Toon posts:

Wat voor een switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een switch gaan kopen. Ik wil graag een 10/100 switch maar kan ik beter een goedkope of een wat duurdere kopen? Wat heb je minder als je een goedkope koopt en heeft het zin om een duurdere te kopen gezien de snelheid?

Alvast heel erg bedankt.

Wouter

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 07:56
Ligt er natuurlijk aan wat je eraan uit wilt geven, en wat je ermee wilt doen.
Meestal is voor een klein thuis netwerkje een goedkope switch zeker de beste keuze gezien prijsverhoudingen.
Vaak zitten er op een duurdere switch meer opties die op een goedkopere bniet zitten.

Ps. Ik heb zelf een een 8 poort amigo switch 10/100 die k voor 135 gulden gekocht heb, en hij werkt perfect.
Je kan er alleen niks meer mee doen dan de kabels erin pluggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan maximaal f300,-

Wouter

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
electro: maakt echt niet zoveel meer uit hoor.
met 300 piek heb je een fatsoenlijke switch.

PS, je hoeft je post niet telkens af te sluiten met je naam of wat dan ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een voorstel voor een bepaald merk of kan ik gewoon ff rondkijken en uitzoeken wat ik leuk vind?

P.S. Dat ondertekenen met mijn naam is gewoon beleefdheid.

Verwijderd

Ik heb een 9 poorts (8 poorts + 1 uplink) 10/100 switch gehaald voor 180 of 190 ballen ofzow bij Memo Systems van Edimax. Best wel fijn dingetje. Hij loopt best wel hard en hijs gewoon makkelijk, hij zeikt niet echt. Wat ik ook wel fijn vind aan het ding is dat er veel uitgebreide statusledjes opzitten. Je kan zien of de transfer op 10 of 100 loopt en of het rustig of druk over de lijn is.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

De merken binnen deze prijsklasse ontlopen elkaar qua betrouwbaarheid en snelheid niet zo veel.
Koop er eentje die je er leuk uit vind zien :)
(let op wat voor status ledjes er op zitten... status leds geven nuttige info, maar er wordt wel eens op het aantal bezuinigd)

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die status leds is inderdaad een goede tip. Ik denk dat maar voor een edimaxje of unexje ga. Heeft iemand ervaring met een unex switchje?

Verwijderd

Ik heb hier een Level One switch , zalig ding en ziet der kewl uit . Ook speciaal "ineenklik" design voor stapelen

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Dreamer

Foutje

http://www.mr-at.nl kan je linkpro switch 10/100 mbps is goedkoop en heel goed

edit:
het enige wat deze switchniet bevat is een collison ledje dat is wel jammer maar jah je kan niet alles hebben met een "goedkope" switch

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zondag 02 december 2001 16:13 schreef Electro het volgende:
Heb je een voorstel voor een bepaald merk of kan ik gewoon ff rondkijken en uitzoeken wat ik leuk vind?

P.S. Dat ondertekenen met mijn naam is gewoon beleefdheid.
Ik zeg altijd Allied Telesyn
De AT-FS7xxLE versie is ERG compact, erg goedkoop heeft een arsenaal aan ledjes + wij (blackbox; vroeger indacom) verkopen ze met hopen en écht NIKS uitval van die dingen!

www.alliedtelesyn.com te koop bij o.a.: www.blackbox.be (en dus ook www.blackbox.nl en je wat aandringt) :)

Verwijderd

GEEN unex aub ik heb er net een gehad mmmm ik heb hem nog maar gaad morgen retour afzender schijt ding wil niet wat ik wil ik heb dan wel een router ISO50 maar toch NIET doen :r

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:35
Op zondag 02 december 2001 21:53 schreef dreamer het volgende:

edit:
het enige wat deze switchniet bevat is een collison ledje dat is wel jammer maar jah je kan niet alles hebben met een "goedkope" switch
Dat is zeker een aanrader...lekker klein en mooi zwart :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:53 schreef dreamer het volgende:

edit:
Ik heb hem zelf ook! Topding!
Heel klein, snel (duh :+ ), zwart en werkt gewoon goed en niet te duur.
Ook bij Mr@...

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Hebben jullie het niet overn een Switching hub want ik vind 300 gulden wel errug goedkoop voor een Swtich.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 23:29 schreef -Muppet- het volgende:
Hebben jullie het niet overn een Switching hub want ik vind 300 gulden wel errug goedkoop voor een Swtich.
Ik heb tijdje geleden een Farallon 10/100mbit dual speed switch gekocht voor exact 300 (ex btw dan :+)

edit:

8 ports, 1 combined uplink

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Voor nog geen 200 gulden heb je een prima 10/100Mbit 8 poorts switch. En dan maakt het qua merk niet uit, kwalitatief zal het weinig voor elkaar onderdoen. Het is hooguit het uiterlijk of eventueel het aantal ledjes (errug belangrijk :P ) dat je keuze dan bepaald.

Echt duurdere switches (Cisco, 3Com) bieden je ook de mogelijkheid om VLans etc. aan te maken maar daar heb je in je thuisnetwerkje echt geen behoefte aan...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Op zondag 02 december 2001 21:59 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Ik zeg altijd Allied Telesyn
De AT-FS7xxLE versie is ERG compact, erg goedkoop heeft een arsenaal aan ledjes + wij (blackbox; vroeger indacom) verkopen ze met hopen en écht NIKS uitval van die dingen!

www.alliedtelesyn.com te koop bij o.a.: www.blackbox.be (en dus ook www.blackbox.nl en je wat aandringt) :)
Zon beestje hebben wij hier dus in huis liggen.... de AT-FS716E om precies te zijn... leuk ding... ziet er koel uit en werkt perfect! alleen hij is wel iets duurder dan 300 pieken :(

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 09:44 schreef MrTinux het volgende:
Voor nog geen 200 gulden heb je een prima 10/100Mbit 8 poorts switch. En dan maakt het qua merk niet uit, kwalitatief zal het weinig voor elkaar onderdoen. Het is hooguit het uiterlijk of eventueel het aantal ledjes (errug belangrijk :P ) dat je keuze dan bepaald.

Echt duurdere switches (Cisco, 3Com) bieden je ook de mogelijkheid om VLans etc. aan te maken maar daar heb je in je thuisnetwerkje echt geen behoefte aan...
behalve die dingen zit er in de duurdere switches meer cache... maar ook dat is niet echt boeiend voor thuis, zeker als je alleen 100mbit kaartjes hebt (maar dan vind ik een 100mbit hub ook prima voor thuis!!!).

in iig geen switching hub kopen... want die draait als je 1 10mbit kaartje hebt altijd op 10mbit!!!!
Pagina: 1