Toon posts:

videokaart upgrade de moeite waard in dit geval?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is me eerste posting hier, ik hoop dat ik in de goede groep zit.

Ik heb een KA7 abit boord met een 700Mhz K7 @750Mhz.
Ik heb 265MB geheugen en een 7200toeren 100ATA harddisk.

Nu heb ik momenteel een Geforce1 265 (SDR) erin zitten, deze kaart (en cpu?) trekt veel games niet meer, ik heb Wolfenstein gekocht en dit spel kan ik slechts spelen op 800x600@16bit.
Mijn vraag is het volgende, als ik een ATI Radeon 8500 zou kopen zou ik dit spel mischien op 1024x768@32 kunnen spelen met deze K7 cpu? Of zou zo'n kaart met zo'n cpu niets uithalen?

Ik ga in maart volgende jaar een geheel nieuwe pc kopen voor een klein fortuin dus die kaart zit geen jaar met die trage cpu.

bedankt!

Verwijderd

Het gaat zeker helpen, alleen benut je niet de volledige capaciteit van die kaart. Maar als je toch later gaat upgraden heb je vast een goede kaart. Anders zou een Ti200 of GF2Ti een betere keus zijn.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk dat je met die kaart het spel weer helemaal soepel kunt spelen. De snelheid in 3d omgevingen word verreweg het meest bepaald door de grafische kaart. Al is het wel zo dat deze niet 100% tot zijn recht zal komen bij deze processor. Maar aangezien je ook al zegt dat er over een tijdje een hele nieuwe pc aankomt, maakt dat niet zoveel uit.
Ik denk dat het 1024x768x32bit geheel vloeiend moet lopen, ontdanks.

Geen inspiratie