Toon posts:

problemen met US ROBOTIC Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een us robotic 8000 router. 2 pc's hangen eraan en de router is verbonden met de adsl via mxstream. Pc 1 werkt prima. Gewoon utp erin stoppen en andere kant in de router. tot nu toe goed. Pc 2 heeft een kabel van ongeveer 30 meter lang maar die doet het niet. Als ik pc2 via de utp kabel van pc1 laat lopen doet ie het wel perfect. Ik verwacht dus dat de fout in de kabel zit.

Ik hoorde gister van een vriend dat er 2 soorten utp kabel zijn (ook wel meer maar ik bedoel van 100 mbit) je hebt de gewone kabel en een cross kabel ofzo. (ik heb voor pc 2 verschillende stukjes kabel gebruikt met zo'n kastje eraan) er zit ook een patch kabel aan. maakt het misschien uit als ik bv een stukje gewone kabel gebruik, dan een stuk patch kabel en dan bv een stuk cross kabel?? ja zeker?? dat moet ik dan ff gaan uitzoeken.

wie helpt mij???

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Je hebt inderdaad crossed en straight UTP kabel.
Als je crossed hebt gebruikt gaat je setup niet werken.

Check http://www.incentre.net/incentre/frame/ethernet.html als je wil weten hoe de draadjes horen te liggen.

Verschil tss 568B en 568A is enkel de gebruikte kleuren, elektrisch is het hetzelfde dus: maakt niet uit als je wil nameten.

'k Snap wel niet wat je bedoelt met draadjes met kastje eraan, dus hopelijk heb je hier voldoende mee :)

Verwijderd

Topicstarter
damn het lukt nog steeds niet

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik neem aan dat die switch op die router een 100mbit switchje is en aangezien die snelheid best gevoelig is voor allerlei kleine dingetjes zou ik gewoon een mooi nieuw kabeltje gaan halen ipv met 2 zelfgemaakte knip en plak werkjes in de weer te gaan.. Als het uberhaubt nog gaat werken heb je dikke kans dat alles slechts op 10mbit gaat draaien..
Nieuw kabeltje dus of ff zelf een nieuwe maken (aan 1 stuk!)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet.

ik heb een nieuwe 100 mbit kabel gelegd van 35 meter maar werkt niet :( bah ik heb nu een andere router besteld

Verwijderd

Topicstarter
YERS hij werkt er moest een hub tussen om het signaal te versterken

topic gesloten

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

misschien moet je een minder lange kabel nemen!
na 15 meter upt kabel, verzwakt het signaal!

greetz.

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Pagina: 1