[alg] The Forum Project - zelf nieuw GoT bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[topic=338226/1/100]

In deze post het idee voor een nieuw GoT forum

niks is zeker dat het er komt maar.... lees aub die gehele post door en dan de vraag:

Hebben genoeg mensen hier intresse voor?

Verwijderd

Ik wil niet negatief doen ofzo,maar zoek es in de search hoevaak mensen hier geprobeerd hebben een projectje op te starten, en ga daarna es na hoeveel uiteindelijke software producten daar uit zijn gekomen.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:36 schreef Yarvieh het volgende:
Ik wil niet negatief doen ofzo,maar zoek es in de search hoevaak mensen hier geprobeerd hebben een projectje op te starten, en ga daarna es na hoeveel uiteindelijke software producten daar uit zijn gekomen.
1: als het doorgaat heeft iedereen die heeft meegedaan toch een redelijk goed werkend forum
2: er staat een redelijk voorstel van ACM bij.

Verwijderd

Waarschijnlijk is het antwoord op de volgende vraag in 3 seconden in de search te vinden, maar aangezien het toch aardig relevant is kan het vast geen kwaad het hier nog maar eens te vragen: is dit topix ding eigenlijk open-source en kun je die zo ff aanpassen zonder allerlei juridische problemen ?

Als dat namelijk zo is lijkt het me zwaar overkill om een heel nieuw forum te gaan maken.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:40 schreef Sneech het volgende:
Waarschijnlijk is het antwoord op de volgende vraag in 3 seconden in de search te vinden, maar aangezien het toch aardig relevant is kan het vast geen kwaad het hier nog maar eens te vragen: is dit topix ding eigenlijk open-source en kun je die zo ff aanpassen zonder allerlei juridische problemen ?

Als dat namelijk zo is lijkt het me zwaar overkill om een heel nieuw forum te gaan maken.
zit wat in...
maar waarschijnlijk niet :( --> admins??

Verwijderd

Niet open source, zelfs gezende source. [search=update android]

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Sneech: is dit topix ding eigenlijk open-source en kun je die zo ff aanpassen zonder allerlei juridische problemen ?
Nee. dat is juist het punt. Topix is gemaakt door enkele (ex?) gotters die een bedrijfje (wilden?) opzetten. Tweakers.net krijgt Topix gecompileerd aangeleverd en heeft de source niet.

Voor de topic-starter: ik proef hier erg veel jeugdig enthousiasme. Dat is natuurlijk heel leuk, maar het is zeker niet goed voor een project. Een project heeft een gedegen visie nodig (wat worden belangrijke doelen van het project) en een groep mensen die bekwaam zijn en deze visie delen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:44 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Nee. dat is juist het punt. Topix is gemaakt door enkele (ex?) gotters die een bedrijfje (wilden?) opzetten. Tweakers.net krijgt GoT gecompileerd aangeleverd en heeft de source niet.

Voor de topic-starter: ik proef hier erg veel jeugdig enthousiasme. Dat is natuurlijk heel leuk, maar het is zeker niet goed voor een project. Een project heeft een gedegen visie nodig (wat worden belangrijke doelen van het project) en een groep mensen die bekwaam zijn en deze visie delen.
hehe, >:)

een paar goeie proggers die de source steeds update --> waarmee ik een paar ervaren GoT'ers bedoel....d

bedoel niet eens mezelf 8-)

• mbravenboer
Glock: een paar goeie proggers die de source steeds update --> waarmee ik een paar ervaren GoT'ers bedoel....
Het ontwikkelen van een forum bestaat niet uit het updaten van source. Er zijn online erg veel software-projecten (bezoeken Sourceforge maar eens) en die hebben een bepaalde visie nodig. Hierbij gaat het om een visie voor het resultaat en een visie voor het ontwerp van het systeem. Een oproep om gezellig wat samen te gaan proggen (zie Wasp) heeft geen visie.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:51 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Het ontwikkelen van een forum bestaat niet uit het updaten van source. Er zijn online erg veel software-projecten (bezoeken Sourceforge maar eens) en die hebben een bepaalde visie nodig. Hierbij gaat het om een visie voor het resultaat en een visie voor het ontwerp van het systeem. Een oproep om gezellig wat samen te gaan proggen (zie Wasp) heeft geen visie.
totaal mee eens.
das ook m'n bedoeling niet.

een aardige discussie zal ook zeker weten ter sprake komen van hoe het nou het beste kan worden gemaakt. Waarom gaan we zoeken in de richting van die functies etc etc.

kijken naar, voor welke servers word het geschikt. compleet voor php 4 of toch nog voor 3.....
doel is uiteindelijk natuurlijk GoT. Dus het beste is er van uit gaan, geoptimaliseerd voor GoT......

Een visie van een hoop mensen is hier belangrijk bij...

meer geesten geven een duidelijker en beter resultaat.

• mbravenboer
Glock: compleet voor php 4 of toch nog voor 3.....
Dat lijkt mij al een hele voorbarige aanname...
Een visie van een hoop mensen is hier belangrijk bij...
Er zijn al ontzettend veel fora gemaakt in PHP (zoek maar eens in /14. Waarom functioneren al deze fora niet bij zwaar gebruik zoals op GoT? Daarvoor moet je een oplossing bedenken. Het design/architectuur/opzet van het systeem is daarbij een hele belangrijke factor.

Ik ben bang dat ook weer bij dit project de professionaliteit en het doorzettingsvermogen ontbreekt om echt een goede oplossing op te zetten.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:00 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Dat lijkt mij al een hele voorbarige aanname...
[..]

Er zijn al ontzettend veel fora gemaakt in PHP (zoek maar eens in /14. Waarom functioneren al deze fora niet bij zwaar gebruik zoals op GoT? Daarvoor moet je een oplossing bedenken. Het design/architectuur/opzet van het systeem is daarbij een hele belangrijke factor.

Ik ben bang dat ook weer bij dit project de professionaliteit en het doorzettingsvermogen ontbreekt om echt een goede oplossing op te zetten.
hier zit je meteen op het belangrijkste probleem...
en ik geloof dat als er genoeg mensen meedoen dat je hier een goed antwoord uit kan krijgen...

en daarom ook eerst deze post, zijn er genoeg mensen die mee willen helpen

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 15:02 schreef Glock het volgende:
hier zit je meteen op het belangrijkste probleem...
en ik geloof dat als er genoeg mensen meedoen dat je hier een goed antwoord uit kan krijgen...
Genoeg mensen staat niet garant voor een goed product, je grootste probleem is dat de mensen die professioneel genoeg zijn om dit soort dingen op te zetten er waarschijnlijk geen zin in hebben omdat a) ze dit de godganze dag op de zaak al doen, b) dit soort projectjes al 1001x langs hebben zien komen en weten dat ze gedoemt zijn te mislukken.

Je weet nog niet eens wat de functionele specificaties zijn en je hebt het nu al over de keus php3/4... hmmmzz een goed begin is ......

Volgende project?

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:09 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Genoeg mensen staat niet garant voor een goed product, je grootste probleem is dat de mensen die professioneel genoeg zijn om dit soort dingen op te zetten er waarschijnlijk geen zin in hebben omdat a) ze dit de godganze dag op de zaak al doen, b) dit soort projectjes al 1001x langs hebben zien komen en weten dat ze gedoemt zijn te mislukken.

Je weet nog niet eens wat de functionele specificaties zijn en je hebt het nu al over de keus php3/4... hmmmzz een goed begin is ......

Volgende project?
dat noemde ik alleen eventjes al een snel voorbeeldje...

vooruit denken ok, maar problemen oplossen lijkt me geschikter indien we dit project ook echt van de grond gaan halen, en dat gebeurt pas als er genoeg animo is....

en of dat er is en wat voor animo zullen we snel genoeg merken

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Glock, je hebt hier op GoT 'pas' 62 posts, er zijn hier al zoveel idee-en, halve projecten, hele projecten bedacht en gelanceerd. Op dit moment is er van al deze projecten helemaal niets terecht gekomen (toch?), waarom zou dit dan wel een succes worden??

Overige argumenten waarom het niets wordt, staan hierboven :)

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:23 schreef HGM het volgende:
Glock, je hebt hier op GoT 'pas' 62 posts, er zijn hier al zoveel idee-en, halve projecten, hele projecten bedacht en gelanceerd. Op dit moment is er van al deze projecten helemaal niets terecht gekomen (toch?), waarom zou dit dan wel een succes worden??

Overige argumenten waarom het niets wordt, staan hierboven :)
1: mijn aantal posts zegt niets over wie ik ben...
2: als dit project begint betekend het dat het slaagt want dit project begint alleen als er genoeg animo is...

edit: verduidelijking -> mijn ouders doen/deden erg lastig over internet....

te hoge telefoonrekeningen vonden ze....

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 02 december 2001 15:24 schreef Glock het volgende:

[..]

1: mijn aantal posts zegt niets over wie ik ben...
2: als dit project begint betekend het dat het slaagt want dit project begint alleen als er genoeg animo is...
1. Wel over hoeveel ervaring je hier op GoT hebt.

Ik zie verder geen echte argumenten waarom dit een succes zou moeten worden :?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 15:24 schreef Glock het volgende:
Zeg es eerlijk wat vind je van de animo sofar? zowel in het LA draadje als in het draadje hier?

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:26 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Zeg es eerlijk wat vind je van de animo sofar? zowel in het LA draadje als in het draadje hier?
animo stinkt tot zover.... :P

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:26 schreef HGM het volgende:

[..]

1. Wel over hoeveel ervaring je hier op GoT hebt.

Ik zie verder geen echte argumenten waarom dit een succes zou moeten worden :?
*zucht* :'(

edit: als een admin dit bericht exact hetzelfde had gepost, had je me dan wel serieus genomen?
...?

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
Wel open source graag, wordt die alleen maar beter van en het is gratis ;) :P

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 15:28 schreef Glock het volgende:
edit: als een admin dit bericht exact hetzelfde had gepost, had je me dan wel serieus genomen?
Nee, we kennen de admins hier langer dan vandaag :Y)

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 02 december 2001 15:28 schreef Glock het volgende:

[..]

...?
Ik neem je toch serieus, jij mij niet, je geeft gewoon geen argumenten, alleen loze kreten.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:33 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Nee, we kennen de admins hier langer dan vandaag :Y)
LOL 8-)

you'd better run and hide.. :P

[/OFFTOPIC]

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:35 schreef HGM het volgende:

[..]

Ik neem je toch serieus, jij mij niet, je geeft gewoon geen argumenten, alleen loze kreten.
ik neem je wel degelijk serieus, dat zegt alleen nog niet dat ik het met je eens ben :)

• StephanL
Wat zitten we allemaal te lullen, het gaat over een nieuwe forum, de toekomst van tweakers.net, ga effe buiten (bek)vechten ;)

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:39 schreef StephanL het volgende:
Wat zitten we allemaal te lullen, het gaat over een nieuwe forum, de toekomst van tweakers.net, ga effe buiten (bek)vechten ;)
hehe...
mee eens, laten terug gaan naar de echt vraag, is er genoeg animo..........

laat wat van je horen mensen.... doen jullie mee? :)

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Als er een nieuw forum geprogged moet worden wil ik best mijn steentje bijdragen.

Maar zoals al gezegd is, is elk project dat op GoT gestart is na een paar weken, weer gestopt, uit elkaar gevallen.

Het gaat gewoon lastig om met een groep via internet een forum te maken. Daar heb je een hele goeie leiding voor nodig, en dr moeten goede afspraken gemaakt worden.

Anders eindigd het toch weer, zeker weten, als al die andere projecten....

Moraal: ALLEEN als het goed geregeld word wil ik helpen, anders is het verspilling van mijn tijd.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:42 schreef joostbaksteen het volgende:
Als er een nieuw forum geprogged moet worden wil ik best mijn steentje bijdragen.

Maar zoals al gezegd is, is elk project dat op GoT gestart is na een paar weken, weer gestopt, uit elkaar gevallen.

Het gaat gewoon lastig om met een groep via internet een forum te maken. Daar heb je een hele goeie leiding voor nodig, en dr moeten goede afspraken gemaakt worden.

Anders eindigd het toch weer, zeker weten, als al die andere projecten....

Moraal: ALLEEN als het goed geregeld word wil ik helpen, anders is het verspilling van mijn tijd.
als ACM z'n idee uitvoert om het op een apart forum te laten plaatsvinden en niet in P&W geloof ik wel dat er wat spirit in blijft zitten. en over de leiding... mensen die mee willen doen moet een leiding uit worden samengestelt...

je zou ook zelf bij leiding kunnen gaan zitten.. als je jezelf goed leiding vind geven.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:25 schreef The - DDD het volgende:
Punt is dat je gewoon niet teveel mensen moet hebben die aan het project werken, en dat diegenen die eraan werken er ook echt voor aan de slag gaan.

Wat ik vaak zie op Got is dat er snel gezegd wordt: "Ik doe mee!" Maar dat dat dan vervolgens een loze kreet blijkt te zijn.

Mij lijkt het beter om gewoon eerst met een paar man om tafel te gaan. Een opzetje maken, wat zijn de huidige problemen met Topxi, waar ligt de bron van deze problemen, hoe kunnen we dit oplossen en dan waarmee/waarin gaan we het oplossen. Om pas daarna op een redelijk gesloten manier personeel van GOT te recruteren. Het blijft natuurlijk vrijblijvend, maar als iemand zich verbind aan het product, dan moet die persoon er ook echt voor gaan. Anders heb je nog niks aan de persoon.

Zoals MBravenboer al ergens zei: Waarom kunnen alle PHP forums op een gegeven moment de load niet meer aan?

Kies dus niet voor een middel (PHP), maar voor een doel (een schaalbaar forum wat de load echt aankan). Wat je daarvoor moet gebruiken, weet ik niet. Maar ik doe de volgende suggestie: Kijk een keer goed naar Java (TomCat extension op Apache) eventueel met J2EE (ben niet op de hoogte van het bestaan en kwaliteit van open-source implementaties).
dit vind ik een goed plan...
ik stel voor mensen die dit ook willen een mailtje sturen naar jqcschuyt@hotmail.com

om te kijken naar een redelijke start en eens goed te overleggen...

• StephanL
Ik vind het wel goed, en als het open source blijft helemaal prima want dan kan iedereen het verbeteren en iedereen kan het downloaden, want nu kan alleen tweakers en Fok dit gebruiken, wat eigenlijk te stom voor woorden is vind ik ;)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:22
Hmz, kunnen jullie niet gewoon een 'domein' bij t.net regelen dat daar een paar 'admins' rechten tot hebben om daar gebruik te maken van de bijbehorende database?
bijv www.tweakers.net/forum ???
Ik verzin ook maar wat hoor... Een forum in elkaar zetten is idd superlastig maar het proberen waard. Dat het op een gegeven moment stuk loopt kan ik me best indenken (toch).

Maak een degelijk overzicht plan, wie doet wat, en probeer wat nuttigs te maken. Als het dan zover is kan het 'door GoTers gemaakte forum' eens een dag ofzo in de plaats komen voor Topix (lijkt mij niet zo moeilijk)

Ik denk niet dat ik mee wil helpen, hooguit alleen bij het testen maar niet het echte scripten (dat doe ik al genoeg voor mezelf :) )

Succes

$0.02 4 my thougts :)

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:59 schreef jan-marten het volgende:
Hmz, kunnen jullie niet gewoon een 'domein' bij t.net regelen dat daar een paar 'admins' rechten tot hebben om daar gebruik te maken van de bijbehorende database?
bijv www.tweakers.net/forum ???
Ik verzin ook maar wat hoor... Een forum in elkaar zetten is idd superlastig maar het proberen waard. Dat het op een gegeven moment stuk loopt kan ik me best indenken (toch).

Maak een degelijk overzicht plan, wie doet wat, en probeer wat nuttigs te maken. Als het dan zover is kan het 'door GoTers gemaakte forum' eens een dag ofzo in de plaats komen voor Topix (lijkt mij niet zo moeilijk)

Ik denk niet dat ik mee wil helpen, hooguit alleen bij het testen maar niet het echte scripten (dat doe ik al genoeg voor mezelf :) )

Succes

$0.02 4 my thougts :)
ik denk dat we ook iemands eigen server kunnen gebruiken of gratis server en dat database structuur voldoende is...

ik zie niet in om de database voor tests te belasten :P

• mbravenboer
<off-topic>
Glock reageerde weer met een fikse quote
Kan je misschien de tekst die je quote wel een beetje filteren als je iets quote? Je quote nu steeds de hele post en dat neemt wel erg onzinnig veel ruimte in :) . Ik lees nog een beetje mee ;) .
</off-topic>

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 16:03 schreef mbravenboer het volgende:
filtered: minder quote
zit wat in :P

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 10:26
Kan zijn dat ik me vergis..

maar volgens mij *is* er al een team bezig met het ontwikkelen van een forum, er was toch een speciaal development forum aangemaakt (private uiteraard).

Staat iets over in in dat 'android update' topic.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 16:05 schreef Phantom_ het volgende:
maar volgens mij *is* er al een team bezig met het ontwikkelen van een forum, er was toch een speciaal development forum aangemaakt (private uiteraard).
ACM zei dat dit project zou kunnen, en dat het op GoT zou kunnen komen als het werkelijk goed werkte, lage last en nouja gewoon erg goed is.
dus dat is eerder een directe vraag naar de admins misschien?

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 16:05 schreef Phantom_ het volgende:
Kan zijn dat ik me vergis..

Staat iets over in in dat 'android update' topic.
Ja klopt.
Zijn ze 3 weken mee bezig dacht ik (Correct me cause I'm wrong :P)
Dus daarmee is deze draad best wel overbodig geworden :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik ben dan wel geen admin maar goed :)

Op dit moment is een groep mensen (niet ik) bezig zijn met het uitvogelen van de toekomst. Ook ik weet uit eigen ervaring dat het opzetten van een internet project op zijn zacht's gezegd niet makkelijk is.

Bedenk goed waar je aan begint en ga je eens verdiepen in hoe een software proces normaal gesproken gaat, Met gewoon beginnen en zien waar we uitkomen kom je er niet.

Als er een goed product wordt neergezet beloof ik dat ik er voor ga lobby-en :)

• Glock
  • Niet online
hmmz, was ffies me topic kwijt , lol 8-)

thx voor verandere naam, is ffies wat duidelijker

• StephanL
Op zondag 02 december 2001 18:14 schreef Thunder het volgende:

[..]

Ja klopt.
Zijn ze 3 weken mee bezig dacht ik (Correct me cause I'm wrong :P)
Dus daarmee is deze draad best wel overbodig geworden :)
Als dat zo is mogen ze wel eens informeren en wat laten zien en wat meer info, geven of iedereen het mag downen enz :7

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 02 december 2001 19:52 schreef StephanL het volgende:

[..]

Als dat zo is mogen ze wel eens informeren en wat laten zien en wat meer info, geven of iedereen het mag downen enz :7
Op het moment dat er dingen zeker zijn zal er vast info naar buiten worden gebracht. Gewoon geduld dus.

• StephanL
Op zondag 02 december 2001 19:54 schreef wasigh het volgende:

[..]

Op het moment dat er dingen zeker zijn zal er vast info naar buiten worden gebracht. Gewoon geduld dus.
Dat heb ik maar een beetje inlichting kan geen kwaad, ik verwacht ook niet dat het al af is hoor :+ .

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

ik zit dus ook in het bewuste team voor de voortzetting van got, op technisch gebied.

Ik kan niet teveel zeggen, want we weten ondertussen wel hoe zaken in no-time uit hun verband worden gerukt op got :) dus ik zal even globaal uitleggen wat er aan de hand is. Het meeste is niet zo heel specifiek, dus mensen met projectervaring kunnen dit wel overslaan :P

Dat er problemen met android zijn geweest is ondertussen een publiek geheim - nal. hiervan zijn er in de crew discussies geweest over wat er voor alternatieven zijn: zelf schrijven, door gotters laten maken, kopen, ander forum verbouwen etc., etc., etc.

Op dit moment zijn we bezig alle aspecten te bekijken. Niet alleen qua forum, maar ook de hardware, database, software, platform etc. etc. Oftewel: bepaling van de bottlenecks, analyze van de afgelopen tijd en adh daarvan een prognose maken wat de beste, en meest haalbare oplossing voor is - de hele zwik.

Dit kost tijd. Niet alleen omdat we zelf veel tijd moeten investeren, maar ook omdat er factoren zijn waar we op moeten wachten.
Een voorbeeld (strikt hypothetisch): stel dat we OS 'huppelflup' willen gaan gebruiken, maar daar moeten we eerst van weten hoe-en-wat, dan heeft het weinig zin verder te speculeren over verdere stappen (database, software, ...) totdat zeker is dat we voor het platform gaan kiezen.
Uiteraard kijk je eerst of OS huppelflup (de deluxe versie, uiteraard: met extra HanseFlaps v2.1) uberhaupt wel globaal geschikt is :)

Geloof me, er wordt serieus gewerkt aan een totale oplossing. Dit is voor jullie niet zichtbaar, behalve de ideeën dat de huidige source volledig stilstaat schijnbaar, omdat er geen updates worden uitgevoerd.

Zodra er een oplossing is, zijn jullie de eerste die het weten :)

even over dit project op zich: ik geef het een slagingspercentage van 0.0018% ± 0.0002...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Volgens mij (ik weet het wel zeker) is dit nieteens de moeite waard. Een forum bouw je zeker 3 maanden over voordat het maar iets bruikbaar is voor GoT. Tegen die tijd heeft allang niemand meer interesse en het project word dan halverwege gestopt .. het is gewoon zonde van het werk om er aan te beginnen.

Een forum bouwen in het openbaar is gewoon onmogelijk, je kunt dan gewoon niet rustig alles uitdenken zonder het gevoel achterin je hoofd te hebben dat je andere mensen voor wil zijn..

Een forum voor GoT bouwen lijkt me toch niet iets waarvoor je over elk onderdeel 3 minuten nagedacht hebt.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 20:47 schreef chem het volgende:
ik zit dus ook in het bewuste team voor de voortzetting van got, op technisch gebied.
Why am I not surprised :D

Verwijderd

Lijkt me wel interessant, maar het een en ander moet dan wel goed geregeld worden.

FF btw:
Op zondag 02 december 2001 15:23 schreef HGM het volgende:
Glock, je hebt hier op GoT 'pas' 62 posts
Het aantal posts maakt volgens mij niet uit, het gaat erom op het juiste moment als eerste het juiste antwoord te posten, want ik denk dat niemand er iets aan heeft als ik mijn visie ga posten als er al een oplossing bekend is, toch?

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11 17:44
mwa..
leuk idee hoor,
maar dat gaat echt wel even duren.

forum bouwen is niet zo moeilijk maar wel veel werk.
zeker als je er nog hele admin module achter gaat hangen.

en als je het dan ook nog met meerdere mensen wil doen moet je het echt heel strak plannen en echt modulair aan de slag gaan anders word het een puinhoop.

ik wil niemand ontmoedigen >:)

maareh... suprise me.

ben zelf al een jaar of langer aan het klooien.
maar goed dat was ook meer een uitprobeersel.

werkt allemaal wel maar 10000 hits per minuut wordt vast geen feest. ;)

als iemand zin heeft om mee te sleutelen dan hoor ik het wel.

je kan me icqen voor de url.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 02 december 2001 23:53 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Why am I not surprised :D
you bastard :P

btw, de discussie bij de crew is ook weer in volle vaart, eea. nal. van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/339273/1?limit=50, dus over een tijdje weet ik weer veel meer dan jullie hehe ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Als je hier echt een forum wil laten bouwen zul je eerst functionele requirements op moeten zetten en je vervolgens af vragen of je het wiel opnieuw aan het uitvinden bent. Zoniet, dan heb je een goede basis voor de verdere ontwikkeling

• StephanL
Op dinsdag 04 december 2001 11:33 schreef mr.beidehand het volgende:
Als je hier echt een forum wil laten bouwen zul je eerst functionele requirements op moeten zetten en je vervolgens af vragen of je het wiel opnieuw aan het uitvinden bent. Zoniet, dan heb je een goede basis voor de verdere ontwikkeling
Lijk mij wel handig op nieuw het wiel uitvinden, aangezien denk ik geen één forum is berekend op zoveel bezoekers, en je gaat op een onderstel van een eend ook geen bus maken ;) :Y)

Verwijderd

Dat hangt dus helemaal van je functionele eisen af. Een voorbeeld van een functionele eis is dat er bijvoorbeeld 10.000 gebruikers tegelijkertijd ingelogd kunnen zijn. Als er geen forum beschikbaar is waar dit zo is zullen er dus geen bestaande forums door je analyse heen komen en ben je dus niet het wiel opnieuw aan het uitvinden.
Pagina: 1