Toon posts:

De installatie van Redhat 7.1 (partities)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben eens begonnen met de installatie van Redhat 7.1, maar het wil niet echt lukken.

Op advies van julllie heb ik een partitie loze ruimte van ongeveer 2 gig gemaakt. Tijdens de instalatie kan ik kiezen tussen 2 diskmanagers, Disk Druid en Fdisk.
Ik kies hier voor Disk Druid, en gelijk komt er een melding dat hij geen unallocated space kan vinden voor Linux.
Hierna verschijnen er 2 parties, namelijk die van win98 (c) en 2000 (d), maar hij vindt geen loze ruimte die op de hard disk aanwezig is.

Hoe moet ik dit oplossen?

even een screenshot van PM gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.iconenkunst.nl/image/image1.jpg

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En wat zegt Fdisk?

Anders maak je er gewoon met PM een partitie van, (ext2 kan toch ook met PM?). En kies je deze tijdens de install van RH.

Verwijderd

zo te zien is de 2GB binnen een logisch station. Daar kan linux geen extf2 of 3 van maken. je moet m.i. die ruimte echt vrijmaken, zodat er free space staat.
Zou dan meteen meer dan 2 gieg nemen. Had laatst die 2 gieg met 7.2 zo vol, dan blijft er weinig over om te experimenteren. Alleen als je goed weet wat je moet instaleren is die 2 gieg ok.

Verwijderd

Topicstarter
dus, ik moet dan nog eerst dit met PM doen:

[img]http://www.iconenkunst.nl/image/image10.jpg[/img]

en dan primary kiezen ipv. logical?
(krijgt een melding dat hji misschien niet bootable is, onderaan...)

klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 13:18 schreef Toverstaf het volgende:
dus, ik moet dan nog eerst dit met PM doen:

[afbeelding][/url]

en dan primary kiezen ipv. logical?
(krijgt een melding dat hji misschien niet bootable is, onderaan...)

klopt dit?
heh, moet dus zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.iconenkunst.nl/image/image10.jpg

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Dit moet werken volgens mij.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
als je toch bezig bent onder PM maak 'm dan daaronder ext2 :)

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ik heb nu dus onder PM maar gelijk een primaire Ext2 partitie van +/- 3 gig gemaakt, en een Linux Swap partitie van 256 mb.

En nog zit hij bij de instalatie te zeuren dat hij geen geschikte ruimte kan vinden, en dat ik het handmatig met disk drui moet doen.
Onder disk druid zie ik wel de 2 linux partities, dus moet ik hier handmatig mount points ingeven?
en hoe doe ik dat?

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Op maandag 03 december 2001 09:46 schreef Toverstaf het volgende:
Nah, ik heb nu dus onder PM maar gelijk een primaire Ext2 partitie van +/- 3 gig gemaakt, en een Linux Swap partitie van 256 mb.

En nog zit hij bij de instalatie te zeuren dat hij geen geschikte ruimte kan vinden, en dat ik het handmatig met disk drui moet doen.
Onder disk druid zie ik wel de 2 linux partities, dus moet ik hier handmatig mount points ingeven?
en hoe doe ik dat?
De mountpoints: Met disk druid selecteer je de native linux partitie, edit en dan zet je er een / (slash) neer. Ok drukken en je bent klaar. Tenminste zo doe ik et altijd :)
Success
Pagina: 1