Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Is mijn Palm aftrekbaar via de belasting, of moet dit op het PCPrive-plan komen ?
Volgens mijn baas vallen organisors niet onder PC benodigdheden, dus kan ik niet een gedeelte van de kosten declareren.

Weet iemand of dit klopt? Of is er een maas in het net ?

Verwijderd

move JPP >> GT

Verwijderd

Heb de ballen verstand van belasting maar zou je het onder beroeps kosten kunnen frommelen? :?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02

rammes

koekebakker 1e klas

ja vroeg ik me ook af of die onder pc prive project valt

Ik zou het doen!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op zondag 02 december 2001 17:26 schreef rammes het volgende:
ja vroeg ik me ook af of die onder pc prive project valt
Bij palmclub werd er verteld dat enkele mensen het wel gedaan hebben met succes, dus...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

ik dacht dat er onder het nieuwe belastingstelsel geen aftrekposten meer zijn. bv. beroepskosten, iedereen kan een standaard bedrag in mindering brengen, en daar houdt het dan ook mee op.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Een palm is gewoon een extreme agenda. dus de tweede vraag. Zijn agenda's aftrekbaar?

En de belasting dienst loopt altijd een paar jaar achter. ik ben ooit in begin jaren 90 bezig geweest over de aftrekbaarheid van mijn internet account. Ik heb het toen op proefbasis afgetrokken (wat een k*t woord) en dat is goedgekeurd. Dus gewoon proberen en dan zie je wel of het goedgekeurd wordt. Een nadeel aan een afkeuring is dat je 5 jaar wordt gecontroleerd. (ik wordt al vanaf 1991 elk jaar gecontrolerd)

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 16:46 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
move JPP >> GT
JPP :?

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[flauw mode]
Drinken op kosten van debelasting hoe doe je dat
[/flauw mode]

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Hmm, wij hebben laatst Playstations2 :9 als PC-prive project gekocht dus het hangt er gewoon vanaf hoe flexibel je bedrijf is :)
In principe is het niet moeilijk, je moet alleen aan de belasting kunnen tonen dat het om computerapparatuur gaat (wij hebben dus een aparte factuur laten opstellen waar niet op staat dat het om "Playstations 2" gaat, maar om "Computerapparatuur").

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op dinsdag 04 december 2001 10:07 schreef MrTinux het volgende:
Hmm, wij hebben laatst Playstations2 :9 als PC-prive project gekocht dus het hangt er gewoon vanaf hoe flexibel je bedrijf is :)
In principe is het niet moeilijk, je moet alleen aan de belasting kunnen tonen dat het om computerapparatuur gaat (wij hebben dus een aparte factuur laten opstellen waar niet op staat dat het om "Playstations 2" gaat, maar om "Computerapparatuur").
Het heeft niet veel met je bedrijf te maken. Als je gecontroleerd wordt door de belastingdienst en ze accepteren de playstation niet heb je gewoon pech en kan je gewoon nog even betalen.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 07:53 schreef bolke het volgende:
Ik heb het toen op proefbasis afgetrokken (wat een k*t woord) en dat is goedgekeurd.
Ik vind het wel geil >:)

Ik hoop dat het aftrekken van je palm (van de belasting af dan he :9 ) je lukt, iig veel succes ermee !

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 04 december 2001 16:55 schreef bolke het volgende:

[..]

Het heeft niet veel met je bedrijf te maken. Als je gecontroleerd wordt door de belastingdienst en ze accepteren de playstation niet heb je gewoon pech en kan je gewoon nog even betalen.
Oke, dan zal ik mijn zin even herzien: het hangt er vanaf hoeveel risico je bedrijf durft te nemen. Want je hebt natuurlijk gelijk.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Ik kreeg mijn IPAQ 3660 niet onder PC prive !

Het criterium was dat er een toetsenbord aan moet zitten met echte toetsen (dus niet in het scherm).

Daarom mag bijvoorbeeld een PSION weer wel :? :?

Het nut ontgaat mij ff maar ach het is tenslotte de belasting dienst. :Z :(

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 05 december 2001 12:26 schreef Perseus het volgende:
Het criterium was dat er een toetsenbord aan moet zitten met echte toetsen (dus niet in het scherm).
Dan koop je er meteen een Portable Keyboard bij, die bestaat nu toch ook voor pocketpc's?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Op woensdag 05 december 2001 13:26 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Dan koop je er meteen een Portable Keyboard bij, die bestaat nu toch ook voor pocketpc's?
Ow DUH !!!! :( |:(

denk je dat ik daar echt niet aangedacht heb.... Je moet dus een toetsenbord hebben wat een integraal onderdeel is van de rest van de machine. Een loskoppelbaar keyboard voor PALM of PocketPC is dus niet genoeg :7

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 05 december 2001 14:13 schreef Perseus het volgende:
denk je dat ik daar echt niet aangedacht heb.... Je moet dus een toetsenbord hebben wat een integraal onderdeel is van de rest van de machine. Een loskoppelbaar keyboard voor PALM of PocketPC is dus niet genoeg :7
Dan snap ik echt niet hoe die gasten bij palmclub wel zo makkelijk hun Palmpjes door het PCPrive project heen geloodst hebben :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32
Op woensdag 05 december 2001 14:13 schreef Perseus het volgende:

[..]

Ow DUH !!!! :( |:(

Elk toetsenbord kan je los koppelen! Behalve dat van een laptop.

Ik heb mijn Palm VX ook gewoon gedeclareerd onder een PC prive project.

Ik heb meerdere malen losse dingen gedeclareerd.

Hoe moet meneer de belastings inspecteur nou weten wat een

Palm VX
HP PSC 500 ( printer )

Is???.
Ze kunnen er best moeilijk over gaan doen.
Maar vroeger waren er ook PC prive projecten, waarbij je ee PC kocht die even snel is als een Palmtop tegenwoordig!

Ik zie het probleem niet?! het is niet alleen een agenda! ik check mijn email er ook op en schrijf mijne mail er op.
Verder maak ik aantekeningen en bekijk documenten.
Vervangt voor mij voor 90% het gebruik van een laptop die 5 x zoveel koste.

American Express vraagbaak

Pagina: 1