Everingen met cybercom/Scarlet Telecom Adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
heeft er iemand hier ervaringen cybercom/Scarlet Telecom Adsl (Netwerk: BBned)

ik zit al een lange tijd met een 56k6 verbindig omdat er geen adsl in mijn buur verkrijgbaar is. Toen kreeg ik een mailtje binnen dat er vanaf december (nu dus) Adsl via Cybercom/Scarlet Telecom te verkrijgen is in mijn buurt (postcode) :) (en zag ook dat ik vanaf februari 2002 MXstream zou kunnen nemen

Voor 125,- per maand zou ik dit dan moeten krijgen
2 Mb/s down + 512 kb/s up = 256 kB/sec downen en 64 kB/sec uppen
www.cybercomm.nl

Iemand weet of dit een goede is en/of ik hem niet moet nemen en wachten op mxstream in februari

http://psnprofiles.com/AfthyX

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:55
Prijzen zijn in Euro's

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
hmm das minder dan gaan we een pakket lager 512 / 128 kbit voor 44.95 (ook euros)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
niemand ;(

Verwijderd

Mijn "ervaring" met bbned isp's is dat de aansluitkosten erg hoog zijn, dus let daar ook op

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Mijn ervaring met Scarlet/bbned is dat bbned op zich wel goed is, maar dat Scarlet als ISP z'n zaakjes nog lang niet op orde heeft. Behalve verkeerde informatie (cq. glashard liegen) ben ik bv ruim een maand bezig geweest om een klantnr te krijgen en een email adres en homepage. Is uiteindelijk nog niet voor elkaar, maar ik heb het contract opgezegt dus 't zal me nou jeuken. Je komt via een hoop kastjes en muren uiteindelijk uit bij mensen die het zouden moeten weten maar toch stiekum niet weten. Kortom, een zooitje. Nou is er nadat ik m'n aanvraag had ingedient een hoop verandert (samen gegaan met OneTel), dus misschien dat als je je nu aanmeld, je wel in de juiste databases terecht komt en het wel goed gaat, maar ik heb er geen vertrouwen meer in en zou kijken naar Cistron of Bbeyond (ik heb nu een aanvraag lopen bij Cistron).
De verbinding zelf was niks mis mee (behalve dan dat ik m'n splitter en modem pas anderhalve week nadat m'n telefoonlijn was omgezet binnen kwamen).
Let wel goed op linesharing, als linesharing nog niet beschikbaar is kun je niet meer bellen met ADSL...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik sgop deze nog ff omhoog omdat het ondertussen alweer wat verder is en ik wel benieuwd ben naar nog meer ervaringen met Scarlet. Ik denk er namelijk zelf ook hard aan om van sjello af te stappen wanneer Scarlet in februari hier beschikbaar komt.

Ze zijn namelijk de enigste provider die 512kbit up aanbiedt en ik moet eigenlijk in staat zijn om snel ff files te heen & weren. Die 512kbit is nog maar miezerig, maargoed het is volges mij het beste wat ik hier kan krijgen voor een nog enigszins acceptabele prijs.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:53

Wokschotel

Op 6 wielen

Cistron is ook een hele goede optie. Kijk eens op (verrassing ;) ) http://www.cistron.nl

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 18:11 schreef rdgf het volgende:
Cistron is ook een hele goede optie. Kijk eens op (verrassing ;) ) http://www.cistron.nl
Helaas zijn de Cistron Broadband diensten op dit moment nog niet beschikbaar in uw regio. Volgens de planning zullen de Cistron Broadband diensten vanaf Februari 2002 wel beschikbaar zijn in uw regio.

hm, nouja ook in februari dus... dan zal er wel een telefooncentrale in de buurt omgebouwd worden ofzo. Vreemd dat deze provider niet tevoorschijn kwam bij de ADSL metacrawler postcodecheck en Scarlet wel.

Helaas hebben ze een download limiet :(
Zelfs bij dat aller, allerduurste abbo maar 50GB:
Cistron Broadband MAXX

Snelheid: max-7800 Kbps - max 512 Kbps upload
Maximaal dataverkeer 50 GB per maand
Da's aan de andere kant wel voor 'maar' 99 euro.
Maar 50GB per maand is voor mij echt niet genoeg... ik heb zelfs maanden dat ik over de 100 ga en er zit eigenlijk geen enkele maand bij dat ik niet meer als 50 trek.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 02 januari 2002 19:36 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Helaas zijn de Cistron Broadband diensten op dit moment nog niet beschikbaar in uw regio. Volgens de planning zullen de Cistron Broadband diensten vanaf Februari 2002 wel beschikbaar zijn in uw regio.

hm, nouja ook in februari dus... dan zal er wel een telefooncentrale in de buurt omgebouwd worden ofzo. Vreemd dat deze provider niet tevoorschijn kwam bij de ADSL metacrawler postcodecheck en Scarlet wel.

Helaas hebben ze een download limiet :(
Zelfs bij dat aller, allerduurste abbo maar 50GB:
[..]
Ja, logisch. Of dacht jij dat Scarlet ofzo geen limiet hanteert? Daar is het alleen een FUP.
Da's aan de andere kant wel voor 'maar' 99 euro.
Maar 50GB per maand is voor mij echt niet genoeg... ik heb zelfs maanden dat ik over de 100 ga en er zit eigenlijk geen enkele maand bij dat ik niet meer als 50 trek.
Tja. Dan moet je daar maar voor betalen.

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 19:56 schreef rdgf het volgende:

[..]

Ja, logisch. Of dacht jij dat Scarlet ofzo geen limiet hanteert? Daar is het alleen een FUP.
chello is ook FUP en daar is het geen probleem.
nooit wat van gehoord tenminste.
Tja. Dan moet je daar maar voor betalen.
Wil ik wel, maar dan moet het abbonement wel bestaan :+
Ik heb zonet al ff zitten rekenen, maar als ik m'n ftp servertje voluit open zou zetten met dat abbo dan zou ik al 163GB per maand trekken. Nu was ik dat nou ook weer niet van plan, maar dat geeft al aan hoe krom die verhouding eigenlijk is. Ze bieden die snelheid aan, je betaalt er voor (wel 2x zo duur als sjello) maar je kunt er niet volop gebruik van maken.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 02 januari 2002 20:08 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

chello is ook FUP en daar is het geen probleem.
nooit wat van gehoord tenminste.
[..]
Da's dan fout van Chello, zo'n FUP is er niet voor niets :)
Ik heb zonet al ff zitten rekenen, maar als ik m'n ftp servertje voluit open zou zetten met dat abbo dan zou ik al 163GB per maand trekken. Nu was ik dat nou ook weer niet van plan, maar dat geeft al aan hoe krom die verhouding eigenlijk is.
Hoezo krom dan? Dataverkeer kost gewoon capaciteit en dus geld. Ik kan me voorstellen dat ISP's een FUP of limiet hanteren. Anders zou het echt een bende worden ;)

Verwijderd

Op woensdag 02 januari 2002 20:12 schreef rdgf het volgende:

Hoezo krom dan?
krom dat ze een lekker snelle lijn aanbieden met zo'n lage datalimiet. Die verhouding is scheef, zo heb je als poweruser nog nix aan dat abbo (mijn situatie dus).
Dataverkeer kost gewoon capaciteit en dus geld. Ik kan me voorstellen dat ISP's een FUP of limiet hanteren. Anders zou het echt een bende worden ;)
Zeker, ik zeg ook niet dat het helemaal zonder limiet moet zijn.
Maar laat ze dan een goede verhouding opstellen en de prijs ben ik dan wel bereid om er voor te dokken. Dat abbo van Scarlet was bijvoorbeeld 115 euro per maand. Nou, dat had ik er best al voor over. Cistron is voor 99 euro per maand nog sneller ook. Laat hun dan ook de prijs opschroeven naar 115 euro bijvoorbeeld met een limiet van 100GB ofzo.

Verwijderd

Nu heb ik alleen nog steeds geen recente ervaringen met Scarlet want die datalimiet van Cistron is echt te laag en Scarlet heeft dan tenminste nog een fair use policy.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 04 januari 2002 11:49 schreef PsyFlux het volgende:
Nu heb ik alleen nog steeds geen recente ervaringen met Scarlet want die datalimiet van Cistron is echt te laag en Scarlet heeft dan tenminste nog een fair use policy.
Het is trouwens maar de vraag hoe 'hard' die limiet van Cistron is. Kijk anders eens in cistron.broadband voor meer informatie.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op woensdag 02 januari 2002 20:08 schreef PsyFlux het volgende:
Ik heb zonet al ff zitten rekenen, maar als ik m'n ftp servertje voluit open zou zetten met dat abbo dan zou ik al 163GB per maand trekken. Nu was ik dat nou ook weer niet van plan, maar dat geeft al aan hoe krom die verhouding eigenlijk is. Ze bieden die snelheid aan, je betaalt er voor (wel 2x zo duur als sjello) maar je kunt er niet volop gebruik van maken.
www.luna.nl

ook lekker snelle pakketten, voor goede prijzen. wel excl. btw.

Maar daar heb je iig geen datalimiet :)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
Zover ik weet is de limiet Cistron niet 'hard'. Slechts een richtlijn. Neem anders even contact op met Cistron hierover, ze wilden iets gaan doen met bijbetaling wanneer over het limiet of snelheid tot einde van de maand omlaag naar een nog onbekende snelheid.
Cistron Internet, telefoonnummers

Algemeen: 0172-440005
Info: 0172-421071
Helpdesk: 0172-419445
Sales: 0172-415010
Fax: 0172-430979

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 19:05 schreef VHware het volgende:
Zover ik weet is de limiet Cistron niet 'hard'. Slechts een richtlijn. Neem anders even contact op met Cistron hierover, ze wilden iets gaan doen met bijbetaling wanneer over het limiet of snelheid tot einde van de maand omlaag naar een nog onbekende snelheid.
[..]
okay, bedankt. Ik zal maar es vragen hoe dat zit want dat Scarlet en Luna vind ik toch maar wat twijfelachtig qua snelheid/service enzo. En ik moet nog ff uitvinden hoe ver ik van zo'n switch afzit. Ik ben op dit moment echt weer es scheitziek van sjello... zelfs de download is tegenwoordig al traag.
Pagina: 1