Toon posts:

Platen of cd's?

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om wat te beginnen met draaien enz.

Maar ik zit met een probleempje, ik weet niet of ik nou het beste met platen of met cd's kan werken.
De hardware heb ik verder al. Alleen nog de platen of cd's.

CD's zijn beter van kwaliteit maar platen zijn meer "in".

Qua prijs maakt het uiteindelijk weinig uit. Cd-spelers zijn duur, maar cd-singles goedkoop en te kopiëren. Platenspelers zijn goedkoper maar de platen zelf zijn duurder.

Wie weet wat ik het beste kan doen? Ik zou het echt niet weten!

Flex82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel draait heb je ook veel verschillende platen nodig, en die platen zijn best duur (reken voor 1 plaat ongeveer 21 piek, en voor een EP met 5 platen betaal je al gauw 80 tot 90 piek. Hier heb ik het dan wel over recente platen die uitgebracht worden.

Voor de rest vind ik het er een beetje lame uitzien om iemand te zien draaien die alleen cd's gebruikt. Mixen met vinyl heeft in mijn ogen gewoon veel meer. Maar das mijn mening :)

Je zou trouwens toch ook een combinatie kunnen maken van beide als je de apparatuur al hebt?

Succes met je keuze!

{edit] Het ligt er ook aan waar je wilt gaan draaien. Iss het voor audiofreaks? -> cd's , is het voor een dansend publiek? -> dan volstaan platen IMHO .

Trouwens, een goed element en niet al te krasserige platen doen wonderen voor de geluidskwaliteit.
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, eigenlijk heb je gelijk. Platen heeft wel iets. De apparatuur heb ik nog niet. Dat was mijn probleem. Platenspelers of Dubbele CD-spelers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Huh? Platen hebben (nieuw) een betere kwaliteit dan CD's, zeker als je het volume flink omhoogdraait.
Platen zijn ook echt instrumenten, CD's niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 16:16
Jep, platen klinken veel beter. Je hebt iets meer ruis, maar het dynamisch bereik is veel groter, het geluid klinkt voller en breder. Dus ga voor cd's... Platen zijn zeldzamer, krassen snel, groter en zwaarder (300 platen sjouwen is niet leuk)

-- I talk to planets, baby --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 13:47 schreef Masterdam het volgende:
Huh? Platen hebben (nieuw) een betere kwaliteit dan CD's, zeker als je het volume flink omhoogdraait.
Ja oké. Ik denk dat ik er al uitben. Nu nog welke spelers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is duur en wat is goedkoop. CD-spelers zijn duur, platenspelers zijn goedkoper, lees ik hier. Een cd-speler heb je al voor 250 piek ofzo (leuke technics ofzo met opties als autocue enzo). Probleem komt pas als je wilt gaan mixen. DE draaitafel om te mixen is (al vanaf het uitvinden van het mixen) de SL1200 van Technics. Kost toch een paar centen, de adviesprijs is toch zo'n 2000 piek, alhoewel hij overal goedkoper is. een CD-speler om te mixen is ook niet goedkoop, DE aanrader van dit moment is de Pioneer CDJ-1000, wreed apparaat (kijk maar eens op http://www.pioneerprodj.com/products/cdj1000/cdj1000-intro.mv ) maar kost ook zo'n 3000 piek per stuk.

Mixen is niet goedkoop en het belangrijkste is dat je het moet kunnen. Mixen kun je niet doordat je de goede spullen hebt. En waarmee je kunt mixen scheelt tvan persoon tot persoon, de een is een meester met de 1200's, de ander kan 't beter met CD's. (en dan heb je nog trance enzo, en dat kan je opoe nog wel mixen... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, als je eens iets wilt horen wat met de CDJ-1000 is gemaakt, wil ik wel eens een livemixje online zetten van The Prodigy met Faithless. Wat je daarin hoort is echt niet te geloven, en in 1x gemaakt. Is wel gedaan door 1 van de besten ter wereld.. (nee, niet door mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 13:59 schreef qltel het volgende:
Wat is duur en wat is goedkoop. CD-spelers zijn duur, platenspelers zijn goedkoper, lees ik hier. Een cd-speler heb je al voor 250 piek ofzo (leuke technics ofzo met opties als autocue enzo). Probleem komt pas als je wilt gaan mixen. DE draaitafel om te mixen is (al vanaf het uitvinden van het mixen) de SL1200 van Technics. Kost toch een paar centen, de adviesprijs is toch zo'n 2000 piek, alhoewel hij overal goedkoper is. een CD-speler om te mixen is ook niet goedkoop, DE aanrader van dit moment is de Pioneer CDJ-1000, wreed apparaat (kijk maar eens op http://www.pioneerprodj.com/products/cdj1000/cdj1000-intro.mv ) maar kost ook zo'n 3000 piek per stuk.

Mixen is niet goedkoop en het belangrijkste is dat je het moet kunnen. Mixen kun je niet doordat je de goede spullen hebt. En waarmee je kunt mixen scheelt tvan persoon tot persoon, de een is een meester met de 1200's, de ander kan 't beter met CD's. (en dan heb je nog trance enzo, en dat kan je opoe nog wel mixen... :) )
Ja oké, ik heb al een tijdje met cd's gemixt bij een vriend van mij. Dat ging redelijk en daarom wil ik het zelf ook. Ik heb ook al met Erick E gepraat een paar maanden geleden maar toen ik hem zag mixen heb ik het idee alsof ik nog genoeg te leren heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Op zondag 02 december 2001 13:47 schreef Masterdam het volgende:
Op zondag 02 december 2001 13:51 schreef cc_bcc het volgende:
Jep, platen klinken veel beter. Je hebt iets meer ruis, maar het dynamisch bereik is veel groter, het geluid klinkt voller en breder. Dus ga voor cd's... Platen zijn zeldzamer, krassen snel, groter en zwaarder (300 platen sjouwen is niet leuk)
Welke planeet leef jij???? Dynamisch bereik groter? Laat me niet lachen. Platen hebben nog niet de helft van het dynamisch bereik van een CD en een beetje fatsoenlijke kanaalscheiding is al helemaal een utopie. Kwaliteit beter? Amenooit niet. Ga maar meten. Geloof je ook dat VHS beter is dan DVD? Da's namelijk ongeveer dezelfde verhouding.

Het enigste dat je kan zeggen is dat JIJ platen beter vindt klinken.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:04 schreef qltel het volgende:
Oh ja, als je eens iets wilt horen wat met de CDJ-1000 is gemaakt, wil ik wel eens een livemixje online zetten van The Prodigy met Faithless. Wat je daarin hoort is echt niet te geloven, en in 1x gemaakt. Is wel gedaan door 1 van de besten ter wereld.. (nee, niet door mij :) )
dat wil ik wel is horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb geprobeert die cdj-1000 gaaf ding,... tis ook dat ie redelijke goeie simulatie van scratch heeft..dat maakt em uniek..maar hij heeft ook een unieke prijs.. zeer voor beginners..

vynl is ook erg tof, maar dat word veel oefenen. en et is nauwelijks goedkoper dan cd's

een maat van me wou ook vynl gaan maar hij heeft toch cd's genomen.. als je wilt scratchen : cdj-1000 of vynl
gewoon mixen is cd's beter

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 13:51 schreef cc_bcc het volgende:
Van die dynamiek weet ik niks af, maar ik vind platen om een of andere reden toch mooier klinken. (maar dat verschilt per mens natuurlijk, en de gebruikte apparatuur).

Maareh, 300 cd's sjouwen is ook niet alles hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

daaromz.. wil je profi gaan.. blijf je zoveel tog wel houden.

Ik zou ff kijken met et geld.. En leg dan die CDJ-1000 naast 2 vynl.. kijk dan wat je ebter vind..smaak is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 02 december 2001 14:13 schreef afterburn het volgende:

[..]

[..]

Welke planeet leef jij???? Dynamisch bereik groter? Laat me niet lachen. Platen hebben nog niet de helft van het dynamisch bereik van een CD en een beetje fatsoenlijke kanaalscheiding is al helemaal een utopie. Kwaliteit beter? Amenooit niet. Ga maar meten. Geloof je ook dat VHS beter is dan DVD? Da's namelijk ongeveer dezelfde verhouding.

nou nou nou...je kunt wel weer horen dat jij er geen zak verstand van heb. zit andere mensen af te zeiken dus doe ik het ook maar even bij jou. "ga maar meten" is ook niet de oplossing; elke audiofiel weet dat er massa's en massa's apparaten zijn die belabberde meetresultaten neerzetten, maar super presteren in 'real-life'. platen op de beste platenspeler is tot nu toe toch nog beter dan welke cd ook op de beste cd-speler. komt omdat platen analoog zijn en je oren ook. bij cd's moet het originele signaal eerst omgezet worden in een digitaal signaal (en omzetten gaat altijd met info-verlies), dan moet dat afgelezen worden en vervolgens weer worden omgezet in een analoog signaal, wat ook weer signaal-verlies geeft. bij een analoog signaal kun je ook vloeiende sinussen krijgen, bij een digitaal signaal kun je proberen hem zo dicht mogelijk bij een vloeiende sinus te krijgen (lees: zo dicht mogelijk bij het origineel), maar niet helemaal; het gaat in stapjes. enige dat we met de cd kunnen doen is de stapjes zo klein maken dat het menselijk oor het verschil niet meer waar kan nemen, misschien met dvd-audio. en het grote voordeel van cd's is de lange houdbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:16 schreef gitaarwerk het volgende:
ik heb geprobeert die cdj-1000 gaaf ding,... tis ook dat ie redelijke goeie simulatie van scratch heeft..dat maakt em uniek..maar hij heeft ook een unieke prijs.. zeer voor beginners..
Ze zijn toch wat aan de prijs, vind ik zelf. Maar wat 'm zeker uniek maakt is dat hij flashgeheugen heeft (gewoon zo'n camera-chipje) waarin je alle cue-points en loops kunt bewaren. Dus maak je 1x een leuke loop op een CD, je zet 'm in je flashcard en je kunt 'm zo weer gebruiken. Ga je ergens anders draaien waar ze ook cdj-1000's hebben dan neem je je flashcards mee, stopt ze er daar in en je quepoints en loops kun je zo weer gebruiken. En, op zo'n klein chipje passen loops en cuepoints voor 10.000 CD's (niet 10.000 nummers, CD's).
En met de juiste software kun je verschillende flashcards gaan vergelijken, en daar 1 database van maken waarin alle loops en cuepoints van die flashcards kunt samenvoegen en weer op 1 of meer flashcards kunt zetten.

Overigens, ik schrijf wel "aan de prijs", maar hij is elke cent die hij kost waard. Het is echt een uniek apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd.. maar over die kanaals scheidng.. dat is JUIST DE top van de platen. Datmaakt de plaat zijn eigen geluid, en dat is og steeds zeer gewesnt.. Net als oude buizenapparatuur, word weer opniew gemaakt!.

dynamisch bereik is wat anders dan alleen de Khz
tis inderdaad minder dan cd's
Maar,... cd's hebben een TE aparte scheiding, soms is dat neit mooi (lang leve de super audio cd :) )

nou ja.. ik vind palten iig geval wat hebben,.. maar met echt hele electronische muziek, zoals dance /trance / techno.. zal ik voor cd's gaan

wil je oldschool draaien en dat swoort dingen..ga dan voor vynl of cdj-1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:14 schreef wiebe het volgende:

[..]

dat wil ik wel is horen ;)
Okee, http://www.vandenborn-delft.nl/Faithless%20-%20We%20come%20one%20+%20The%20prodigy%20-%20Smack%20my%20bitch%20up%20.mp3 (sorry, is 1 regel..;)

Faithless - We come one en The prodigy - Smack my bitch up gemixed. In 1x opgenomen, met 2 CDJ-1000's. Zonder samplers of andere effect-apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 02 december 2001 14:13 schreef afterburn het volgende:

[..]

[..]

Genoeg DJ's vinden ook dat platen veel beter klinken, eerst vond ik 't ook raar klinken, maar toen ze het zinnig gingen onderbouwen was ik toch overtuigd

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:46 schreef qltel het volgende:

[..]

Okee, http://www.vandenborn-delft.nl/Faithless%20-%20We%20come%20one%20+%20The%20prodigy%20-%20Smack%20my%20bitch%20up%20.mp3 (sorry, is 1 regel..;)

Faithless - We come one en The prodigy - Smack my bitch up gemixed. In 1x opgenomen, met 2 CDJ-1000's. Zonder samplers of andere effect-apparatuur.
die is dus van de hand van Ben Liebrand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh boy !! :9

De discussie Vinyl vs. CD (onder DJ's dan) is eindeloos, en vaak is het of/of, niet en/en.

Een paar simpele overwegingen:

- CD spelers zijn kwestbaarder: kans op kapot gaan is groter.
- CD's zijn wél makkelijker mee te nemen: 50 nummers op 10 CD's is praktischer dan 50 keer 12" vinyl: compacter en lichter.
- Platen klinken 'warmer'. (meningen verschillen hierover)
- Vinyl draaien gaat 'hands on' en dat is IMHO fijner dan het knoppen drukken op een CD mixer.
- Over vinyl heb je meer controle, wat betreft corrigeren.
- Op een CD zie je geen track struktuur, op vinyl wel (je ziet een 'break' op vinyl omdat de groeven er anders uitzien.)
- Stukken opzoeken binnen een track is ook veel makkerlijker met vinyl.
- Veel tracks komen alleen op vinyl uit. Dan kan dat wel weer op CD gebrand worden, maar de keuze is toch beperkter.
- CD's slijten niet, ALS je er netjes mee omgaat, vinyl slijt wél, hoe netjes je ook bent.

* JumpStart vindt persoonlijk draaien met vinyl fijner, maar ieder moet voor zich een keus maken.

Vraag eens rond, misschien kan je via-via bij iemand terecht om het eens te proberen met beide media.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 14:04 schreef qltel het volgende:
Ja is goed, dat wil ik wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

imo heb je met platen meer invloed op het mixen om dat het puur handwerk is ...

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 15:18 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

die is dus van de hand van Ben Liebrand....
Klopt, goed geraden! Heb ik er expres niet bijgezet om de meningen niet te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, ik heb ook nog een andere Prodigy/Faithless mix die op de CDJ-1000 gemaakt is. Als er genoeg interesse voor is kan ik die ook wel ff uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Op zondag 02 december 2001 14:32 schreef zimbab het volgende:

[..]

nou nou nou...je kunt wel weer horen dat jij er geen zak verstand van heb. zit andere mensen af te zeiken dus doe ik het ook maar even bij jou. "ga maar meten" is ook niet de oplossing; elke audiofiel weet dat er massa's en massa's apparaten zijn die belabberde meetresultaten neerzetten, maar super presteren in 'real-life'. platen op de beste platenspeler is tot nu toe toch nog beter dan welke cd ook op de beste cd-speler. komt omdat platen analoog zijn en je oren ook. bij cd's moet het originele signaal eerst omgezet worden in een digitaal signaal (en omzetten gaat altijd met info-verlies), dan moet dat afgelezen worden en vervolgens weer worden omgezet in een analoog signaal, wat ook weer signaal-verlies geeft. bij een analoog signaal kun je ook vloeiende sinussen krijgen, bij een digitaal signaal kun je proberen hem zo dicht mogelijk bij een vloeiende sinus te krijgen (lees: zo dicht mogelijk bij het origineel), maar niet helemaal; het gaat in stapjes. enige dat we met de cd kunnen doen is de stapjes zo klein maken dat het menselijk oor het verschil niet meer waar kan nemen, misschien met dvd-audio. en het grote voordeel van cd's is de lange houdbaarheid.
Wie heeft er nou geen verstand van wat? Ik had het over kwaliteit. Kwaliteit is absoluut en kan gemeten worden. Of dat dan ook jou persoonlijke voorkeur is, is een heel ander verhaal.
"elke audiofiel weet dat er massa's en massa's apparaten zijn die belabberde meetresultaten neerzetten, maar super presteren in 'real-life'"
Zoals gezegd heeft dit NIETS maar dan ook NIETS met kwaliteit te maken. Of het lekker klinkt is een andere discussie. En btw, een echte audiofiel, die wil geen shit die lekker klinkt, die wil iets wat weergeeft zoals het op de drager staat. Zonder verkleuring veroorzaakt door inferieure specs.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 15:57 schreef qltel het volgende:

[..]

Staat online, link is een uurtje geleden gepost
K zie het, heb em bijna binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 02 december 2001 16:01 schreef afterburn het volgende:

[..]

Zoals gezegd heeft dit NIETS maar dan ook NIETS met kwaliteit te maken. Of het lekker klinkt is een andere discussie. En btw, een echte audiofiel, die wil geen shit die lekker klinkt, die wil iets wat weergeeft zoals het op de drager staat. Zonder verkleuring veroorzaakt door inferieure specs.
Hoezo off-topic ? |:(

De topicstarter wil feedback op de vraag wat de voorkeur heeft om mee te DJ'en, niet audiofiel ge-ouwehoer.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 16:05 schreef Flex82 het volgende:

[..]

K zie het, heb em bijna binnen.
Ik hoor graag hoe je 'm vind.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zeg persoonlijke smaak
test et zelf.. ik hou meer van vynl.. maar ligt maar aan voor wat..trance/dace/techno vind ik cd mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 16:11 schreef qltel het volgende:

klinkt best lekker moet ik zeggen :9~ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 16:11 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Hoezo off-topic ? |:(

De topicstarter wil feedback op de vraag wat de voorkeur heeft om mee te DJ'en, niet audiofiel ge-ouwehoer.
Fijn dat iemand het door heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Ut klinkt erg goed, beetje apart om 2 verschillende muziekstijlen door elkaar heen te mixen maar het klinkt gewoon zeer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hey flex.. ligt eraan wat je wilt draaien gewoon..en ik zou zeggen.. als je van plan bent MO het te kopen op een speciale dag..ga dan naar feedback..(niet op zaterdag btw) en probeer daar ff alles uit.. vraag informatie..

zoals ik al eerder zei...
bij trance/dance/techno word heel veel kwaliteit verwacht..dan heb ik et over hoge tonen..diepe bassen wat je net niet haalt met vynl, prefereer dan voor cd's

wil je echt rap/(house?) oldschool draaien..dan wel vynl..dan is dat onmisbaar :) (cdj1000 is duur, maar kan het beide..dat is heir in jou voordeel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 16:17 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Ut klinkt erg goed, beetje apart om 2 verschillende muziekstijlen door elkaar heen te mixen maar het klinkt gewoon zeer goed. :)
De maker van die mix is Ben Liebrand. En die heeft wel extremer verschillende dingen door elkaar gemixed als dit. Echter, hij laat hierin wel mooi horen wat er allemaal kan met de CDJ-1000.

Overigens, een mix van 2 andere platen van de Prodigy en Faithless, ook in 1x gemaakt op 2 CDJ-1000's is te downloaden op http://www.theminimix.dk/Mp3/Minimix/Minimixen2001/33%20-%20Minimix%20-%20Faithless%20and%20The%20prodigy%20-%2001-09-2001%20-%20Ben%20Liebrand.mp3

Overigens, m'n usericon (dat oog) is ook gemaakt door Ben. Hij maakt ook zeer fraai artwerk voor CD's, logo's (o.a. TMF en Radio 538), reclamespots, videoclips e.d. Zie www.liebrand.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 16:28 schreef qltel het volgende:

[..]

De maker van die mix is Ben Liebrand. En die heeft wel extremer verschillende dingen door elkaar gemixed als dit. Echter, hij laat hierin wel mooi horen wat er allemaal kan met de CDJ-1000.

Overigens, een mix van 2 andere platen van de Prodigy en Faithless, ook in 1x gemaakt op 2 CDJ-1000's is te downloaden op http://www.theminimix.dk/Mp3/Minimix/Minimixen2001/33%20-%20Minimix%20-%20Faithless%20and%20The%20prodigy%20-%2001-09-2001%20-%20Ben%20Liebrand.mp3

Overigens, m'n usericon (dat oog) is ook gemaakt door Ben. Hij maakt ook zeer fraai artwerk voor CD's, logo's (o.a. TMF en Radio 538), reclamespots, videoclips e.d. Zie www.liebrand.nl
Lachuh, ik kijk wel ff, het klinkt zeker erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Erg vette mix moet ik zeggen die Faithless en Prodigy :9

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan hieruit opmaken dat ik het beste cd's kan doen?

Sinds ik toch met Trance, club enz. werk?

K dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:00 schreef Flex82 het volgende:
Dus ik kan hieruit opmaken dat ik het beste cd's kan doen?

Sinds ik toch met Trance, club enz. werk?

K dan.
Je moet 't doen met wat je zelf het makkelijkste vind werken. En wat ook wel van belang is is waar je 't meeste muziek op hebt. Ik heb hier maar een paar 1000 cd'tjes en 15000 maxisingles. Ik heb hier dus ook 2 SL1210MKII's en (nog) geen CDJ-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..trance/dance
cd wel een must..als je met vynl gaat werken krijg je teveel oldschool fx.

die vette geluiden uit synths komen niet makkelijk uit vynl.
wil je ooit scratchen dan is de CDJ-1000 perfect voor je
als je dat niet wilt, dan kan je rustig met minder doen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 02 december 2001 17:12 schreef gitaarwerk het volgende:
jah..trance/dance
cd wel een must..als je met vynl gaat werken krijg je teveel oldschool fx.

die vette geluiden uit synths komen niet makkelijk uit vynl.
wil je ooit scratchen dan is de CDJ-1000 perfect voor je
als je dat niet wilt, dan kan je rustig met minder doen!.
Die vette geluiden uit oude synths zijn juist zo analoog als maar mogelijk is. Dat dat bij plaat minder overkomt is op z'n minst twijfelachtig te noemen.

En ehh ... scratchen ? op een CDJ-1000 ? "Meneer is humorist zeker" .. Iedereen die écht scratched, en dan heb ik het niet over een suffe backspin zal je vierkant uitlachten om die opmerking.

Met moderne CD mixers kan je wel een beetje scratch geluiden maken, maar het echte werk (scratchen dan) gaat alleen met een draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 18:41
Voor als je de CDJ-1000 niet goed vindt:

http://www.finalscratch.com/

Hiermee kun je wel goed scratchen, dat werkt gewoon met echt vinyl. Ik ben er benieuwd naar of iemand al zo'n ding heeft staan? Maar dit is meer de professionele versie, niet voor thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de discussie over geluidskwaliteit verwijs ik iedereen door naar de search...

Waarmee te draaien?

Voordelen:
vinyl:
-het imago
-direct contact met het medium
-overzicht over je plaat
-veel muziek komt eerder, of alleen op vinyl uit
-scratchen

cd:
-klein en compact
-brandbaar (maar dat maakt het _niet_ goedkoper! Ik vind dat je als DJ moet betalen voor je muziek...)
-geinige effecten op sommige cd-spelers (gebruik met mate! Bovendien zijn losse effect-units beter, en ook te gebruiken met vinyl)
-loopfuncties op cd-spelers (het is natuurlijk wel stoerder om dat met platen te kunnen :))

Nadelen:

vinyl:
-slijtage
-Gewicht / formaat

cd's:
-niet elke club heeft "jouw" cd-speler; die ook kan nepscrachen etc

De keus is aan jou...

Over het scratchen met cd-spelers:
Het is misschien zo dat er nu spelers zijn die een scratch met vinyl goed kunnen benaderen, en als je maar genoeg oefent, zal je zelfs wel allerlei gekke turntablist dingen kunnen uithalen. Maar je koopt ook geen automaat om vervolgens zelf te willen schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

[..]

Zo klonk die onderbouwing idd ongeveer :)
En dan nog een verhaal over dat platen instrumenten waren

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Mja.......... het omzetten van digitaal naar analoog enz heeft wel degelijk invloed, maar het gaat er ook om dat de omzetting van een analoge opname naar cd detail verliest.
16 bit 44.1 khz (CD) klinkt veel vlakker en killer dan bij een plaat of een 24bit 96khz opname, een 24 bits opname omvat nl. veel meer detail + dat 96 khz een betere samplerate wat ook nog eens meer detail levert..
Luister maar es naar een 8bit opname, of zet een cd opname om naar 8bit. Zoveel detail wat verloren gaat is de winst bij een 24bits opname.
24 bits zijn qua kwaliteit te vergelijken met plaat.
Warmte, diepte en dynamiek komt veel meer naar voren.
Nadeel blijft bij plaat het analoge gedeelte van stof en directe aanraking maar is gewoon sowieso beter dan een normale cd opname. Kijk als je naar platenspelers hebt geluisterd van 200 piek met een element van nog geen geeltje, kan ik me voorstellen dat je CD beter vindt klinken, maar bij een beetje goede platenspeler met een goed element en een cd speler uit dezelfde prijsklasse, hoor je echt wel een verschil van kwaliteit bij een zelfde opname op CD of Vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zelf maar gezocht, deze topic was niet bedoeld om een oude discussie uit de sloot te vissen:

[topic=273047/1/100]

Ik was eingelijk op zoek naar een andere topic, die blijkbaar niet meer gevonden kan worden. De titel was iets als "Wat klinkt beter: LP of cd????"

Magoe, de conclusie was voor mij duidelijk, voor verdere uitleg vraag ik je om een nieuw topic te openen / een oude omhoog te kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Op zondag 02 december 2001 16:28 schreef qltel het volgende:

[..]

<offtopic>
Oei, die mixen zijn geil. Heb je meer van dat spul?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Pfffft.... een hoop wannabee gaaf geleuter hier zeg.

Topicstarter, je moet gewoon ff nagaan waar je zwaartepunt op gaat liggen. Wil je de nieuwste plaatjes kunnen draaien, dan moet je vinyl nemen (of -zoals ik doe- vinyls op CD zetten. :) )

Als je je maar wilt richten op de meer standaardmuziek, dan is CD veel handiger; je kunt van alles huren en copyen of downloaden en zo je eigen compilaties maken. Scheelt gigantisch veel geld, immers, een 12" kost een geeltje en een cdr 75 cent.

Als je voor CD gaat zou ik wel een wat gerennomeerder merk nemen als Denon, Numark of Pioneer. Die werken net wat scherper en dat is heel plezierig. Ga je voor tweedehands CD, neem dan Numark want in die spelers kun je voor weinig de lasers vervangen, en die zijn meestal het eerst aan vervanging toe.

Feit is wel dat er aan CD spelers meer stuk kan gaan (zoals ik gisteravond aan den lijve ondervond... ;( )

Ow... en voor alle mensen die met technische verhalen komen over dynamiek van vinyl versus CD, op een feest met een beetje behoorlijke PA wordt je geluid door compressors, limiters, equalizers en god weet wat nog meer heen gepropt. Het verschil kun je echt niet meer horen hoor.

En dan nog wat, wat je hoort op die Liebrand mixjes kan ook met een Numark CDN88, maar wat een apparaat kan is niet van beland, het gaat er om wat de DJ met dat apparaat kan he! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 01:43 schreef MisterDon het volgende:

Ow... en voor alle mensen die met technische verhalen komen over dynamiek van vinyl versus CD, op een feest met een beetje behoorlijke PA wordt je geluid door compressors, limiters, equalizers en god weet wat nog meer heen gepropt.
Ik ging alleen maar in op diegene die zei dat Vinyl waardeloos was in vergelijking met een Cd....
Over hoe platen klinken op feesten in vergelijking met cd's
heb ik het nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 07-10 14:51

Jag

Mijn Got zeg, een discussie over de geluidskwaliteit van platen versus cd's voor een DJ, het moet niet veel gekker worden. Dan heb je kennelijk nog nooit in de technische keuken van een Discotheek of drive in gekeken.
Electronische muziek is zoiezo al vaak ontzettend compressed, en in een discotheek zijn ze vaak niet te beroerd om het nog verder te compressen en er ook een dikke EQ over heen te gooien.
Verder worden er speakers gebruikt waarbij de nadruk ligt op dat ze keihard moeten gaan, en dat ook doen. Clippende versterkers, vervormende en schreeuwerige compression drivers, het maakt allemaal geen ruk uit. Als het maar snoeihard is en keihard bonkt. Dan maakt het echt geen hol uit of je naar een cd of plaat luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:37 schreef gitaarwerk het volgende:
echt hele electronische muziek, zoals da^H^H^ /tr^H^H^ techno.. zal ik voor cd's gaan
Dan wens ik je veel succes want... serieuze house producties (dus niet die top40 dance & trance rommel) komen alleen maar uit op vinyl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 16:19 schreef gitaarwerk het volgende:
zoals ik al eerder zei...
bij trance/dance/techno word heel veel kwaliteit verwacht..dan heb ik et over hoge tonen..diepe bassen wat je net niet haalt met vynl, prefereer dan voor cd's
Techno goden als Richie Hawtin, Jeff Mills, Sven Vath, Umek, Remy, Dave Clarke etc. etc. komen toch echt niet met cd-spelertjes aankakken hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11

Convoy

g44p

voor mij is de keuze niet moeilijk, vynl >:) >:)

zie sign waarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[..]

Grappig gedaan, maar die gozer heeft wel van tevoren thuis ff bekeken of alle gedeeltes van beide platen even lang zijn. Ze komen namelijk perfect uit.

Die functies die erop zitten zijn wel geniaal trouwens, ooit ga ik er echt een kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:24
Och en wat al vaker is aangegeven het geluid gaat door zoveel apparaten, Maar het meest belangerijke is dat tegen woordig bijna elke grote geluids installatie het eerst door een DSP gaat en daarna pas de naar versterkers.

Dus je mooie analoge geluid is volledig omgezet en jij zal dan echt niks meer merken van het feit dat jij vinyl hebt gebruikt,
Het voelt mischien prettiger aan maar voor het geluid hoef je het echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 18:15 schreef TimMer het volgende:

[..]

Grappig gedaan, maar die gozer heeft wel van tevoren thuis ff bekeken of alle gedeeltes van beide platen even lang zijn. Ze komen namelijk perfect uit.

Die functies die erop zitten zijn wel geniaal trouwens, ooit ga ik er echt een kopen. :P
Da's 't voordeel van loopjes. Die kun je perfect uit laten komen. Die apparaten zijn inderdaad geniaal, ik ga er zeker ook 2 (of 2 vergelijkbare) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op maandag 03 december 2001 18:21 schreef mweert het volgende:
Och en wat al vaker is aangegeven het geluid gaat door zoveel apparaten, Maar het meest belangerijke is dat tegen woordig bijna elke grote geluids installatie het eerst door een DSP gaat en daarna pas de naar versterkers.

Dus je mooie analoge geluid is volledig omgezet en jij zal dan echt niks meer merken van het feit dat jij vinyl hebt gebruikt,
Het voelt mischien prettiger aan maar voor het geluid hoef je het echt niet te doen.
Of door meerdere DSP's :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CD's zijn meestal beter van kwaliteit, en dus kan je ze beter gebruiken, wil je rustige muziek draaien. Wil je weer iets ruiger >:) gaan draaien, kan je ook plater ERBIJ nemen, want dan kan je nog een beetje scratchen etc....
Je kan dus het beste een mix doen, van cd's en platen (om erdoor te scratchen)

Grtn Mickey999 (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cd's zijn makkelijk te onderhouden (minder snel last van stof en zo
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 11:37 schreef TheRealFreeMan het volgende:
CD's zijn meestal beter van kwaliteit, en dus kan je ze beter gebruiken, wil je rustige muziek draaien. Wil je weer iets ruiger >:) gaan draaien, kan je ook plater ERBIJ nemen, want dan kan je nog een beetje scratchen etc....
Je kan dus het beste een mix doen, van cd's en platen (om erdoor te scratchen)

Grtn Mickey999 (8>
Ja, oké ik zou graag alletwee doen, maar helaas red ik dat financieel niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je voor de 8-) en de :P wilt gaan --> Vinyl

Het mixen maakt niet zoveel uit met platen of Cd's, het is met beide te leren.. Maar ja, op feesies zijn cd's natuurlijk minder wijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 11:39 schreef cyberax99 het volgende:
cd's zijn makkelijk te onderhouden (minder snel last van stof en zo
8-)
Yeah right, het kleinste vuiltje is al genoeg om 'm hele rare dingen te laten doen. De naald harkt datzelfde stofje met gemak van de plaat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het toch echt met JAG eens:: Op veel party's (zeker met beginnende DJ's) is het geluid toch niet om aan te horen!! Daarnaast maakt dat de gemiddelde XTC verslaafde toch niet meer uit (ok ik hou op ;) ). Maar wat ik bedoel is:: de kwaliteit is niet het belangrijkste, want zelfs met goede PA's hoor je het verschil op die volumes toch niet dus moet je kijken naar bruikbaarheid. Volgens mij is dus een combo het beste :P

ps. Ik vind dus CD mooier, maar ik ben ervan overtuigd dat het gewoon smaak is. (en ja ik heb wel degelijk ervaring met luisteren naar het verschil!!--> heb op mn werk gewoon wat eerder het geluid (groooooooooot EAW) aangezet en lekker op normaal niveau geluisterd)

ps. EAW set: 2x LA 460 top en 2x LA 128 per kant op carver 2400's :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 07:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
of cd mooier is is puur subjectief, ik vind het bijvoorbeeld juist weer vet als er wat gekraak doorheen zit van het vinyl

daar komt nog bij dat draaien met cd's er gewoon totaal niet uit ziet, beetje op knopjes lopen drukken, met vinyl zie je gelijk wat je doet

cd's kunnen trouwens op de meest onvoorspelbare momenten overslaan, en als je cd speler in de soep loopt heb je ook totaal geen idee waar het aan zou kunnen liggen (cd vuil/kras of toch de speler zelf die er de brui aan geeft), met platen heb je dat gewoon minder, als er een punt is waarop ie steeds overslaat til je gewoon ff de naald op en speelt een stukje verder af

of je doet een backspin ofzo (dat moet ik ook nog zien met een cd speler >:) )

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platen voor de sfeer, artwork en de heb. Cd's voor het "overslijtbare".
Maar als ik moet kiezen toch platen, want ik vind de hoezen/artwork veel meer tot hun recht komen dan bij cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:34 schreef qltel het volgende:

[..]

Yeah right, het kleinste vuiltje is al genoeg om 'm hele rare dingen te laten doen. De naald harkt datzelfde stofje met gemak van de plaat af.
ik wou me niet echt mengen in deze discussie, maar als iemand gaat beweren dat zelfs het kleinste stofje z'n cd-speler over z'n nek doet gaan......zou je misschien eens op zoek moeten gaan naar een normale cd-speler

maar dit is dus geen argument voor welke kant dan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon voor cd-spelers gaan, platendraaiers zijn veel te duur (Techniks gaan tot 4000 piek per stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik heb trouwens al een paar keer mensen horen zeggen dat cd beter houdbaar zijn. Nou slijten cd's in principe niet, maar er komen wel altijd krassen op, ook al probeer je er voorzichtig mee te zijn. Nou weet ik niet hoe erg dat is met platen, maar ik vind cd's niet erg goed houdbaar. Dan kan je beter met md's werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Op maandag 03 december 2001 18:07 schreef freekweb het volgende:
voor mij is de keuze niet moeilijk, vynl >:) >:)

zie sign waarom :P
<offtopic>
Voor mij ook, zie sig waarom......

Nietes, welles, nietes, welles :)

Niet dat ik iets tegen je Vestax heb hoor, die vind ik ook wel goed draaien. Maar mijn technicsjes zien er toch een stuk geiler uit. En ze draaien net zo prima.
</offtopic>

<ontopic>
Ga met platen draaien, de lol die je ervan hebt is vele malen groter dan met cd's vind ik.
</ontopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 04 december 2001 21:08 schreef carnman het volgende:
Ik zou gewoon voor cd-spelers gaan, platendraaiers zijn veel te duur (Techniks gaan tot 4000 piek per stuk)
bullshit

als je een beetje cd-speler wil waar je ook maar iets in de buurt kan komen van het gevoel van vinyl (en dan is het ook nog maar slechts een benadering) en waar je een beetje mee uit de voeten kan (numark/denon/pioneer) ben je ook al 3 tot 4000 piek kwijt (dubbeldeck)

technics is 1199 piek per stuk zonder element bij bijv. richersounds

draaien is sowieso geen goedkope hobby

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 21:31 schreef Ener-G het volgende:
Cd vs. Vinyl :)
En nog steeds is het niet makkelijk, Vinyl klinkt het best, maar cd's zijn weer handelbaarder...... moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou verstandig zijn om dit gewoon te negeren...

Helaas ben ik niet verstandig...

NEE, VINYL KLINKT NIET "HET BEST"!

(het lucht iig wel op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:01

markvt

Peppi Cola

CD's maarja platen staat stoerder :)
of mp3 pcdj ofzo

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1