[DNS] Welke DNS gebruiken voor com domein

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wist eigenlijk niet waar ik dit topic moest neergooien...

Maar de vraag is dus, als je een .com domein registreerd, hoe kom je dan aan DNS servers? Zijn er gratis DNS aanbieders? Mag je ook je eigen DNS server zijn?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Hoewel dit topic te basic is voor /24 denk ik dat deze daar beter op zijn plek is, maar goed. Hier zijn ook wel mensen te vinden die het weten.

Bij een domeinregistratie registreer je alleen de naam, en de volgende dingen:

• eigenaar van de domeinnaam
• administratief contact
• technisch contact
• betalings contact

Daarnaast moet je 2 nameservers opgeven. Dit kan vaak bij de registrar zelf, of je zult aan je hosting-bedrijf moeten vragen ( waar je je website wilt laten hosten ) of zij het domein in hun DNS willen zetten. Ook is het natuurlijk mogelijk zelf je DNS te draaien, en er zijn zelfs bedrijven die gratis deze service aanbieden op internet. Kortom mogelijkheden genoeg.

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 16:00 schreef oh,when? het volgende:
Hoewel dit topic te basic is voor /24 denk ik dat deze daar beter op zijn plek is, maar goed. Hier zijn ook wel mensen te vinden die het weten.

Bij een domeinregistratie registreer je alleen de naam, en de volgende dingen:

• eigenaar van de domeinnaam
• administratief contact
• technisch contact
• betalings contact

Daarnaast moet je 2 nameservers opgeven. Dit kan vaak bij de registrar zelf, of je zult aan je hosting-bedrijf moeten vragen ( waar je je website wilt laten hosten ) of zij het domein in hun DNS willen zetten. Ook is het natuurlijk mogelijk zelf je DNS te draaien, en er zijn zelfs bedrijven die gratis deze service aanbieden op internet. Kortom mogelijkheden genoeg.

HTH :)
Nou de bedoeling is dus de site zelf te gaan hosten, op me linux bak :)