nog dik 140 kb/s terwijl er nog 3 pc's bezig zijn. Wat je wel krijgt is lagopbouw bij Unreal Tournamnet, die zo de 20000 kan passeren (bouwt eigenlijk oneindig veel op). Wat je dus kan doen is als je een keer van plan bent om te gamen en niemand anders zit op andere pc's gewoon ff kabeltje van je HUB in je kabelmodem steken en dan ff kaart configureren, rebooten en klaar, lekker snel :) Moet je daarna natuurlijk wel weer goed zetten. Maar dit lost je probleem natuurlijk niet op. internet via LAN is alles behalve ideaal maar ja, meerdere abonnementen betalen is ook al zoiets he.

Verwijderd

Veel last van collisions ? Probeer ook gewoon 1 voor 1 de pc's uit de hub halen, kijken of een ping beter wordt. [ping <ip> -t] Alle 3 op dhcp ? Of vaste ip's ingeklopt ? (misschien gateway opgegeven die bij een andere host hoort?) (hier in enschede heeft iedereen mail gehad dat dat niet meer kon/mocht en dat verbindingen die niet dynamisch waren gekill'ed zouden worden, maar dat terzijde)

Verwijderd

waarom doen jullie zo moeilijk? :?

neem netwerk en zet al je pc`s erop en dan hoef je niet 3 ip`s aan te vragen, dat is onzin
maak 1 pc je server en de andere 2 je clients

dat werkt veel beter *D

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
Op zondag 02 december 2001 18:01 schreef bfm het volgende:

[..]

nope, maar is die er niet voor om hubs met elkaar te verbinden :?
Je kunt de kabelmodem zelf ook als een hub zien..
Ik heb ook 3 IP's bij @home, hubje d'rtussen, precies zoals jij 't ook hebt.
Daarna kabelmodemkabel (:P) in de uplink gepleurt, en het liep als een trein.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Op maandag 03 december 2001 01:18 schreef zombieville het volgende:
waarom doen jullie zo moeilijk? :?

neem netwerk en zet al je pc`s erop en dan hoef je niet 3 ip`s aan te vragen, dat is onzin
maak 1 pc je server en de andere 2 je clients

dat werkt veel beter *D
Ik heb het nu zoals jij zegt, maar ik heb liever 3 IP adressen, hoef ik die ene computer niet aan te hebben als ik wil internetten.

Waarom moet er zo'n cross kabeltje tussen? Hier moet er een "gewone" UTP kabel van het kabelmodem naar de computer (Ik gebruik Chello, alleen gelukkig niet via de Chello servers)
Pagina: 1