Toon posts:

2.1 boksen?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 2.1 boxen set aanschaffen en nu is er weer eens een lekker probleem. Ik kan van creative kopen voor 150 piek maar ik zoek toch iets veel beters. Mijn budget gaat naar ongeveer 400 piek. Nu had ik ff die Klipsch ProMedia 2.1 gecheckt maar die kwam ff boven mijn budget. Is deze nou echt zo goed want geld is nou eenmaal niet zo een groot probleem. De Altec Lansing ATP-3 leek me ook wel wat opzich. Maar ik moet echt weten dat het goeie boxen zijn. Ik wil ook geen 4.1 of 5.1 . Dit omdat ik al 2 goeie bass boxen heb. Best wel heel erg duure. de Labtec Edge 418 Flat Panel leek me ook wel wat maar ik heb hier een beetje low budget gevoel bij. Ik moet echt gewoon goed spul hebben. Zo wat raden jullie mij aan? Ow en 500 gulden is mijn limiet of het moeten echt top boksen zijn ;)

JAA BOXEN MOET ME EEN X.. dammit

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Boxen is misschien een beter idee :+

Verwijderd

Boxen ;)

Boksen:

Afbeeldingslocatie: http://www.esportsman.com/images/boxing.jpg

Verwijderd

Topicstarter
zondag ochtend jongens ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je zulke goeie 'bassboxen" hebt, zul je het ook wel een betere benaming weten.

Verwijderd

mike tyson deelt daar wel een gruwelijke stoot uit

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als het iets meer mag zijn dan fl 400 zou ik kiezen tussen:

Als het mooi moet klinken: Videologic Sirocco Spirit 2.0 set voor fl 475

Als het hard moet gaan: Altec Lansing ADA 885 4.1/2.1 voor fl 499

NB Bij de ADA 885 kun je de satellieten stapelen waardoor het een 2.1 set wordt (met twee middentoners per speaker).

Bij de Spirits kun je (later) nog eens een mooie sub toevoegen.

PS uiteraard heb je je al gekeken naar de 2.1 test van jag!
[url="http://www.tweakers.net/reviews/260?""]http://www.tweakers.net/reviews/260?"[/url]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gaatt toch weg met je pc speakers.. Ik weet 1 ding uit ervaring.. 2.1 zuigt erg hard!..
Of je neemt 5.1 of 7.1 surround Of je neemt gewoon 2 speakers standard stereo...
maar een extra subwoofer voor stero zuigt als een kanaal!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 02 december 2001 14:51 schreef gitaarwerk het volgende:
gaatt toch weg met je pc speakers.. Ik weet 1 ding uit ervaring.. 2.1 zuigt erg hard!..
Of je neemt 5.1 of 7.1 surround Of je neemt gewoon 2 speakers standard stereo...
maar een extra subwoofer voor stero zuigt als een kanaal!
Mocht dat aan mij gericht zijn, dan graag je "onzin" in ABN formuleren.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sorry...zo bedoel ik neit..
ben zelf altijd beetje negatief over pc speakers
en zeker over 2.1 omdat de geluidskwaliteit slecht is. Het hele sterobeeld vergaat. Bij surround werkt et anders.

maar niet persoonlijk :9 op jou hoor :)

ik vind zelf de ebste als je pc speakers neemt (tot zover ik ken) zijn die van creative DTT2200 maar ik vind ze prijzig. :) maar ja..mijn mening..ik zou gelijk een leuke stero kopen :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Heb lange tenen :)

Maar zelf denk ik dat een sub beneden de 80 Hz meestal best kan (in ieder geval voor wat betreft de "richtinggevoeligheid").

Dat goede stereo ("hifi") speakers + versterker verre te prefereren zijn boven alles uit PC land, weet ik ook wel. Maar f 500 is wat krap (tenzij je al een versterkertje hebt liggen).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd... uhmz..maar toch.. ik raad 2.1 af.. neem dan wat btere 2.0 speakers :)

uhmz.. misschien philips ofzow..

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
Op zondag 02 december 2001 15:01 schreef gitaarwerk het volgende:
sorry...zo bedoel ik neit..
ben zelf altijd beetje negatief over pc speakers
en zeker over 2.1 omdat de geluidskwaliteit slecht is. Het hele sterobeeld vergaat. Bij surround werkt et anders.

maar niet persoonlijk :9 op jou hoor :)

ik vind zelf de ebste als je pc speakers neemt (tot zover ik ken) zijn die van creative DTT2200 maar ik vind ze prijzig. :) maar ja..mijn mening..ik zou gelijk een leuke stero kopen :)
nederlands is volgens mij niet je moedertaal 8-)

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik tiep snel..thats all.. ik verbeter nooit.. en ik gebruik afkortingen BE= b
gewoon..dordts he :P

en iedereen weet wat ik bedoel,.dus.. :? heeh B 8-) cool :D

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Btw dat bij de meeste 2.1 PC setjes het stereo beeld "zuigt" is logisch. De meeste PC speakers hebben 2,5 of 3" speakertjes voor de satellieten, die amper 150 Hz halen. Kortom er wordt gewisseld bij 200 Hz of zo. Dag stereo effect.

Die Videologic spirits zijn bedoeld als "full range" 2 weg speakers en moeten een redelijke 70 Hz halen (als je niet te ver weg zit). Omdat er op de ingebouwde amp een extra line out zit moet je een (HIFI) subje kunnen aansluiten (en bv rond de 100 Hz wisselen). Ik geef toe dat je voor dat geld (475 + zeg 1000 voor een subje) ook hele leuke andere alternatieven hebt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eheh studiomonitors : Spirit Absolute Zero. voor 600 heb je een paar.en ze zijn nog goed ook! :)
dan alleen een versterkertje :D

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Studio monitors zijn meestal erg lekker, vooral actieve.

Voor een Paar Tannoy Reveal's of Yamaha MSP10's ruil ik mijn PC speakers graag in :)

Spirit absolute zero moet wel erg goed zijn. Er is zelfs een band + CD naar genoemd.
http://www.absolutezero.co.za/spirit.html
:+

Maar je bedoelt natuurlijk deze
Afbeeldingslocatie: http://www.spirit-by-soundcraft.co.uk/pix/pics/producti/absolut4.gif

Zijn idd erg fraai
edit ff plaatje geplakt voor de liefhebbers

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die bedoel ik jah :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

560 piek bij feedback.nl op dit moment.. :) alsik geld heb ikke meteen kopen..maar ik meot ff 1500 piekies hebben dan koop ik :
absolute zero
behringer compressor mdx 2200
audiotrak maya 44 soundcard :D
ow shit..dan nog ff een 4/4 midipoort usb :D

Verwijderd

Jammer dat 2.1 verder niet bestaat, iig niet met de bedoeling waar jij op doelt.......
.1 staat voor het kanaal bedoelt voor laag bij
digitaal multichannel audio, dus dts of ac3 enz..
Wat jij bedoelt is dat het laag wordt gefilterd naar een
subwoofer. Er is wel sprake van 3 boxen, maar dit is zeker geen 2.1 maar gewoon 2 kanaals. Je zou ook 2 subwoofers kunnen plaatsen. Is er dan sprake van 2.2? Nee dus.

Even voor de duidelijkheid.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op zondag 02 december 2001 15:59 schreef gitaarwerk het volgende:
560 piek bij feedback.nl op dit moment.. :) alsik geld heb ikke meteen kopen..maar ik meot ff 1500 piekies hebben dan koop ik :
absolute zero
behringer compressor mdx 2200
audiotrak maya 44 soundcard :D
ow shit..dan nog ff een 4/4 midipoort usb :D
Ten eerste hoef je niet constant te posten wat je nog wel allemaal niet gaat kopen voor je studio. En ten tweede mag je je posts wat leesbaarder maken. Dat wil zeggen minder spelfouten en meer leestekens.

• Hillie
  • Laatst online: 05:01

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op maandag 03 december 2001 10:45 schreef Jag het volgende:
Ten eerste hoef je niet constant te posten wat je nog wel allemaal niet gaat kopen voor je studio. En ten tweede mag je je posts wat leesbaarder maken. Dat wil zeggen minder spelfouten en leestekens.
Ik zou zo zeggen: Wat meer leestekens! ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op maandag 03 december 2001 11:45 schreef Hillie het volgende:

[..]

Ik zou zo zeggen: Wat meer leestekens! ;)
Pfff, jij je zin, ik heb het geedit :P.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sorry guys..als je dat zou willen :) Ok dan...

Maar die oplossing van 2 subwoofers is nog geneens zo een slecht idee, maar dan kan je beter zo een goed set boxen kopen.

• Yokozuna
Ja, maar het nadeel is bij 2 boxen heb je nog een versterker nodig. Dan kom je uit op een amp van F200,- ofzo (2e hands) en 2 speakers van elke F150,- zit je al aan F500,-

Nou speakers moeten blazen vind de topicstarter, en ga nou niet blaten met je speakers van F150,- die blazen niet. Voor F150,- heb je net Marquant 3 weg speakertjes. Laat staan dat DIE goed klinken. De ADA885 is een 4.1 set met build in DD-decoder, gewoon het meeste waar voor je geld. En die 8" subwoofer blaast zat hoor.

Voor F500,- bestaat er gewoon bijna niets beter. Voor F300,- heb je gewoon geen speakers (passieve) die blazen EN een beetje redelijke geluidskwaliteit afleveren. In dit geval is een subwooferset gewoon de oplossing. Voor jou vastgeroeste princiepes ga ik niet opdraaien, van mijn part ga je iemand anders daarmee vervelen maar liefst niet in dit topic.
.1 staat voor het kanaal bedoelt voor laag bij
digitaal multichannel audio, dus dts of ac3 enz..
Dat is bij 4.1, 5.1 en 7.1 surround sets ja. Een set met 1 subwoofer en 2 sats kan soieso geen surround geluid weergeven. Hierbij gelden die afspraken dus helemaal niet voor de .1 Die punt 1 is wel degelijk een apart kanaal, alleen wordt dit dan gemaakt uit het stereo kanaal wat binnenkomt in de amp van de subwoofer en zit het niet van tevoren in het signaal.

En ookal zou je gelijk hebben, wat dan nog? 2.1 is gewoon een algemeen gebruikte term, bijna iedereen weet wel wat wij ermee bedoelen, dus wat zeur je? Waarom kom je daar nu ook mee? Dat woord wordt al een paar jaar gebruikt.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Presies!! :9
maar ja.. forums zijn om elkaar te helpen en neit te flame (en met post van : use the search zonder info te geven :) )
maar goed...ehmz..

Ik vind als ik eens een positieve post moet schrijven dat de TRUST Soundwave 3000 D ofzoiets (dat set met 2 speakertjes en 1 subwoofer)

Ze gaan niet hard, maar er komt mooi geluid uit! Niet zo karton achtig en dof als de meeste. Vergeet ook niet de "surround" knop uit te drukken, dat vervormt altijd! O+

maar ik vind dit zelf redelijke boxen. Verder heb je nog een nieuw soort set van creative. Net als de DTT 2200 maar dan met 2 speakers en 1 subwoofer. En ik ken de DTT2200 zelf wel goed, en daar komt ook een redelijk geluid uit!. Misschien een ideetje?

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 13:06 schreef Yokozuna het volgende:
.........
Dat is bij 4.1, 5.1 en 7.1 surround sets ja. Een set met 1 subwoofer en 2 sats kan soieso geen surround geluid weergeven. Hierbij gelden die afspraken dus helemaal niet voor de .1 Die punt 1 is wel degelijk een apart kanaal, alleen wordt dit dan gemaakt uit het stereo kanaal wat binnenkomt in de amp van de subwoofer en zit het niet van tevoren in het signaal.

En ookal zou je gelijk hebben, wat dan nog? 2.1 is gewoon een algemeen gebruikte term, bijna iedereen weet wel wat wij ermee bedoelen, dus wat zeur je? Waarom kom je daar nu ook mee? Dat woord wordt al een paar jaar gebruikt.
Beter laat dan nooit......... het kan wel algemeen gebruikt worden, maar hun/hen/zij wordt ook dagelijks verkeerd gebruikt! Moet dat dan ook maar gewoon goed gekeurd worden bij een nederlands examen? En de subwoofer is zeker geen apart kanaal!! En sowieso zware onzin dat het niet in het signaal zou zitten, wat denk je dat ie het uit het stopcontact haalt? De subwoofer filtert gewoon het laag uit het signaal dmv een crossover, en geeft de rest door aan de speakers die er aan hangen, normale (PC) speakers komen gewoon niet zo laag. Je hebt bijvoorbeeld van Elac de super tweeters, deze kun je los kopen en op je speakers aan sluiten, wat wordt het dan? 2.2.1?
Er wordt over het algemeen gebruikt gemaakt van 1 subwoofer omdat lage frequenties moeilijk te plaatsen zijn in een stereobeeld, dus kan er dan net zo goed gebruik gemaakt worden van 1 subwoofer. Deze wordt dus bij goedkope (pc) setjes gesplitst van de tweeter, mid/bas units.
En dat hierover geen afspraken bestaan? Wie zegt dat?
Of heb jij er net een afspraak met jezelf overgemaakt?
2.1 bestaat gewoon niet, behalve als je een multichannel bestand/cd/dvd zou hebben gecodeerd met de kanalen links/rechts/lfe.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 09:57 schreef HlpDsK het volgende:
Boxen ;)

Boksen:

[afbeelding]
ROFLOL !!!!!!!..

L :O L @ HlpDsk :D

• Yokozuna
De subwoofer filtert gewoon het laag uit het signaal dmv een crossover
Jep, maar het is geen apart kanaal in het stereo signaal.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Jep, maar het is geen apart kanaal in het stereo signaal.
Waar slaat deze reactie op dan?

Ik qoute jou....:
[b]
Op maandag 03 december 2001 13:06 schreef Yokozuna het volgende:
......
Die punt 1 is wel degelijk een apart kanaal, alleen wordt dit dan gemaakt uit het stereo kanaal wat binnenkomt in de amp van de subwoofer en zit het niet van tevoren in het signaal.[/b]

Er staat zelfs in mijn vorige reactie op jou dat de subwoofer absoluut niet functioneert als appart kanaal bij stereo......

Beetje jammer zeg maar.
Pagina: 1