Toon posts:

dolby surround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas aan mijn computer een dolby surround systeempje gemaakt met2 versterkers en 4 speaker en een soundblaster live maar nu vind ik dat er uit die speakers wat te wijnig bas komt.
ik heb nog 2 van die ouwe pioneer luidsprekers waar echt een mooi laag uitkomt. MAaar nu was mijn vraag waar moet ik die 2 speakers op aansluiten op de front of op de rear of die 2 voor en dan nog 2 kleine achter.
wat raden jullie mij aan voor het beste geluid

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Bij Prologic surround wordt van het stereo frontkanaal een stream gefilterd die mono naar de rearspeakers wordt gestuurd voor het surround effect.
Het échte geluid komt uit je frontspeakers bij zo'n setup en het is dan ook aan te raden de speakers met de hoogste kwaliteit als front te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
mijn signaal van me rear speakers is volgens mij niet mono wat waarom krijg ik bij mijn test vand e geluidskaart dan te horen test front left test front right test rear left test rear right uit de betrevvende speakers en als ik een geluidstest doe met zon helicopter vliegt ie van rechts voor naar links voor naar links achter en dan naar rechts achter

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mmz..wat bedoeld word,... is dat je geluid wat er uit komt niet stero is..maar mono..dat wil neit zeggen dat je ze neit apart kan aansturen :9

surround is opzih niet zo ingewikkeld..alleen je meot er af en toe ff bij stilstaan :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hij gebruikt een Soundblaster Live,en niet een Dolby surround receiver dus dan heb je achter wel gewoon stereo, maar idd, de goeie boxen voor zetten.
Je oren staan niet niks voor niks naar voren :P

Verwijderd

Topicstarter
oh ok dus jullie raden me aan die 2 pioneers bij de front aan te sluiten??

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe is eigenlijk bij zon desktoptheatre de subwoofer aangesloten (dan kan ik van die 2 luidsprekers ook wel 1 subwoofer maken

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Het misverstand dat hier plaatsvindt is dat je GEEN dolby surround gebruikt maar 4-point surround van je creative geluidskaart dmv het aansluiten van 2 versterkers op de 2 uitgangen (front/rear) van je geluidskaart.
Hang aan de versterker die op de front uitgang van de geluidskaart is aangesloten het beste setje speakers, want hier praktisch het meeste geluid uit.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Pagina: 1