Toon posts:

[OC] Lappen van GPU / Chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je je GPU / Chipset bekijkt ziet die er overdreven gezien zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
|||||| Heatsink |||||||
-----------------------
|\  GeleidingsPasta   /|
| \__________________/ |
|    GPU / ChipSet     |
|______________________|

Wanneer je de GPU gaat lappen zou dit het contact tussen GPU en HS bevorderen, met als resultaat een lagere temperatuur! Maar hoe zit het met de kans op beschadiging? en zijn er tweakers die dit hebben geprobeerd?

Verwijderd

Wat is GPU :?

Verwijderd

Graphics Processing Unit :Y)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 00:52 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Graphics Processing Unit :Y)
aha :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ja, dat maakt wel degelijk uit.
Het oppervlak van een GPU is niet vlak, dus als je die gaat polijsten dotdat die begint te glimmen dan ben je al een heel eind.

En beschadegingen krijg je alleen maar als je onvoorzichtig tewerk gaat.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt misschien dom.. maar kan het niet zo zijn dat je teveel van je ChipSet afschuurt .. :?

Ik merk nu dat wanneer ik een vrij dik laagje koelprut op m'n GPU smeer, en daar vervolgens de HeatSink op druk, dat na het verwijderen gedeeltes van m'n heatsink 'schoon' zijn, en andere hebben wel degelijk contact gemaakt met de koelpasta ..

alles wijst er dus op dat het oppervlakte verre van optimaal is ..

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

chromeeh

the Gnome

Wat ik wel eens eerder mensen heb zien doen is om dat 'kuiltje' in de GPU op te vullen met een blokje koper / alu :)
Het is denk ik alleen een kostbaar geintje om een stukje koper / alu in die vorm te laten maken, maar als je handig bent maak je het zelf....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Denk dat je hem wel vlak kunt lappen. Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk dat de electronica hieronder ook een opstaand randje heeft. In het minden zal dus ook best nog wel een dik genoege rand zitten boven de werkelijke core.
Gewoon lappen dus. Het zal het koelresultaat zeker bevorderen.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Tot die ontdekking kwam ik dus ook, toen ik de heatsink van mijn TNT2 afsloopte.
Die bende is vaak echt krom.

Heatsinks hetzelfde verhaal.
En wij ons maar druk maken om een graadje minder.

Alleen al door een vlakke heatsink op mijn TNT2 te monteren kon ik hem weer met de blote vingers aanraken.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Hier staan wat pics hierover:

http://www.rage3d.com/radeon/cooling/

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 10:38 schreef crashoverride het volgende:
Wat ik wel eens eerder mensen heb zien doen is om dat 'kuiltje' in de GPU op te vullen met een blokje koper / alu :)
Het is denk ik alleen een kostbaar geintje om een stukje koper / alu in die vorm te laten maken, maar als je handig bent maak je het zelf....
Dit lijkt me vrijwel onmogelijk, dus daarom ga ik voor het schuren van het oppervlak .. net zoals ze dat in de link uit de post hierboven hebben aangepakt ..

Verwijderd

Ik heb het gedaan op me GF3. (nadat ik het op me oude GF al eens gedaan had)

Stukjes glas van 5x5 cm, schuurpapiertje erom en schuren maar.....tot ie helemaal van koper is (en goed vlak)

Schuren met waterproof schuurpapier, beetje nat maken en dan moet het lukken.

Schoonmkaken....druppeltje water erop, glas er bovenop en dan kan je goed zien of hij vlak is. (meestal zuigt hij zelfs vast....dat glasplaatje)

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb ik dat gister ook gedaan met m'n waterblokje .. en eigenlijk is er geen verschil met de ChipSet .. en welke korrel heb jij gebruikt?

Verwijderd

Ben begonnen met 800.

Daarna nog 1200 en 2000......resultaat: als een spiegeltje 8-)

Je bent effe bezig maar dan heb je wel wat

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 15:27 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Ben begonnen met 800.

Daarna nog 1200 en 2000......resultaat: als een spiegeltje 8-)

Je bent effe bezig maar dan heb je wel wat
Als je wilt heb ik wel een Voltagemod voor je voor die V8200. Heb gisteren uitvonden hoe. (Voor de B1 revisie dan)

Verwijderd

jah, dan ben je zo lekker aan het schuren en ineens doet ie niks meer! :P

tot hoever kan je eigenlijk schuren?

die chippies zien er toch uit als zwart hard plastic/steen achtigiets?
Pagina: 1