Ik heb een Athlon TB 750 met een gewone koeler. Als ik Red Alert 2 of een andere game speel loopt ie snel vast, dan hoor ik zo een aanhoudende toon door me luidsprekers, niet door de interne speaker. Is dit omdat de cpu te warm wordt of zo of wordt mijn moederbord te warm (asus a7v)?
hoe warm wordt je cpu?
download mother board monitor eens, kun je de max temp. van je cpu en mobo mooi op zien.
ook je voltages kun je zo ff nakijken.
http://www.tweakers.net/meuktracker/1278
download mother board monitor eens, kun je de max temp. van je cpu en mobo mooi op zien.
ook je voltages kun je zo ff nakijken.
http://www.tweakers.net/meuktracker/1278
Heb je de chipsetdrivers wel geinstalleerd?
Het geluid uit je luidsprekers is omdat ie in een spel vastloopt. Het laatste door het spel gegenereerde geluid 'hangt' dan in de geluidskaart, en wordt niet meer geupdate. Dus loopt je PC gewoon keihard vast.
Als je een toon uit je PC-speaker krijgt kan het zijn dat je temp o.i.d. afwijkt.
Het geluid uit je luidsprekers is omdat ie in een spel vastloopt. Het laatste door het spel gegenereerde geluid 'hangt' dan in de geluidskaart, en wordt niet meer geupdate. Dus loopt je PC gewoon keihard vast.
Als je een toon uit je PC-speaker krijgt kan het zijn dat je temp o.i.d. afwijkt.
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem op een PIII 667 met 128 intern en windows 98SE. Met 512 intern geen problemen.
Op Athlon 1.4 met 1 gig intern en WinXP geen problemen.
Hij heeft echter wel goed gewerkt in win98SE met 128 intern. Ik zou dus ook zo niet weten waar het aan ligt. Opnieuw windows installeren waarschijnlijk.
Waarschijnlijk gewoon verkeerde drivers ergens van geinstalleerd of een of ander windows conflict.
Heb ik niet meer geprobeerd omdat ik toch op die AMD speel.
Op Athlon 1.4 met 1 gig intern en WinXP geen problemen.
Hij heeft echter wel goed gewerkt in win98SE met 128 intern. Ik zou dus ook zo niet weten waar het aan ligt. Opnieuw windows installeren waarschijnlijk.
Waarschijnlijk gewoon verkeerde drivers ergens van geinstalleerd of een of ander windows conflict.
Heb ik niet meer geprobeerd omdat ik toch op die AMD speel.