[PHP] Mailinglist

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 18:55

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik ben bezig met een malinglist voor een site.

Stel ik heb 500 aangemelde gebruikers, dan kan ik wel een loop schrijven, maar dan moet de admin in het cms een jaar wachten tot alles verzonden is. Plus dat ik daarvoor de TIMEOUT tijd moet bijstellen. En aangezien veel betaalde hosts dat niet zomaar voor de je doen schiet dat niet echt op.

Ik kan natuurlijk ook meerdere adressen in de CC zetten. Maar ik weet niet of het zo handig als alle andere mensen emailadresen van andere gebruikers kunnen zien.

Kortom: wat kan ik het beste voor methode gebruiken bij mailinglists :?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Mior
  • Laatst online: 16-09 15:19
bcc ?

edit: mwuhaha eerder >:)
edit2: jaja, jij hebt um ook geedit :+, eerst stond er alleen 'BCC'

Verwijderd

BCC (Blind Carbon-Copy dus)

recipants kunnen alleen hun eigen adres zien, alsof het alleen voor hen persoonlijk was.

Jij was er niet eens zeker van Phantom_ :P en ik heb meer getypt ;)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Geweldig, ik al die jaren dom afvragen wat het verschil was!

Thanx he! :Y)

Nog 1 vraagje, accepteren de mailserver van ISP's zoveel BCC mails wel?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 00:22 schreef DeathKnight het volgende:
Geweldig, ik al die jaren dom afvragen wat het verschil was!

Thanx he! :Y)

Nog 1 vraagje, accepteren de mailserver van ISP's zoveel BCC mails wel?
ja, alleen jou mailserver dient het te accepteren, maar daar doet ie vast niet moeilijk over denk ik :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op zondag 02 december 2001 00:17 schreef Cheatah het volgende:
BCC (Blind Carbon-Copy dus)

recipants kunnen alleen hun eigen adres zien, alsof het alleen voor hen persoonlijk was.
das niet waar
recei....ehh.. ontvangers ( >:) ) zien niks bij aan

maar als er toch een loopje is kun je toch steeds alles in het aan-veld zetten, dan lijkt het steeds voor degene persoonlijk bedoeld

als je dus geen loopje maakt en alles BCC gooit, dan zie de ontvanger niet zijn eigen naam hoor

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 00:26 schreef woeitje het volgende:

[..]

ja, alleen jou mailserver dient het te accepteren, maar daar doet ie vast niet moeilijk over denk ik :)
Kan idd net zo goed zelf een mailservertje draaien :)
Op zondag 02 december 2001 00:29 schreef SWINX het volgende:

[..]

das niet waar
recei....ehh.. ontvangers ( >:) ) zien niks bij aan

maar als er toch een loopje is kun je toch steeds alles in het aan-veld zetten, dan lijkt het steeds voor degene persoonlijk bedoeld

als je dus geen loopje maakt en alles BCC gooit, dan zie de ontvanger niet zijn eigen naam hoor
Bedankt voor de tip!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Samenvattend:

Geen loop:
-BCC gebruiken
-ontvanger ziet niets in "Aan"-veld
-elke ontvanger zal exact zelfde mail ontvangen, dus is het niet mogelijk om de mail persoonlijker te maken door bijv. "Beste <voornaam gebruiker>" neer te zetten...

Ik ben een voorstander van een loop, aangezien ik punt 2 en 3 niet wil misssen :). Het versturen gaat ook best snel met een loop...

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 00:34 schreef Neman het volgende:
Samenvattend:

Geen loop:
-BCC gebruiken
-ontvanger ziet niets in "Aan"-veld
-elke ontvanger zal exact zelfde mail ontvangen, dus is het niet mogelijk om de mail persoonlijker te maken door bijv. "Beste <voornaam gebruiker>" neer te zetten...
Effe nagekeken, jullie hebben inderdaad gelijk. Nare typo in m'n vorige post trouwens >:)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op zondag 02 december 2001 00:37 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Effe nagekeken, jullie hebben inderdaad gelijk. Nare typo in m'n vorige post trouwens >:)
hou het dan ook gewoon bij ontvangers ofzo :+

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Nou, ik ben nu een lange dag bezig geweest het werkend te krijgen, php zend gewoon fijn, maar heel BCC werkt van geen meter.

Hier m'n code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?
$query = "SELECT UserId, Email FROM users WHERE Username != '$username' ORDER BY Username";
$query2 = "SELECT Id, Email FROM mailinglist ORDER BY Email";
$result = mysql_query($query); 
$result2 = mysql_query($query2); 
$num_result = mysql_num_rows($result);
$num_result2 = mysql_num_rows($result2);

$additional_headers = "From: $emailaddress\n";
$additional_headers .= "Bcc:";

if ($emailsql = mysql_fetch_array($result)) {
do {
$additional_headers .= ("$emailsql[Email], ");
}
while ($emailsql = mysql_fetch_array($result));
}

if ($emailsql2 = mysql_fetch_array($result2)) {
do {
$additional_headers .= ("$emailsql2[Email], ");
}
while ($emailsql2 = mysql_fetch_array($result2));
}

$length = strlen($additional_headers);
$length = $length -2;

$additional_headers = substr($additional_headers, 0, $length);

$additional_headers = ("$additional_headers\n");

die($additional_headers);

if(mail($emailaddress, $HTTP_POST_VARS[txtsubject], $HTTP_POST_VARS[txtbody], $additional_headers)) {
succesmessage("E-mail send!<br><br>Click <A HREF='index.php?action=Mailinglist' onMouseOver=\"window.status='Send Another Email'; return true;\" onMouseOut=\"window.status='';\">here</A> to send another Email.<br><br>If you want to return to the CMS-Home click <A HREF='index.php' onMouseOver=\"window.status='Go back to CMS Home'; return true;\" onMouseOut=\"window.status='';\">here</A>!");

} else {

errormessage("The server couldn't send the mail, please contact the Server Administrator!<br><br>Click <A HREF='javascript:history.go(-1)' onMouseOver=\"window.status='Go back to Mailinglist Compose page'; return true;\" onMouseOut=\"window.status='';\">here</A> to return to the Mailinglist Compose page");
} 
?>

Pagina: 1