Ik zit al een hele week met RedHat 7.1 te kloten.
Heb ik eindelijk ADSL+samba aan de praat, blijkt dat de windowspartities verkeerd gemount worden.
Het zit zo:
Ik kan binnen een gemounte partitie, files kopieren, deleten, etc.
Maar van files van een andere directory kopieren lukt niet, zolang ik geen root ben.
Ik heb met deze regel in de fstab
alle rechten aan mij als gebruiker EN mijn group gegeven en nog steeds lukt het niet om een file te kopieren (dit lukt dus WEL met root, en aangezien het gewoon fat32 is moet het geen probleem zijn).
Ook de linuxconf->windows/dos permissies op 0 zetten heeft geen effect.
Steeds weer cannot create regular file: permission denied
Ja, ik heb de search doorgepluisd, en ook de manuals, en zelfs die 15cm dikke pil over linux na 3 jaar weer onder de tafelpoot vandaan gehaald. Maar kan het niet oplossen.
Er zijn wel veel "oplossingen" maar die werken niet.
En alles naar ext2 is geen optie.
Iemand die even antwoord kan geven waar de fout ligt?
Oh, en ls-l geeft ook aan dat ik alle rechten hebt op die dirs die maar mogelijk is drwx-rwx-rwx
Heb ik eindelijk ADSL+samba aan de praat, blijkt dat de windowspartities verkeerd gemount worden.
Het zit zo:
Ik kan binnen een gemounte partitie, files kopieren, deleten, etc.
Maar van files van een andere directory kopieren lukt niet, zolang ik geen root ben.
Ik heb met deze regel in de fstab
code:
1
| /dev/hda5 /home/athlonkmf/programs vfat uid=500, gid=1001, umask = 000 0 0 |
alle rechten aan mij als gebruiker EN mijn group gegeven en nog steeds lukt het niet om een file te kopieren (dit lukt dus WEL met root, en aangezien het gewoon fat32 is moet het geen probleem zijn).
Ook de linuxconf->windows/dos permissies op 0 zetten heeft geen effect.
Steeds weer cannot create regular file: permission denied
Ja, ik heb de search doorgepluisd, en ook de manuals, en zelfs die 15cm dikke pil over linux na 3 jaar weer onder de tafelpoot vandaan gehaald. Maar kan het niet oplossen.
Er zijn wel veel "oplossingen" maar die werken niet.
En alles naar ext2 is geen optie.
Iemand die even antwoord kan geven waar de fout ligt?
Oh, en ls-l geeft ook aan dat ik alle rechten hebt op die dirs die maar mogelijk is drwx-rwx-rwx
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp