Verwijderd

Topicstarter
Heh leuk dingetje maar eh... hoe verander ik in godesnaam de layout en kleuren van dat menu (versio 3.10.09) die casio standaard erop knalt!

Iemand ervaring verder met ActiveSync en Win XP??? Oh als je nog leuke software weet laat me het even weten!!

Oh vervelend detail van de Pocket PC OS 3.0 is het feit dat je programma's niet direct kan afsluiten.. ik heb nu maar een linkje gemaakt naar settings > system > memory > running programs om wat klikjes te vermijden.... maar blijft natuurlijk vervelend...

En raar dat zo'n ding met 150 Mhz vastloopt.. zal wel aan de beperkte geheugen liggen....

Verwijderd

Topicstarter
probleem van afsluiten is verholpen... wisBAR

Verwijderd

contact me maar voor de benodigde must-have software, ik heb ook een EM-500. Loopt zeer lekker, spelletjes als quake, doom2, etc.
Heb je trouwens een gsm met modem????????

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Als 'menu+today' vervanger raad ik Dashboard+WisBar aan, werkt een stuk beter dan dat gare Casio menu-appje. Em-500 loopt niet echt supersnel met Dashboard, maaar:

De EM-500 is -net als de E-125-, erg eenvoudig over te klokken naar 180Mhz (met een potloodstreepje). Een echte aanrader. Sinds ik em heb overgeklokt reageert het ding gewoon lekker vlot (ook in Dashboard), een overall performance increase van 20%...

200Mhz kan overigens ook, maar kan wel de nodige bijwerkingen hebben...

http://www.geocities.com/fayle001/EM500_OVERCLOCK.html

Ohja en wat die vastlopers betreft, wel even Casio Update 1.04 installeren, en ook EM-500 Battery control dingetje.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
is er nou niemand die weet dat je met "Ctrl q" programma's gewoon kunt afsluiten :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ctrl q? Op een PDA zonder toetsenbord?

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 11:58 schreef Genoil het volgende:
Als 'menu+today' vervanger raad ik Dashboard+WisBar aan, werkt een stuk beter dan dat gare Casio menu-appje. Em-500 loopt niet echt supersnel met Dashboard, maaar:

De EM-500 is -net als de E-125-, erg eenvoudig over te klokken naar 180Mhz (met een potloodstreepje). Een echte aanrader. Sinds ik em heb overgeklokt reageert het ding gewoon lekker vlot (ook in Dashboard), een overall performance increase van 20%...

200Mhz kan overigens ook, maar kan wel de nodige bijwerkingen hebben...

http://www.geocities.com/fayle001/EM500_OVERCLOCK.html

Ohja en wat die vastlopers betreft, wel even Casio Update 1.04 installeren, en ook EM-500 Battery control dingetje.
1)Wordt het batterij verbruik erg hoog op 180 Mhz?
2)Hoelang kan ik mp3'tjes luisteren @ 150 Mhz? En @ 180 Mhz?
3)Hoelang gewoon gebruiken (typen zeg maar) @ 150 Mhz? @ 180 MHz?
4)Zijn er ook van die opvouwbare toetsenborden voor dit ding?
5)Kan ik op de EM-500 Pocket-PC 2002 zetten? Zo ja, wat kos da?

Ben een beetje aan het rondkijken voor een handheld. De Casio EM-500 is 300,- goedkoper dan de iPaq 3630, maar wel 16MB en 50Mhz minder. Dat geheugen is makkelijk uit te breiden en als die overklok een beetje flex werkt lijkt me dat ook wel te overkomen. Ik vind die Casio wel een stukkie mooier dan de iPaq.
Ik heb nu een Ericsson MC218 (Psion 5mx), maar ik loop nu toch wel tegen de beperkte mogelijkheden/software aan. Ben wel verslaafd aan het toetsenbordje, dus ik zal sowieso een opvouwbaar toetsenbordje moeten kopen om me lappen tekst in te voeren...

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 14:33 schreef Longbowh het volgende:
is er nou niemand die weet dat je met "Ctrl q" programma's gewoon kunt afsluiten :?
Neehoor, dat werkt niet. Ik heb Ctrl Q al toegekend aan ICQ. :)
En zowiezo, als de programmeur dat "Ctrl Q" heeft geprogrammeerd, werkt het ook echt niet. |:(

• Genoil
Op maandag 03 december 2001 16:32 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

1)Wordt het batterij verbruik erg hoog op 180 Mhz?

sommigen zegen van wel, anderen weer niet. sommigen zeggen weer dat er pas bij 200Mhz veel meer batterijen verbruikt worden. voor mij boeit het niet zo, ik kom vaak genoeg een oplaadpunt (cradle) tegen.

2)Hoelang kan ik mp3'tjes luisteren @ 150 Mhz? En @ 180 Mhz?

geen idee, ergens tussen de 4 en 8 uur??? geen idee..

3)Hoelang gewoon gebruiken (typen zeg maar) @ 150 Mhz? @ 180 MHz?

alweer geen idee, ik heb er wel veel over gelezen op andere fora, zal es ff nakijken, ben zelf ook wel benieuwd...

4)Zijn er ook van die opvouwbare toetsenborden voor dit ding?

geloof het wel ja.

5)Kan ik op de EM-500 Pocket-PC 2002 zetten? Zo ja, wat kos da?

nee, dat kan nu niet en nooit niet.

Ben een beetje aan het rondkijken voor een handheld. De Casio EM-500 is 300,- goedkoper dan de iPaq 3630, maar wel 16MB en 50Mhz minder. Dat geheugen is makkelijk uit te breiden en als die overklok een beetje flex werkt lijkt me dat ook wel te overkomen. Ik vind die Casio wel een stukkie mooier dan de iPaq.

Ja blijft moelijk, zou zelf op dit moment erg hard twijfelen. Zeker omdat ARM-based devices nu gewoon een voordeel hebben, vanwege de standaardisatie (is dat een woord?) naar ARM CPU's op PocketPC en de upgrade mogelijkheid naar PPC2002. Op 206 Mhz is de iPaq nog steeds behoorlijk sneller dan een Casio op 180. Zelfs een Casio E-125 op 204 Mhz is net ff trager dan een iPaq.
Qua scherm is het echt een persoonlijke voorkeur. Ben je vaker binnen en 's nachts buiten dan is er geen beter scherm dan de Casio HAST schermen. Ben je ook van plan veel buiten van het ding gebruik te maken en geef je niet al te veel om 65000 rijke kleuren, dan is het refelctieve iPaq scherm beter.

Wat betreft geheugenuitbreiding op een EM-500: is wel gemakkelijk uit te breiden, maar dat geheugen op een MMC/SD kaartje is alleen te gebruiken als opslaggeheugen, niet als runtime geheugen. In de regel wil dat zeggen dat je zo min mogelijk programma's installeert in de standaard 16 MB, zodat je voor het draaien van programma's zo veel mogelijk overhoudt. Dat komt dan meestal zo rond de 10MB uit, en dat is voldoende, zelfs voor geheugenvreters als PocketQuake

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 14:38 schreef Bigs het volgende:
Ctrl q? Op een PDA zonder toetsenbord?
Mijn EM-500 heeft gewoon een on-screen toetsenbord hoor...
Neehoor, dat werkt niet. Ik heb Ctrl Q al toegekend aan ICQ. En zowiezo, als de programmeur dat "Ctrl Q" heeft geprogrammeerd, werkt het ook echt niet.
Jahoor, dat werkt wel. En zowiezo, het is een standaard functie in CE |:(

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 18:59 schreef Longbowh het volgende:
Jahoor, dat werkt wel. En zowiezo, het is een standaard functie in CE |:(
Ach, ik draai gewoon een tooltje om m'n programma's af te sluiten/killen op m'n Cassiopiea

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 18:24 schreef Genoil het volgende:

[..]
Ok, thnx... 'k ga denk ik dan toch maar voor een iPaq
BTW: die toetsenborden voor Casio heb ik overigens nog nergens gezien... :?

• Genoil
Op dinsdag 04 december 2001 13:34 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Ok, thnx... 'k ga denk ik dan toch maar voor een iPaq
BTW: die toetsenborden voor Casio heb ik overigens nog nergens gezien... :?
http://www.pocketpcpda.com/casioKB/

Verwijderd

overclocken kan ook ja.. naar 200mhz.. er zijn veel engelse handleidingen maar ook een nederlandse:

http://www.pocketpc-club.nl/tips.php?action=1&id=48
Pagina: 1