Toon posts:

Mag je internet provider kijken op je pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje, mag een internet provider op jouw pc rondneuzen?, want ik krijg telkens via de firewall een bericht dat iemand van Essent@home (mijn kabel provider) probeert toegang te krijgen tot mijn pc.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nee ze mogen niet rondneuzen op jouw pc, maar waarschijnlijk is het gewoon een check om te zien of je online bent.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Zeker een user van @home, vast niet de provider zelf.
Hoe traceer je deze persoon dan ? Neotrace.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

/me denkt dat er weer eens een firewall op paranoid staat ingesteld zodat zelfs de DNS en DHCP servers voor false alerts zorgen....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:23
Kan ook zijn dat ze checken of je servers draait (portscanning).

Verwijderd

aan mijn ervaring met Chello; Chello's server zend om de zoveel seconden een ping naar je pc. die kan door sommige firewalls als "intruder" gezien worden. totaal onschuldig.

Verwijderd

bij een redelijk vermoeden dat een gebruiker de AUP overtreedt mag er wel worden gescand op poorten om zo servers eruit te pikken.
Pagina: 1