DivX branden om op stand-alone DVD af te spelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41190

Topicstarter
Tja... Ik heb eventjes een vraagje: Ik heb heel wat DivX-jes in huis, en sinds vandaag heeft men vader een DVD-speler gekocht. (Pioneer, leest zowat alle formaten van cd-dvd-mp3...) Nu wilde ik weten of ik divx videos op een cd kan branden zodat ie dat op die dvd-speler kan afspelen. Of maak ik mij te grote illusies en gaat dit niet? Indien wel zou ik graag weten hoe :)

MvG en TiA!! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Sorry kerel, geen DIVX op dvd-spelers. Divx is een codec die dvd spelers niet ondersteunen....

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat dacht ik al... :) . En kan iemand me ook zeggen wat die VCD (video-cd) eigenlijk is? En wat is het verschil met DVD?

(Btw, ik kan wel DivX kijken op tv met tv-out van men geforce zeker...?=> Ja natuurlijk wel! >:) )

TnX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 13:19
ja je kunt wel via je tv-out bekijken.

v(ideo)cd is met mpeg je zou je divxje om kunnen zetten naar een mpeg bestand en dan branden met nero als een vcd dan kun je hem wel afspelen op je standalone dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Op zondag 02 december 2001 14:02 schreef juanp het volgende:
ja je kunt wel via je tv-out bekijken.

v(ideo)cd is met mpeg je zou je divxje om kunnen zetten naar een mpeg bestand en dan branden met nero als een vcd dan kun je hem wel afspelen op je standalone dvd speler
Het nadeel is dan echter wel dat de kwaliteit bagger is, VCD is slechter als VHS, video8 camera kwaliteit zeg maar. DVDtje huren dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32026

Beetje offtopic misschien, maar als je een volledige divx film van bv. 700 mb op vcd wilt zetten door te converteren naar mpeg, kan er dan nog wel een hele film op een cdtje? M.a.w. weet iemand hoeveel minuten film er op zo'n cd past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Blame me if I'm wrong, maar ik dacht dat er maar 45 min op een vcd kan. (misschien SVCD??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32026

Als dat zo is heb je er dus niets aan. Je kunt hooguit een beetje amateur filmpjes ermee bekijken (zal het ook wel voor bedoelt zijn) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tnx voor de snelle reply's m8s! => Moeder is juist 5 DVD's gaan kopen, dus maakt niet uit :) (4 kopen 1 gratis)

Merci iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

Een film op VCD is over het algemeen altijd 2 cd's. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven.

De reden waarom er geen DivX via de DVD speler te bekijken is en dat ook niet mogelijk GAAT zijn is omdat er nogal wat processorkracht nodig is voor het decoden van DivX. Die Proc-Power zit gewoon niet in een deticated stukje hardware als een DVD speler.
Dus verwacht ook geen firmware updates voor DivX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Op zondag 02 december 2001 15:05 schreef Obi het volgende:
Een film op VCD is over het algemeen altijd 2 cd's. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven.

De reden waarom er geen DivX via de DVD speler te bekijken is en dat ook niet mogelijk GAAT zijn is omdat er nogal wat processorkracht nodig is voor het decoden van DivX. Die Proc-Power zit gewoon niet in een deticated stukje hardware als een DVD speler.
Dus verwacht ook geen firmware updates voor DivX.
Je kan wel een pctje kopen, 600 mhz is genoeg, 256 mb ram, tv out nog wat troep (netwerk kaart, 40 gb hd) totaal 1000 gld, bij je tv zetten en voila, divx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb het gevonden :)
Via men TV-Out een convertortje naar SCART, deze scart sluit ik aan op men Draadloos-beeld-zend-systeem-dingetje van philips, ik sluit ook zo een Draadloos-beeld-zend-systeem-dingetje aan op de tv beneden (pc staat op men kamer boven) en dan kan ik ook lekker divxen :))) => En in dat Draadloos-beeld-zend-systeem-dingetje zit ook een universele afstandsbedieningsversterker dus moet ik zorgen dat ik afstandsbediening op men pctje heb!!! :)

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
De VCD standaard is gebaseerd op de audio-CD standaard.
Daarmee kun je dus op een 80-minuten recordable een stukkie van 80 minuten aan film zetten. (min een heel klein stukkie)

De resolutie is "maar" 384*288 en is dus te vergelijken met een videoband. (redelijk goede band, trouwens)

SVCD ondersteund ook VBR dus de exacte tijdsduur is niet van te voren vast te stellen.
Meestal kan d'r zo'n 30 - 40 mins op een SVCD en daarmee is deze dus prima voor eigen gemaakt filmpjes (probeer de familie maar eens > 10 mins geïnteresseerd te houden.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een beetje goede kwaliteit geluid en video op een cdeetje is hooguit 20 minuten. Dus de gemiddelde film zal bestaan uit een stuk of 5 tot 8 VCDeetjes.
dit te bedenken dat DIVX dit op een of 2 cds kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 19:18
VCD kan dus wel degelijk goeie kwaliteit zijn. Wat er aan VCD gedownload wordt zijn vaak of tvrips of cams ofzo en ja die zijn niet mooi. Maar rip maar eens een DVD naar VCD, dat is best mooi, DVD naar SVCD is natuurlijk nog veel mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:03
Je kunt beter een SVCD maken, die heeft een betere res, maar word denk ik wel iets groter..
Pagina: 1