[WC] Kan waterkoeling+peltier op converter?

Pagina: 1
Acties:

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ga een Powerleap converter op mijn Asus P2b gooien, en een 1,1 Ghz. Celeron. Nou zit ik aan waterkoeling te denken, en kan dit ook op zo'n converter? Past een koelblok dan wel?

Btw, heb al uitvoering gesearched, maar niks over een systeem met waterkoeling EN converter.

Verwijderd

welke powerleap converter??

systemen die bijde gebruiken zijn er genoeg, celron_clocker bijv. heeft een celeron met converter op een msi bxmaster, ook gekoeld met tec en h2o koeling

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:34 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
welke powerleap converter??

systemen die bijde gebruiken zijn er genoeg, celron_clocker bijv. heeft een celeron met converter op een msi bxmaster, ook gekoeld met tec en h2o koeling
Een Powerleap Pl-IP3 (http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm).

Trouwens, past dit alles in een midi-kast of moet ik echt een grotere gaan kopen?

Verwijderd

Welk Waterblok had je ingedachten dan? Wanneer je een Maze-1 waterblok gebruikt lijkt mij dat dit geen problemen moet opleveren, maar de maze-2 heeft de fitting op de bovenkant van het blok zitten .. en dan zouden de geheugenbanken wel eens in de weg kunnen zitten .. Het zal dus wel ff passen en meten zijn..

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:40 schreef n0va^ het volgende:
Welk Waterblok had je ingedachten dan? Wanneer je een Maze-1 waterblok gebruikt lijkt mij dat dit geen problemen moet opleveren, maar de maze-2 heeft de fitting op de bovenkant van het blok zitten .. en dan zouden de geheugenbanken wel eens in de weg kunnen zitten .. Het zal dus wel ff passen en meten zijn..
Nog geen ideeen qua waterblok, maar het moet niet al te duur zijn. Student he? :-)

Wat denk jij dat een goede oplossing is?

Verwijderd

Het kan er gewoon in passen. Het waterblok maak je gewoon vast aan de socket tabs. www.oc-shop.nl Ze hebben daar de clip en waterblok, die jij kan gebruiken.

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:44 schreef Aico het volgende:
Het kan er gewoon in passen. Het waterblok maak je gewoon vast aan de socket tabs. www.oc-shop.nl Ze hebben daar de clip en waterblok, die jij kan gebruiken.
Kan zo snel het blok niet vinden, maar ik zoek wel ff verder. Denk dat ik dan ook maar ff aparte voeding voor mijn 172 Watt peltier ga kopen, en anti-condens kit. En dan kan ik er weer een poosje mee vooruit :7

Verwijderd

Ik zou eerst maar eens de waterkoeling-setup fixxen .. dan kan je later altijd nog TEC-cooling overwegen..

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:52 schreef n0va^ het volgende:
Ik zou eerst maar eens de waterkoeling-setup fixxen .. dan kan je later altijd nog TEC-cooling overwegen..
Zit wat in ja... Maar ja, nu weet ik tenminste dat het kan, dat scheelt.

Nog even over die ruimt in midi-kast. Dat kan?

Verwijderd

Is wel mogelijk jah.. welke radiateur gebruik je / ga je gebruiken?

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:01 schreef n0va^ het volgende:
Is wel mogelijk jah.. welke radiateur gebruik je / ga je gebruiken?
Zat te denken aan een radiateur van de sloop (ivm budget), maar ja, die dingen lijken me wel erg vervuild en daardoor ook minder efficient.

Verwijderd

Dat hoeft niet .. wanneer je een goede koperen sloop radiateur hebt, en die voor gebruik doorspoelt en reinigt presteert die even goed als een Black Ice I .. alleen de afmetingen van de Radiateur zal een probleem opleveren .. Het is vrijwel onmogelijk een sloop radiateur in-case tebouwen (bij een midi tower)!

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:12 schreef n0va^ het volgende:
Dat hoeft niet .. wanneer je een goede koperen sloop radiateur hebt, en die voor gebruik doorspoelt en reinigt presteert die even goed als een Black Ice I .. alleen de afmetingen van de Radiateur zal een probleem opleveren .. Het is vrijwel onmogelijk een sloop radiateur in-case tebouwen (bij een midi tower)!
Hmmm, dat wordt dan toch een nieuwe...

*slik* daar gaat mijn budget. Die dingen kosten al gauw 120 piek.

Verwijderd

Sjah.. OC'en kost geld he? :)

misschien inspireert dit je wel..

Verwijderd

emmm over die peltier, meer dan 100 watter zou ik er niet op doen omdat dit errug lastig (lees duur) is om aan te sturen , die dingen zijn nl. 24volt, en een 100 watt tec kan die celeron ook al naar de -20 helpen, laat staan een 172, dat word 1 groot blok ijs.......

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:16 schreef n0va^ het volgende:
Sjah.. OC'en kost geld he? :)

misschien inspireert dit je wel..
Haha, dat is het echt leuke werk. Niks is idd leuker dan aan je comp frutselen. En dat kost idd nou eenmaal geld... Weet jij misschien een goede oplossing voor weinig geld?

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:18 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
emmm over die peltier, meer dan 100 watter zou ik er niet op doen omdat dit errug lastig (lees duur) is om aan te sturen , die dingen zijn nl. 24volt, en een 100 watt tec kan die celeron ook al naar de -20 helpen, laat staan een 172, dat word 1 groot blok ijs.......
Ok, dus dat wordt niet meer dan een 100 Watt peltier. Ben alleen een 80, een 124?! en een 172 tegengekomen. 80 is dus genoeg? en kan dat allemaal op een 250 Watt voeding? Denk het niet, maar ja, alles weten doe ik zeker niet :)

Op mijn huidige voeding hangt nu: 2 hd's (beide 5200 rpm), cd-rom, tnt2 videokaart, floppy disk.

Verwijderd

Een 80 watt peltier kan je nooit voeden met een simpele ATX voeding .. (die je ook gebruikt voor je hardware) voor meer info over peltiers; gebruik de search..

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 15:31 schreef n0va^ het volgende:
Een 80 watt peltier kan je nooit voeden met een simpele ATX voeding .. (die je ook gebruikt voor je hardware) voor meer info over peltiers; gebruik de search..
Had idd met het aantal Amperes te maken en PSU geloof ik.

Hmmmm, dan misschien maar even wachten met peltier, of ik moet ergens een goede goedkope voeding vinden.
Pagina: 1