Probleem met Network-Sharing

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
K, probleem is als volgt...

Ik heb nu de volgende opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.tantalus-hideout.f2s.com/img/problem.JPG

Nu heb ik Sygate geinstalleerd op de server, maar ik krijg nu alleen internet op et Realtek RTL8029 5 Poorts Hub netwerk; me Broertjes, Ma's en buurman's pc, maar het blijft om een of andere reden steeds uitvallen.

Mijn pc krijgt helemaal geen internet omdat ik op et Realtek RTL8139 netwerk verbonden zit.

Wat moet ik doen zodat iedereen internet krijgt? :?

Extra info:

Server is Win2k Pro, ik draai WinXP, me broertje ook XP, me ma Windows ME en me buurman volgens mij ook ME.

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
:?

Signature?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 02 december 2001 16:32 schreef Osdorp-Dude het volgende:
:?
1 vraag,

waarom zo nodeloos complexe oplossing met 3 netwerkaarten in 1 server? kun je niet veel beter een hub/switch nemen welke 10/100mb ethernet kan, dan heb je maar 2 nics in je server dan is alles veel makkelijker te configureren,

wat voor ip adressen gebruik je intern?

A wise man's life is based around fuck you

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 16:36 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

1 vraag,

waarom zo nodeloos complexe oplossing met 3 netwerkaarten in 1 server? kun je niet veel beter een hub/switch nemen welke 10/100mb ethernet kan, dan heb je maar 2 nics in je server dan is alles veel makkelijker te configureren,

wat voor ip adressen gebruik je intern?
Tsja als ik geld teveel had, was et zelfs draafloos geworden, but I'm poor right now... |:( Dus helaas zit ik vast aan 3 NIC's

Welke IP adressen? Ehm, zover ik weet stelt windows de standaard 192.168.0.1 adressen enzo in en kent windows de 5 poorts hub internet sharing toe en laat ie me 100mbit kaartje in de kou staan...

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de 100mbit ook op et netwerk gezien wordt en ook meedoet met het internet delen? :?

Signature?

Verwijderd

Waarom niet even één 8 poorts hub, internetkabel in UP, de rest er ook in steken? Twee dingetjes aanvinken in 2k, en het is klaar.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Is et nou wel of niet mogelijk...

Ik weet dat ik veel sneller en makkelijker een nieuwe 10/100MBit hub kan kopen, maar dat is nu ff niet van toepassing...

Simpele vraag, is et mogelijk om internetsharing over de 5 poorts hub en de 100mbit kaart te laten lopen? :?

Signature?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
sygate kennende zal ie wel geen 3NIC support geven...

edit:

btw waar heb je da plaatje meegemaakt? zelf gemaakt of door een prog??

Verwijderd

Je bent dicht bij de oplossing, alleen doe je het niet goed met SyGate.
Sygate kan helaas (zoals eerder vermeld) maar voor twee netwerkkaarten worden ingesteld.

De opstelling op zich is verder wel goed, je moet het even anders aanpakken.

Je 1e netwerkkaart staat geheel goed, afblijven dus.
Je 2e en 3e netwerkkaart moet je even een handmatig IP-adres ingeven in de range 192.168.0.1.

Vervolgens de clients met DNS en WINS laten instellen op het IP-adres van een van je twee netwerkkaarten, voorkeur 192.168.0.1.

Daarna is het vlammen dus :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 03 december 2001 18:41 schreef Snuffie het volgende:
Je bent dicht bij de oplossing, alleen doe je het niet goed met SyGate.
Sygate kan helaas (zoals eerder vermeld) maar voor twee netwerkkaarten worden ingesteld.

De opstelling op zich is verder wel goed, je moet het even anders aanpakken.

Je 1e netwerkkaart staat geheel goed, afblijven dus.
Je 2e en 3e netwerkkaart moet je even een handmatig IP-adres ingeven in de range 192.168.0.1.

Vervolgens de clients met DNS en WINS laten instellen op het IP-adres van een van je twee netwerkkaarten, voorkeur 192.168.0.1.

Daarna is het vlammen dus :)
kwil niet vervelend doen, maar eh WINS hoef je niet in te stellen (aangezien hij een w2kpro machine als server draait (waar geen winsserver inzit) :)

sterker nog het geeft eerder problemen als je het wel instelt en je geen winsserver hebt, + daar kom nog bij dat het bij een klein lannetje niet nodig is (tenzij je een router oid hebt, ok dat heeft ie dan (pc met 3nics) maar dannog kan ie het met hosts file's ook wel af

mijn excuses alvast voor het vervelend zijn :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

kwil niet vervelend doen, maar eh WINS hoef je niet in te stellen (aangezien hij een w2kpro machine als server draait (waar geen winsserver inzit
Klopt ja :)
Ik vergeleek het even met mij thuissituatie, en daar heb ik XP draaien, daar was het itt W2K nl wel nodig.

Goed gezien, dom van mij...
Pagina: 1