Toon posts:

3 A7V266-E's en 3 AthlonXP's geroosterd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal gaat als volgt:
Ik had op de HCC een AthlonXP 1700+ bij CTW gekocht. Meteen laten unlocken natuurlijk; was toch gratis. Een vriend van mij deed hetzelfde, alleen hij moest twee 1800+'en hebben (maar dat doet er niet toe).

Vervolgens gingen wij op zoek naar een MSI K7T266 Pro2 RU, maar die was op de beurs nergens te vinden. Aangezien de enige computerwinkel die bij ons in de buurt goedkoop is en redelijk nieuwe spullen heeft ComputerLand is, gingen wij naar ComputerLand om MSI's te halen.
Natuurlijk uitverkocht ivm. de beurs.
Na een dag of twee zeuren ("is 'ie er al?") raadde de verkoper ons de ASUS A7V266-e met RAID aan. Ietsie duurder, maar hij gaf ons voor de aardigheid een tientje korting op de beursprijs plus nog een spuitje no-name zilveren koelpasta.

Wij blij naar huis. Snel de PC's inelkaar gezet. De eerste deed het perfect. Toen de tweede: alles in elkaar, koeler er goed op, koelprut netjes op de CPU en het koellichaam volgens beschrijving op arcticsilver.com (het was geen AS, maar wel koelprut met 10% zilver)

Ineens: PLOF. en toen zo'n lekkere brandstank. CPU nummer 1 geroosterd, samen met de ASUS natuurlijk.
Volgende dag ASUS ruilen. No problemo.
Dag erop: Plof. CPU2 + ASUS2 geroosterd. Volgende dag: CPU3 en ASUS3 geroosterd.;(

Na wat onderzoek blijkt het de koelpasta te zijn geweest die ze er voor de aardigheid bij hebben gedaan.

Hopen dat we de CPU's vergoed krijgen.

Dus: één advies: gebruik nep-zilver koelpasta niet als AS, en gebruik het liever helemaal niet

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08
waren wel mooie spullen :(

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

wel raar, koelpasta die de oorzaak is.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
De koelpasta zorgde voor onvoldoende geleiding tussen CPU en koelblok. De temp sensor gaf trouwens geen extreme waarden aan.

Weet iemand daar iets op?

Verwijderd

Ja maar das computerland he
Leveren altijd, bij mij in elk geval, klote zooi.
Is er trouwens nog ergens een topicje voor gefrustreerde computerlanf klanten :'(

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat je de voeding na moet kijken, dit vin ik wel een heel vreemd verhaal.

Na hoe lang stopte ie er mee? Meteen of na 10 minuten?

Heb je elke keer de zelfde koeler gebruikt?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
lijkt mij eerder dat je met de prut de brugjes hebt kortgesloten
-> teveel prut, uitgelopen op brugjes

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

de thermische diode in de XP zou toch gewoon moeten reageren??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben niet roekeloos aan de slag gegaan

Voeding: resp. Chieftec 340W ATX en Enermax 350W ATX
Koeler: Alpha PEP66T en GlobalWin FEP32 met Delta80MP

de CPU was geunlocked door de lui van T.net, dus dat zat wel snor. Er zat tape over de L1's, dus daar is geen pasta op gekomen.

Hij heeft zo'n uur of anderhalf gedraaid, en bij die vriend (met de ALPHA's) een paar seconden

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Waar zijn de foto's?????

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Vaag verhaal..

Ik hoop dat ik nooit zoiets mee ga maken, ik ben vrij roekeloos wat het CPU's betrefd :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:05

Wildfire

Joy to the world!

Je hebt de prut er toch niet te dik opgesmeerd? Het moet echt een flinterdun laagje zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik gebruik op het werk ook altijd van die no-name silver rommel, das dan nog wel 40% maar oke, als je er goed mee omgaat hoeft het niet tot problemen te leiden is mijn ervaring.

Verwijderd

Volgens mij heb je er inderdaad VEEL te veel opgedaan. Kan nooit toeval zijn, 3 cpu's naar de klote. Ik heb trouwens ook noname silver koelprut en die werkt perfect (is dus gewoon asII zonder de naam).

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

wel zonde :D

en vaag...

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• kaiiestan
  • Laatst online: 15-05 17:34
ik heb ook de cool pasta van computerland, van die no name shit maar hij werkt bij mij prima. Mijn XP 1600 komt niet boven de 40 graden met een standaard cooler

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:51

Adze

CCNP !

Minder pasta is vaak beter. De pasta is alleen bedoelt om kleine oneffenheden tussen het contact van koelblok en proc. op te heffen.

Ik heb mijn koelblok, nadat ik er pasta heb opgedaan, er 4 keer afgehad. Elke keer heb ik het overtollige paste van het blok verwijdert en dit resulteerde elke keer weer in 1 graad minder !

Verwijderd

Ik heb die no-name zilverprut ook van Computer-land. GEleid electriciteit als de tering. Ik heb het al voor van alles en nog wat gebruikt, maar elke spill moet je voor 100% verwijderen!

Eigen schuld dikke bult dit verhaal. (en een hoog n00b gehalte) ;)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 18:03 schreef Adze15021979 het volgende:
Minder pasta is vaak beter. De pasta is alleen bedoelt om kleine oneffenheden tussen het contact van koelblok en proc. op te heffen.

Ik heb mijn koelblok, nadat ik er pasta heb opgedaan, er 4 keer afgehad. Elke keer heb ik het overtollige paste van het blok verwijdert en dit resulteerde elke keer weer in 1 graad minder !
En dat is ook mijn bevinding!

Verwijderd

Ok, dat waren dus mijn twee 1800+'en. Als er te veel van dat spul op zou hebben gezeten vind het het vreemd dat mijn procs in resp. 2 en 15 sec compleet doorfikten. Als ze op langere termijn minder gekoeld zouden worden zou ik het begrijpen. 2 seconden geeft mij meer het idee dat het ding überhaupt geen contact maakte.

Verwijderd

Het is de bedoeling dat je met koelpasta de oneffenheden wegwerkt. Dus op de plek waar de core van je CPU het koelblok raakt smeer je een beetje pasta. Dit beetje pasta op je koelblok kan je met bijv. een kreditcard of plamuurmes heel dun uitsmeren. Vergelijk het naar met het wegplamuren van een kras in een spatbord va een auto. Je vult alleen de kras op. In het geval van het koelblok vul je dus de krasjes (oneffenheden) van het koelblok op.

Je zult wel te veel koelprut gebruikt hebben en sluiting o.i.d. gemaakt hebben. Er sinds kort ook niet geleidende koelpasta voor figuren zoals jij te koop. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 22:17 schreef klausewitz het volgende:
Het is de bedoeling dat je met koelpasta de oneffenheden wegwerkt. Dus op de plek waar de core van je CPU het koelblok raakt smeer je een beetje pasta. Dit beetje pasta op je koelblok kan je met bijv. een kreditcard of plamuurmes heel dun uitsmeren. Vergelijk het naar met het wegplamuren van een kras in een spatbord va een auto. Je vult alleen de kras op. In het geval van het koelblok vul je dus de krasjes (oneffenheden) van het koelblok op.

Je zult wel te veel koelprut gebruikt hebben en sluiting o.i.d. gemaakt hebben. Er sinds kort ook niet geleidende koelpasta voor figuren zoals jij te koop. :)
Bedankt voor het vertouwen.....;)

Ik heb juist nog nooit zo weinig gebruikt (tell Žem reaper!), en ga nou niet vertellen dat ik te weinig heb gebruikt.

Ik heb gewoon de beschrijving op http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm gevolgd...niks mis mee toch?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

je denkt nu vast "had ik dat plaatsen van die processors maar in de winkel laten doen"

dan had je nu 3 werkende bordjes en procs gehad... als ze al geploft waren in de winkel had jij dat nooit geweten

nu krijg je never alles vergoed.. zien ze gewoon als user abuse

Verwijderd

Ik hoor de laatste paar weken al vaker dit soort verhalen. Zo langzamerhand begin ik te denken aan wat produktie fouten, wat de bevestiging van de koeler op de socket aangaat..

HUMMMMhhzz..
3DBlaster, hebben jullie de kans gehad om de koeler eerst voor een 'test' te monteren ? Ik bedoel de CPU + koeler monteren met pasta, daarna het systeem niet aanzetten, maar eerst kijken of de koelpasta wel gelijkmatig is weggedrukt tussen de koeler en de core. Je ziet dan een doorschijnend laagje op de CPU core als restant, en een net zo doorzichtige afdruk van de core in een vierkantje overgebleven koelpasta, op de onderkant van de koeler.

Dit alles kost je wel wat extra koelpasta, maar het is bij mijn weten de enige manier om te controleren dat de montage ok is.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 10:43 schreef Hooi het volgende:
Ik hoor de laatste paar weken al vaker dit soort verhalen. Zo langzamerhand begin ik te denken aan wat produktie fouten, wat de bevestiging van de koeler op de socket aangaat..

HUMMMMhhzz..
3DBlaster, hebben jullie de kans gehad om de koeler eerst voor een 'test' te monteren ? Ik bedoel de CPU + koeler monteren met pasta, daarna het systeem niet aanzetten, maar eerst kijken of de koelpasta wel gelijkmatig is weggedrukt tussen de koeler en de core. Je ziet dan een doorschijnend laagje op de CPU core als restant, en een net zo doorzichtige afdruk van de core in een vierkantje overgebleven koelpasta, op de onderkant van de koeler.

Dit alles kost je wel wat extra koelpasta, maar het is bij mijn weten de enige manier om te controleren dat de montage ok is.
Wat ik altijd doe is het bordje tegen het licht houden en te kijken of core en koeler aansluiten.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 10:43 schreef Hooi het volgende:
Na de HCC ook een 1800+ met een Asus A7V266-E +Raid gemonteerd, nix koelpasta...gewoon het plakkertje onder de Orb laten zitten...

werkt prima... 8-)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 02 december 2001 12:18 schreef superbikkel het volgende:
Waar zijn de foto's?????
Ik stuur ff 2 foto's bikkel van me afgefikte Tbird 1200<<
jaja weer eentje ,en deze keer brak het lipje van de socket af :(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 11:33 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Ik stuur ff 2 foto's bikkel van me afgefikte Tbird 1200<<
jaja weer eentje ,en deze keer brak het lipje van de socket af :(
ARGGHH...
Wat voor een koeler was dat ??

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 11:16 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Wat ik altijd doe is het bordje tegen het licht houden en te kijken of core en koeler aansluiten.
Ik weet dat dit wel in de manuals staat, maar als er koelpasta tussen zit, laat dat ook gen licht door. Dan weet je nog niets.....

Verwijderd

Paar weken terug heb ik ook eigenhandig een XP 1500+ samen met asus a7v266-e geïnstalleerd: zelfde gevolg, XP doorgebrand, en ik zweer het (op.. :) ) dat ik alles JUIST gedaan heb zoals het hoort. Ik begin idd. ook te twijfelen aan productiefouten.

Trouwens, in een ander draadje zie je ook dat die asus borden altijd de hoogste temperatuur geven.. toeval? Vind het maar verdacht, en ik weet vooral niet wat ik ervan moet denken.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 03 december 2001 11:47 schreef Hooi het volgende:

[..]

ARGGHH...
Wat voor een koeler was dat ??
Waterkoeling was het Hooi ,ja de socket was wat zwakjes helaas ;(
Maar goede nieuws is dat er een Swiftech waterblok aankomt vandaag :),en er draaid nu weer een Tbird 1.4@1650MHz op

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:57 schreef Reaper_One het volgende:
Ok, dat waren dus mijn twee 1800+'en. Als er te veel van dat spul op zou hebben gezeten vind het het vreemd dat mijn procs in resp. 2 en 15 sec compleet doorfikten. Als ze op langere termijn minder gekoeld zouden worden zou ik het begrijpen. 2 seconden geeft mij meer het idee dat het ding überhaupt geen contact maakte.
Die FEP32 is voor een celeron bedoeld, misschien zat de clip te los?

Verwijderd

Speedy-J ->
Floepes dus..
Uiteindelijk een leuke upgrade, maar ik wed dat je achteraf denkt "*Zucht*, had ik dat maar meteen gedaan..".
Zone van het geld.

Nostra->
FLIP.!!
Dat zie ik nu pas ja. FEP 32, en ik wed de oude revisie van de PEP66 ook met die witte plastic doppies, en die te slappe klembeugels..
Grrr... :(

Al die koelers die eigenlijk voor Socket 370 zijn ontworpen passen niet op een Socket A. En er zit niet die afgeslepen rand op, waardoor de koeler op de socket rust en niet op de CPU. Wordt leuk gemaskeerd met koelpasta er tussen. !!

Het resultaat is altijd "AMD Flambé"

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

maar eh..
de nieuwe Athlon XP's hebben toch een thermische beveiliging,
of werkt die niet meer als je ze un-lockt?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 14:02 schreef BadMotha het volgende:
maar eh..
de nieuwe Athlon XP's hebben toch een thermische beveiliging,
of werkt die niet meer als je ze un-lockt?
Nee,
hebben ze niet. Niet voor montage zonder koeler.

Verwijderd

Ja, hebben ze wel.. echter die beveiliging werkt niet goed.

Heeft op de t.net frontpage ooit een artikeltje over gestaan, inc. een filmpje.

De AMD's brandden gelijk door, Intel CPU's werden netjes geremd.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 14:08 schreef hezik het volgende:
Ja, hebben ze wel.. echter die beveiliging werkt niet goed.

Heeft op de t.net frontpage ooit een artikeltje over gestaan, inc. een filmpje.

De AMD's brandden gelijk door, Intel CPU's werden netjes geremd.
Heeft die laatste zin iets van doen met jouw sig misschien.. ?
:D

De Athlon XP heeft een circuit om het stroomverbruik lager te zetten zonder hem helemaal stil te zetten, en een Thermische diode voor beter temp. meting.

Maar geen doorfik beveiliging.

Verwijderd

wel jammer idd :/

wel vaag dat die koelpasta de warmte dan niet weg kan geleiden. waarom heb je het standaart gerei onder je cooler gebruikt dan :? ik heb hier eigenlijk nooit een probleem mee gehad :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 13:58 schreef Hooi het volgende:
Speedy-J ->
Floepes dus..
Uiteindelijk een leuke upgrade, maar ik wed dat je achteraf denkt "*Zucht*, had ik dat maar meteen gedaan..".
Zone van het geld.

Nostra->
FLIP.!!
Dat zie ik nu pas ja. FEP 32, en ik wed de oude revisie van de PEP66 ook met die witte plastic doppies, en die te slappe klembeugels..
Grrr... :(

Al die koelers die eigenlijk voor Socket 370 zijn ontworpen passen niet op een Socket A. En er zit niet die afgeslepen rand op, waardoor de koeler op de socket rust en niet op de CPU. Wordt leuk gemaskeerd met koelpasta er tussen. !!

Het resultaat is altijd "AMD Flambé"
Waarom heb ik dan een duron en een tbird perfect gekoelt met 2 fep32's? Het is idd van oorsprong een s370-koeler, maar er is een reversie geweest. De duron loopt 927Mhz i.p.v. 600@1.92v@52 graden dus slecht zijn ze ook niet.

Ze hebben trouwens zo'n randje, dat je in de socket plaatst(bij het "socket 462"-plaatje). Maar daar heb je alleen baat bij met het plaatsen, na plaatsing rust hij volledig op de core.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 21:13 schreef The Rapier het volgende:

[..]

Waarom heb ik dan een duron en een tbird perfect gekoelt met 2 fep32's? Het is idd van oorsprong een s370-koeler, maar er is een reversie geweest. De duron loopt 927Mhz i.p.v. 600@1.92v@52 graden dus slecht zijn ze ook niet.

Ze hebben trouwens zo'n randje, dat je in de socket plaatst(bij het "socket 462"-plaatje). Maar daar heb je alleen baat bij met het plaatsen, na plaatsing rust hij volledig op de core.
Dat ding heet ook een FOP32-1, en niet een FEP32, dat is het oude model, en geloof me, die wil je echt niet op je Ssocket A systeem hebben, zie boven.....

Hetzelfde geldt voor die PEP66, dat had een PEP66T-V2 moeten zijn.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

hoop altijd maar dat mij dat niet gebeurd.........

Verwijderd

j

Verwijderd

Een FEP32 past wel op een Socket A cpu trouwens...heb hem zelf ook eventjes gehad. En nu heeft een maat van mij hem. Ook op socket A. Werkt wel ok voor een duron ofzo, maar voor een Tbird is ie gewoon te 'warm'. Of andersom :P

Maar dat de heatsink op de socket rust leek mij niet waarschijnlijk. De clip daarentegen is wel redelijk slap. Maar dit zou niet hoeven te resulteren in een doorgebrande XP...

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
lol, het was toch geen siliconen kit wat je ertussen propte...

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ik zie hier zo veel klachten over die Asus Mobo is het wel een goede? Niet wat reviews betreft maar de ervaring van mensen zelf.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
ik gebruik ook no-name AS...gaat prima :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
blij dat ik met mijn Intels niet zo moeilijk hoef te doen. >:)

Verwijderd

Nostra,
dit is dus een FEP32.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockin.com/reviews/PPGAHeatsinks/GW-FEP32-1.jpg
Volgens mij denk je nog steeds aan de FOP, dat is echt een andere koeler. Hier een plaatje van de onderkant, met het probleem. Hij is dus gewoon vlak.!!
( ;) Let niet op de 80 mm fan, dit is een modded koeler .. Kon zo snel geen ander plaatje van de onderkant vinden.)
Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/reviews/cooler/minimonster7/Image120.jpg

Verwijderd

Toch een erg merkwaardig verhaal allemaal dit. Van de ene kant zou je zeggen, onkundige montage maar laten we niet te hard zijn voor de beste kerel ;)

Overigens zijn er wel veel 'domme eindgebruikers' dit dit wel doen, zo had ik laatst een klant in de zaak:

"Ja cpu of mobo is kapot want het werkt niet, en ik had de cpu van een maat van mij erin gezet en die is kapot gegaan, en er kwam een brandlucht vandaan!"

"Meneer heeft u opnieuw koelpasta aangebracht op de cpu (op die cooler zat standaard een thermal sticker)?"

"Nee die heb ik er gewoon zo weer opgezet!"

|:(

Maar je weer ff OT, ik hoor toch wel vaker wazige dingen over de A7V266-E...

Maar van de andere kant, ook van de MSI K7TPro 266 2. Waarschijnlijk omdat het beide zo'n populaire bordjes zijn :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 21:57 schreef Hooi het volgende:

[..]

Dat ding heet ook een FOP32-1, en niet een FEP32, dat is het oude model, en geloof me, die wil je echt niet op je Ssocket A systeem hebben, zie boven.....

Hetzelfde geldt voor die PEP66, dat had een PEP66T-V2 moeten zijn.
Kom op zeg, ik weet toch wel wat ik in het begin van het leven van mijn huidige pc's 3x in de week op mijn proc's zette. (unlock problemen tot ik geleidende lijm kocht)

Jammer dat ik geen webcam of zoiets hebt, maar ik verzeker je het is:

dit ding en niet iets anders.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockin.com/reviews/PPGAHeatsinks/GW-FEP32-1.jpg

De onderkant is net zo als op het plaatje, alleen is die hap niet uit de baseplate genomen. Ik neem ff aan dat dat zo is omdat de s462-socket behoorlijk groter is, zodat de clip gewoon om de baseplate kan. waar voor de 3s70 de baseplate net ff te groot is, waardoor deze hap eruit gehaalt is om de clip toegang te verlenen naar 1 van de plastic-socket-zijkant-blokjes

Destijds bij Narwal gekocht, die destijds de GW importeur was van nederland. Inclusief een sanyo denki fan(standaart) met op de zuigkant van de fan (waar je dus tegenaan kijkt)
een "cooltium" sticker.

Ik weet ook wat een FOP heatsink is, en die is het dus niet.

Ff een plaatje gejat, sorry Hooi, maar het maakt een verhaal zoveel duidelijker.

Verwijderd

sorry, wrong button

Verwijderd

dit gaat echt per ongeluk, admin please remove my last 2 posts

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Op zondag 02 december 2001 12:07 schreef IvoB het volgende:
de thermische diode in de XP zou toch gewoon moeten reageren??
Welke? Die heb je alleen op Intel procs :)

Kort leve amd...kort...:(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
die zit er idd in, maar meeste mobo (ken er geen enkel) ondersteunen dit

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 08:26 schreef Hooi het volgende:
Nostra,
dit is dus een FEP32.
[afbeelding]
Volgens mij denk je nog steeds aan de FOP, dat is echt een andere koeler. Hier een plaatje van de onderkant, met het probleem. Hij is dus gewoon vlak.!!
( ;) Let niet op de 80 mm fan, dit is een modded koeler .. Kon zo snel geen ander plaatje van de onderkant vinden.)
[afbeelding]
Hmmm.. dan was degene die ik bedoelde een FDP32... In ieder geval geen FOP

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:42 schreef 3DBlaster het volgende:
Het verhaal gaat als volgt:
Ik had op de HCC een AthlonXP 1700+ bij CTW gekocht. Meteen laten unlocken natuurlijk; was toch gratis. Een vriend van mij deed hetzelfde, alleen hij moest twee 1800+'en hebben (maar dat doet er niet toe).

Vervolgens gingen wij op zoek naar een MSI K7T266 Pro2 RU, maar die was op de beurs nergens te vinden. Aangezien de enige computerwinkel die bij ons in de buurt goedkoop is en redelijk nieuwe spullen heeft ComputerLand is, gingen wij naar ComputerLand om MSI's te halen.
Natuurlijk uitverkocht ivm. de beurs.
Na een dag of twee zeuren ("is 'ie er al?") raadde de verkoper ons de ASUS A7V266-e met RAID aan. Ietsie duurder, maar hij gaf ons voor de aardigheid een tientje korting op de beursprijs plus nog een spuitje no-name zilveren koelpasta.

Wij blij naar huis. Snel de PC's inelkaar gezet. De eerste deed het perfect. Toen de tweede: alles in elkaar, koeler er goed op, koelprut netjes op de CPU en het koellichaam volgens beschrijving op arcticsilver.com (het was geen AS, maar wel koelprut met 10% zilver)

Ineens: PLOF. en toen zo'n lekkere brandstank. CPU nummer 1 geroosterd, samen met de ASUS natuurlijk.
Volgende dag ASUS ruilen. No problemo.
Dag erop: Plof. CPU2 + ASUS2 geroosterd. Volgende dag: CPU3 en ASUS3 geroosterd.;(

Na wat onderzoek blijkt het de koelpasta te zijn geweest die ze er voor de aardigheid bij hebben gedaan.

Hopen dat we de CPU's vergoed krijgen.

Dus: één advies: gebruik nep-zilver koelpasta niet als AS, en gebruik het liever helemaal niet
Lekker Vaag.... diezelfde no-name prut wordt door spire in hun coolerdoosjes gedaan( dus meegeleverd)....die zouden dus met onverantwoord spul de markt op gaan. HAHAHA....bovendien, diezelfde no-name zilverprut wordt door erg veel winkels gebruikt, als jij er 3 op 3 hebt laten ontploffen zouden die winkels die waars. vele systemen per week bouwen het dan nog gebruiken??? Da's dus bij veel bedrijven een graveyard van dooie mobo's omdat iedereen hardnekkig dat spul blijft gebruiken....hum...:)
Pagina: 1