Toon posts:

Terratec EWX 24/96 +4dB u of -10dB u??

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen tussen +4dB en -10dB buiten het feit dat het volume natuurlijk verandert.
Het zal er wel niet voor niets op zitten, die optie om het om te zetten.

Is het slecht voor de kaart om hem op +4db te zetten?
want ik hoor nu best veel ruis van mijn stereo + speakers omdat die zo hard moeten doordat de kaart zacht staat. (heb hem nu dus op -10dB staat.

Verwijderd

+4 dBu is het referentie niveau voor professionele apparatuur en -10 dBu is voor consumenten en semi pro app.

Dit is waar +4 dBu een referentie van 0,775 V heeft en -10 dBu een ref. van 1,0 V. Het wordt ook wel aangeduid met dBu voor prof. en dBV voor consumenten. Dit verklaart ook gelijk het niveau verschil tussen de twee standen ( ergo sluit je het aan op een consumenten versterker of iets dergelijks zal je de -10 stand moeten gebruiken om dit op elkaar aan te passen) ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja.. ik draai op +4dbu
dat heeft ook te maken met signaal ruisverhouding..die word beter... dus ALS de rest ook zo is.. neem dat :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt
het geluid wordt beter dan, of ja, je hoor minder ruis van mijn mixer ('versterker'), omdat die natuurlijk minder hard hoeft.
Mijn oude kaart (die er ook nog in zit) werkt ook een stuk harder...
Maar kan ik dus gewoon +4 instellen?

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zou 'm gewoon instellen op de manier waarop de kaart het best klinkt.. gewoon goed luisteren dus

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik weet niet of +4db slecht voor mijn mixer is.. versterker maakt denk ik niet zo uit, zit equaliser op, dus ik kan zien hoe hard het geluid binnenkomt.
Ik heb een Gemini BPM-1000 (weet niet waarvoor dit nodig is om te vertellen maar ja) :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 19:25

Jag

Het is +4 dBu en -10 dBV. 0 dBu is 0.775 Volt en 0 dBv is 1 Volt. -10 dBV is dus 0.32 Volt en +4 dBu is 1.23 Volt. Die kaart op +4 dBu zetten is geen enkel probleem, je cd speler kan nog wel een hoger signaal geven dan +4 dBu en ndat geeft ook geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 09:27 schreef Jag het volgende:
Het is +4 dBu en -10 dBV. 0 dBu is 0.775 Volt en 0 dBv is 1 Volt. -10 dBV is dus 0.32 Volt en +4 dBu is 1.23 Volt. Die kaart op +4 dBu zetten is geen enkel probleem, je cd speler kan nog wel een hoger signaal geven dan +4 dBu en ndat geeft ook geen enkel probleem.
dank je, dat scheelt een hoop man, werkt een stuk fijner, dat +4 dB. :7
Pagina: 1