Toon posts:

JPG/GIF resize in console ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat JPG/GIF kan resizen in de console.

Bestaat er zoiets :?

thxs

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ja zoiets bestaat en zit vaak standaard bij sommige linux distro's zoals bijvoorbeeld Redhat 7.*. Het programma heet 'convert' (is een tooltje uit de collectie van ImageMagick) en kan nog veel meer. Kijk maar eens op www.imagemagick.org

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Op zondag 02 december 2001 14:04 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
Kijk maar eens op www.imagemagick.org
Imagemagick is een top programma. Ik heb eens een php script gemaakt waar je een zipfile instopt, wordt unzipped op de server, wordt via mogrify (onderdeel van imagemagick) verkleind en gethumbnaild om zo een online fotoboek te maken.

Werkt uitstekend, zelfs anti-aliased!

Verwijderd

Natuurlijk afhankelijk van wat je wil, raad ik je aan convert te gebruiken zoals bovengenoemd:
Convert converts an input file using one image format to an output file with a differing image format. In addition, various types of image processing can be performed on the converted image during the conversion process.
Werkt net even anders dan Mogrify
Mogrify transforms an image or a sequence of images. These transforms include image scaling, image rotation, color reduction, and others. The transmogrified image overwrites the original image.
En behoudt ook je originele file :)

Ik gebruik zelf altijd het convert.sh script dat in deze package geleverd wordt.

edit: url :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Thxs voor de reply's ik kom er wel uit zo :)

Verwijderd

Ook gimp zou dit moeten kunnen...
Wordt onderandere gebruikt bij bbgalery...
Pagina: 1