Toon posts:

Ping XP en 98 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze vraag all eens eerder gesteld en helaas is probleem nog steeds niet verholpen. oen werd ik door de webmasters naar FAq verwezen (opzich goeie faq trouwens), maar helaas heb ik daar de oplossing niet kunnen vinden. Ik heb alles ff doorgenomen en dubel gechecked en ik kan niks vindn wat ik fout heb gedaan (volgens de faq). Dus vandaar dat ik de vraag nog maar keer stel, alleen deze keer wat duidelijker en precieser.

Ik heb twee computers op de ene draait 98 en op de andere XP. Deze laatste dient als server. Ik heb de pc's verbonden met een utp croscableen twee netwerkkaarten (Fast 10-100mbps PCI ethernet card (van Sitecom)).
Ik heb de volgende twee ip-adressen toegwezen aan mijn pc's:
192.168.0.1 voor me XP-pc
192.168.0.2 voor me 98-pc
Als subnetmaster heb ik op bijde 255.255.255.0 gebruikt.
Netwerk kaart zit juist bevestigd en drivers zijn geinstaleerd. Dus zou je denken wat is het probleem!
Echter als ik naar MSdos-prompt gaat en intyp achtereenvolgens:
ping 127.0.0.1 (werkt)
ping 192.168.0.1 (werkt)
ping 192.168.0.2 (fout melding)
Bij 98-pc wisel ik deze laatste natuurlijk om. Ik heb de protocolen geinstaleerd, dus dat kan het ook nit zijn.
Kan iemand me uit de brand hepen?

P.s. wat houd DNS precies in heb het na het lezen van alles in tweakers nog niet helemaal begrepen.

Alvast hartelijk bedankt!

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Als je niet kunt pingen dan is er fysiek iets fout of kabel is stuk of één van de netwerkkaarten is gaar

dns=domainnameserver

Danny

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op zondag 02 december 2001 03:17 schreef dmeij het volgende:
Als je niet kunt pingen dan is er fysiek iets fout of kabel is stuk of één van de netwerkkaarten is gaar

dns=domainnameserver

Danny
Hmmmm, dit is dus *niet* het goede antwoord. Er zijn een aantal problemen met gemengde xp/98 netwerken. Hier staat het (als het goed is) het antwoord op je vraag.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Hier stond verschrikkelijke onzin (en nu nog steeds trouwens ;)).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

DNS staat niet voor Domain name server maar voor Domain Name System. DNS houdt een groot telefoonboek bij wat
ip-adressen in namen resolvt (of hoe je dat ook schrijft).

Verwijderd

Ze kunnen nooit van je beweren dat je geen volhouder bent >:)

Uren geleden zei je al dat je ging slapen :Z , of lukt dat niet best.

Even zonder gekheid, ik zou proberen om W98 en XP opnieuw te installeren. Waarschijnlijk heb je zo lopen "rommelen" dat er niet meer uit te komen is. Verander dan direct maar, als dit tenminste het geval is de partitie die nu NTFS is, in FAT32. Dan kun je tenminste alles op beide PC's zien.

Kweet 't een rigoreuze oplossing, maar soms zit er niets anders op dan helemaal op "nul" te beginnen.
Suc 6 en nu ga ikzelf ook :Z

edit:

En na de nieuwe installatie natuurlijk de Network Wizard gebruiken van XP, die werkt echt wel.

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

oké nu effe wat meer info over dns

dns is een service voor lan's en wan's om computer's en website's etc,etc... te vinden en zoals je weet bestaan alle adressen op een netwerk uit ip nummers.
maar wie kan er nou nummers onthouden dus zijn er dnsservers die namen in nummers omzetten met behulp van records.Dus vandaar dat je bijv. in je browser http://www.tweakers.net intikt inplaats van http://213.239.154.14

Danny

P.S.
Voor de mensen die wel weten wat dns is:
Dit is in de simpelste vorm de uitleg over dns servers dus ga me nou niet vertellen dat ik wat vergeten.;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als het ik goed begrijp zijn DNS opties optioneel bij het maken van een netwerk zoals ik die maak?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[b]Op zondag 02 december 2001 03:29 schreef ...

als dit tenminste het geval is de partitie die nu NTFS is, in FAT32. Dan kun je tenminste alles op beide PC's zien.

..
Dat maakt niets uit over een netwerk...maar wel voor als je Win98se en Winxp op verschilllende partities zet en de ene partitie NTFS maakt want windows 98 kent die niet...

Windows Xp Heeft onboard Firewall heb je dat wel eens proberen uit te zetten??

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Oke ping werkt eindelijk hehe!

Maareh wat nu? in windows kunnen ze elkaar namelijk nog steeds niet zien.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
help? echt niemand die het weet?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begrijp ik goed dat je de XP ingebouwde firewall nu uit hebt gezet?
Heb je (zowel op '98 als op XP) de "client for microsoft networks" en "file and printer sharing" aangezet?
En zet anders voor de zekerheid op '98 ook de browser service uit.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1