Windows XP met HighPoint HPT366 controller

Pagina: 1
Acties:

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 12:55
Hey dudes
Ik heb een serieus probleem, ik heb eerst wel drie kwartier van mijn tijd opgegeven om Windows XP Professional te downen >:) (rond de 400 kb/sec) en toen wel tien minuten om het te branden >:) en nu wil ik hem installen en zegt ie dat mijn HPT366 controller niet compatibel is met XP |:( (nog voor de installatie) en dat sux, nu ben ik naar DAM-Computers geweest en die zeiden dat je als ie opnieuw opstart op F6 moet drukken om SCSI drivers te installen want XP ziet de HPT366 als SCSI, dat zeiden ze dus. Maar ik kom helemaal niet bij dat scherm (op andere PC trouwens wel, dus ik weet precies wanneer het zou moeten komen). Iemand suggesties?

Chimera

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je doet een update of een clean install?

Probeer je HPT366 drivers eens te downgraden naar versie 1.25 ofzo. Ik had ook problemen met de nieuwste, continue blauwe schermen tijdens de installatie. Stapje terug naar de vorige driver-versie en alles werkte weer!

• Chimera
En voor welk OS moet ik de drivers dan downloaden? XP staat er namelijk niet bij, dan maar gewoon de 98 drivers doen? :?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Verwijderd

Windows 2000 drivers gebruiken.
Zorg er alleen voor dat je de nieuwste BIOS van je bord gebruikt in combinatie met de nieuwste drivers van de HPT366 controller.

• Chimera
Naar wie moet ik nu luisteren jonges? :?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ehm, ik kan je alleen adviseren wat voor mij destijds heeft gewerkt. En dat zijn de 1.25 drivers (Windows 2000 versie).
Het kan natuurlijk dat voor iemand anders de nieuwste drivers wel hebben gewerkt.

Gewoon proberen dus.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 13:02

WiXX

Kijk uit malloot een...

Op zondag 02 december 2001 14:01 schreef Chimera2k2 het volgende:
...ik heb eerst wel drie kwartier van mijn tijd opgegeven om Windows XP Professional te downen >:) (rond de 400 kb/sec) en toen wel tien minuten om het te branden >:)...

Chimera
Zo ben jij ff ruig
Pagina: 1