Toon posts:

procmail bepaalde emails laten blocken: hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mailbox wordt de laatste tijd overstelpt met emails komende van verschillende onbekende adressen en allen hebben ze gigantische attachements (*.mp3.pif, *.doc.pif, *.scr etc... gaande van 5 to 5000 KB!), wat natuurluuk resulteerd in ellenlange downloads en mailserver timeouts.

Ik ben totaal nieuw in de unix wereld, maar blijkbaar kan procmail wonderen doen. Alleen weet ik niet goed hoe eraan te beginnen aangezien mijn huidige ISP me niet wil verderhelpen.

Wat ik momenteel weet:
Ik heb een Linux serveraccount bij aitcom.com en host daar multiple domains op. Ik heb telnet access, en blijkbaar bevindt sendmail & procmail zich in de /bin directory. In de de /etc dir vindt ik naast sendmail.cw & sendmail.cf ook nog check_mail terug, een lijst van spam email adressen die geblocked worden. Wat ik nergens terugvind zijn de .forward en procmail.cf files, die blijkbaar instaan voor de configuratie van procmail, en de eventuele recipes.

Blijkbaar is dus procmail en enige vorm van spam blocking al aanwezig op deze server, enkel wil ik het uitbreiden met een recipe om emails met bepaalde attachements en bepaalde header of body teksten (je weet wel: hi how are you toestanden) te blocken.

Wie geeft me raad wat ik juist moet doen, waar ik de files moet plaatsen, hoe een zulk een recipe eruit ziet etc....?

Ik hoop trouwens dat dit in het juiste forums geplaatst is, anders moet de mod van dienst het maar op de juiste plek zetten *D

Verwijderd

Het is _heel_ eenvoudig:

http://www.procmail.org/
of
man procmail