nieuwe pc, welk mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 23:11

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Topicstarter
hallo,

ik wil graag een nieuwe pc aanschaffen met een Athlon XP (rond kerstmis), dus dan zal de 2000+ wel uit zijn, welk mobo raden jullie mij aan?

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik een mobo kopen zonder VIA chipset (de Gigabyte 7IX4E bijvoorbeeld)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 15:45 schreef terw_dan het volgende:
Persoonlijk zou ik een mobo kopen zonder VIA chipset (de Gigabyte 7IX4E bijvoorbeeld)
Uitleg graag :?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54
Op zondag 02 december 2001 15:45 schreef terw_dan het volgende:
En persoonlijk zou ik er 1 nemen MET via chipset.

Die soltek met die vio kt266a chipset schijnt zeer goed stabiel en snel te zijn... ( type weet ik zo niet )

https://wren.co/join/Devian

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Epox borden met AMD-761 chipsets halen enorm goede resultaten in vrijwel alle testen, waarom overweg je zoiets niet?

Enige nadeel van zo'n bord zijn slechts 2 geheugenbanken.

Verwijderd

Zelf zeg ik:
Ik zou een ASUS of MSI nemen. Schijnen top-borden te zijn. Zelf zweer ik bij het merk ASUS. Dan heb je 3 opties:
A7M266
A7V266
A7A266
De A7A valt af, de Ali-chipset is geen toppertje.
De A7M en A7V spannen erom. Zelf denk ik de A7M met AMD-chipset. Die komt er volgens de reviews die ik gelezen heb er net iets beter uit.

Volgens GoT hoor ik te zeggen:
[zeikmodus]
UTFS >:)

(iedereen zit zo te zeiken dat Tweakers hier niet voor bedoelt is, waarom komt hier dan geen slotje op :?)
[/zeikmodus]

Verwijderd

persoonlijk zou ik er eentje MET via chipset nemen, nix te klagen over mijn Epox 8kha +, goed te OCen, snelste in de tests, en ook nog eens goedkoop. Wil je raid enzo onboard, kan je ook eens naar de soyo k7v dragon plus kijken is wel wat duurder..

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Binnenkort ga ik ook een Athlon XP kopen, en ik neem de MSI K7T266 Pro 2 met het VIA KT266A chipset.
De reviews over dat chipset waren overwegend positief en ik denk dat MSI het mobo met de meeste mogelijkheden en een goede stabiliteit is.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:05 schreef Dr. Vork het volgende:
Binnenkort ga ik ook een Athlon XP kopen, en ik neem de MSI K7T266 Pro 2 met het VIA KT266A chipset.
De reviews over dat chipset waren overwegend positief en ik denk dat MSI het mobo met de meeste mogelijkheden en een goede stabiliteit is.
deze heb ik ook !!! (met een XP 1700+)
Hij is echt rete stabiel , en er zitten natuurlijk veel mogelijkheden op!!!!
En ik kreeg er 2 IDe kabels bij (80 pins) en in totaal 6 usb poorten!!

Verwijderd

Ga eerst eens zelf research doen! Over dit onderwerp is zeer veel te vinden.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:08 schreef aad123 het volgende:
Ga eerst eens zelf research doen! Over dit onderwerp is zeer veel te vinden.
zeur niet zo !! :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
heb zelf een A7V266 en is helemaal perfect. Lekker veel mogelijkheden erop....jumperless (dus configgen via de bios) of configgen via dipswitches....ideaal voor overclockers....mogelijkheid voor 6(!) USB-apparaten.....ATA100-controler...lekker stabiel en snel......

iRacing Profiel

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Als de topic-starter nu eerst eens zelf wat research doet, en dan pas hier meningen vraagt over zijn keuze.
Komt nog bij dat vragen over mobos ed niet in HA thuishoren.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.