[breedbeeld] dillema na aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
heej, ik heb na langdurig research en kijk en vergelijk eindelijk de knoop doorgehakt welke breedbeeld er op het kastje moest komen.
Tis de Sony KV28FX65 geworden (70cm, 100Hz).

Alleen; bij het ophalen bij goederen uitgifte bleek dat ze het grotere broertje (KV32FX65) klaar gezet hadden.
M'n vriendin en ik keken elkaar aan en moppelden 'bek houden en inladen!'.

Zonder problemen hebben we het ding ingeladen en zijn we afgereist.

Tis werkelijk een fantastsch ding maar d'r begint nu toch iets te knagen:
We hebben extra garantie afgesloten voor een periode van 5 jaar, alleen is nu de vraag, stel dat ding gaat stuk en je wilt van je garantie gebruikmaken.
Wat doen ze dan als je een 82cm ding neerplant terwijl op de bon een 70cm staat?

Wat denkt de tweaker hiervan?
Melden en omruilen of genieten en ervan uit gaan dat bij een reclamatie van garantie het alemaal wel los zal lopen?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

ik zou zeggen:

gewoon houden, maar wel voorzichtig mee zijn :7

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Je gewoon dom houden in zo'n geval. Niet jullie fout >:)

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

dat is waar: het is de fout van de leverancier.

zo hebben we hier ook een 21" Ilyama staan ipv van 17" :) :9~ >:)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bij kapot gaan:

Is deze 83 cm? Welnee, 70 hoor! Ik heb in ieder geval een 70 gekocht? Nee, is hij echt 83, wat raar? Nooit gezien...

Maarre, als dit (die verrotte dus :p) een 83 cm is, is dit niet de mijne. Ik heb een 70 gekocht. WAAR IS MIJN 70!!! Ik wil hem. Deze hoef ik niet, ik wil hem niet, hij is niet van mij, ik hoef hem niet.

Dus, geef me m'n 70 cm maar, en wees blij dat ik het niet eerder opgemerkt heb

• Hangloozz
Op zondag 02 december 2001 16:17 schreef eamelink een scene.
:D
mja, lijkt me een goed plan

www.jurgroessen.nl

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd gewoon dom houden, weet jij veel, t verschil tussen die modelnamen >:)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Tuurlijk houden dat ding, mocht ie stuk gaan, stuur je 'm toch rechtstreeks naar sony! Garantie bij dat soort apparaten bij kopen is sowieso onzin, aangezien er een vaste levensduur voorstaat! En je hebt dan dus alleen te maken met sony en niet met het des betreffende shoppie!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op zondag 02 december 2001 16:10 schreef Hangloozz het volgende: ...alleen is nu de vraag, stel dat ding gaat stuk en je wilt van je garantie gebruikmaken. Wat doen ze dan als je een 82cm ding neerplant terwijl op de bon een 70cm staat?...
Ik denk dat ze gaan zeggen dat de bon niet bij de TV hoort, en dat daarom niet aan de garantievoorwaarden op de bon kan worden voldaan. En dan heb jij het nakijken! ik wens je veel sterkte met je geweten >:)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik denk ook dat je moet kiezen:
Of garantie of een grotere tv.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• menn0
  • Laatst online: 13-08 13:04
uhhhh zie jij het verschil tussen 70 en 82? :P

Ik dacht dat ie gewoon 70 was weet ik veel... :?

Verwijderd

Ik zou die 82 cm houden, en bij garantie jezelf dom houden of anders gewoon naar sony stappen...

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Alleen maar erg gelukkig zijn met het mazzeltje en bovenstaande adviezen opvolgen dus.... HUHHHH, 82 cm is dat zowwwww????

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou m'n profile leeghalen, Jurg van 32 die bij www.zicht.nl werkt en hier bewezen heeft dat-ie het weldegelijk weet >:) :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ook bij Sony kun je niet aankloppen (al is het binnen het 1e jaar na aanschaf). Je hebt immers geen aankoopbewijs voor die TV!
Je verlengde garantie kun je dus ook naar fluiten, omdat die afhankelijk is van het type en dus niet overeenkomt met hetgeen er op je bon staat.

Oftwel: teruggaan naar winkel en 800 piek meer betalen voor de 32 inch uitvoering ;)

• Hangloozz
Op zondag 02 december 2001 22:05 schreef JvS het volgende:
Ik zou m'n profile leeghalen, Jurg van 32 die bij www.zicht.nl werkt en hier bewezen heeft dat-ie het weldegelijk weet >:) :o.
:?

ja zalluk dan maar es doen he.. ;)

ik ruik de verraderslucht al een beetje.. gemengd met afgunst...
Op zondag 02 december 2001 22:10 schreef flagnite het volgende:
Ook bij Sony kun je niet aankloppen (al is het binnen het 1e jaar na aanschaf). Je hebt immers geen aankoopbewijs voor die TV!
Je verlengde garantie kun je dus ook naar fluiten, omdat die afhankelijk is van het type en dus niet overeenkomt met hetgeen er op je bon staat.

Oftwel: teruggaan naar winkel en 800 piek meer betalen voor de 32 inch uitvoering ;)
nou 800 meer betalen voor die 32 dacht ik niet, ben niet voor niets voor die 28" gegaan!

Maar dat is idd waar ik mee zit; stuk != garantie.
Nou hebben m'n ouders ook al 14 jaar een sony tv zonder problemen maar daar kan/mag je niet vanuit gaan.

Maar ja, moet ik er dan wel vanuit gaan dat ie stuk gaat :?

moeilijk, moeilijk.

www.jurgroessen.nl

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Mag ik vragen waar je die TV gekocht hebt :P ? ik wil er ook wel een kopen daar... trouwens, gewoon houden... die dingen gaan nooit binnen 5 jaar kapot..

Ad Astra Per Aspera

• Hangloozz
Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef Kuijpmans het volgende:
Mag ik vragen waar je die TV gekocht hebt :P ? ik wil er ook wel een kopen daar... trouwens, gewoon houden... die dingen gaan nooit binnen 5 jaar kapot..
ja mag je best vragen, maar laat ik me ff niet over uit :X

www.jurgroessen.nl

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef Kuijpmans het volgende:
... die dingen gaan nooit binnen 5 jaar kapot..
Roep dat niet te hard. Vorig jaar heb ik een panasonic breedbeeld gekocht, en had binnen 4 maanden 3x een nieuw toestel gekregen.
Je kunt dus ook pech hebben..

Maar ik zou hem idd gewoon houden, 32' is veel relaxter dan 28. En dan hopen dat als ie stuk gaat de reparatie kosten onder de 800 piek blijven (meerprijs 32'...)

• flagnite
  • Niet online
Voor mij zou het zwaarste wegen dat je 0 jaar garantie hebt in plaats van de 5 waar je voor betaald hebt. Scheelt IMHO nogal wat.
Over defect gaan, vergeet niet dat er een erg gevoelige beeldbuis in zit, die nog weleens klachten met kleurvlekken e.d. wil geven. Nu zal 1 reparatie wel onder de 800 + 200 (prijs van extra garantie) blijven, behalve als er een nieuwe beeldbuis in moet, dan ben je zuur.

Maar it's your call. Ik zou teruggaan.

• Munchkin
  • Laatst online: 06:50
Als je met de TV teruggaat dan krijg je inderdaad geen garanite op het 82 cm model, daar heb immers niet voor betaalt! Echter, je hebt wel betaalt voor die 70 cm. Bij een reparatie moeten ze -of- jouw huidige tv repareren -of- je de tv meegeven waar je voor betaalt hebt. Ik zou 'm gewoon houden dus. Op het moment dat 'ie kapot gaat breng je hem gewoon terug. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je een 70 cm mee terug krijgt... (ze kunnen je namelijk
-NIET- verantwoordelijk houden voor HUN fout >:)).

Ik heb zelf zoiets meegemaakt toen ik nog bij de vobis werkte. Een man kwam daar terug met een webcam van 300,- terwijl hij betaalt had voor een model van 170,-. Hij maakte het zelfs zo bont dat hij een vervangend model van 300,- eiste! Die heeft ie niet gekregen, maar hij kreeg wel een nieuwe van 170,- mee. Nu is een webcam wel even wat anders dan een tv, maar het principe blijft gelijk.

Verder, ik ben zelf nu al enkele jaren in het bezit van een Panasonic TV die ik destijds voor 2000,- bij rook en waterschade(dus geen garantie) gekocht heb. Hetzelfde model koste nieuw 5500,- (incl meubel, wat ik ook heb). Ik heb de gok gewoon genomen, en heb daar nog geen minuut spijt van gehad. In jouw situatie zou ik hem dus gewoon houden.

Verwijderd

Je hebt geen id wat je allemaal voor elkaar kunt krijgen als je dom speelt :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmmm grappig is dat bijna niemand in dit draadje denk aan eigen verantwoordelijkheid. Tuurlijk is het dom dat ze de verkeerde meegeven, ik kan alleen voor mijzelf praten en ik belazer niet (tenzij er 10.000.000 voor mij inzit >:) of is dat meten met dubbele maten :? )

Volgens mij gaat dit topic een [WL] tintje krijgen.

Het gaat er niet om dat er een fout gemaakt is het gaat erom dat je dat weet. Dom of niet nu je het weet ben je gewoon aan het frauderen (lekker stellig he ? ).

Suc6 en zoals ik dit topic lees hoop ik dat je TV niet kapot gaat ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Die garantie zal idd niet zo'n probleem zijn, alhoewel ik wel denk dat je een 70cm mee terug krijgt als je van de garantie gebruik maakt.

Maar realiseer je wel dat je aan het jatten bent. Je bent niet erg etisch bezig iig. Zij hebben dan weliswaar een fout gemaakt, maar als iemand zijn fiets niet op slot zet ga ik die ook niet jatten. Niet dat ik roomser dan de paus ben, ik heb ook wel eens iets vergelijkbaars gedaan (een hd gehouden die meer dan 2x zo duur was als ik ervoor betaald had). Maar je bent wel "fout" bezig zeg maar.

Verwijderd

Ik denk dat als je tv gewoon ruilt tegen een goede, dat je misschien wel wat korting krijgt. En ik ben met Jag eens, je bent gewoon een dief ;)

Verwijderd

Je van den dommen houden.
Een 32" is toch maten relaxter :9~
En met een beetje geluk blijft ie het lang doen zodat je helemaal geen problemen met de garantie krijgt.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Goeie keuze ;) (ik heb ook de 32fx65) Maar gewoon doen of je gek bent. Zij hebben een fout gemaakt jullie niet. Ik denk dat je weinig problemen krijgt mocht er iets fout gaan. Normaal als het toestel kapot is komt er toch een Sony monteur bij je thuis aan dat toestel prutsen. Ik zou er niet echt bang voor zijn hoor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:41 schreef tbusquet het volgende:
Normaal als het toestel kapot is komt er toch een Sony monteur bij je thuis aan dat toestel prutsen. Ik zou er niet echt bang voor zijn hoor.
hier wordt een klein denk foutje gemaakt. ik zit hier met dezelfde tv en toen ik bij aankoop naar de garantie enzo vroeg zeiden ze dat omdat ik een tv vanaf 82cm heb sony zelf op de stoep komt. dat is bij een 70cm niet het geval dan moet je em zelf brengen of laten halen, en dan val je dus door de mand, omdat volgens de aankoop bon de tv terug moet gebracht worden en volgens de maat van de tv dat ding door sony zelf behandeld wordt.
maar als ie kapot gaat heb je wel het garantie bewijs van sony zelf, alleen is dat maar 1 jaar geldig. die 4 jaar extra worden door de winkel waar ie vandaan komt vergoed, dus binnen een jaar kapot heb je geluk, na een jaar krijg je gedonder.

• flagnite
  • Niet online
Het garantiebewijs is in het geheel niet geldig omdat ie er geen aankoopbewijs (faktuur!) voor heeft. Voor de rest komt Sony vanaf 28 inch aan huis, dus dat maakt niet uit. Alleen heb je geen aankoopbon dan ben je de sjaak.

Bovendien, denk eens aan dat arme oude oma'tje dat jarenlang haar AOWtje heeft gespaard en eindelijk een mooie grote tv kon kopen, maar nu door jouw toedoen met een 28 inch variant opgescheept zit ipv de 32 inch waar ze voor betaalde >:)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 21:45 schreef flagnite het volgende:
Het garantiebewijs is in het geheel niet geldig omdat ie er geen aankoopbewijs (faktuur!) voor heeft. Voor de rest komt Sony vanaf 28 inch aan huis, dus dat maakt niet uit. Alleen heb je geen aankoopbon dan ben je de sjaak.

Bovendien, denk eens aan dat arme oude oma'tje dat jarenlang haar AOWtje heeft gespaard en eindelijk een mooie grote tv kon kopen, maar nu door jouw toedoen met een 28 inch variant opgescheept zit ipv de 32 inch waar ze voor betaalde >:)
maar goed dat dat omaatje met d'r slechte ogen dat verschil niet kan zien

maar heb jij die tv trouwens vooraf betaald, ik kan mij namelijk niet voorstellen als je zo'n joekel van een tv afleverd (wat al niet dagelijks gebeurd) dat je dan zo laks met de factuur omgaat. en dus niet opmerkt dat er wel een groot prijsverschil tussen beide tv licht

• flagnite
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 22:29 schreef wussy het volgende:

[..]
maar goed dat dat omaatje met d'r slechte dat verschil niet kan zien
*lol* okay, jij wint

* flagnite bows to master Wussy :7

• Hangloozz
Op maandag 03 december 2001 21:45 schreef flagnite het volgende:
ja daag, moeten ze bij die toko maar opletten!

Dat ding wordt bij een loket uitgegeven en niet thuis afgeleverd, zoals iemand dacht.
Ze staan daar dus gewoon te slapen.
En stel nou dat een omaatje dat ding mee had gekregen ipv de 28" waar ze voor betaald had, hoe waren jullie reacties dan geweest?; 'ja, ach heeft dat mensje ook eens een voordeeltje op d'r oude dag'?
Feit blijft dat ze dan met de 80 jaar de oudste winkeldief van nederland is, toch?
Ondanks dat ze niet eens weet wat het ding kan, laat staan welk formaat hij moet zijn!

En zoals we het nu terug kunnen beredeneren zijn alle tv's die op die locatie staan 32"-ers.
Ze hebben waarschijnlijk de voorraad foutief opgeborgen.
De kans dat er dus nog meer lui zijn die een 32" ipv een 28" hebben meegekregen is erg groot.

Wat ik me nou afvraag;
iedereen die hier reageert met 'je bent een dief, nana nanana!', is dat uit juridisch oogpunt of meer uit een soort afgunst :P

Anyways, het ding gaat zo goed als zeker terug om m'n geweten te reinigen, en m'n garantie te kunnen claimen.
Je weet maar nooit met Sony :+

www.jurgroessen.nl

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 04 december 2001 10:47 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvraag;
iedereen die hier reageert met 'je bent een dief, nana nanana!', is dat uit juridisch oogpunt of meer uit een soort afgunst :P

Anyways, het ding gaat zo goed als zeker terug om m'n geweten te reinigen, en m'n garantie te kunnen claimen.
Je weet maar nooit met Sony :+
Of het juridisch wel of niet zo is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een rechter ook een mens is >:) en zal meer begrip hebben voor een "oma'tje" met een verkeerd meegenomen televisie dan een tweakerd van :? jaar oud. Hoewel ik niet geloof dat zoiets ooit in een rechtzaak besloten zou worden. Ik denk dat je gewoon de lul bent als je service nodig hebt.

Garantie gevallen gaan allemaal naar Sony terug en daar zullen ze de garantie bewijzen moeten hebben en kloppen die niet dan is het jammer foutje van de zaak of niet.

Als je hem terugbrengt ... slaap lekker asl je hem houd ....hopelijk krijg je geen problemen en zul jij nooit iemand teveel terugbetalen want die persoon die teveel terugkrijgt denk dan als jij en zal zich beroepen op het feit dat je dan maar niet zo "dom" moet zijn. ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Oke ik als moraalridder wil het volgende graag kwijt:

Scan die bon in photoshop, en maak van die 28 en 32 dan print je hem op thermisch papier (fax) (ken dit?) en dan heb je een goede bon. Of eeh.. Ga net zo lang propjes maken van die bon dat dat 28 niet te lezen meer is.

Als je je garantie direct bij sony haalt zal de lage prijs niet zoveel uitmaken. Ten slotte hebben zij echt geen zin om alle bedrijven langs te gaan om te kijken wat hun tv kost. Enn.. anders dezelfde truc voor prijzen.

>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Oh.. ik heb dit niet gezegd.
Persoonlijk vind ik dat je terug moet gaan en zeggen dat het je spijt. Je bak inleveren en taart te kopen voor de verkopers omdat jij iemand een echte kutdag heb bezorgd tijdens de magazijn telling. WAAAAAAR IS DIE 32 inch SONY $%^&*(). . BTW op je verlengde garantie bewijs staat je telefoonnr. Als ze erachter zijn dat jij het bent dan krijg je toch wel een moraalknagend telefoontje :D.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Hangloozz
Op dinsdag 04 december 2001 11:21 schreef GeJe het volgende:
Oke ik als moraalridder wil het volgende graag kwijt:

Scan die bon in photoshop, en maak van die 28 en 32 dan print je hem op thermisch papier (fax) (ken dit?) en dan heb je een goede bon. Of eeh.. Ga net zo lang propjes maken van die bon dat dat 28 niet te lezen meer is.
ohhh, wat ben jij slecht :P
Oh.. ik heb dit niet gezegd.
Nou, ik heb het toch duidelijk gehoord, het staat zelfs zwart op wit in de GoT database >:)
BTW op je verlengde garantie bewijs staat je telefoonnr. Als ze erachter zijn dat jij het bent dan krijg je toch wel een moraalknagend telefoontje :D.
nope, geen telno..

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik als simpele student accountancy met o.a. het vak recht heb maar even het wetboek erbij gepakt.

Het is zowieso een moeilijke zaak, omdat het wetboek heel veel artikelen bevat over afgeleverde zaken die niet aan de overeenkomst voldoen. Maar daar wordt er dan vanuit gegaan dat de koper de dupe is. Dat is in dit geval niet het geval, want je was opzich wel blij met die grotere tv.

Het gaat voor de duidelijkheid om Boek 7 uit het Burgerlijk Wetboek.

AFDELING 2
Verplichtingen van de verkoper
Art. 17 Conformiteit
- 1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
- 2 Een zaak beantwoord niet aan de overeenkomst indien zij niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
- 3 Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een ander soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.
- 4 Is aan de koper een monster of model verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak aaraan behoefde te beantwoorden.

Zoals te lezen zijn dit verplichtingen van de verkoper dus niet van jouw. Maar je ziet ook dat alle punten wel betrekking hebben op zaak. Jouw tv voldoet namelijk niet aan de afmetingen en gewicht (punt 3). In punt 2 gaat het over eigenschappen. Jouw tv heeft bezit deze eigenschappen allemaal. Jouw tv heeft namelijk wel 28" beeld. Meer zelfs, maar ook 28", als je het zo mag uitleggen. Ook bezit jouw tv de eigenschappen die voor normaal gebruik noodzakelijk zijn. Alle functies van de KV-28FX65 zitten ook op het 32" model. Volgens mij is aan jou ook een moster/model in de winkel getoond (de KV-28FX65) en jij zei toen zoiets van: "die tv wil ik." Dat zei je niet over de KV-32FX65.

Maar ik heb ook een mooi artikel in jouw voordeel gevonden.

AFDELING 5
Bijzondere gevolgen van verzuim van de verkoper
Art. 31
Indien de overeenkomst aan de koper de bevoegdheid geeft door aanwijzing van maat of vorm of op andere wijze de zaak te specificeren en hij daarmee in verzuim is, kan de verkoper daartoe zelf overgaan, met inachtneming van de hem bekende behoeften van de koper.

Je ziet dat de verkoper ook verzuimd heeft in bovenstaand artikel. Dit is dus een grote fout van hem.

AFDELING 3
Bijzondere gevolgen van niet-nakoming van de verplichtingen van de verkoper
Art. 23
- 1 De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoord, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijzing betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden.
- 2 Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoord, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving. Doch de koper behoudt de bevoegdheid om aan een vordering tot betaling van de prijs zijn recht op vermindering daarvan door gedeeltelijke ontbinding van de koop of op schadevergoeding tegen te werpen.

Art. 24
Schadevergoeding bij consumentenkoop vanwege non-conformiteit.
- 2 Bestaat de tekortkoming in een gebrek, dan is de verkoper niet aansprakelijk voor schade, tenzij
a. hij het gebrek kende of behoorde te kennen
b. hij de afwezigheid van het gebrek heeft toegezegd

Waarschijnlijk verlies jij deze zaak op punt a van het laatste artikel. Jij behoordt het gebrek waarschijnlijk te kennen, want zo dom ben jij waarschijnlijk niet.

Als ik jouw was zou ik dus terug naar de winkel gaan en melden dat je een tv van een te groot vormaat heb. Als ik jou was zou ik wel een dealtje proberen te sluiten om deze tv toch te houden, misschien voor de helft van het prijsverschil. Zorg dan in ieder geval dat je de goede kassabon krijgt, want anders (zoals in bovenstaand artikel staat beschreven) heb je geen recht op garantie (schade vergoeding).

In ieder geval is het wetboek er niet duidelijk over als er een "voordeeltje" is voor de koper. Wel als er een nadeel voor hem is.

Succes ermee.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Art. 24
Schadevergoeding bij consumentenkoop vanwege non-conformiteit.
- 2 Bestaat de tekortkoming in een gebrek, dan is de verkoper niet aansprakelijk voor schade, tenzij
a. hij het gebrek kende of behoorde te kennen
b. hij de afwezigheid van het gebrek heeft toegezegd

Waarschijnlijk verlies jij deze zaak op punt a van het laatste artikel. Jij behoordt het gebrek waarschijnlijk te kennen, want zo dom ben jij waarschijnlijk niet.
Volgens mij gaat dit hele artikel over de verkoper, niet de koper...

Verwijderd

Stuur gewoon je vriendin naar die zaak als er iets mis is met die breedbeeld. Zullen haar waarschijnlijk wel geloven als ze zegt dat ze niet weet wat het verschil is tussen 28 en 32 inch. (LOL).

Verwijderd

Gewoon houden dat ding man, ik had het wel geweten hoor!! :)

• menn0
  • Laatst online: 13-08 13:04
AFDELING 5
Bijzondere gevolgen van verzuim van de verkoper
Art. 31
Indien de overeenkomst aan de koper de bevoegdheid geeft door aanwijzing van maat of vorm of op andere wijze de zaak te specificeren en hij daarmee in verzuim is, kan de verkoper daartoe zelf overgaan, met inachtneming van de hem bekende behoeften van de koper.

Je ziet dat de verkoper ook verzuimd heeft in bovenstaand artikel. Dit is dus een grote fout van hem.

[/qoute]

Oh jaaa???? op de bon staat toch echtwel de juiste maat
beter lezen dus

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Gewoon houden natuurlijk, zijn maken een fout, het is hun verantwoordelijkheid om te controleren wat er de deur uit gaat.

Stel dat je er geen verstand van hebt, van al die maten en typenummers...

Jan Modaal besteld een mooie tv, niet de duur. "Kom hem volgende week maar ophalen" zegt de verkoper.
Volgende week komt Jan terug, staat er een grote doos klaar. "Daar staat ie dan" zegt de verkoper. Doos in auto, naar huis toe en klaar is Kee..eh, Jan dus.

Wie doet er hier dan iets fout? De verkoper is voor 100% aansprakelijk en moet dus ook de garantie regelen.

Tip:
Desnoods bel je ff met de Consumentenbond of de Ombudsman voor de zekerheid...
Pagina: 1