forwarden popbox naar andere mailserver

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op mijn mailserver draait postfix-mailserver. Ik heb een aantal popboxen waar veel email in zit. Nu wil ik deze forwarden naar een andere mailserver (waar deze accounts uiteraard ook bestaan), zonder deze allemaal eerst binnen te halen met pop3 en dan één voor één te forwarden. Kan ik dit automatisch doen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 02 december 2001 15:24 schreef xantos het volgende:
Op mijn mailserver draait postfix-mailserver. Ik heb een aantal popboxen waar veel email in zit. Nu wil ik deze forwarden naar een andere mailserver (waar deze accounts uiteraard ook bestaan), zonder deze allemaal eerst binnen te halen met pop3 en dan één voor één te forwarden. Kan ik dit automatisch doen?
Op de server van degene waar de mail staan, een .forward(Ja die punt moet daar staan) filetje aanmaken , en die laten verwijzen naar de mailserveraccount, waar het terecht moet komen.. Ik weet alleen niet, of dat ook geldt voor mail, die al in je inbox staat, of alleen voor de mail die je nog binnen gaat krijgen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blaataaps
  • Niet online
Werkt denk ik niet voor de mail die er al is.
de .forward wordt gelezen door de MTA, en die heeft weinig te zoeken in je huidige inbox.

• xantos
  • Niet online
dat vraag ik me ook af. Volgens mij werkt dat alleen voor nieuwe mail.

Weet iemand of dit mogelijk is?

• xantos
  • Niet online
is er een andere manier om dit te doen?

Ik heb dus geen zin om deze allemaal in te lezen in outlook en dan te forwarden :(

• blaataaps
  • Niet online
hmm, misschien kan fetchmail oid je helpen.

Een lompe oplossing is gewoon je inbox kopieren : )

• xantos
  • Niet online
het probleem is dat de nieuwe mailserver een Lotus Notes server is. De inbox kan dus niet gekopieerd worden!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 02 december 2001 15:42 schreef xantos het volgende:
het probleem is dat de nieuwe mailserver een Lotus Notes server is. De inbox kan dus niet gekopieerd worden!
fetchmail instellen, sendmail instellen, en dan met procmail emailtjes automatisch doorsturen naar het nieuwe adres, daarna er een .forward neerzetten..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• xantos
  • Niet online
mmmm.. ik al iets gevonden.. Ik haal ze op met pop3 (outlook) en dan stuur ik ze automatisch door met een functie van outlook.
Pagina: 1