Toon posts:

Antec 400 watt (PP412X) of Enermax 431 EG465P-VE ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Het enige dat ik kan zeggen is: ik heb die Enermax 431. En hij is geweldig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 17:16 schreef HlpDsK het volgende:
Het enige dat ik kan zeggen is: ik heb die Enermax 431. En hij is geweldig :)
En hoe is het met jouw 5v lijntje? Als je die eens monitoord en je draait zoiets als cpuburn, gaat ie dan niet omlaag? wat voor waardes heb jij daar? max-min enzo?

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat Enermax verschillende types heeft van 431Watt......

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja dat ook nog eens he, weet je welke en wat het verschil is? Waar je op moet letten, welke de beste is en welke minder goed?
ik dacht ook een 431 EG465PX-VE gezien te hebben ofzo? met een X erbij?

Weet iemand de verschillen?

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op zondag 02 december 2001 17:09 schreef SALLY het volgende:
Hoezo heb ik het antwoord zelf al gegeven dan? En onderbouw je antwoord eens? Ervaring met de Antec en Enermax? Waarom is de Enermax volgens jou de betere keus?
Hier heb ik nix aan natuurlijk
als we zo gaan beginnen: je had zelf natuurlijk ook wel naar tests kunnen zoeken van deze voedingen zijn zeer zeker wel te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je behulpzaamheid bert-jan. Van mij hoef je nu niet meer te reageren in deze thread, afgesproken?

Kijken of er anderen zijn die ervaringen misschien willen delen of nog tips hebben of het fijne weten van de verschillen tussen de 431W Enermax voedingen of dat er misschien wel iemand is met zon Antec voeding, misschien wel icm een Eopx 8KHA+ !

Verwijderd

Nou Sally: ik ben ook op zoek naar een nieuwe voeding. Wil ook wel eens weten WELK type Enermax 431 W ik nu moet hebben. Goede draad dit. ;)

• Treb
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 17:33 schreef SALLY het volgende:
Hmm ja dat ook nog eens he, weet je welke en wat het verschil is? Waar je op moet letten, welke de beste is en welke minder goed?
ik dacht ook een 431 EG465PX-VE gezien te hebben ofzo? met een X erbij?

Weet iemand de verschillen?
Nee, die PX is alleen te vinden bij de 350Watt (EG365PX-VE met passieve Power Factor Correction).

De EG465P-VE is de normale standaard uitvoering maar gaat/is uit het assortiment van Enermax.
Alle toekomstige voedingen worden geleverd met Actieve Power Factor Correction.
EG465AX-VE FMA
EG465AX-VE FCA = Whisper Series van Enermax

Beide modellen zijn uitgevoerd met een regelknop om het toerental van de 80mm fan in te kunnen stellen en de FCA versie biedt de mogelijkheid om de 80mm fan via het moederbord aan te sturen (suspend ==> fan uit, mits je mobo dit ondersteund natuurlijk).

Dat zijn de verschillen in een notedop :)

Verwijderd

Topicstarter
TREB! KIIJJJKKK daar hebben we wat aan.

Hmmm maar wat nu...dus het beste wachten op die nieuwe typetjes?? Klinkt goed, regelbare fans enzo.
Dan kan ik dat oude type die je nu overal te koop ziet staan misschien betere niet kopen en nog heel even wachten?

In de pricewatch zie ik deze staan:

Enermax EG465AX-VE FL 349,- (nieuwe serie dus?)
Enermax EG465P-VE FL 224,- (standaard, oude serie)
Enermax EG465P-VE FCA FL 245,- (Whisper serie, wel de oude?, volgens jou, dus stiller?)

Tja, ik neig zo toch meer naar de Antec over te hellen met prijzen van 350,- voor de Enermax! sodemieters, die Antec is 200, dat vind ik toch eigenlijk wel genoeg!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 18:11 schreef SALLY het volgende:
TREB! KIIJJJKKK daar hebben we wat aan.

Hmmm maar wat nu...dus het beste wachten op die nieuwe typetjes?? Klinkt goed, regelbare fans enzo.
Dan kan ik dat oude type die je nu overal te koop ziet staan misschien betere niet kopen en nog heel even wachten?

In de pricewatch zie ik deze staan:

Enermax EG465AX-VE FL 349,- (nieuwe serie dus?)
Enermax EG465P-VE FL 224,- (standaard, oude serie)
Enermax EG465P-VE FCA FL 245,- (Whisper serie, wel de oude?, volgens jou, dus stiller?)

Tja, ik neig zo toch meer naar de Antec over te hellen met prijzen van 350,- voor de Enermax! sodemieters, die Antec is 200, dat vind ik toch eigenlijk wel genoeg!
Ik denk dat er ook een ANTEC mijn kant op gaat komen. Weet iemand trouwens het amperage van de +5V lijn?
[EDIT] dat is 40A

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
en nu ff terug naar de pricewatch :)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:24 schreef SALLY het volgende:

[..]

En hoe is het met jouw 5v lijntje? Als je die eens monitoord en je draait zoiets als cpuburn, gaat ie dan niet omlaag? wat voor waardes heb jij daar? max-min enzo?
4,93 met }:O
5,13 zonder

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 18:16 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

4,93 met }:O
5,13 zonder
Met alle respect maar dat is op jouw redelijk bescheiden config. Mijn A-open gaf ook zeer goede waarden op een P3/1000 en een Athlon 1400. Nu met dat XP gebeuren loopt hij op zijn tenen met 4,811V en 30A.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 18:14 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook een ANTEC mijn kant op gaat komen. Weet iemand trouwens het amperage van de +5V lijn?
[EDIT] dat is 40A
Hier:
http://translate.google.com/translate_c?hl=en&langpair=de%7Cen&u=http://www.teccentral.de/antec_pp421xf/

is te zien:

Performance data:
400 Watts (+5V and +3V max. 245 Watts)
+ 3.3 V: 28.0 ampere
+ 5.0 V: 40.0 ampere
+12.0 V: 18.0 ampere
- 5,0 V: 1.0 ampere
-12.0 V: 1.0 ampere
+ 5.0 volume UCB: 3.0 ampere

Die cijfertjes zijn bij de Enermax wat hoger geloof ik, maar ik vraag me hard af of je daar erg veel waarde aan moet hechten. Als bij de enermax op de 5v lijn 44 ampere zit (wat volgens mij het geval is) en de Antec 40, en ik lees van die Enermax steeds dat die 5v zo in elkaar dondert (of je moet in dat ding solderen)... en die Antec zou wel stabiel moeten zijn op de 5v lijn...? ik weet het ook niemeer....

Verwijderd

Ik ga gewoon die ANTEC bestellen voor 209 piek.

Enne Sally, waarom gaat die A7V266-E de deur uit?

Verwijderd

Als je niet uitzonderlijk veel troep in je kast gooit kun je het ook makkelijk af met een 300-350W voeding. 400W lijkt me zware overkill.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 18:20 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Met alle respect maar dat is op jouw redelijk bescheiden config. Mijn A-open gaf ook zeer goede waarden op een P3/1000 en een Athlon 1400. Nu met dat XP gebeuren loopt hij op zijn tenen met 4,811V en 30A.
Ja dat zie ik ook met mijn celeronnetje 566@893 en CUSL2-c die ik nu tijdelijk weer in elkaar geschroefd heb hier... die geeft toch andere waardes op alle lijntjes met dezelfde voeding als toen ik die AMD XP nog aan de praat had hier... De 5v blijft ook lekker stabiel tussen de 4,9 en 4,98...stressed of niet. Met die AMD XP ging ie stressed zo naar (of zelfs iets onder) de 4,7...en dan was ie nog maar op FSB140 bij standaard voltage.

En heeft HLPDSK al aan zijn enermax gesoldeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 18:23 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik ga gewoon die ANTEC bestellen voor 209 piek.

Enne Sally, waarom gaat die A7V266-E de deur uit?
Daar heb ik mijn geld voor teruggekregen. Met 1 Geheugenreepje erin deed hij het goed, met 2 kwam ie windows nieteens in. Moduletjes getest in hun 1-tje, die moeten goed zijn...

En ik vond het toch al niet zo'n fantastisch bordje (niet zoveel voltage mogelijkheden), wilde wel eens wat anders proberen waar wat meer aan in te stellen is enzo... Is de vraag of er bij de epox meer in te stellen is, maar je kan het altijd proberen natuurlijk ;) Misschien is de ASUS achteraf toch beter hoor, maarja je moet wat he.

Het kan ook zo zijn dat mijn XP niet helemaal goed is (al deed hij het dus nog wel goed met 128MB) aangezien daar nu zon schitterend kartelrandje op de core zit... ik zie nergens stukjes of heb nooit wat gehoord, heb helemaal geen gekke dingen gedaan,... maar toch een kartelrandje, hopen dus maar dat ik die strax goed aan de praat krijg met dat nieuwe bordje!

Verwijderd

Ik ben eigenwijs en ga gewoon verder met die Asus. Vcoremod heb ik al uitgevogeld, andere voltages kunnen middels een weerstandje ook wel wat hoger. :)

Ik ben benieuwd wat je Epox en een zwaardere voeding gaan doen bij je.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 18:53 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik ben eigenwijs en ga gewoon verder met die Asus. Vcoremod heb ik al uitgevogeld, andere voltages kunnen middels een weerstandje ook wel wat hoger. :)

Ik ben benieuwd wat je Epox en een zwaardere voeding gaan doen bij je.
Anders ik wel! Je zal er vast wel wat van gaan lezen, ik heb altijd wel wat te vragen of mede te delen ;)

En die voltage-MOD van je had ik gelezen ja, geinig dat je daar blijkbaar helemaal zelf uitgekomen was hoe dat te doen? Doeje goed.

Verwijderd

Is in principe dezelfde als van de Epox. Alleen de waarde van de weerstand moest wat naar beneden. Toen ik begon had ik een Voltage verlagings mod :) (Vcore(max) = 1,67V :P )

Het is eigenlijk heel eenvoudig, als je wat technisch bent aangelegd. Ik heb nu ook mijn GF3 gemod naar een wat hoger core voltage, maar nog niet genoeg. (heb nu 10 MHz winst).

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat soort praktijken moet je me maar eens leren dan! :) Ik heb nog nooit een soldeerboutje in mijn handen gehad. Komt ook tamelijk gevaarlijk op me over, solderen in je bordje.

Waar is de tijd gebeleven dat CPU-tjes nog makkelijk zonder extra kosten of rare handelingen 50% of 60% sneller konden lopen?? ;)

celly 566@893 als prachtig voorbeeld (met standaard miniscuul Intelkoelertje).

Ik vind het raar dat met al die KT266A bordjes de vcore maar zo idioot beperkt instelbaar is! tussen de 1,8 en 1,85 alleen allemaal ofzo? Das toch triest, of op zijn minst erg jammer!

Met mijn CUSL2-c heb ik wat dat betreft een hoop meer mogelijkheden! 3,3volt is ook overklokbaar met jumpertjes. dat soort dingen zijn nou gewoon leuk en handig, toch?

Verwijderd

Ik heb ook een cuSL2-c gehad (oa ;) ) en dat is echt een magistraal bordje. Dit is de eerste ASUS die mij wat tegenvalt idd.

Enne wat dacht je van mijn Duron 600 @ 1150 (post tot 1250) met een A7V voltage mod @ 2,41V. Dat is pas klokken!

Verwijderd

ik heb een Door Enermax werk goed lekker stil heb nergens last van die andere voeding kan ook goed zijn hoor maar omdat ik een enermax heb ga ik daar voor!!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 19:26 schreef bopitje het volgende:
ik heb een Door Enermax werk goed lekker stil heb nergens last van die andere voeding kan ook goed zijn hoor maar omdat ik een enermax heb ga ik daar voor!!
Huh :? Wat zeggu?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 19:26 schreef bopitje het volgende:
[effe tussendoor]
Ik ben VOOR verplichte nederlandse cursussen voor immigranten! ;) maar dan wel zelf betalen he, niet dat ik het weer moet doen.
[effe tussendoor]

Ja zo'n bordje als de CUSL2-c kom je niet veel tegen. Er is toch vaak wel iets met moederbordjes wat niet helemaal bevalt, behalve dan de CUSL2-c!

Daarom doet het ook wel een beetje pijn afscheid te "moeten" nemen van mijn CUSL2-c en celly893 combi. Het is altijd zo'n fantastisch duo geweest. :'(

Helemaal als strax ook nog blijkt dat door dat kartelrandje dat is ontstaan aan de core van die XP hij kapot is en er dus 600 piek rechtstreeks de prullebak in kunnen,... dan krijg ik toch wel spijt voor AMD te zijn gegaan hoor!

Maarja, je moet toch op zijn tijd es wat nieuws he. En de paar dagen dat ik die XP had draaien merkte ik gelukkig toch wel wat verschil. Vooral met echt CPU intensieve dingen uiteraard. Dan gaat alles toch wel gemiddeld 1,5 tot wel 2x zo snel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar om weer effe op de voedingen terug te komen, ik ben er wel uit, volgens die review blijkt ook (al is dat een vergelijking met een 350W enermax ipv 431) dat die Antec veel stabieler een goed 5v voltage blijft leveren dan de Enermax. Komt goed uit de test, denk dat er nog niet veel mensen zijn die die voeding hebben (is ie nou ook gloedje nieuw of niet? zal wel he als er nu ineens een review van komt).
Als ik met dit "Maxpower" voedinkje van 55,- geen goede resultaten kan boeken en slechte getalletjes zie dan gaat Sally een Antec 400W bestellen.

Verwijderd

Michaeltjuh heeft reeds de ANTEC besteld onder rembours....

• Treb
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 19:45 schreef Michaeltjuh het volgende:
Euh, dat is heel mooi....en welk type Antec krijg je dan :?
Ook daar zit verschil in ........net als bij Enermax.
Met een beetje pech krijg je PP-403X en die is weer niet geschikt voor een P4 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 19:45 schreef Michaeltjuh het volgende:
Hehe, je bent goed bezig man!
Bij die Ledos PC Factory neem ik aan he? Is het enige zaakje, dat je te zien krijgt in pricewatch, die hem heeft.

De site van dat Ledos PC Factory is ook wel erg goed, goed overzichtelijk, uitgebreid aanbod.

Ik wil eigenlijk nog heel even wachten met bestellen aangzien ik het eerst met dit voedinkje nog even wil proberen. Al weet ik al vrijwel zeker dat aangezien deze met de ASUS stressed ook al op de 4,7v uit kwam (en de Epox meer schijnt te eisen van de voeding), dat ik toch die Antec moet gaan bestellen. Naja maar hopen dat ze niet ineens niet meer verkrijgbaar zijn ofzo straks!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 19:51 schreef Treb het volgende:

[..]

Met een beetje pech krijg je PP-403X en die is weer niet geschikt voor een P4 |:(
Nou..deze ANTEC is voor mijn A7V266-e / XP combo dus da's nie zo heel errug.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 19:51 schreef Treb het volgende:

[..]

Op de site van dat PC Factory staat duidelijk aangegeven: Antec 400 watt voeding met PFC (PP412X).

Dus dat moet dan wel goed zijn.

Verwijderd

ik ben een nederlander als iemand dat nog niet wist er werdd net wel een opmerking over gemaakt.
dat kwam omdat ik een vage zin er had neer gezet.
weet je hoe dta komt omdat ik nog niet echt wakker ben ben nog erg moe

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 19:57 schreef bopitje het volgende:
ik ben een nederlander als iemand dat nog niet wist er werdd net wel een opmerking over gemaakt.
Dat mocht dan zo langzamerhand wel eens gebeuren zo om 20:00uur! ;)
Trouwens, we zijn inmiddels ruim een half uur later maar er zit nog niet veel verbetering in!

Verwijderd

Topicstarter
? raar

• roedie
Op zondag 02 december 2001 19:57 schreef bopitje het volgende:
misschien ook wel omdat je een beetje newbie bent :).

Toen je je registreerde hoefde je bij de dingen die je niet in wou vullen geen \ neer te zetten hoor ;) :z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 20:36 schreef roedie het volgende:

[..]

misschien ook wel omdat je een beetje newbie bent :).

Toen je je registreerde hoefde je bij de dingen die je niet in wou vullen geen \ neer te zetten hoor ;) :z
Ja dat is nog eens een nuttige reply, bedankt! :r

Verwijderd

En het niveau is dalende....

[ontopic]
Het is het goede type ANTEC wat besteld is.
[/ontopic]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 21:10 schreef Michaeltjuh het volgende:

Het is het goede type ANTEC wat besteld is.
Goedzo! Bij die PC Factory toch neem ik aan? (had je nog niet bevestigd) dan weet je het idd toch wel zeker.

Verwijderd

Yep. Bij PC-factory idd.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt dit? "Perfecte 5v line, wat belangrijk is met mijn moederbord, de Epox 8KHA+."

heee, ja das duidelijk!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:49

ken

Ze hebben de PP412XF getest

Is deze vergelijkbaar met de PP412X die in pricewatch staat??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 23:25 schreef ken het volgende:
Ze hebben de PP412XF getest

Is deze vergelijkbaar met de PP412X die in pricewatch staat??
Goeie vraag!

Iemand een antwoord?

Verwijderd

Ik denk dat die F op FAN slaat. Ik zag het idd ook.

• roedie
Op zondag 02 december 2001 20:50 schreef SALLY het volgende:

[..]

Ja dat is nog eens een nuttige reply, bedankt! :r
LOL, maar ik zal me er niet meer bemoeien :)

Verwijderd

Ik heb ook een enermax 431 watt op een epox 8k7a+ en die gaaft een 5 volt waarde van 4.70 ga een antec kopen
want daar ziten potmeters in voor alle lijnen
mn oem voeding gaf 4.48,

• ken

ken

ok mijn antec 400W wordt morgen verstuurd

is idd hetzelfde als die op frontpage staat

Verwijderd

Ook bij Ledos?

• ken

ken

yup

Weet ook geen ander bedrijf die deze verkopen

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem daar ook maar besteld! :)

• ken

ken

Hoop dat ik die snel krijgt

zou morgen worden verstuurd :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je nog extra bericht van ze gekregen over de mail ofzo over dat ze hem op voorraad hebben en de dag dat ze hem versturen ofzo?

• ken

ken

Hallo,

Het is inderdaad de PP412XFEC.
Deze gaat morgen uw kant uit.
U krijgt nog een email met pakketnummer e.d.

met vriendelijke groet,

Patrick

Deze email kreeg ik :)

Verwijderd

Ik heb hem dus ook morgen, maar geen tijd om te testen.

Ben benieuwd!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ok mijn voeding Antec PP303XF (juistem 300 watt :))

ten eerste hij is erg stil, (case fans maken duidelijk meer lawaai!)

ten tweede mijn 5v output is erg stabiel 5,06v met cpu gewoon idle en 5,04-5,05 met cpu op 100% beat that enermax! :P

mijn config:
MSI K7TPr0266 2
Athlon XP 1600+ 1,4@1,6 Mhz (fsb 152mhz)
512MB infineon (loopt dus ook op 304mhz)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Paddo
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Op dinsdag 04 december 2001 01:24 schreef Chaoss het volgende:
ok mijn voeding Antec PP303XF (juistem 300 watt :))

ten eerste hij is erg stil, (case fans maken duidelijk meer lawaai!)

ten tweede mijn 5v output is erg stabiel 5,06v met cpu gewoon idle en 5,04-5,05 met cpu op 100% beat that enermax! :P

mijn config:
MSI K7TPr0266 2
Athlon XP 1600+ 1,4@1,6 Mhz (fsb 152mhz)
512MB infineon (loopt dus ook op 304mhz)
Dat is wat ik wou horen. Voor mijn nieuwe systeempje koop is een Antec kast erbij met deze voeding. Ik werd al helemaal bang dat ik ook nog eens een nieuwe voeding moest kopen! Maar zo te zien toch niet! :)

Hier in Spanje is het zo moeilijk om een beetje goede zooi te krijgen :(

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Verwijderd

Heb hem net binnen: is een Antec PP-412XF. :)

Morgen testen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 10:30 schreef Michaeltjuh het volgende:
Heb hem net binnen: is een Antec PP-412XF. :)

Morgen testen >:)
BTW met 0/1 switch.

Verwijderd

Topicstarter
das snel! wat is een 1/0 switch?

hou ons op de hoogte!

ik zal em dan denk ik ook wel vandaag of morgen mogen verwachten zoou je zeggen, aangezien ik em gisteren heb besteld.

Verwijderd

Aan - uit knopske!!

Verwijderd

Topicstarter
ja lijkt me wel he! zijn er dan zelfs wel voedingen VERKRIJGBAAR zonder een aan/uit knopje??

Verwijderd

Genoeg: Aopen 300W bij voorbeeld.

• ken

ken

mijne is er nog niet :(

maandag besteld

wacht met spanning af

Misschien komt onze lieve Sint hem morgen brengen :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 17:17 schreef ken het volgende:
mijne is er nog niet :(

maandag besteld

wacht met spanning af

Misschien komt onze lieve Sint hem morgen brengen :)
Helemaal uit spanje vandaan zeker :P

Verwijderd

Topicstarter
via email:

"Uw bestelling is vandaag via PTT Post onder rembours verstuurd.
Het pakket zal naar alle waarschijnlijkheid morgen bij U aangeboden worden."

Way to go Ledos! :)

wat overigens wel een beetje vreemd is is dat op de tracking pagina vd ptt de barcode icm mijn postcode als resultaat geeft: "Er zijn geen zendingen gevonden voor deze combinatie."... hmmmmmmmmm....

• ken

ken

Op dinsdag 04 december 2001 18:02 schreef SALLY het volgende:
via email:

"Uw bestelling is vandaag via PTT Post onder rembours verstuurd.
Het pakket zal naar alle waarschijnlijkheid morgen bij U aangeboden worden."

Way to go Ledos! :)

wat overigens wel een beetje vreemd is is dat op de tracking pagina vd ptt de barcode icm mijn postcode als resultaat geeft: "Er zijn geen zendingen gevonden voor deze combinatie."... hmmmmmmmmm....
Heb ik dus ook :)

Je moet gewoon morgen kijken dan lukt het denk ik wel
Nu nog geen info beschrikbaar

Had ik ook een keertje gehad

Ik verwacht mijn voedig dus morgen :)

Ik laat het wel horen

• Paddo
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Op dinsdag 04 december 2001 17:52 schreef Lomu het volgende:

[..]

Helemaal uit spanje vandaan zeker :P
Kan je dan meteen ff aan de Sint vragen waar die die zooi vandaan haalt want zoveel is hier niet te krijgen :P

Maar sinds kort dus Antec kasten in BCN :)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Verwijderd

Ik hem gisteren om 1:00 nog ingebouwd. Geeft super stabiele +5V af. Idle 4,99V- 5,05V en volledig stressed mininmaal 4,95V. Dit op 2,05 Vcore.

• ken

ken

Op woensdag 05 december 2001 11:46 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik hem gisteren om 1:00 nog ingebouwd. Geeft super stabiele +5V af. Idle 4,99V- 5,05V en volledig stressed mininmaal 4,95V. Dit op 2,05 Vcore.
Kijk dit is wat ik wil zien :)

• ken

ken

Ik heb deze voeding dus vandaag gekregen :)

Prima voeding, moet alleen nog verder testen

Alleen nog een vraagje

Als ik mijn pc uitzet dan hoor ik mijn voeding nog steeds (piep geluidjes)

Alleen als ik de schakelaar uitzet dan is die piepgeluidjes weg??

Is dit normaal???

Michaeltjuh: heb jij dit ook???

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:59 schreef ken het volgende:
Ik heb deze voeding dus vandaag gekregen :)

Prima voeding, moet alleen nog verder testen

Alleen nog een vraagje

Als ik mijn pc uitzet dan hoor ik mijn voeding nog steeds (piep geluidjes)

Alleen als ik de schakelaar uitzet dan is die piepgeluidjes weg??

Is dit normaal???

Michaeltjuh: heb jij dit ook???
Neu. Maarre..mijn pc staat eigenlijk 24/7 aan ;)

Ik hoorde zonnet niets!

• ken

ken

Je hoort het ook niet echt goed

Alleen als je heel dichtbij sta of gewoon je oor langs

Zou je dit voor mij willen kijken??

Dan weet ik of mijn voeding goed is

Verwijderd

Ga ik nu doen. Momentje. (Wat vind je nu van mijn overclock; zie sig??)

Verwijderd

Topicstarter
raar verhaal van die piepjes die je blijft horten als je systeem uit is, lijkt me neit goed, als er piepjes uit komen zou dat dus willen zeggen dat ie toch wat energie blijft gebruiken! niet goed dus.

ik kan er nog weinig over zeggen, tenminste, wel dat ik nog nix heb gehoord uit dat ding, geen piepjes zijn opgevallen, maar ik hgeb em dan ook nog neit veel gebruikt, dit aangezien die Epox 8KHA+ die ik 2 dagen terug heb geinstalleerd neit aan de gang krijg. Ding is defect denk ik, of me cpu, .... heb daar ook een topcije aan geweid. Ik wordt er zolangzamerhand niet echt vrolijk van al dat gezeik altijd met die onderdelen.

Verwijderd

Hoor nix. Wellicht hoor wat knetteren van statische electriciteit ontladingen?

btw: Hoe beval-tie? :)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 20:38 schreef SALLY het volgende:
raar verhaal van die piepjes die je blijft horten als je systeem uit is, lijkt me neit goed, als er piepjes uit komen zou dat dus willen zeggen dat ie toch wat energie blijft gebruiken! niet goed dus.

ik kan er nog weinig over zeggen, tenminste, wel dat ik nog nix heb gehoord uit dat ding, geen piepjes zijn opgevallen, maar ik hgeb em dan ook nog neit veel gebruikt, dit aangezien die Epox 8KHA+ die ik 2 dagen terug heb geinstalleerd neit aan de gang krijg. Ding is defect denk ik, of me cpu, .... heb daar ook een topcije aan geweid. Ik wordt er zolangzamerhand niet echt vrolijk van al dat gezeik altijd met die onderdelen.
Heej: je had toch een 'kartelrandje' aan je CPU?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vrees van wel, maar hij deed het toen nog wel op die a7v266-e....weliswaar alleen met EEN dimmetje en met 2 kwam ik windows nieteens in,... maar met EEN deed ie het prima.

Dat is een beetje het vervelende dus, ik denk dat die cpu nog best een ok zou kunnen zijn,...maar weet het niet zeker. Dus of het nu aan het bordje ligt of aan de cpu,...!!?? ik denk toch (en HOOP het ook) dat het het bordje is, vooral ook door die knetter en de brandlucht bij de eerste boot (direct bij het indrukken vh power knopje).

• ken

ken

Ik hoor die piepjes toch vrij goed

Ik denk dat de voeding niet echt 100% is

Terugsturen of niet????

Die piepjes hoor ik als ik de stekker in mijn voeding doet
Is verder nergens aangesloten ook niet op moederbord

Is gewoon canstant

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 21:02 schreef ken het volgende:
Ik hoor die piepjes toch vrij goed

Ik denk dat de voeding niet echt 100% is

Terugsturen of niet????

Die piepjes hoor ik als ik de stekker in mijn voeding doet
Is verder nergens aangesloten ook niet op moederbord

Is gewoon canstant
Al zouden ze dat allemaal hebben is het nog niet goed, als het geluid maakt is dat ten eerste al irritant en ten tweede is dat stroom/energie verspilling.
ja toch niet dan?

volgens mij doet die van mij dat niet hoor, ik hou je nog op de hoogte, hoe zit het met die van michaeltje? als die dat ook neit doet dan moet ie al zeker teruggestuurd!

• ken

ken

ok thanx

Laat het me maar weten

michaeltje: van jou maakt dus geen geluid??

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb een Enermax 350Wat EG365P-VE Voeding

Vcore van CPU 1.66
+5V Idle 4.81 - 4.84
+5V Stres 4.81 - 4.84

Kast info chieftec Dragon, Entry Level server black met 4 casefans van Enermax 80mm

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/els601/bd/els601b-front-right-big.jpg
zie sig voor system info.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 23:24 schreef UNICRONBOT het volgende:
Ik heb een Enermax 350Wat EG365P-VE Voeding

Vcore van CPU 1.66
+5V Idle 4.81 - 4.84
+5V Stres 4.81 - 4.84

Kast info chieftec Dragon, Entry Level server black met 4 casefans van Enermax 80mm

[afbeelding]
zie sig voor system info.
Ik heb die Antec al binnen hoor, evengoed bedankt, en ik ben blij geen Enermax te hebben aangeschaft. Die getalletjes van die enermaxen op de 5v lijn zijn niet al te best voor zover ik altijd lees! Die Antec zou toch echt wel een topper moeten zijn... nu me bordje/cpu nog aan de gang krijgen gvd!

Verwijderd

Ik heb nu de CPU op zo'n 1800 MHz draaien met MP unlocked op 12,5 (FSB=144) en Vcore=2,05V. >:)

+5V= 4,92 onder 100% CPU load.

Da's echt goed dus.

Enne..mijn voeding is compleet stil, wanneer ik de PC uitzet, maar wel spanning erop laat staan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 13:21 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik heb nu de CPU op zo'n 1800 MHz draaien met MP unlocked op 12,5 (FSB=144) en Vcore=2,05V. >:)

+5V= 4,92 onder 100% CPU load.

Da's echt goed dus.

Enne..mijn voeding is compleet stil, wanneer ik de PC uitzet, maar wel spanning erop laat staan. :)
zo hoort het he. die 5v had toch nog iets hoger mogen blijven, toch? 5,1 ofzo.... maar dat schijnt (bijna?) geen enkele voeding te leveren. Begrijp niet waarom ze ze niet gewoon standaard wat hoger afstellen. 5,1 moet toch lukken, en dat gewoon constant houden, toch? maargoed 4,92 is ook wel al beter dan die enermaxjes (en de meeste andere voedingen) leveren in ieder geval!

• ken

ken

Dat wordt dus terugsturen

Deze voeding is echt goed

5V = 4.92 - 4.95

Vcore van 2.03 V Full load :)

Alleen die piepjes moeten weg

Ik stuur deze terug ( Ik heb ze vandaag gebeld en ik zou een nieuwe krijgen )

Hoop dat het wel een beetje opschiet

Deze voeding is zeker een aanrader :)

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Is de Antec PFC PP412XF, zoals bij Ledos te koop, dezelfde als de PP 412X?
En zitten er potmeters in? Iemand al gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 19:59 schreef razoon het volgende:
Is de Antec PFC PP412XF, zoals bij Ledos te koop, dezelfde als de PP 412X?
En zitten er potmeters in? Iemand al gekeken?
1- Is EEN en dezelfde.
2- Ik weet niet eens wat potmeters zijn

• cold
  • Niet online
ik heb een vaag merk 350watt voeding met en epox 8kta3+
en m'n 5 vold is met een amd 1400@1400 4.7 tot 4.6 vold
niet best dus denk ook aan een nieuwe voeding alleen nog effe geld hebben wat kost die antec?

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 09 December 2001 20:39 schreef cold het volgende:
ik heb een vaag merk 350watt voeding met en epox 8k
en m'n 5 vold is met een amd 1400@1400 4.7 tot 4.6 vold
niet best dus denk ook aan een nieuwe voeding alleen nog effe geld hebben wat kost die antec?
pricewatch--> 209,- !

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Potmeter staat voor potentiometer. Waarmee je weerstand kunt verhogen/verlagen. Hierdoor kun je de 5V lijn beinvloeden/bijstellen.
De Antecs hebben zo een potmeter en de Enermaxxen niet.
Die kun je 5V modden door een 1K ohm potmeter in serie te solderen met de R82 weestand.

In deze thread staat een pic van een potmeter:

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&threadid=50719&perpage=15&pagenumber=3

Deze threads behandelen de Enermax 5V mod en de potmeter in de Antecs:

http://www.amdmb.com/vb/search.php?s=&action=showresults&searchid=161412&sortby=lastpost&sortorder=descending

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Op vrijdag 07 december 2001 15:47 schreef ken het volgende:
Dat wordt dus terugsturen

Deze voeding is echt goed

5V = 4.92 - 4.95

Vcore van 2.03 V Full load :)

Alleen die piepjes moeten weg

Ik stuur deze terug ( Ik heb ze vandaag gebeld en ik zou een nieuwe krijgen )

Hoop dat het wel een beetje opschiet

Deze voeding is zeker een aanrader :)
Ken, die van mij heeft precies hetzelfde. Ik heb hem nog niet teruggestuurd (is ook weer zo'n gedoe), maar ik denk dat ik dat binnenkort toch maar doe.

"Choose life"

• -=unicron=-

-=unicron=-

Dit model Antec 400 wat PP-412X is een INTEL P4 voeding. en is geen AMD Recommended Power Supplies. waarom koop je niet de Antec 400 wat PP-403X die is wel een AMD Recommended Power Supplies.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 16:16 schreef UNICRONBOT het volgende:
Dit model Antec 400 wat PP-412X is een INTEL P4 voeding. en is geen AMD Recommended Power Supplies. waarom koop je niet de Antec 400 wat PP-403X die is wel een AMD Recommended Power Supplies.
Die ik bij Lebos vandaan heb en hier heb liggen is toch echt de PP412XF...
ATX compliant for AMD and Intel CPU's incl. P4's staat erop.

En als ik zo die verhaaltjes lees met goed hoge 5v lijntjes, dan zit dat met AMD's CPU's icm deze voeding ook echt wel goed hoor!

Verwijderd

Ik wacht nog ff tot de Antec er is met die tweede fan onderin. Is altijd goed voor de airflow en als ie uitkomt, heb je met de Enermax zelfs in dat opzicht geen voordeel meer. :)

Verwijderd

http://www.antec-inc.com/product/powers/pp352x.htm

Deze is er dus al. Nu de 400W-uitvoering nog... *D

Verwijderd

Kwestie van een fannetje plaatsen en klaar..toch?

• -=unicron=-

-=unicron=-

Hier op amdworld staat een test over hoe goed hij is met zijn +5v *D. die koop ik dan maar voor mijn twee AMD bak.
http://www.amdworld.co.uk/antecpp412.htm

Verwijderd

Topicstarter
goeie link, ja uit tests komt ie er toch wel erg goed van af! beter dan enermaxen.

Verwijderd

Da's weer mooi! :)
Pagina: 1 2 Laatste