[GoT] Nieuw Forum

Pagina: 1
Acties:

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je leest vaak van die berichtjes dat mensen nieuwe ideeen hebben voor dit forum en dat schijnt weer niet mogelijk te zijn ivm topix....

hoe denken jullie erover om met z'n allen een forum te maken....

bv door een forum te openen waar mensen script kunnen plaatsen en een url waar de huidige voordering van het forum is...

onder leiding van de admins of course.. anders word het iets te rommelig :)

8-) It's a thought.

edit: typfout

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:33

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier stond iets niet-nuttigs

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
FF off-topic: steeds als men het forum wil verbeteren botst met op het probleem "Topix" naar mijn mening moeten ze hier eerst een goede oplossing voor vinden.
Op zaterdag 01 december 2001 14:17 schreef IceStorm het volgende:
"Daar zijn we mee bezig" :D (echt).
dus .. :)

They made me do it.

• Glock
  • Niet online
zit wat in ja :P

Verwijderd

Lets do it...

[ik meld me aan als admin!... :7 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien dit een maand geleden opdook heb ik toen de absolute teozegging gekregen dat er binnen 4 maanden vooruitgang geboekt is (significante vooruitgang). We kunnen dus over 3 maanden zoiets verwachten of er is een hoop Crew ineens werkloos.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

We kunnen wel forums aanmaken hoor, we zien er vaak alleen het nut niet van in.

Dus dat ligt zeker niet aan Android of Topix of wat dan ook.

Bericht hierboven

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
Op zondag 02 december 2001 13:31 schreef Floris Diemel het volgende:
We kunnen wel forums aanmaken hoor, we zien er vaak alleen het nut niet van in.

Dus dat ligt zeker niet aan Android of Topix of wat dan ook.
daar gaat het ook niet over:
je leest vaak van die berichtjes dat mensen nieuwe ideeen hebben voor dit forum en dat schijnt weer niet mogelijk te zijn ivm topix....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Glock
  • Niet online
het idee hierachter was dat als we een nieuw forum met z'n allen maken zit je als het klaar is met een nieuw forum dat aan iedereens ideetjes heeft gedacht...

alle functies die mensen willen als die werkelijk zijn.

Verwijderd

ja inderdaad en wie wil er nou niet zo'n forum?...
again...ik meld me aan als admin...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 02 december 2001 13:48 schreef Glock het volgende:
het idee hierachter was dat als we een nieuw forum met z'n allen maken zit je als het klaar is met een nieuw forum dat aan iedereens ideetjes heeft gedacht...
alle functies die mensen willen als die werkelijk zijn.
Oei, ik leer op school altijd dat het handig is om grote projecten op te delen in OVERZICHTELIJKE stukken en dat het slim is om het geheel ook hier en daar wat aan te sturen :).

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:00 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Oei, ik leer op school altijd dat het handig is om grote projecten op te delen in OVERZICHTELIJKE stukken en dat het slim is om het geheel ook hier en daar wat aan te sturen :).
dat zeg ik, gamma
Op zondag 02 december 2001 11:59 schreef Glock het volgende:

hoe denken jullie erover om met z'n alleen een forum te maken....

bv door een forum te openen waar mensen script kunnen plaatsen en een url waar de huidige voordering van het forum is...

onder leiding van de admins of course.. anders word het iets te rommelig :)

8-) It's a thought.
ffies iets uitgebreid deze post :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sja, dat er niets lijkt te gebeuren zegt niet dat er niets gebeurd.
Wat er dan weer gebeurd mag/kan/wil ik me weer niet over uit laten.

Helaas is het wel weer zo, dat het allemaal langer lijkt te gaan duren dan het had kunnen zijn (maar dat is (groten)deels niet eens echt crew-related).

Dan nog iets.
Als "jullie" een forum in elkaar zetten, dat "gewoon goed is." en gegarandeerd de load van topix/got kan dragen, prima. Dan willen we het heus wel in overweging nemen of zelfs testen.

Maar ik ben wat sceptisch over projecten op GoT opgezet (en ja, ik heb er zelf ook een opgezet die weinig meer is nu) als "gezamelijk iets doen".

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:09 schreef ACM het volgende:
Sja, dat er niets lijkt te gebeuren zegt niet dat er niets gebeurd.
Wat er dan weer gebeurd mag/kan/wil ik me weer niet over uit laten.

Helaas is het wel weer zo, dat het allemaal langer lijkt te gaan duren dan het had kunnen zijn (maar dat is (groten)deels niet eens echt crew-related).

Dan nog iets.
Als "jullie" een forum in elkaar zetten, dat "gewoon goed is." en gegarandeerd de load van topix/got kan dragen, prima. Dan willen we het heus wel in overweging nemen of zelfs testen.

Maar ik ben wat sceptisch over projecten op GoT opgezet (en ja, ik heb er zelf ook een opgezet die weinig meer is nu) als "gezamelijk iets doen".
hieruit mag ik concluderen dat dit nu meer een topic word voor PW?? :9

8-)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Glock het was ook niks persoonlijks hoor. Ik waardeer de inzet wel maar het gaat erom dat het op zich niet lastig is om een forum te maken (schijnt, ik zelf kan het niet ;)) maar dat het vooral lastig is om een forum te bouwen dat naast aan alle eisen voldoet ook nog eens support heeft EN geschikt is voor een mannetje of 10.000 :)

Sorry, mijn reactie was misschien wat vervelend.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:11 schreef IceStorm het volgende:
Glock het was ook niks persoonlijks hoor. Ik waardeer de inzet wel maar het gaat erom dat het op zich niet lastig is om een forum te maken (schijnt, ik zelf kan het niet ;)) maar dat het vooral lastig is om een forum te bouwen dat naast aan alle eisen voldoet ook nog eens support heeft EN geschikt is voor een mannetje of 10.000 :)

Sorry, mijn reactie was misschien wat vervelend.
hehe :)

no insults taken (zag er eigenlijk geen insult in maarja..)

:+

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:09 schreef ACM het volgende:
Op zondag 02 december 2001 14:11 schreef Glock het volgende:

8-)
Dat lijkt me een rare conclusie.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:13 schreef Zef het volgende:

[..]

[..]

Dat lijkt me een rare conclusie.
leuk al projectje voor iedereen leek me
en mochten mensen er zin in hebben en komt er een forum af
en admins gaan em teste en vinden em goed hebbe een nieuw forum en zo niet

tsja..

dan niet 8-)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:15 schreef Glock het volgende:
leuk al projectje voor iedereen leek me
en mochten mensen er zin in hebben en komt er een forum af
en admins gaan em teste en vinden em goed hebbe een nieuw forum en zo niet

tsja..

dan niet 8-)
Helaas is het zo dat mensen die zo'n forum kunnen maken vaak ook wel wat beters te doen hebben.

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:17 schreef Zef het volgende:

[..]

Helaas is het zo dat mensen die zo'n forum kunnen maken vaak ook wel wat beters te doen hebben.
heej, was nooit gezegd dat ze dat niet zouden kunnen hebben

maar hebben ze wel tijd, leuk toch dan?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 02 december 2001 14:11 schreef Glock het volgende:

8-)
Mja, ach...
Ik denk niet dat een forum de meest geschikte structuur voor het opbouwen van een software product is.
Maar dan is het nog niet handig om het in P&W "er tussen" te stoppen.

Als je serieus wat van de grond krijgt wil ik (willen we) je er heus wel wat in bijstaan (apart forumpje hier ofzo) maar zolang dat niet het geval is, blijf ik lekker met mijn scepsis toekijken ;)

• Glock
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 14:22 schreef ACM het volgende:

[..]

Mja, ach...
Ik denk niet dat een forum de meest geschikte structuur voor het opbouwen van een software product is.
Maar dan is het nog niet handig om het in P&W "er tussen" te stoppen.

Als je serieus wat van de grond krijgt wil ik (willen we) je er heus wel wat in bijstaan (apart forumpje hier ofzo) maar zolang dat niet het geval is, blijf ik lekker met mijn scepsis toekijken ;)
hehe, het is een idee ja :)

eerst maar ffies kijke of er dan genoeg animo voor is...

• The - DDD
  • Laatst online: 02-12 09:47
Punt is dat je gewoon niet teveel mensen moet hebben die aan het project werken, en dat diegenen die eraan werken er ook echt voor aan de slag gaan.

Wat ik vaak zie op Got is dat er snel gezegd wordt: "Ik doe mee!" Maar dat dat dan vervolgens een loze kreet blijkt te zijn.

Mij lijkt het beter om gewoon eerst met een paar man om tafel te gaan. Een opzetje maken, wat zijn de huidige problemen met Topxi, waar ligt de bron van deze problemen, hoe kunnen we dit oplossen en dan waarmee/waarin gaan we het oplossen. Om pas daarna op een redelijk gesloten manier personeel van GOT te recruteren. Het blijft natuurlijk vrijblijvend, maar als iemand zich verbind aan het product, dan moet die persoon er ook echt voor gaan. Anders heb je nog niks aan de persoon.

Zoals MBravenboer al ergens zei: Waarom kunnen alle PHP forums op een gegeven moment de load niet meer aan?

Kies dus niet voor een middel (PHP), maar voor een doel (een schaalbaar forum wat de load echt aankan). Wat je daarvoor moet gebruiken, weet ik niet. Maar ik doe de volgende suggestie: Kijk een keer goed naar Java (TomCat extension op Apache) eventueel met J2EE (ben niet op de hoogte van het bestaan en kwaliteit van open-source implementaties).

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-12 05:28
Deze discussie is al eerder geweest, zie [topic=305265/1/50]

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 02 december 2001 13:25 schreef ecteinascidin het volgende:
Aangezien dit een maand geleden opdook heb ik toen de absolute teozegging gekregen dat er binnen 4 maanden vooruitgang geboekt is (significante vooruitgang). We kunnen dus over 3 maanden zoiets verwachten of er is een hoop Crew ineens werkloos.
Ik betwijfel of jij een "absolute toezegging" hebt gekregen, want dat kunnen we gewoon niet waarmaken. Er zijn daarvoor teveel factoren waar het mis kan gaan.

Aannames zijn fataal.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus mijn vermoedens worden weer eens bevestigd -> de beheerders zijn al lang bezig met een self-made forum...

In ieder geval is de know-how wel aanwezig, maar is het niet handig om wat inbreng van de bezoekers toe te laten? Misschien een forum die alleen toegankelijk is voor de users waarvan jullie weten dat ze nuttige inbreng kunnen bieden?

Hoe zit het eigenlijk met Topix en Andriod? Gaat daar verder helemaal niks meer mee gebeuren?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 17:09 schreef Blue-eagle het volgende:
Dus mijn vermoedens worden weer eens bevestigd -> de beheerders zijn al lang bezig met een self-made forum...

In ieder geval is de know-how wel aanwezig, maar is het niet handig om wat inbreng van de bezoekers toe te laten? Misschien een forum die alleen toegankelijk is voor de users waarvan jullie weten dat ze nuttige inbreng kunnen bieden?

Hoe zit het eigenlijk met Topix en Andriod? Gaat daar verder helemaal niks meer mee gebeuren?
Klopt dit??

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Dit idee bestaat toch al veel langer. Het is jammer dat er een tijdje niets mee is gedaan.

Maar waar veel mensen zich op verkijken is hoe moeilijk het is om een forum als topix te maken. (Nu ben ik wel gewend van Glock dat hij zich verkijkt op dingen (hij zit bij mij op school))

Toch moet er hoe dan ook een nieuw forum komen, we moeten er alleen even over uitkomen hoe...

(Door bezoekers, crew, ander bedrijf of.....)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
Over het werk achter de schermen schrijft chem hier een stukje:

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Op zondag 02 december 2001 21:05 schreef mbravenboer het volgende:
Over het werk achter de schermen schrijft chem hier een stukje:
Ja dat had ik al gelezen en ik denk dat het voor ons allemaal gewoon een tijdje afwachten wordt....

Gelukkig zet Glock in dat draadje ook dat hij niet perse 1 van de proggers hoeft te zijn....

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
MikeN: Ja dat had ik al gelezen en ik denk dat het voor ons allemaal gewoon een tijdje afwachten wordt....
Tja dat zijn we gewend :) . Tweakers.net is een grote black-box: "we zijn ermee bezig", "er wordt aan gewerkt" is een veel voorkomende uitspraak.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 21:18 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Tja dat zijn we gewend :) . Tweakers.net is een grote black-box: "we zijn ermee bezig", "er wordt aan gewerkt" is een veel voorkomende uitspraak.
En ik denken dat ik de enige was die dat opviel... :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zondag 02 december 2001 16:38 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Ik betwijfel of jij een "absolute toezegging" hebt gekregen, want dat kunnen we gewoon niet waarmaken. Er zijn daarvoor teveel factoren waar het mis kan gaan.
Nou, ik weet nu welke waarde absolute toezeggingen hebben.

IIG heb ik van McV zo'n toezegging liggen en zo iemand verdient niets anders dan de 'zak' wanneer absolute toezeggingen niet worden waargemaakt.

Zowiezo dat iedereen die bij het TOpix-afloop-en-geen-alternatief-verzinnen verhaal betrokken is de zak hoort te krijgen als na 6 maanden nog steeds op alles een antwoord als "jammer, maar helaas" volgt

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 17:10

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tja, we zijn er redelijk druk mee bezig; DAT kan ik je wel toezeggen :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 03 december 2001 13:52 schreef Kees het volgende:
tja, we zijn er redelijk druk mee bezig; DAT kan ik je wel toezeggen :)
Dat was de vraag niet, de vraag was of je (nu dus) over 3 maanden vooruitgang kan laten zien.

Dat je ermee bzig bent geeft je namelijk het recht om de zaak af te poeieren en volgend jaar nog steeds 'mee bezig te zijn'.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 02 december 2001 21:18 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Zelfs als crew zijnde ben ik niet overal van op te hoogte. Er is een groep mensen mee bezig waarin ik zeker alle vertrouwen heb. Alle berichten die ik heb gehoord zijn positief en ik heb er alle vertrouwen in dat het binnen een half jaar geregeld is (dit is geen toezegging!).

Nieuwe forum software heb je niet 1,2,3 er zijn een groot aantal punten die je tegen elkaar moet afwegen. Om dat proces niet te verstoren begrijp ik het heel goed dat er geen informatie naar buiten wordt gegeven.

Je kan wel voorlopige informatie geven, maar dan loop je het risico dat je daar keihard op afgestraft wordt. (zoals nu ook alweer het geval is)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, dat begrijp je dan verkeerd.

Het ging mij erom dat er iets concreets gedaan wordt binnen bepaalde tijdsmarge, deadlines dus.

Ik vraag dus niet of het forum over 3 maanden af is, ik vraag (redelijkerwijs) of er binnen 3 maanden een opleverdatum gegeven kan worden. Data dus gebaseerd op vooruitgang.

Indien er geen opleverdatum gegeven kan worden binnen 4 maanden tijd, dan kan je er op aan dat het gewoon nooit gebeurt en da's simpelweg onacceptabel.

Zowiezo dat het concept deadlines en zichtbare to-do lists etc op GoT (helaas) ontbreken, maar als dat schijnt te werken ben ik niet degene die over die illusie valt.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ok dan heb ik je verkeerd begrepen.

We zullen toch even moeten wachten op de mensen die erover gaan voordat er iets over een deadline gezecht kan worden.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 03 december 2001 14:24 schreef ecteinascidin het volgende:
Indien er geen opleverdatum gegeven kan worden binnen 4 maanden tijd, dan kan je er op aan dat het gewoon nooit gebeurt en da's simpelweg onacceptabel.

Zowiezo dat het concept deadlines en zichtbare to-do lists etc op GoT (helaas) ontbreken, maar als dat schijnt te werken ben ik niet degene die over die illusie valt.
Zelfs _als_ ik (en daarmee zeg ik dus niet dat die er niet of wel is, want dat dat jou niet zoveel aangaat komt nu: ) een deadline zou weten, zou ik die niet aan de grote klok hangen hier.

Simpelweg omdat ik weet hoe dat gaat, als ik nu zeg "20 december is ie af" komt iedereen op 17, 18 en 19 december vragen "is het al af?" (als het niet eerder was) en als er dan gezegd wordt "nee nog niet" komt iedereen elke dag vanaf 20 december 'ons' lastig vallen met dezelfde vraag.

Daarnaast is het voor jou hooguit belangrijk te weten _dat_ er ooit andere software komt, maar zolang het forum blijft bestaan moet dat je niet al te veel uitmaken toch?

Ik snap niet zo goed waarom iedereen maar moet weten wanneer het klaar is etc.
Ga desnoods vergelijkingen trekken met MS, die zijn maanden/jaren met een project bezig (voor heel veel klanten, die vast allemaal willen weten wanneer het klaar is) en vervolgens wordt er es een datum genoemd (die volgens mij nog nooit gehaald is?) en daarna nog een (etc).

Kortom, in mijn ogen heb je er niet zoveel mee te maken wanneer dat nieuwe forum hier draaiend is.
Pas als het er is is het interessant, want dan kan je evt fouten in de nieuwe software vinden/raporteren etc.

Verwijderd

Dat je over de houding van ecteinascidin valt kan ik me voorstellen. Maar
Op dinsdag 04 december 2001 11:11 schreef ACM het volgende:
[..]
dat dat jou niet zoveel aangaat
[..]
Kortom, in mijn ogen heb je er niet zoveel mee te maken
Dit zijn opmerkingen die je je als bedrijf kunt veroorloven, maar we leven hier in een community, GoT is iets waar we om geven, waarvan we op de hoogte willen blijven. En hoewel ik in deze context de uitspraken begrijp, bevalt de toon me niet echt.
Ik snap niet zo goed waarom iedereen maar moet weten wanneer het klaar is etc.
Ga desnoods vergelijkingen trekken met MS, die zijn maanden/jaren met een project bezig (voor heel veel klanten, die vast allemaal willen weten wanneer het klaar is) en vervolgens wordt er es een datum genoemd (die volgens mij nog nooit gehaald is?) en daarna nog een (etc).
Dat er een oplossing komt weten we wel. Maar we worden graag op de hoogte gehouden. That's all :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 04 december 2001 11:25 schreef Zef het volgende:
Dit zijn opmerkingen die je je als bedrijf kunt veroorloven, maar we leven hier in een community, GoT is iets waar we om geven, waarvan we op de hoogte willen blijven. En hoewel ik in deze context de uitspraken begrijp, bevalt de toon me niet echt.
Tsja, daar heb je natuurlijk gelijk in, behalve dat nou net het forum weer vanuit "het bedrijf t.net" komt ;)
De community natuurlijk niet.

Maar omdat ik (wij) dus geen zin heb(ben) in ellenlange discussies over "het niet halen van een deadline" ga ik ook geen deadline noemen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 12:08 schreef ACM het volgende:

[..]

Tsja, daar heb je natuurlijk gelijk in, behalve dat nou net het forum weer vanuit "het bedrijf t.net" komt ;)
De community natuurlijk niet.
Maar de community heeft het forum dan weer nodig om "te overleven", vandaar :)
Maar omdat ik (wij) dus geen zin heb(ben) in ellenlange discussies over "het niet halen van een deadline" ga ik ook geen deadline noemen.
Ik zie het zo: GoT is een dienst waar iedereen gratis gebruik van mag maken. Jullie hebben geen verplichtingen ten opzichte van ons. Maar het hele idee achter GoT is dat het een gezellig en leerzaam gezelschap moet zijn. En daarom is interactie tussen gebruikers en crew prettig. Echter aan dingen als deadlines kunnen we jullie echt niet houden, dat recht hebben we IMO gewoon niet.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 04 december 2001 12:37 schreef Zef het volgende:
Maar de community heeft het forum dan weer nodig om "te overleven", vandaar :)
"Een forum" ;)
Echter aan dingen als deadlines kunnen we jullie echt niet houden, dat recht hebben we IMO gewoon niet.
Tuurlijk, met dat hele stuk heb je gelijk. Maar dit laatste punt is ook gewoon waarom ik de deadlines niet noem.

Kunnen jullie tevreden zijn met "we zijn vrij ver" ? ;)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 22:51
In ieder geval is een bepaald lid van de crew al een heel eind op weg, dus met het niet halen van die deadline zal het ook wel wat meevallen ;)
http://jotti.dhs.org/got-style/

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je bent inderdaad niet verplicht om ook wat wat mee te delen. Daar kan ik me wel in vinden.
Een mededeling is iig wel prettig voor gebruikers, misschien dat gebruikers erdoor wat gemotiveerd worden om ideeen op te werpen voor feateres als er enige betrokkenheid wordt getoond. Beetje wederzijds respect zeg maar.

Maar je kan toch iig uitsluiting geven over vooruitgang? Da's iig makkelijker dan een heleboel LA-topics doodgooien met de opmerking "Topix, einde verhaal, punt".
IMHO zijn 4 maanden genoeg tijd om een forum te bouwen, dan is een vraag of je binnen 4 maanden niet kan aangeven wanneer het Uberhaupt af is niet eens zo onredelijk.
* Delerium vraagt zich af of er een interne deadline bestaat.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 04 december 2001 12:49 schreef zeikstraal het volgende:
In ieder geval is een bepaald lid van de crew al een heel eind op weg, dus met het niet halen van die deadline zal het ook wel wat meevallen ;)
http://jotti.dhs.org/got-style/
Sja, maar dat wordt hem dus niet (wil jotti helemaal niet)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 04 december 2001 13:14 schreef ecteinascidin het volgende:
[meer-vertel-ik-echt-niet,-ook-per-icq-niet]
Tsja, momenteel zitten we in een periode waarvan we afhankelijk zijn van derden (daar zeg ik verder niks over, maar het is niet het daadwerkelijk maken van de software zelf), waardoor we nogal stil liggen.

Aangezien we afhankelijk van een reactie daarop/daarmee (een deel van) de al bestaande software (flink?) zullen moeten wijzigen, gaan we liever niet te ver vooruit.
Met als nog belangrijker gevolg dat we ook nog geen (echte) load-tests kunnen doen, etc etc.

Een deadline op zoiets stellen is helaas ook nogal onmogelijk.

Een interne deadline was vrij "grof" gesteld (zo van "over 3 maanden moet het wel ongeveer af zijn") wat in principe wel gehaald is, maar nu dus stuit op bovenstaand 'probleem'.
Daardoor is het dus ook vrij lastig om een echte deadline vast te stellen momenteel.

[/meer-vertel-ik-echt-niet,-ook-per-icq-niet]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geeft niet, ik vraag over 3 maanden wel weer iets over een deadline.

Ik hoop dat je het met me eens bent dat het voor users wel prettig is om er 'iets' bij betrokken te zijn ipv 'we zien wel wanneer het zover is'.

:)
* Delerium gaat toch 3 maanden winterslapen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 13:14 schreef ecteinascidin het volgende:
Je bent inderdaad niet verplicht om ook wat wat mee te delen. Daar kan ik me wel in vinden.
Een mededeling is iig wel prettig voor gebruikers, misschien dat gebruikers erdoor wat gemotiveerd worden om ideeen op te werpen voor feateres als er enige betrokkenheid wordt getoond. Beetje wederzijds respect zeg maar.
Je hebt met je vorige postings meteen al een voorbeeld gegeven over waarom er geen deadline wordt gegeven en waarom het een en ander niet publiekelijk wordt gemaakt. Je maakt jezelf er ook schuldig aan: Sorry hoor, maar je zeikt gewoon teveel over alles wat los en vast zit.
Maar je kan toch iig uitsluiting geven over vooruitgang? Da's iig makkelijker dan een heleboel LA-topics doodgooien met de opmerking "Topix, einde verhaal, punt".
Hou je nieuwschierigheid dan maar is onder controle en wacht is af.
IMHO zijn 4 maanden genoeg tijd om een forum te bouwen, dan is een vraag of je binnen 4 maanden niet kan aangeven wanneer het Uberhaupt af is niet eens zo onredelijk.
ik vraag me af of er een interne deadline bestaat.
4 maanden zijn wel genoeg om in je uppie een basic forum te bouwen ja. Helaas dringt het niet tot sommige lui door dat dit geen simpel forum meer is. Je moet met een hoop zaken rekening houden waaronder:

Performance
Stabiliteit
Beveiliging
Loadbalancing
Functionaliteiten
Databasemodel
Output (zoja XML mogelijkheden inbouwen?)
Input
Errorhandling
etc. etc.

Voor 1 persoon is dit heel veel werk. Alleen al met een functioneel schema/werkopdracht/documentatie ben je wel even zoet.

Als er dan een aantal wolven in ACM's nek lopen te hijgen kan ik het me voorstellen dat je er op een bepaald moment op zijn lichts kriebelig van wordt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 04 december 2001 13:30 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik hoop dat je het met me eens bent dat het voor users wel prettig is om er 'iets' bij betrokken te zijn ipv 'we zien wel wanneer het zover is'.
Waarom denk je dat ik dat postte? ;)

Maar er is nu dus weinig te zeggen over hoe lang het gaat duren, hopelijk niet lang.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 04 december 2001 13:34 schreef Gordijnstok het volgende:
Voor 1 persoon is dit heel veel werk. Alleen al met een functioneel schema/werkopdracht/documentatie ben je wel even zoet.

Als er dan een aantal wolven in ACM's nek lopen te hijgen kan ik het me voorstellen dat je er op een bepaald moment op zijn lichts kriebelig van wordt.
Gelukkig hoef ik het dan ook niet alleen te doen ;) (en ga nou niet vragen hoe het wel zit ;) )
Pagina: 1