[Mobo] A7V266 IRQ & PCI vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Gegroet,

Voor mijn broertje heb ik een A7V266 gekocht voor in de december maand. (Ik heb zelf een A7M266) Maar nu ben ik de handleiding eens aan het doorlezen en nu valt mijn oog op de IRQ table van de A7V266. ..

Volgens de handleiding delen het AGP slot en PCI slot 2 een IRQ. Bij normale mobos (ook de A7M266) is dit PCI slot 1. Is dit bij de A7V266 nu ook echt PCI slot 2?

Dit zou betekenen dat je PCI slot 1 kunt gebruiken, maar PCI slot 2 niet. Nu zou dit geen probleem zijn, was het niet dat er een Kyro 2 kaart op komt met een wat grotere koeler, hierdoor kan ik geen kaart in PCI slot 1 steken. Met andere woorden, ik kan nu dus 2 PCI sloten niet gebruiken. PCI slot 1 niet omdat daar een koeler in de weg zit en PCI slot 2 niet omdat die geshared is met de AGP.

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand dat board al ingebouwd en kan iemand dit bevestigen? Word PCI slot 2 inderdaad geshared, en niet PCI 1?

FYI, de routing table staat op pagina 29 van de A7V266 handleiding (v1.05).

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Duim
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 05:57

Duim

Thumbs up!

Ik meen dat ik iets heb gelezen heb op asus.com over het feit dat die lijst in het boekje verkeerd was...(weet niet zeker hoor)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dit zou betekenen dat je PCI slot 1 kunt gebruiken, maar PCI slot 2 niet
Goeie drivers delen de IRQ dus tegenwoordig is het geen probleem meer. Dus je kan alle PCI sloten gewoon gebruiken.
Wel soms slecht voor je performance indien je 2 high-performance kaarten hebt (valt de AGP videokaart bij mij ook wel onder)
In de C't of op Tomshardware stond eens een artikel hoe je dit kon zien aan het moederbord.

Senile! Senile Oekaki