overklokken zonder te unlocken - mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
is dat mogelijk? en dan bedoel ik eigenlijk of het uitmaakt of je unlockt ja of nee, ben sinds vandaag beetje in overclock gedoe gedoke (newbie :)) en via fuzzy logic 3 draait me 1100 athlon nu op 1177, dus zonder em eerst unlockt te hebbe (jaja ik weet het is niks maar hij wil niet verder en dat met cooler eraf en potlood gedoe enzo doe ik liever nog niet) dat ie niet verder wil, ligt dat aandat ik niet heb unlockt ofzo? heb ook me leadtek gf2TI overclockt

specs:

1100 Athlon
MSI 6330 Lite K7T Pro2 VER:1
Leadtek Geforce 2 TI
256 SDRAM Samsung PC133

en nog wat zooi, cpu coolertje is een spire en heb ook nog een casefan

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

je kan in je bios de FSB een beetje omhoog gooien
daarmee heb ik mijn proc 200 mhz sneller gemaakt. :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Ja, je overklokt dan je FSB. Als je even in de FAQ kijkt staat hier meer uitleg over.

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Je kan alleen je FSB omhoog gooien en als je gaat unlocken dan is het ook mogelijk om de multipier te veranderen.

https://drinkwaterpunten.nl

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zondag 02 december 2001 16:27 schreef VeldKoe het volgende:
is dat mogelijk? en dan bedoel ik eigenlijk of het uitmaakt of je unlockt ja of nee, ben sinds vandaag beetje in overclock gedoe gedoke (newbie :))en via fuzzy logic 3 draait me 1100 athlon nu op 1177, dus zonder em eerst unlockt te hebbe (jaja ik weet het is niks maar hij wil niet verder en dat met cooler eraf en potlood gedoe enzo doe ik liever nog niet) dat ie niet verder wil, ligt dat aandat ik niet heb unlockt ofzo? heb ook me leadtek gf2TI overclockt

specs:

1100 Athlon
MSI 6330 Lite K7T Pro2 VER:1
Leadtek Geforce 2 TI
256 SDRAM Samsung PC133

en nog wat zooi, cpu coolertje is een spire en heb ook nog een casefan
Dat newbie kan een alvast een stukje weggewerkt worden door die overklokkings FAQ en dan meteen ook maar de FAQ van het forum bovenaan.

• VeldKoe
  • Niet online
ja ik heb de faqs al gelezen, maar als ik het goed begrijp heeft unlocken alleen als effect dat je multiplier kan veranderen, en jammer genoeg kan ik niet FSB veranderen via bios dus gebruik ik fuzzy logic 3 maar.. als iemand een oplossing heeft? voor een permanente mhz aanpassing dus of een overclock bios ofzo?? heb al gezocht maar kon niks vinden, of zoek gewoon verkeerd :+ nu moet ik na elke boot handmatig fsb veranderen

Verwijderd

Ik heb mn CPU wel geunlocked, maar ik kan ook gewoon mijn bus 50 MHz omhooggooien zonder problemen. Dat is het mooie van de 100MHz bus TB's. 1GHz @1,55GHz zonder unlocken...

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[no flame, gewoon schelden op mezelf]
Mijn geweldige ADIA(zoiets dan heel laag iig) Duron kan maar 70mhz overklokken met de FSB op 110 en ook maar iets hoger CRASH!! ook met voltage op 1.8v :R :R had ik al moeten weten toen ik hem kocht..
[/no flame, gewoon schelden op mezelf]

Maar oke het gaat dus wel met alleen de FSB

• VeldKoe
  • Niet online
Question:

I have a MIS-6330 LITE (VIA KT133 chip )mainboard and want to overclock 1GHZ TB.I have only 1 problem : in BIOS menu, in FREQUENCY/VOLTAGE control section, I can see only 2 items:
Auto detect DIMM/PCI Clk (enable-disable)
Spread Stectrum Modulated (enable-disable)
and there is no items as Voltage, FBS. These are not shown in the user's guide too. So how I can change FSB in BIOS (there are no jumpers which can affect FSB)?

Answer:

MS-6330 Lite do not support overclocking capability (refer to FAQ) so you cannot find the said settings.

bah :'( wat nu?

• VeldKoe
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 16:52 schreef Vlabakje90 het volgende:
[no flame, gewoon schelden op mezelf]
Mijn geweldige ADIA(zoiets dan heel laag iig) Duron kan maar 70mhz overklokken met de FSB op 110 en ook maar iets hoger CRASH!! ook met voltage op 1.8v :R :R had ik al moeten weten toen ik hem kocht..
[/no flame, gewoon schelden op mezelf]

Maar oke het gaat dus wel met alleen de FSB
ow jij ook al :( hmm dan toch maar nieuw moederbord? is er echt geen andere optie? niet zoveel zin om 3/400 piek uit te geven aan nieuw mobo gewoon om zijn overklok mogelijkheden

• VeldKoe
  • Niet online
bump.. :'(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
Nee, je kunt dus hooguit nog je processor unlocken en vastzetten op een bepaalde multiplier, daar heeft je moederbord verder niets mee te maken. Maar aangezien je moederbord dus geen FSB settings aanwil/kan, is dat echt nog je enige optie (of een ander moederbord). Tja, je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1