Toon posts:

Laptop speelt mp3's niet vloeiend af!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop , een DELL Cpx met de volgende specs :

PIII 650Mhz
256MB Ram
20GB HDD

het problem is dat ie moeite heeft met het afspelen van mp3's, afspelen gaat niet vloeiend, soms gaat het iets te snel, en soms iets te langzaam , je hoort hierdoor constant haperingen, ik heb het zowel met mediaplayer als met winamp geprobeerd, iemand een idee, want dit heb ik nog nooit meegemaakt :? , Divx flims speelt ie wel gewoon vloeiend af ;(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dma staat aan?
winamp priority al anders gezet om te kijken of het helpt?
via drivers geinstalleerd?
laaste drivers van geluidskaart geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:13 schreef ikbenveldmuis het volgende:
dma staat aan?
winamp priority al anders gezet om te kijken of het helpt?
laaste drivers van geluidskaart geinstalleerd?
Via drivers op een Dell PIII?? , nieuwste drivers van geluiskaart is geinstaleerd, maar ik zal het proberen met die priority van winamp , bedankt voor je reaktie!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet de eerste P3 Latitude met een VIA chipset nog tegenkomen....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:16 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ik moet de eerste P3 Latitude met een VIA chipset nog tegenkomen....
weer wat geleerd :)

wist ik dus niet :P

Verwijderd

Had ik ook op mijn 486dx van Texas Instruments. Geen enkel mp3-tje deed het normaal. Ik denk dat je bij winamp je directsound-output niet moet gebruiken, maar de wavemapper.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
al geprobeerd je speedstep uit te zetten?
ik gebruik gewoon de waveout van winamp trouwens (op mn laptop)

I’m not like the OTTERS

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 11:50

Vidra

Vragen?

Heb je de DIVX codec geinstalleerd op je PC, dat creert op mijn Dell Inspiron de problemen.....misschien ook voor jouw....

Suc6

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:33 schreef apophis13 het volgende:
Had ik ook op mijn 486dx van Texas Instruments. Geen enkel mp3-tje deed het normaal. Ik denk dat je bij winamp je directsound-output niet moet gebruiken, maar de wavemapper.
hmm, maar er is toch wel een vershil tussen 486 en een PIII 650 :?

even voor de duidelijkheid, mp3s speelt ie goed af, en de haperingen zijn 0.01 sec ofzo, maar het is gewoon irritant.

zelfs realtime priority van Winamp helpt niet, en ik kan nergens de hdd op DMA zetten , ook niet in de BIOS!

Verwijderd

Ik heb dit ook op mijn laptops gehad, Toshiba Tecra 8000 & 8100. Dit kwam bij mij doordat ik mijn infrarood poort aan had staan, deze trok heel veel resources. Ik heb hem uitgeschakeld en alles is nu perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:43 schreef Cobus_NL het volgende:
Ik heb dit ook op mijn laptops gehad, Toshiba Tecra 8000 & 8100. Dit kwam bij mij doordat ik mijn infrarood poort aan had staan, deze trok heel veel resources. Ik heb hem uitgeschakeld en alles is nu perfect.
hmm, goed idee, ik zal het gelijk proberen :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[quote]
Op zondag 02 december 2001 12:43 schreef cONEction het volgende:

[..]

hmm, maar er is toch wel een vershil tussen 486 en een PIII 650 :?
[/quote]

Ach, let niet op hem...

* Osiris m'n broer :(

Verwijderd

Ik had het probleem zowel op mijn oude Latitude CP (166mhz) als op mijn huidige Inspiron 3800 (600mhz), echter alleen onder W2K en dit gold ook voor het bekijken van DVD's. Tsja, heb het nooit kunnen oplossen, weet alleen dat ik onder XP er geen problemen meer mee heb. Misschien inderdaad wel die infrarood-poort.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:55 schreef mrT het volgende:
Ik had het probleem zowel op mijn oude Latitude CP (166mhz) als op mijn huidige Inspiron 3800 (600mhz), echter alleen onder W2K en dit gold ook voor het bekijken van DVD's. Tsja, heb het nooit kunnen oplossen, weet alleen dat ik onder XP er geen problemen meer mee heb. Misschien inderdaad wel die infrarood-poort.
hmm, idd erg vaag, ik heb alles(serial,infrarood,parallel) uit gezet in Bios, maar niks helpt, ook Speedstep staat op Maximum Perfomance, gebruik nu ook w2k ,dan maar uitbreiden naar XP denk ik ;(

Verwijderd

Speedstep is het ook niet inderdaad, was ik ook achter gekomen. De overgang naar XP op mijn laptop is mij overigens zeer goed bevallen. Start lekker op, volume was in het verleden nogal wel eens te zacht en cleartype op je TFT is een verademing om maar een paar extra voordeeltjes te noemen.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

(jarig!)
Ik heb wel eens meegemaakt dat muziek haperde omdat de CPU al 100% belast werd... Na het een en ander uit gezet te hebben (wist niet eens dat het aan stond) ging het goed...

Lijkt me sterk dat dit nu het probleem is, maar je weet maar nooit... :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
speel je de mp3-tjes vanaf CD soms??? heb dat ook gehad dat ie dan ging haperen...bleek omdat de cd-speler te snel was....zodra de buffer leeg was moest de speler nog op toeren komen |:( t was een 52 speed, heb er een 24-speed bij gezet en alle problemen waren weg.effe die zooi naar de hdd gecopied, en dat bleek ook goed te gaan..........vandaar

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 17:19 schreef kroegtijger het volgende:
speel je de mp3-tjes vanaf CD soms??? heb dat ook gehad dat ie dan ging haperen...bleek omdat de cd-speler te snel was....zodra de buffer leeg was moest de speler nog op toeren komen |:( t was een 52 speed, heb er een 24-speed bij gezet en alle problemen waren weg.effe die zooi naar de hdd gecopied, en dat bleek ook goed te gaan..........vandaar
Ik speel ze gewoon vanaf de hdd!, vanaf de cdrom heb ik precies zelfde probleem, maar ik zal gewoon uitbreiden naar win XP denk ik!

Verwijderd

Je zei dat DivX wel goed wordt afgespeeld, dit is vreemd aangezien het geluid van een divx over het algemeen als mp3 ge-encode is. Probeer eens wat andere players, Soniqe ofzo.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
en als je die mp3z nu terugzet naar wav? speelt ie ze dan wel vloeiend af?

I’m not like the OTTERS

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

had ik laatst met een compaqy
anyways ik heb de swap op *1.5 gezet en het werkte perfect..
alles opgelost dus ik zal je aanraden om de swap ff recht te zetten..

waarom denken jullie juist groter vb.: zet sonique erop, zet xp erop.. :?
het zal echt aan je instellingen zitten hoor of misschien met bios.. maar je hebt een dell daar kun je toch geen neuk veranderen en bios zal wel goed staan..

Imperfectionist.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op zondag 02 december 2001 14:31 schreef cONEction het volgende:

[..]

hmm, idd erg vaag, ik heb alles(serial,infrarood,parallel) uit gezet in Bios, maar niks helpt, ook Speedstep staat op Maximum Perfomance, gebruik nu ook w2k ,dan maar uitbreiden naar XP denk ik ;(
oooo ooo oOOOoo ooo wat lees ik nu..
gebruik je 2k?

daar ligt het vast aan als je natuurlijk een creative kaart hebt...
dat is een known prob..: 2k + creative.. nix helpt het enige is andere os..

Imperfectionist.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Misscgien een low budget soundcard?
Pobeer een nieuwe, hmzzz toch wel lastig met een laptop

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 00:12 schreef Ra5a het volgende:
waarom denken jullie juist groter vb.: zet sonique erop, zet xp erop.. :?
Het ging mij er natuurlijk om dat divx wel goed wordt afgespeeld, wat een probleem met de instellingen van de geluidskaart ed uitsluit.
Pagina: 1