hiberfil.sys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36561

Topicstarter
Dames en Heren,

Tijdens de installatie van Windows XP wordt er een bestand aangemaakt genaamd hiberfil.sys (exact zo groot als je intern geheugen). In mijn geval dus 1 GB groot. Nou vermoed ik dat dit te maken heeft met de zogenaamde hibernation mode die je kunt inschakelen. Eerste vraag is: kan ik kiezen of dat bestand wordt aangemaakt (anders wordt mijn ghostimage zo groot) en ten tweede: de optie hibernate krijg ik niet in mijn shutdown menu (alleen turn off, restart en stand by) ,terwijl ik dus wel dat hiberfil.sys heb: hoe kan dat?

hardware: Abit kt7a raid , AMD Athlon t-bird 1200 mhz (266FSB) 1GB kingston geheugen @133 mhz , 2 x plextor burner @ 16 speed , pioneer DVD speler , geforce 2 gts pro , 2x 3com netwerkkaart, soundblaster live 5.1 player , firewire kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30574

Alle instellingen betreffende de zogenaamde slaapstand staan bij instellingen en schermbeveiligingen.Hier kan je die in/uit schakelen als je hem uitschakelt verdwijnt die file vanzelf.(rechtermuisknop bureaublad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Als je een ghost file maakt neem je je hibernate-file toch niet mee?

Da's net zoiets als je swapfile mee backuppen. Da's nutteloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb dat bestand gewoon weg gefilkkerd en er nog nooit problemen mee gehad, dus misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36561

Topicstarter
Heb inderdaad de optie hibernate gevonden onder poweroptions (vinje uitgezet: 1GB meer ruimte, top) maaaaaaaaaaaar... verklaart nog niet waarom ik dan de optie hibernate niet kreeg in het shutdown menu (nu het uistaat is het logisch |:( )
Als ik een ghostimage maak doe ik dat vanuit dos met ghostbootflop (en daar kan ik dus niet aangeven wat ik wel of niet wil imagen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Is 'Stand By' niet gewoon de Hibernate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:51

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Misschien dat je mobo geen hybernate onder XP ondersteunt |:( Moet je ff kijken of er een bios update van de fabrikant is :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30574

Op zondag 02 december 2001 09:40 schreef HlpDsK het volgende:
Nee dit is echt heel wat anders.Stanby heeft geen Opslagfile nodig en is onveiliger dan Hibernate,
die houd nmlk alle gegevens vast in die file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

Op zondag 02 december 2001 09:28 schreef HlpDsK het volgende:
Als je een ghost file maakt neem je je hibernate-file toch niet mee?

Da's net zoiets als je swapfile mee backuppen. Da's nutteloos :)
t enige probleem is dat de swapfile op een andere partitie/schijf te zetten is, zodat je image kleiner wordt.
Daarentegen kan de Hibernate-file niet verplaatst worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je Xp afsluit....houd dan Shift in en dan komt Slaapstand te voorschijn op de plek van standby

Je ken hem uitschakelen in Energie eigenschappen...

/edit TypFout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Het zit zo:
Als je "Ondersteuning voor Slaapstand" hebt uitgeschakeld onder Energiebeheer, dan verdwijnt Hiberfil.sys. Maar dan kan je computer niet meer in slaapstand worden gezet, want het hele interne geheugen wordt in Hiberfil.sys opgeslagen. Als je die file niet mee wilt ghosten, kun je dat opgeven d.m.v. een optie, op de commandline van Ghost. (Zie handleiding. >:)) Als je dat niet wilt, kun je slaapstand uitschakelen, ghosten, en slaapstand weer inschakelen.

Standby is gewoon het uitschakelen van alle randappartuur, zoals monitor, harde schijven, printer etc. De computer blijft gewoon aanstaan. Als de stroom uitvalt, ben je alle niet opgeslagen gegevens kwijt. In Slaapstandmodus staat je hele intern geheugen op de HD, dus programma's die open waren voordat je het ding in slaapstand zette, zijn nog steeds open als je de computer weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op zondag 02 december 2001 09:40 schreef HlpDsK het volgende:
niet dus volgens eerder reaxies.

Stand By --> stekker moet erin blijven, systeem verbruikt nog steeds stroom.

Hibernate --> 'RAM-ghost' wordt opgeslagen op je HD en je kan je stekker lostrekken terwijl de windowsessie door blijft lopen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1