De P55vx van Epox is een prima en heel stabiel boardje wat in de jaren 1996 1997 heel veel is toegepast. Doordat het board ontwikkeld is voordat de eerste mmx pentiums er waren zijn de specs mbt mmx wat onduidelijk. Het boardje kan al het intel pentium 1 spul aan (van 75 tot 233 Mhz) zowel mmx als niet mmx, daarnaast ondersteunt ie ook de cyrix cpu's en de k5 en k6. Bij cyrix en amd zal je wel moeten opletten of de spanning die de cpu nodig heeft wel geleverd kan worden. Voor zover ik weet kan je maximaal 75 mHz fsb draaien. Het boardje kan zowel FP als EDO ram aan, let er wel op dat de VX chipset maximaal 64mb kan cachen, daarboven wordt niet via het cache afgehandeld.
Mijn ervaring met het board is dat b.v. een 233 MMX van intel er prima op wil lopen, een Cyrix P300+ (233 Mhz 66mhz fsb) wil ook wil maar dan worden de spanningsregelaars wel erg heet (hij heeft gelukkig geen liniaire regelaar). Ook wordt deze cpu niet door het bios herkent (hij noemt het een cyrix P233+)
Ik gebruik dit board zelf nog steeds in m'n server/router, en wel in combinatie met een P166 (non mmx) en 48mb ram en windows 98. Deze machine hoeft heel weinig te doen, maar doet z'n werk prima, Hij staat als een jaar 24 uur per dag aan.
Ik ken de verhalen die hierboven aangehaald worden dat je met zo'n chipset ook AMD K6 II op b.v. 400 Mhz kan aansturen, maar dat kan je denk ik wel vergeten, aangezien die spanningen (2.2 volt enzo) en een 83 Mhz bus niet zomaar mogelijk zijn met dit board. (ik heb dit wel lopen met een asus P55t2p4 board uit jan '97. Hierop zit een K6 II op 500 Mhz (6x 83 Mhz) op 2.2 volt met 128 mb ram en dat loopt absoluut perfect

)
Kijk of je ergens een aardige intel vandaan kan halen voor weinig, en je heb een aardig systeempje wat best z'n nut zal hebben