Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Ben bij een luchtbehandelingsbedrijf geweest. Kreeg daar advies om een 'geluidsdemper' te maken. Grofweg zoiets als: neem een groot conservenblik en het deksel van een klein exemplaar. Bekleed de binnenkant van de grote met een soort schuimrubber. Plak de schuimrubber ook op het deksel. Probeer c.q. monteer ongeveer halverwege het (kleinere) deksel IN het grotere blik op een dusdanige wijze alsof het dekseltje in het blik is gevallen (is lastig!). Rondom het dekseltje moet een ruimte overblijven van ca. 0,5 cm.
Bevestig het blikje achter de ventilater aan de buitenkant van de kast. Plak tot slot aan de binnenkant van het uiteinde nog een extra schuimrubberen ring van ca. 1 cm.
Wees niet bezorgd voor oververhitting. De airflow blijft bestaan, maar het geluid daalt redelijk. Behalve de fan motor is het nl. de lucht turbulentie die herrie maakt. En dat heb je net gedempt. Van die makkers kreeg ik voor nop een 0,5 m2 plak schuimrubber wat zij professioneel toepassen voor dit soort herrie.
Proberen kan - ook jou - geen kwaad.
The desire to know is natural to all good people!
Verwijderd
Heb je daar een foto van?Op zondag 02 december 2001 20:11 schreef roba het volgende:
Sorry Cool0, ook ik heb de HQ08. Inderdaad zit er daar wél een in en ook mijn exemplaar vind ik niet echt stil.
Ben bij een luchtbehandelingsbedrijf geweest. Kreeg daar advies om een 'geluidsdemper' te maken. Grofweg zoiets als: neem een groot conservenblik en het deksel van een klein exemplaar. Bekleed de binnenkant van de grote met een soort schuimrubber. Plak de schuimrubber ook op het deksel. Probeer c.q. monteer ongeveer halverwege het (kleinere) deksel IN het grotere blik op een dusdanige wijze alsof het dekseltje in het blik is gevallen (is lastig!). Rondom het dekseltje moet een ruimte overblijven van ca. 0,5 cm.
Bevestig het blikje achter de ventilater aan de buitenkant van de kast. Plak tot slot aan de binnenkant van het uiteinde nog een extra schuimrubberen ring van ca. 1 cm.
Wees niet bezorgd voor oververhitting. De airflow blijft bestaan, maar het geluid daalt redelijk. Behalve de fan motor is het nl. de lucht turbulentie die herrie maakt. En dat heb je net gedempt. Van die makkers kreeg ik voor nop een 0,5 m2 plak schuimrubber wat zij professioneel toepassen voor dit soort herrie.
Hij heeft twee standen...een rot herrie en een klere herrieOp zondag 02 december 2001 18:39 schreef BB_ApoC het volgende:
Ik weet alleen dat er in een hq08 zo'n soort voeding zit. Die gaat iig harder draaien als het warmer wordt in je voeding. Ding maakte ook gelijk een klere herrie.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
toch blijft het een fijne kast :-)Op zondag 02 december 2010 22:12 schreef Ortep het volgende:
[..]
Hij heeft twee standen...een rot herrie en een klere herrie
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met dezelfde kast.
Misschien andere mensen die nog goeie tips hebben?
OF hun kast koeler houden zodat die fan niet harder gaat draaien?
Verwijderd
Mail me eens, volgens mij heb ik nog zo'n ding liggen.Zal straks ff thuis kijken. Is een klein printplaatje uit een oude temperatuurgeregelde voeding van me.Op zondag 02 december 2001 15:07 schreef cool0 het volgende:
Ik heb een Aopen Case Hq04 d8 ik midi tower nu is mijn vraag heeft die voeding een hitte gevoelige weerstand tussen de fan zitten? Zodat als je computer idle draait dat je hem dan niet hoort. Zo niet waar is deze weerstand te halen? PDC is het d8 ik.
Verwijderd
Een fototje zou idd een hele hoop duidelijk maken.Op zondag 02 december 2001 20:11 schreef roba het volgende:
Sorry Cool0, ook ik heb de HQ08. Inderdaad zit er daar wél een in en ook mijn exemplaar vind ik niet echt stil.
[/quote]
Was nog niet in het bezit van camera, scanner o.i.d. Na een verlaat sinterklaas vieren is hier verandering in gekomen. 'k Ga eerdaags even dokteren hoe het werkt en hoe dan plaatjes bij een reactie te plaatsen zijn volgens de FAQ.
S.v.p. nog even geduld. Zou tusssen kerst en Oud en Nieuw moeten gaan lukken.
The desire to know is natural to all good people!