HP610C traag in XP/98 netwerk??

Pagina: 1
Acties:

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een HP610c op de 98bak hangen, en als ik via de XPbak wil printen duurt `t een eeuwigheid voordat de printer iets doet. Is hier een oplossing voor?
...en nou niet zeggen, hang de printer op de XPbak...:-)

TCP\IP en Netbeui zijn als protocols geinstalled (Netbeui moest, wilde ik het netwerk met XP lopende krijgen)

Meer info, shares via de XPbak opvragen duurt ook een aardige tijd, alle tweaks al gebruikt qua network browsing..

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Kick (mod, vergeef me:) )
Doet het echt nog steeds niet, nu iemand oplossingen en suggesties?

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Laat van alletwee de machines de TCP/IP instellingen eens zien? Dan kunnen we mischien wat beter helpen!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
poort wel op ecp staan?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Sorry voor de late kick...

Hier is de situatie precies hetzelfde... In de search zie ik 1 of 2 topics met dezelfde problemen, (zoals deze: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/520903/1?limit=25) waar alleen het wisselen van de netwerkkaart werkt.

Ook het benaderen van shares op de 98-bak is uiterst traag (duurt 5 minuten voordat iets wordt weergegeven). Het printen van 1 A4-tje duurde 10 minuten!! Kortom, de overdracht van informatie via het netwerk is erg langzaam.

Als ik de XP (Prof) machine opstart in Windows 98 gaat alles wel normaal. Vanuit de 98-PC kan ik wel normaal op de shares op de XP-computer (ingelogd als gebruiker die daar ook bestaat).

TCP/IP en NETBEUI geïnstalleerd; TCP/IP: 192.168.0.3 en 192.168.0.8 (via een dhcp-server verkregen, verder is het netwerk volledig in orde). Ene machine een RTL 8139-C kaartje, andere een 3C900 TPO-kaartje (@home). Alles via een 10 Mbits-hub.

Instellen van de RTL-kaart op 10 Mbit half-duplex ipv auto helpt niet.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.