Ik heb deze vraag all eens eerder gesteld en helaas is probleem nog steeds niet verholpen. oen werd ik door de webmasters naar FAq verwezen (opzich goeie faq trouwens), maar helaas heb ik daar de oplossing niet kunnen vinden. Ik heb alles ff doorgenomen en dubel gechecked en ik kan niks vindn wat ik fout heb gedaan (volgens de faq). Dus vandaar dat ik de vraag nog maar keer stel, alleen deze keer wat duidelijker en precieser.
Ik heb twee computers op de ene draait 98 en op de andere XP. Deze laatste dient als server. Ik heb de pc's verbonden met een utp croscableen twee netwerkkaarten (Fast 10-100mbps PCI ethernet card (van Sitecom)).
Ik heb de volgende twee ip-adressen toegwezen aan mijn pc's:
192.168.0.1 voor me XP-pc
192.168.0.2 voor me 98-pc
Als subnetmaster heb ik op bijde 255.255.255.0 gebruikt.
Netwerk kaart zit juist bevestigd en drivers zijn geinstaleerd. Dus zou je denken wat is het probleem!
Echter als ik naar MSdos-prompt gaat en intyp achtereenvolgens:
ping 127.0.0.1 (werkt)
ping 192.168.0.1 (werkt)
ping 192.168.0.2 (fout melding)
Bij 98-pc wisel ik deze laatste natuurlijk om. Ik heb de protocolen geinstaleerd, dus dat kan het ook nit zijn.
Kan iemand me uit de brand hepen?
P.s. wat houd DNS precies in heb het na het lezen van alles in tweakers nog niet helemaal begrepen.
Alvast hartelijk bedankt!
Ik heb twee computers op de ene draait 98 en op de andere XP. Deze laatste dient als server. Ik heb de pc's verbonden met een utp croscableen twee netwerkkaarten (Fast 10-100mbps PCI ethernet card (van Sitecom)).
Ik heb de volgende twee ip-adressen toegwezen aan mijn pc's:
192.168.0.1 voor me XP-pc
192.168.0.2 voor me 98-pc
Als subnetmaster heb ik op bijde 255.255.255.0 gebruikt.
Netwerk kaart zit juist bevestigd en drivers zijn geinstaleerd. Dus zou je denken wat is het probleem!
Echter als ik naar MSdos-prompt gaat en intyp achtereenvolgens:
ping 127.0.0.1 (werkt)
ping 192.168.0.1 (werkt)
ping 192.168.0.2 (fout melding)
Bij 98-pc wisel ik deze laatste natuurlijk om. Ik heb de protocolen geinstaleerd, dus dat kan het ook nit zijn.
Kan iemand me uit de brand hepen?
P.s. wat houd DNS precies in heb het na het lezen van alles in tweakers nog niet helemaal begrepen.
Alvast hartelijk bedankt!