Ik heb nou ongeveer 4 maand mijn huidig systeem. Maar ik heb er in die 4 maand tijd nog niet volledig van genoten. Ik weet gewoon dat mijn mobo niet helemaal 100% is. Win98 of ME is zowieso al uitgesloten, onder die osŽen loopt na een dag al helemaal vast. Win2K is de beste OS voor mij. Maar dan kan ik nog niet helemaal genieten van de rest van me hardware (Corsair 150 Mhz geheugen enz.) ik kan dus niet overclocken. En ik heb dat f#ck#ng dure geheugen niets voor niets gekocht.
Na al mijn frustratie heb ik weer de neiging om weer iets te gaan kopen, (comperseren hè) Op mijn verlanglijstje staat:
AMD Athlon XP 1900+
1 of 2 extra Corsair PC2400 geheugenmodules (hangt van aantal DDR bankjes af)
Nieuwe mobo (Daar zit ik mee in knoei)
Ik wil graag een mobo met KT266A chipset, de vraag is alleen welke? Die is relatief simpel te beantwoorden, want mijn bordje moet i.e.g. v.v. promise on-board raid, highpoint heeft niet mijn eerste keus.
Dan heb ik tot nu toe dit rijtje kunnen vinden, ik begin met het bord wat mij het beste lijkt.
Soyo SY-K7 Dragon Plus (overal goed uit de test alleen GamePC ad grote problemen met 2! exemplaren)
Asus A7V266-E (THG vond dit bord niet super maar zeker niet slecht)
Abit KR7A-RAID (Nog niets van gehoord maar op papier lekker, maar een highpoint)
MSI K7T266 Pro 2 (HEb nu ene MSI niet tevreden over en USB 2.0 heb ik niet nodig)
Verder zou ik het niet weten, bordjes met RAID support. Als jullie meer weten vul dit lijstje dan even aan.
Ik heb twee vragen:
1) Welke mobo heeft jouw eerste keus? (Argumenten erbij graag
)
2) En past de Alpha - PAL8045 heatsink op elke mobo?
De rest van mijn systeem is als volgt:
Thunderbird 1333 AYHJA
2x 256Mb Corsair PC2400
2x IBM Deskstar GXP60 40 Gb in een stripeset
Asus Geforce3 V8200
Pioneer DVD 106S
Plextor 16/10/40
Na al mijn frustratie heb ik weer de neiging om weer iets te gaan kopen, (comperseren hè) Op mijn verlanglijstje staat:
AMD Athlon XP 1900+
1 of 2 extra Corsair PC2400 geheugenmodules (hangt van aantal DDR bankjes af)
Nieuwe mobo (Daar zit ik mee in knoei)
Ik wil graag een mobo met KT266A chipset, de vraag is alleen welke? Die is relatief simpel te beantwoorden, want mijn bordje moet i.e.g. v.v. promise on-board raid, highpoint heeft niet mijn eerste keus.
Dan heb ik tot nu toe dit rijtje kunnen vinden, ik begin met het bord wat mij het beste lijkt.
Soyo SY-K7 Dragon Plus (overal goed uit de test alleen GamePC ad grote problemen met 2! exemplaren)
Asus A7V266-E (THG vond dit bord niet super maar zeker niet slecht)
Abit KR7A-RAID (Nog niets van gehoord maar op papier lekker, maar een highpoint)
MSI K7T266 Pro 2 (HEb nu ene MSI niet tevreden over en USB 2.0 heb ik niet nodig)
Verder zou ik het niet weten, bordjes met RAID support. Als jullie meer weten vul dit lijstje dan even aan.
Ik heb twee vragen:
1) Welke mobo heeft jouw eerste keus? (Argumenten erbij graag
2) En past de Alpha - PAL8045 heatsink op elke mobo?
De rest van mijn systeem is als volgt:
Thunderbird 1333 AYHJA
2x 256Mb Corsair PC2400
2x IBM Deskstar GXP60 40 Gb in een stripeset
Asus Geforce3 V8200
Pioneer DVD 106S
Plextor 16/10/40