[OC] Athlon XP unlocken probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb gisteren supervoorzichtig en redelijk netjes werkend geprobeerd (ja het is nog niet gelukt) om mijn Athlon XP 1800+ te unlocken.

Ik heb het processoroppervlak schoongemaakt met spiritus, zodat hij helemaal vetvrij is.

Daarna heb ik als plakband de echte Scotch tape gebruikt, omdat dat netjes plakband is wat niet supervast kleeft dacht ik! Maar volgens mij moet je die absoluut niet gebruiken! Hij laat namelijk een superirritante dikke laag lijm van het band, achter op het materiaal van de CPU!

Daar kwam ik dus pas achter nadat ik de plakbandjes van het secondenlijmen verwijderde, toen ben ik meer dan een uur bezig geweest de restanten plakbandlijm te verwijderen, dat kon uiteindelijk alleen maar met wasbenzine. Het oppervlak van de secondenlijm heb ik met 400 schuurpapier netjes gelijk gemaakt met de processor, dat beveel ik iedereen aan omdat je dan veel makkelijker plakbandjes kan bevestigen.

De zilverbaantjes heb ik met "Conducting Silver" L100 gemaakt, die zijn redelijk netjes geworden. Hiervoor heb ik no-brand plakband gebruikt die met het blote oog geen zooi achterlaat op de CPU.

Maar toen werkte het dus NIET in mijn A7V266-E! :(

Ik denk dat er dus nog steeds plakband troep op de gouden contactjes zit, waardoor het zilver geen contact maakt.

Dit unlocken is dus in verhouding tot potloden, dat iedereen kan, wel een heel stuk moeilijker en als je het niet goed aanpakt dan verpruts je het gewoon, blijkt ook uit topics hier.

Koelprut is idd makkelijker en beter dan secondenlijm, maar belangrijker is eigenlijk om goed band te gebruiken want dit suckt echt! (letterlijk! :P)

edit: ik had geen echte scotch tape gebruikt, maar fake spul van V&D geloof ik... scotch werkt wel goed ! :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Ik kan het niet laten eventjes iets te zeggen.
Tweaken is leuk, maar als ik zo lees wat je allemaal met die proc hebt gedaan lijkt het mij dat je beter metaal kan bewerken ofzo.
wasbenzine/scotchtape ???
Was je doel die processor te slopen ofzo?
Ik heb zelf geen ervaring met het unlocken van een xp proc, maar dit lijkt mij gewoon sloperij...
Ik hoop dat je proc nog leeft en dat je na wat lezen het wel voor elkaar krijgt.

suc6

• mr_a
hij doet het nog....

"jamaar ik heb de video van THG gezien en het leek zo makkelijk" :D

wasbenzine en spiritus is anders minder heftig dan thinner die Rick2001 gebruikt, hoor...

edit: wat pas gevaarlijk is dat is het monteren van een thermoengine in een gemonteerde a7v266e: je heb absoluut geen ruimte voor de schroevendraaier, die je wel nodig hebt voor het monteren. Ik heb hem over mijn core horen lopen schuren :(. Plus de onderkant van de thermoengine is ruw waardoor hij denk ik extra gevaarlijk is voor de core...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Bij mij is met alle processoren dit ik unlocked heb nog nooit iets gebeurd met het gebruik van Thinner. ;)

Die witte 'koelprut', daar blijf ik bij, dat is gewoon de beste manier.
Seconde lijm heb ik nu al zoveel problemen mee gehoord en gezien. Zelf heb ik hier ook een XP unlocked waar ook seconde lijm gebruikt was. Dit is dus echt een heel stuk moeilijker om rechte mooie lijntjes te trekken. (Als je dus geen schuurpapier gebruikt hebt)

Jammer dat het niet gelukt is. Het zal absoluut niet aan je board liggen maar aan je processor.
Ik blijf het toch vreemd vinden dat er zoveel mensen problemen hebben met het unlocken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• mr_a
Maar rick hoe zit het dan met dat plakband, gebruik jij dat ook? En heb je dan geen problemen met de contacten?

Misschien had ik het te vast aangedrukt, dat het daarom zo verkeerd ging, maar volgens mij moet dat om te voorkomen dat het geleidende zilver op plaatsen komt waar het niet hoort...

Alleen mensen die secondenlijm gebruiken hebben problemen, zo lijkt het verder. Misschien dat daar stoffen inzitten die een probleem vormen?

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 02 december 2001 15:40 schreef mr_a het volgende:
Maar rick hoe zit het dan met dat plakband, gebruik jij dat ook? En heb je dan geen problemen met de contacten?

Misschien had ik het te vast aangedrukt, dat het daarom zo verkeerd ging, maar volgens mij moet dat om te voorkomen dat het geleidende zilver op plaatsen komt waar het niet hoort...

Alleen mensen die secondenlijm gebruiken hebben problemen, zo lijkt het verder. Misschien dat daar stoffen inzitten die een probleem vormen?
Dat van die seconde lijm kan inderdaad wel eens voor problemen zorgen.
Ik gebruik zelf....ja... SCOTCH tape, de echte.
Zelf druk ik deze ook zo vast als mogelijk aan op het organische materiaal met een prikkertje.
Met deze tape loopt de zilverlijm in ieder geval niet onder de tape. (Bij mij niet in ieder geval)
Ik heb absoluut geen probleem met de contacten.
Iemand wil zijn processor unlocked hebben en zal deze maandag opsturen. Als ik deze hier heb en ga unlocken, dan zal ik wel eens wat foto's maken van mijn unlock 'praktijken'

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• mr_a
Op zondag 02 december 2001 16:05 schreef Rick2001 het volgende:

[..]
Als ik deze hier heb en ga unlocken, dan zal ik wel eens wat foto's maken van mijn unlock 'praktijken'
Interesting!!! Keep us informed :)

• mr_a
Op zondag 02 december 2001 16:05 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf....ja... SCOTCH tape, de echte.
Zelf druk ik deze ook zo vast als mogelijk aan op het organische materiaal met een prikkertje.
Aha! Ik heb net een eigen onderzoekje gestart naar de aard van het door mij gebruikte tape....
Na het uit de houder halen van het rolletje bleek dat het helemaal geen scotch tape is, het ziet er alleen wel zo uit!

Ik denk dat ik ooit een lookalike gekocht heb, en dat ik gisteren de hele avond vergeefs bezig geweest ben :(

Moraal van dit verhaal: bezuinig niet op tape als je CPU je lief is :P

• Rick2001

Rick2001

Haha.... Ik heb ook extra gezocht naar SCOTCH tape en deze is inderdaad niet de goedkoopste. :) (Had hem overigens bij het postkantoor gevonden voor 7,95 gulden.)

De echte SCOTCH tape is die tape die gemakkelijk scheurbaar is met je vingers en waar je met een potlood gewoon op kunt schrijven. ;)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 20:28 schreef Rick2001 het volgende:
Haha.... Ik heb ook extra gezocht naar SCOTCH tape en deze is inderdaad niet de goedkoopste. :) (Had hem overigens bij het postkantoor gevonden voor 7,95 gulden.)

De echte SCOTCH tape is die tape die gemakkelijk scheurbaar is met je vingers en waar je met een potlood gewoon op kunt schrijven. ;)
Ze noemen dit ook wel eens schilderstape :)

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 02 december 2001 20:36 schreef NoStra het volgende:

[..]

Ze noemen dit ook wel eens schilderstape :)
Schilderstape dan in de zin van portretten en niet wat de buitenschilder gebruikt.
Mijn vader bleek inderdaad ook de echte SCOTCH tape te hebben voor zijn schilderijen.
Het is geen afplak tape wat de gewone schilder gebruikt, om even misverstanden te voorkomen. :)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:24 schreef mr_a het volgende:
hij doet het nog....

"jamaar ik heb de video van THG gezien en het leek zo makkelijk" :D

wasbenzine en spiritus is anders minder heftig dan thinner die Rick2001 gebruikt, hoor...

edit: wat pas gevaarlijk is dat is het monteren van een thermoengine in een gemonteerde a7v266e: je heb absoluut geen ruimte voor de schroevendraaier, die je wel nodig hebt voor het monteren. Ik heb hem over mijn core horen lopen schuren :(. Plus de onderkant van de thermoengine is ruw waardoor hij denk ik extra gevaarlijk is voor de core...
Geen problemen met installeren van die koeler bij mij :P

• mr_a
Op zondag 02 december 2001 20:46 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Schilderstape dan in de zin van portretten en niet wat de buitenschilder gebruikt.
Mijn vader bleek inderdaad ook de echte SCOTCH tape te hebben voor zijn schilderijen.
Het is geen afplak tape wat de gewone schilder gebruikt, om even misverstanden te voorkomen. :)
Over de interessante plakbanddiscussie kan ik ook nog inbrengen dat de Echte(tm) Scotch(r) tape inderdaad ontzettend duurzaam is. Een baas bij een klant van mij had namelijk in de periode 1978-1982 een heleboel handgetypte en uitgeprintte (jaja, automatisering :P) velletjes papier aan elkaar vastgeplakt met scotch tape, en anno 2001 kon ik de velletjes papier losnemen zonder dat het plakband gedegenereerd was! De lijm was nog van precies dezelfde plakkerigheid als 20 jaar geleden :D

"Dus als het echt lang vast moet zitten, dan is Scotch uw betrouwbare partner" ;)

• mr_a
Nog een update: in plaats van het unlocken heb ik met 400 schuurpapier (redelijk grof dus nog) het oppervlak van het aluminimum van de thermoengine vlakker gemaakt, waardoor hij een aantal graden beter koelt.

Ik heb een 17 cfm Coolermaster fan vervangen door een 30 cfm Delta, waardoor de koeling een stuk beter is.

Met deze instellingen haalt hij stabiel 1700 MHz bij 1.85V VCore en standaard VIO, maar hoger lukt de CPU toch niet. Dus unlocken heeft niet zoveel zin eigenlijk, dus ik hou hem zo maar een tijdje :) 't is toch al wel snel zo :)

Pagina: 1