Toon posts:

Grote twijfels aanschaf nieuw mobo.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou ongeveer 4 maand mijn huidig systeem. Maar ik heb er in die 4 maand tijd nog niet volledig van genoten. Ik weet gewoon dat mijn mobo niet helemaal 100% is. Win98 of ME is zowieso al uitgesloten, onder die osŽen loopt na een dag al helemaal vast. Win2K is de beste OS voor mij. Maar dan kan ik nog niet helemaal genieten van de rest van me hardware (Corsair 150 Mhz geheugen enz.) ik kan dus niet overclocken. En ik heb dat f#ck#ng dure geheugen niets voor niets gekocht.

Na al mijn frustratie heb ik weer de neiging om weer iets te gaan kopen, (comperseren hè) Op mijn verlanglijstje staat:

AMD Athlon XP 1900+
1 of 2 extra Corsair PC2400 geheugenmodules (hangt van aantal DDR bankjes af)
Nieuwe mobo (Daar zit ik mee in knoei)

Ik wil graag een mobo met KT266A chipset, de vraag is alleen welke? Die is relatief simpel te beantwoorden, want mijn bordje moet i.e.g. v.v. promise on-board raid, highpoint heeft niet mijn eerste keus.

Dan heb ik tot nu toe dit rijtje kunnen vinden, ik begin met het bord wat mij het beste lijkt.

Soyo SY-K7 Dragon Plus (overal goed uit de test alleen GamePC ad grote problemen met 2! exemplaren)
Asus A7V266-E (THG vond dit bord niet super maar zeker niet slecht)
Abit KR7A-RAID (Nog niets van gehoord maar op papier lekker, maar een highpoint)
MSI K7T266 Pro 2 (HEb nu ene MSI niet tevreden over en USB 2.0 heb ik niet nodig)

Verder zou ik het niet weten, bordjes met RAID support. Als jullie meer weten vul dit lijstje dan even aan.

Ik heb twee vragen:

1) Welke mobo heeft jouw eerste keus? (Argumenten erbij graag ;) )

2) En past de Alpha - PAL8045 heatsink op elke mobo?

De rest van mijn systeem is als volgt:

Thunderbird 1333 AYHJA
2x 256Mb Corsair PC2400
2x IBM Deskstar GXP60 40 Gb in een stripeset
Asus Geforce3 V8200
Pioneer DVD 106S
Plextor 16/10/40

Verwijderd

Ik zou voor de Epox gaan omdat er een alpha 8045 op past en omdat het goeie oc mogelijkheden heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 schreef Mannekino het volgende:
want mijn bordje moet i.e.g. v.v. promise on-board raid, highpoint heeft niet mijn eerste keus.
Op zondag 02 december 2001 schreef ScaboO het volgende:
Ik zou voor de Epox gaan omdat er een alpha 8045 op past en omdat het goeie oc mogelijkheden heeft.
:?

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ik heb dit al gevonden, en die Soyo past niet http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

K#tje

Verwijderd

Wat is er mis met een Highpoint :?

Verwijderd

Mijn eerste keus is MSI.
Omdat hij (bij mij) retestabiel loopt!.
Maar wil je overclocken, dan is MSI niet de beste

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 11:26 schreef HlpDsK het volgende:
Wat is er mis met een Highpoint :?
Met de vorige highpoint controller op o.a. Abit bordjes enzo zijn veel problemen, chekc maar es de fora van amdmb enz.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08
ik heb zelf de asus a7v266-e (nog zonder raid :()en die presteert zeer goed. werkt bovendien zeer stabiel. alle asus borden werken overigens goed en zijn ook stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Tis echt moeilijk, vorige keer ben ik ook een MAAND!!! bezig geweest om mijn keuze te maken, toen hebik een MSI K7T266 gekocht, maar daar heb ik zoŽn spijt van gehad. En nu sta ik weer voor het zelfde dilemma. Al die bordjes die zijn op papier superm allemaal bieden ze iets speciaals, die Soyo spreekt mij het meest aan vanwege

1) Promise
2) Goede on-board sound
3) 100 mbit nic

Alleen ik wil heel graag die PAL8045 erop, want die WBK die ik nu heb wordt ik gek van.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:28 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Met de vorige highpoint controller op o.a. Abit bordjes enzo zijn veel problemen, chekc maar es de fora van amdmb enz.
Ik heb een Abit met een Highpoint. Geen problemen :?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Koop de abit kr7a-raid. Voordelen : onboard Raid, overclocken uit de bios (softmenu 3), Geen onboard video en audio. Documentatie is gewoon perfect. Garantie, problemen kan je naar abit Nederland sturen :Z.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 11:33 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat vindt ik fijn om te horen.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:33 schreef Termin8or het volgende:
Koop de abit kr7a-raid. Voordelen : onboard Raid, overclocken uit de bios (softmenu 3), Geen onboard video en audio. Documentatie is gewoon perfect. Garantie, problemen kan je naar abit Nederland sturen :Z.
Hij zegt net dat ie geen Highpoint wil.

Lees aub ff voordat je blaat

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 11:43 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hij zegt net dat ie geen Highpoint wil.

Lees aub ff voordat je blaat
>:) nu ga ik jouw ook ff corrigeren, ik zeg dat highpoint niet mijn eerste keus heeft, maar met die nieuwe abit is het wel het overwegen waard.

Oh jah mijn budget is ong. 1000 piek ofzo. Daarvan wil ik een mobo, koeler en nieuwe dimmetje kopen. De CPU ben ik nog over aant denken, aangezien die AYHJA 1333 ook niet verkeerd is.

Verwijderd

ik zou voor een msi bordje gaan is best wel relaxxxxxxxxxx

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 11:33 schreef Termin8or het volgende:
Overklokken kan dat asus bord ook vanuit de bios !!!
Ook die is verkrijgbaar ZONDER geluid
En een Promise controller !!!

Ervaringen met mijn A7V kan ik concluderen dat ie rete stabiel is. (Vlak na de introductie viel dat ietwat tegen omdat de chipset nieuw was, maar nu is ie hardstikke stabiel (dat geld ook voor zn abit concurent trouwens))

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 11:57 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Overklokken kan dat asus bord ook vanuit de bios !!!
Ook die is verkrijgbaar ZONDER geluid
En een Promise controller !!!

Ervaringen met mijn A7V kan ik concluderen dat ie rete stabiel is. (Vlak na de introductie viel dat ietwat tegen omdat de chipset nieuw was, maar nu is ie hardstikke stabiel (dat geld ook voor zn abit concurent trouwens))
Nog ff corrigeren, Asus en MSI hebben allebij een Promise (LITE!! controller) Soyo is de enige met een volwaardige Promise Fasttrack controller

Nog ff een puntje wat ik beter vindt, zowel Soyo als Abit hebben geen CNR of ACR. Ik wil geen onzin op me plank, alleen goede onboard sound en ethernet vindt ik toch wel mooi meegenomen.

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 11:59 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Nog ff corrigeren, Asus en MSI hebben allebij een Promise (LITE!! controller) Soyo is de enige met een volwaardige Promise Fasttrack controller

Nog ff een puntje wat ik beter vindt, zowel Soyo als Abit hebben geen CNR of ACR. Ik wil geen onzin op me plank, alleen goede onboard sound en ethernet vindt ik toch wel mooi meegenomen.
Die CNR (of was t nu ACR) deelt een slotplaats met een PCI slot, dus het kost je niet en gebruiken hoef je m niet.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Ik ga zelf voor de Abit. Waarom?

Voordelen:
-Als enige een ATA133 controller (maar wel highpoint)
-Raid 0+1 (heeft de A7V266-E Raid niet, promise)
-Een sneller mobo is er op het moment niet
-6 pci sloten
-geen onboard shit
-Overclock mogelijkheden genoeg (maar dat hebben er meer)

Nadelen:
-Weinig ruimte om de socket. Maar als het goed is past die alpha wel. Is een gokje wat ik zelf wel wil nemen. En als je de plaatjes vergelijkt is er ongeveer evenveel ruimte als op de KG7. Moet lukken dus.
-ff wachten nog, want hij is pas bij 1 winkel te koop.
-Duur mobo

Aangezien ik puur voor speed ga wordt dit em dus. En ik heb liever een highpoint omdat die wel 0+1 ondersteunt EN ATA133 heeft. Dit heeft de promise allebei niet.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

• itsme
  • Niet online
Ik weet niet wat dat lite betekend, maar hij doet wel aan raid.

Van de asus site:
Enhanced hard disk performance and features such as IDE RAID O (striping) and RAID 1 (mirror) are enabled via an onboard Promise RAID controller.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:04 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Die CNR (of was t nu ACR) deelt een slotplaats met een PCI slot, dus het kost je niet en gebruiken hoef je m niet.
Ja dat is zo, maar tis gewoon lomp. Geen onzin op me plank.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:47 schreef Mannekino het volgende:

[..]

>:) nu ga ik jouw ook ff corrigeren, ik zeg dat highpoint niet mijn eerste keus heeft, maar met die nieuwe abit is het wel het overwegen waard.
Ik wil 'm ook. Maar jij zegt liever geen Highpoint te willen. Op de KR7A zit een Highpoint.

Wat is 't nou? :)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:51 schreef bopitje het volgende:
ik zou voor een msi bordje gaan is best wel relaxxxxxxxxxx
Heb je ook nog argumenten of wil je gewoon wat posten :?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:08 schreef bas_konings het volgende:
Ik weet niet wat dat lite betekend, maar hij doet wel aan raid.

Van de asus site:
[..]
Dat betekent dat er geen 0+1 op zit.

Verwijderd

Ik heb zelf die msi 266a bla bla bla

Ben er niet 100% tevreden over, hij is wel stabiel nu (na veel gedoe) Maar had toch liever die Epox kha+ gehaald.

aangezien mijn vorige bord een epox was en die verschrikkelijk stabiel was.

dan heb ik met dat msi bordje toch wat meer problemen mee gehad. (of het ligt aan XP, maar dat zal wel niet want die draaide ook stabiel op mijn oude bordje)

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:07 schreef Fewture het volgende:
Ik ga zelf voor de Abit. Waarom?

Voordelen:

-Als enige een ATA133 controller (maar wel highpoint)
zelfs ATA100 is niet extra snel, ATA66 is net rendabel, en de nieuwe standaard (serial ATA) staat voor de deur, dus of ATA133 een beslispunt moet zijn? T is wel leuk natuurlijk)
-Raid 0+1 (heeft de A7V266-E Raid niet, promise)
Weet je dat zeker? op de asus site staat dat ie t wel kan (tegelijk weet ik niet).
-Een sneller mobo is er op het moment niet
niet waar, al is de asus plank dat ook niet
-6 pci sloten
-geen onboard shit
Asus ook niet
-Overclock mogelijkheden genoeg (maar dat hebben er meer)
precies
Nadelen:
-Weinig ruimte om de socket. Maar als het goed is past die alpha wel. Is een gokje wat ik zelf wel wil nemen. En als je de plaatjes vergelijkt is er ongeveer evenveel ruimte als op de KG7. Moet lukken dus.
Geen probleem bij een A7V en de A7V266-e lijkt er verrekte veel op, dus zal geen probleem zijn.
-ff wachten nog, want hij is pas bij 1 winkel te koop.
-Duur mobo
Dat hebben ze allemaal, dus dat is geen nadeel van t bord.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:09 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik wil 'm ook. Maar jij zegt liever geen Highpoint te willen. Op de KR7A zit een Highpoint.

Wat is 't nou? :)
Tja ik wil:

een Alpha PAL8045 met Papst erop
0+1 Raid optie
geen onzin (ACR en CNR)
Snelheid
Stabiliteit
Prijs maakt niet zo heel erg veel uit.

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:10 schreef Fewture het volgende:

[..]

Dat betekent dat er geen 0+1 op zit.
Wat is 0+1 precies, heb je er uberhaubt wel wat aan?

• itsme
  • Niet online
Heeft dat abit bord wel dipswitches, alleen via de bios klinkt wel leuk, maar na een cmos reset moet je weer helemaal opnieuw beginnnen, dat asus bord heeft switches voor:

multiplier
fsb
en vcore.

Verwijderd

Maareh, ben je al wat wijzer? Als je het niet erg vind om een highpoint op je mobo te hebben lijkt het er toch op dat de Abit de beste keus is of niet? Anders die Soyo, maar daar past die Alpha weer niet op |:(
De abit is wel het beste mobo qua speed. Nu hopen dat de extra tijd die ze genomen hebben ook terug komt in de stabiliteit. En ik zou de review op Hard OCP ff lezen. Dan ben je er wel uit denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:15 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon 0 of 1.

0+1 is volgens mij Stripeset en Mirroren, dus minimaal 4 hdisks.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:17 schreef Mannekino het volgende:
Ik heb nou ongeveer 4 maand mijn huidig systeem. Maar ik heb er in die 4 maand tijd nog niet volledig van genoten. Ik weet gewoon dat mijn mobo niet helemaal 100% is. Win98 of ME is zowieso al uitgesloten, onder die osŽen loopt na een dag al helemaal vast. Win2K is de beste OS voor mij. Maar dan kan ik nog niet helemaal genieten van de rest van me hardware (Corsair 150 Mhz geheugen enz.) ik kan dus niet overclocken. En ik heb dat f#ck#ng dure geheugen niets voor niets gekocht.

Na al mijn frustratie heb ik weer de neiging om weer iets te gaan kopen, (comperseren hè) Op mijn verlanglijstje staat:

AMD Athlon XP 1900+
1 of 2 extra Corsair PC2400 geheugenmodules (hangt van aantal DDR bankjes af)
Nieuwe mobo (Daar zit ik mee in knoei)

Ik wil graag een mobo met KT266A chipset, de vraag is alleen welke? Die is relatief simpel te beantwoorden, want mijn bordje moet i.e.g. v.v. promise on-board raid, highpoint heeft niet mijn eerste keus.

Dan heb ik tot nu toe dit rijtje kunnen vinden, ik begin met het bord wat mij het beste lijkt.

Soyo SY-K7 Dragon Plus (overal goed uit de test alleen GamePC ad grote problemen met 2! exemplaren)
Asus A7V266-E (THG vond dit bord niet super maar zeker niet slecht)
Abit KR7A-RAID (Nog niets van gehoord maar op papier lekker, maar een highpoint)
MSI K7T266 Pro 2 (HEb nu ene MSI niet tevreden over en USB 2.0 heb ik niet nodig)

Verder zou ik het niet weten, bordjes met RAID support. Als jullie meer weten vul dit lijstje dan even aan.

Ik heb twee vragen:

1) Welke mobo heeft jouw eerste keus? (Argumenten erbij graag ;) )

2) En past de Alpha - PAL8045 heatsink op elke mobo?

De rest van mijn systeem is als volgt:

Thunderbird 1333 AYHJA
2x 256Mb Corsair PC2400
2x IBM Deskstar GXP60 40 Gb in een stripeset
Asus Geforce3 V8200
Pioneer DVD 106S
Plextor 16/10/40
Dat bordje heb ik ook een loopt als een trein(MSI K7T266 Pro 2)+ RU. Superstabiel. Misschien moet je ff de BIOS updaten. Het is niet het snelste mobo, maar komt wel als 1 van de stabielste mobo uit de testen. :Z En als ik zo naar de rest van je systeem kijk, lijkt het op de mijne, alleen ik heb maar 1 HDD en van de week heb nog DRR-dimm bij geprikt van 256MB. Hiervoor had ik altijd Asus maar dit liep bij mij niet echt stabiel met Win98/SE/ME alleen met W2K en XP pro was hij wat stabieler. Ik koop nu alleen nog maar MSI en heb al 3 systemen lopen op dat merk. Dus een merk zeg niet alles. >:)

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:18 schreef Fewture het volgende:
Maareh, ben je al wat wijzer? Als je het niet erg vind om een highpoint op je mobo te hebben lijkt het er toch op dat de Abit de beste keus is of niet? Anders die Soyo, maar daar past die Alpha weer niet op |:(
De abit is wel het beste mobo qua speed. Nu hopen dat de extra tijd die ze genomen hebben ook terug komt in de stabiliteit. En ik zou de review op Hard OCP ff lezen. Dan ben je er wel uit denk ik..
Graag feiten over die snelheid, dat zeg je nu wel, maar ik heb t nog nergens gelezen.

Verwijderd

En ja ik weet 100% zeker dat er op de Asus geen 0+1 zit.

(0+1 is trouwens stiping + mirroring)

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:19 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon 0 of 1.

0+1 is volgens mij Stripeset en Mirroren, dus minimaal 4 hdisks.
0 of 1 kan dat asus bord zeker wel. En idd lees ik nergens dus dat zal wel niet kunnen.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:19 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Graag feiten over die snelheid, dat zeg je nu wel, maar ik heb t nog nergens gelezen.
Lezen jullie geen reviews??? Bij Hard OCP! Kijk en huiver. De abit is de snelste, 100% zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:19 schreef Dimmo het volgende:

[..]

Dat bordje heb ik ook een loopt als een trein(MSI K7T266 Pro 2)+ RU. Superstabiel. Misschien moet je ff de BIOS updaten. Het is niet het snelste mobo, maar komt wel als 1 van de stabielste mobo uit de testen. :Z En als ik zo naar de rest van je systeem kijk, lijkt het op de mijne, alleen ik heb maar 1 HDD en van de week heb nog DRR-dimm bij geprikt van 256MB. Hiervoor had ik altijd Asus maar dit liep bij mij niet echt stabiel met Win98/SE/ME alleen met W2K en XP pro was hij wat stabieler. Ik koop nu alleen nog maar MSI en heb al 3 systemen lopen op dat merk. Dus een merk zeg niet alles. >:)
Ja hier ben ik niet zo duidelijk over geweest. Ik heb nu dus de MSI K7T266 Pro met KT266 chipset niet de A!!!!

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:22 schreef Fewture het volgende:

[..]

Lezen jullie geen reviews??? Bij Hard OCP! Kijk en huiver. De abit is de snelste, 100% zeker.
Ik zie geen ASUS plank test.
Dus je conclussie is voorbarig.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:15 schreef bas_konings het volgende:

[..]

2 setjes schijven.

Schijf 1 en 2 in RAID-0.
Schijf 3 en 4 in RAID-0.

En die 2 RAID-0-arrays hangen dan samen in een RAID-1 opstelling.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:25 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Ja hier ben ik niet zo duidelijk over geweest. Ik heb nu dus de MSI K7T266 Pro met KT266 chipset niet de A!!!!
Sorry, Ik ook niet, ik heb ook geen A, stom van me |:(

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:29 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Ik zie geen ASUS plank test.
Dus je conclussie is voorbarig.
Moet ik alles voorkauwen?? Zoek dan gewoon ff...

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:31 schreef Fewture het volgende:

[..]

Moet ik alles voorkauwen?? Zoek dan gewoon ff...
Jij beweert t een en ander, ff onderbouwen met feiten dan, jij moet weten waar die info te vinden is, anders roep je dus maar wat. Dus post die links dan ff hier. :P

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:33 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Jij beweert t een en ander, ff onderbouwen met feiten dan, jij moet weten waar die info te vinden is, anders roep je dus maar wat. Dus post die links dan ff hier. :P
Ja ok, maar mijn argument om de Abit boven de Asus te verkiezen is dat de Asus geen 0+1 heeft en geen ATA133. Niet dat dat ATA133 nou zoveel uitmaakt, maar het scheelt wel (iets).

Edit: Het wachten is dus op een test met de Asus en de Abit. Die heb ik nog niet gevonden namelijk en dat is waarschijnlijk wat jij wil zien, of niet??

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:36 schreef Fewture het volgende:

[..]

Ja ok, maar mijn argument om de Abit boven de Asus te verkiezen is dat de Asus geen 0+1 heeft en geen ATA133. Niet dat dat ATA133 nou zoveel uitmaakt, maar het scheelt wel (iets).
Nee ok daar heb je gelijk in.

Kort een lijstje dan:

ASUS voordelen:
Veel jumpers
ACR (als dat al een voordeel is)
iPanel connector (Wederom de vraag of dat een voordeel is)

ABIT voordelen
6x PCI ipv ASUS 5
HP 133 met RAID 0+1 mogelijkheid.
Probleem LED's

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:36 schreef Fewture het volgende:

[..]

Edit: Het wachten is dus op een test met de Asus en de Abit. Die heb ik nog niet gevonden namelijk en dat is waarschijnlijk wat jij wil zien, of niet??
Precies, op die test zit ik ook te wachten :)

Verwijderd

Topicstarter
Hej ben ik er ook nog... ;)

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 12:44 schreef Mannekino het volgende:
Hej ben ik er ook nog... ;)
:?

Verwijderd

Hrd OCP heeft het ook over "De hoogste scores ooit op het AMD platform" Ik weet niet hoeveel waarde je hieraan kan hechten en of hij in die conclusie ook de scores van de Asus heeft meegenomen.
Wat leuk zou zijn is of we ergens de scores van een Reference bordje tov de Asus kunnen zien. Dus met dezelfde setup. Dan kun je conclusies gaan trekken.

Verwijderd

Ik weet niet of 1 van jullie die review op HardOCP gelezen heeft, maar die 3DMark scores vind ik toch wel erg vet hoor :9~ Jammer dat ik nu geen GF3 heb :( Voor de rest is het systeem bijna hetzelfde namelijk.

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

HardOcp test die Abit bord tegen een reference bord, elk ander kt266a bord is sneller dan de reference bord dus ik weet niet of die zo snel is hoor.
Zien of valt het bij jullie dit niet op of zo??

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:54 schreef alvv het volgende:
HardOcp test die Abit bord tegen een reference bord, elk ander kt266a bord is sneller dan de reference bord dus ik weet niet of die zo snel is hoor.
Zien of valt het bij jullie dit niet op of zo??
Dan lees jij niet goed. Ze zeggen dat het reference-bord het 'high water mark' is. En dat alle andere borden nog niet aan die score zijn gekomen.

En de KR7A gaat er zelfs overheen.

Verwijderd

dit gaat erg off topic .. pls closen..

ik zou een epox aanraden :) niet duur veel kwaliteit en oc guaranteed

http://www.epox.nl

:z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 12:58 schreef Shred het volgende:
dit gaat erg off topic .. pls closen..

ik zou een epox aanraden :) niet duur veel kwaliteit en oc guaranteed

http://www.epox.nl

:z
Wat is dit nou weer voorn onzin, ten eerste ik wil een RAID board!!!!!! Ten tweede op zoŽn discussie had ik juist gehoopt. Zo krijg je goede argument.

|:( Damn wat wordt ik moe van zulke personen.

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:41

a6amt

Nostalgie

Op zondag 02 december 2001 12:56 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dan lees jij niet goed. Ze zeggen dat het reference-bord het 'high water mark' is. En dat alle andere borden nog niet aan die score zijn gekomen.

En de KR7A gaat er zelfs overheen.
Ik wil niet vervelend doen maar lees op dezelfde site eens de review over de MSI kt266a, en vergelijk beide reviews eens met het zelfde reference board. Ik begin nu aardig te twijfelen! :'( Weet nog niet precies aan wie of wat :Z

Verwijderd

Topicstarter
Hmzzz die Abit wordt steeds interessanter. :)

• itsme
  • Niet online
Ik ben zelf een beetje pro ASUS omdat mij de A7V goed bevalt, maar als ik eerlijk naar de features kijk zou ik toch echt voor ABIT moeten gaan, vooral 6 PCI sloten is erg lekker.

Ik weet alleen één belangrijk ding nog niet van het bord, zitten er nu wel of niet jumpers op voor het instellen van de fsb/multiplier/vcore op? Dat is het grootste voordeel van die ASUS, dat overklokken in de bios geloof ik niet zo in.

Maar al zitten die er niet op, dan nog is die abit een lekker bordje :9~

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me Alpha met PAPST zojuist besteld. Iemand GlobalWIN WBK38 kopen?

Verwijderd

FF wachten op meer reviews dan. En ondertussen kan dat ding daadwerkelijk op voorraad komen in NL.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 14:19 schreef HlpDsK het volgende:
FF wachten op meer reviews dan. En ondertussen kan dat ding daadwerkelijk op voorraad komen in NL.
Ja maar tis erg verleidelijk om op order te drukken met 1500 cash naast me :)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 11:33 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hier ook een Abit met Highpoint en ook hier nada problemen, plus wat al eerder aangekaart is Abit NL werkt perfect, communicatie bedoel ik dan

Ooit een kapot koelertje, binnen een week en nwe ;)

Verwijderd

als die highpoint controller nou zo'n punt is dan
koop je de abit non raid versie
met een promise raid kaartje erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 14:38 schreef squzy het volgende:
als die highpoint controller nou zo'n punt is dan
koop je de abit non raid versie
met een promise raid kaartje erbij.
HEJ DE EURO WERKT NIET :)

Dan maar zo $$$$ kost veel c@sH m0ney di@m0nd r|ngs! :D

En als dat een optie was zou ik voor de Soltek gaan.

Verwijderd

die kaart gebruik je weer in je volgende mobo's,
dan hoef je niet elke keer een raid versie mobo te kopen.
die kaart verdient zich uiteindelijk wel weer terug.
en op die soltek past geen alpha 8045.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:37 schreef Arno98 het volgende:

[..]

Hier ook een Abit met Highpoint en ook hier nada problemen, plus wat al eerder aangekaart is Abit NL werkt perfect, communicatie bedoel ik dan

Ooit een kapot koelertje, binnen een week en nwe ;)
Die van mij heb ik ontkoppeld. Takke-herrie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 14:59 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Die van mij heb ik ontkoppeld. Takke-herrie
Heatsink van Abit in pricipe ook voldoende, MSI gebruikt ook passive koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Op het forum van AMBMD hebben meerdere User problemen met een programma prime95 enig idee wat dit is. ABIT KR7 Raid mobo

• joe-black
  • Laatst online: 21-08 17:10

joe-black

D.O.A.

Op zondag 02 december 2001 11:25 schreef Mannekino het volgende:
Hmz ik heb dit al gevonden, en die Soyo past niet http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

K#tje
De Alpha PAL8045 past wel op een Dragon plus.
De site van de fabrikant geeft aan dat de PAL niet op een dragon past , dus zonder PLUS. Het verschil tussen de dragon en de dragon plus is een condensator die bij de dragon te dicht bij de socket zit. gevolg hiervan was dat je de PAL moest modden.
Bij de dragon plus is deze condensator verplaatst. Grote koelers zoals de PAL kunnen dus gewoon gebruikt worden.
Voor wat betreft de nieuwe ABIT. Deze komt in de eerste test toch niet heel sterk uit de bus

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 16:48 schreef joe-black het volgende:

[..]

De Alpha PAL8045 past wel op een Dragon plus.
De site van de fabrikant geeft aan dat de PAL niet op een dragon past , dus zonder PLUS. Het verschil tussen de dragon en de dragon plus is een condensator die bij de dragon te dicht bij de socket zit. gevolg hiervan was dat je de PAL moest modden.
Bij de dragon plus is deze condensator verplaatst. Grote koelers zoals de PAL kunnen dus gewoon gebruikt worden.
Voor wat betreft de nieuwe ABIT. Deze komt in de eerste test toch niet heel sterk uit de bus
Welke dan ? ik zie ze nog steeds op dezelfde posities.

Afbeeldingslocatie: http://www.soyousa.com/pix/products/k7vdragonbig.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.soyousa.com/pix/dragon-plusbig.jpg

• joe-black

joe-black

D.O.A.

Kijk maar eens hier :

http://www.overclockers.at/index.php?page_id=230

In deze review staan foto's met een gemonteerde PAL.

Verwijderd

Topicstarter
Hele vreemde zaak dit, vergelijk deze Dragon Plus eens met die van overclockers.at

Deze foto heeft die condensator niet en die vna de soyo site wel :?

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.at/upload/review/1030125942.jpg

Ik zie hm ook nergens anders, hebben ze die mosfet gewoon weggelaten ofzo :?

Verwijderd

Prime95 is net zoiets als de }:O.

Rekent zooi uit, en stookt de CPU heet.

• joe-black

joe-black

D.O.A.

Bij de plus-uitvoering is de condensator verplaatst en zit dus niet meer bij de socket.
Zoals je ziet is het plaatsen van een grote koeler als de PAl geen probleem.

Mannekino : je eerste foto is een afbeelding van de Dragon en NIET de dragon plus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 17:52 schreef joe-black het volgende:
Bij de plus-uitvoering is de condensator verplaatst en zit dus niet meer bij de socket.
Zoals je ziet is het plaatsen van een grote koeler als de PAl geen probleem.

Mannekino : je eerste foto is een afbeelding van de Dragon en NIET de dragon plus.
Jezus lees dan op dat bord

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/dragon-plusbig.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/1030125942.jpg

pffff, ben ik blind ofniet, de bovenste van SOYO de onderste van overclockers.at

Waar is die condensator gebleven :?

• PPanic
  • Laatst online: 29-07 20:21
MSI!!!

rete stabiel ding en overklokken kan je er zeker mee!!

INVENTARIS

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 18:04 schreef PPanic het volgende:
MSI!!!

rete stabiel ding en overklokken kan je er zeker mee!!
Wow mike itŽs an amazing discovey!

• joe-black

joe-black

D.O.A.

Sorry , inderdaad niet goed gekeken.
Zeer verassend , hetzelfde bord dus.
Voor mij was belangrijk dat de PAl zou passen.
Nu begin ik toch weer te twijfelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 18:16 schreef joe-black het volgende:
Sorry , inderdaad niet goed gekeken.
Zeer verassend , hetzelfde bord dus.
Voor mij was belangrijk dat de PAl zou passen.
Nu begin ik toch weer te twijfelen.
Jah precies dat heb ik nou ook. Eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur sterk uit naar die Soyo omdat ik zowel van plan ben de onboard sound als onboard lan optie te gebruiken. Dan heb ik voorlopig niets in mijn PCI sloten zitten. Ik heb nog een PCTV Pro kaart liggen hier die dus niets zit te doen vanwege die kut msi mobo.

Als ik zeker weet dat die PAL past koop ik die Soyo.

Ik vindt die Soyo ook super goede prijs hebben, voor wat je erbij krijgt. Die smart card reader, die ik overigens ook kan gebruiken want ik heb een digicam met smartcard.

En die Abit heeft verder helemaal niets, behalve ATA133 waar ik toch niets aan heb. Maar je legt er wel bijna 600 piek voor neer.

Verwijderd

niet hele topic gelezen, maar de review van de abit al gelezen op http://www.hardocp.com/

• joe-black

joe-black

D.O.A.

Wat ik van een duitse site heb begrepen is dat Soyo de lay-out van het bord heeft aangepast omdat de desbetreffende Elko in een gebied is geplaatst waarvan AMD heeft aangegeven dat daar geen componenten geplaatst mogen worden.
(http://www.hardtecs4u.com/reviews/2001/soyo_dragon_plus/index4.php)
Het lijkt er op ( ik weet het niet zeker ) dat er 2 verschillende versie's zijn alhoewel Soyo zelf niet spreekt over een nieuwe revisie. Ik ga denk ik toch voor de Soyo. Hij komt in alle testen goed uit de bus , is redelijk geprijst en je krijgt er veel extra's bij waaronder een berg software ( Norton antivirus , Norton Ghost ..) , en wat ik zelf ook belangrijk vind : het bord heeft 5 (!) aansluitingen voor fans (1 al in gebruik). En als het soyo-bord toch een extra Elko heeft , dan maar de zaag in mijn PAL.

• PPanic
  • Laatst online: 29-07 20:21
Op zondag 02 december 2001 18:13 schreef Mannekino het volgende:
Wow mike itŽs an amazing discovey!
JA he !!! :P

maar ik zei het maar omdat idereen zei dat ze problemen hadden ze er niet goed mee konden overklokken |:(

kwestie van er niet mee om kunnen gaan :D

INVENTARIS

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hou er rekening mee dat als je al een RAID array hebt, dat je die niet over kan zetten van een Promise naar een Highpoint.

Ik heb zelf een tijdje RAID 0 gedraaid op een Highpoint zonder problemen.

De Abit KR7A-RAID klinkt echt SUPER :9~ maar is wel g*dgeklaagd duur...

Dit zijn mijn toevoegingen aan deze topic, ik hoop dat je er wat mee kan...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Is klote dat je MSI nu niet presteerd zoals je zou willen. Ik denk dat het gaat om een slecht exemplaar, want ik heb veel MSI's gehad en gebouwd en nog nooit klachten over snelheid of instabiliteit gehad.

Als ik jou was zou ik even een hele duidelijke klacht omschrijving noteren en MSI nederland even een mailtje sturen. Ik ben daar altijd prima geholpen en misschien zijn ze de beroerdste niet en willen ze je mobo wel ruilen/testen tegen een ander exemplaar als de leverancier dit verzuimd.

Over een nieuw mobo kan ik je helaas niet adviseren, ik heb alleen een Gigabyte KT266a met een Promise FX2 PCI raid controller, maar dat gaat te veel kosten denk ik, aangezien sommige merken deze dus onboard hebben.

• itsme
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 18:01 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Jezus lees dan op dat bord

[afbeelding]

[afbeelding]

pffff, ben ik blind ofniet, de bovenste van SOYO de onderste van overclockers.at

Waar is die condensator gebleven :?
Tussen de chip cooler en de dimm sockets zit op de onderste een condensator meer dan bij de bovenste (onder t draadje van de koeleer zeg maar), dat zal m dus zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 22:12 schreef Demoniac het volgende:
Hou er rekening mee dat als je al een RAID array hebt, dat je die niet over kan zetten van een Promise naar een Highpoint.

Ik heb zelf een tijdje RAID 0 gedraaid op een Highpoint zonder problemen.

De Abit KR7A-RAID klinkt echt SUPER :9~ maar is wel g*dgeklaagd duur...

Dit zijn mijn toevoegingen aan deze topic, ik hoop dat je er wat mee kan...
Precies, daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een board met promise raid, aangezien ik nu ook een promise raid controller heb.

Maar tis een kleine moeite om de boel ff schoon te vegen en een nieuwe array aanamaken aangezien ik al mijn data vorige week op cd's heb gebrandt :D

Maar ik ben er nog niet helemaal uit, als ik zeker weet dat Soyo die mosfet verplaatst heeft ga ik gewoon voor dat bordje omdat die gewoon zo ontzettend veel biedt voor zijn geld. En die Abit mag dan wel een merknaam + ATA133 hebben, maar 585 piek voor dat bordje is echt veelst te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 23:08 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Tussen de chip cooler en de dimm sockets zit op de onderste een condensator meer dan bij de bovenste (onder t draadje van de koeleer zeg maar), dat zal m dus zijn :)
(8> has spoken :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook een promise fasttrack TX2 raid kaartje kopen. En dan bijvoorbeeld een soltek 266A mobo halen. Die TX2 kost 250 piek, dat is nog het overwegen waard,

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 18:45 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
niet hele topic gelezen, maar de review van de abit al gelezen op http://www.hardocp.com/
Volgende keer toch maar wel eerst topic lezen dan. ;)

• HuubM
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 10:24
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een KT266A moederbord en heb mijn keuze bepaald op de Soltek 75DRV-2
Er is weinig informatie over te vinden maar bij alle tests met oudere chips staat Soltek altijd in de hoogste regionen. Sommige leveranciers zweren ook bij dit bordje.
Toms Hardware Guide http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/index.html heeft er wat over geschreven.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

asus a7ve-266 i.c.m. windows xp prof
superstabiel...

Verwijderd

Mannekino: dat was die kledingzaak in Utrecht, maar die is ondertussen al weer vervangen door een andere (trutte) winkel.
Waarom heb je dat ingodsnaam als nickname?

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
heb net die MSI gekocht.

Blijkt het dus gewoon de kale versie te zijn. Dus geen USB2 of raid (niet dat ik het echt nodig heb ofzo, maar goed)

Dus als je die MSI koopt moet je goed in de gaten houden dat het de R of de RU is en niet de U of de (niks dus :P)
Anders heb je nog geen raid.

Je kunt natuurlijk altijd even kijken. De raid aansluitingen (IDE 3 & 4) zitten achter de PCI sloten.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 16:15 schreef Verspuy het volgende:
Mannekino: dat was die kledingzaak in Utrecht, maar die is ondertussen al weer vervangen door een andere (trutte) winkel.
Waarom heb je dat ingodsnaam als nickname?
Hmmzz, hier blijkt alweer dat de tweakers niet zo literair ingesteld zijn. :)

Mannekino - Sybren Polet, ga eens naar de bibliotheek zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 15:51 schreef Ermo het volgende:
asus a7ve-266 i.c.m. windows xp prof
superstabiel...
Ook snel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb mijn laatste keuze gemaakt.

Ik ga een Promise TX2 kopen.
Dus ik wil een mobo met ZERO onboard opties.
Want ik heb al een 3COM 10/100 NIC
En ik ben tevreden met mijn DMX XFIRE van Terratec.

Dus ik zoek een KT266A mobo met:

6 PCI Sloten

en het liefst 4 dimm bankjes.

En ik wil hem zwaar overclocken :) want ik heb vanaf woensdag een nieuwe laptop waar al mijn werk gerelateerde zaken op komen.

Volgens mij heb ik dan twee keuzes

Epox 8KHA+
Abit KR7

En prijs jah, daar wil ik toch enigszins rekening mee houden. Maar als die abit werkelijk zo goed is als beweerd wordt dat heb ik er maximaal 550 voor over.

Verwijderd

He Mannekino

Ik had ook het oog laten vallen op Soyo, ben blij over de informatie over de elco.

Maar de genoemde verplaatsing geloof ik niet in.
Heb het eerste plaatje uitvergroot en meen daar toch die elco waar te nemen naast de cooler, maar wel voor 90% verstopt onder het draadje.

Verwijderd

Het komt hier op neer.
De oude bordjes lopen vaak stabiel omdat alles qua drivers en bios updates geoptimaliseerd zijn.
Waarschijnlijk dus ook de 266 van aus en msi over een tijdje.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er bijna uit, ik denk dat ik voor de Epox ga met een TX2 Raid controller van Promise.

Iemand die mij dit nog wil afraden?

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05
Ik heb dit al een keer eerder gepost, maar ik ben vergeten waar :?.Die Soyo Dragon Plus kan ik maar in één winkel vinden via Pricewatch. Heeft iemand nog andere adressen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 15:12 schreef AgeOfPAnic het volgende:
Ik heb dit al een keer eerder gepost, maar ik ben vergeten waar :?.Die Soyo Dragon Plus kan ik maar in één winkel vinden via Pricewatch. Heeft iemand nog andere adressen?
Geen flauw idee, ik stond op het punt om de Epox te bestellen totdat ik dit weer lees.

Damn, is er nou nooit er iets wat ik met een gerust hart kan bestellen. :(

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=4205462fd75a00d80945ee979bfa788c&threadid=72038

Wat moet ik hier nou weer mee?
Pagina: 1 2 Laatste