CD-RW Snelheid (Help)

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Hoi,

er is hier iemand die beweert dat je een CD-RW, de eerste keer je hem write, kan writen op 12x (als je bv een 12/10/32 hebt) en volgens hem is dit onafhankelijk of het een gewone of High-Speed CD-RW is.

Zover ik weet kun je een gewone CD-RW op maximaal 4x writen (of het nu de eerste of 100e keer is) en een High-Speed CD-RW op 10x (of het nu eerste of 100e keer is). verder kun je een High-Speed CD-RW niet beschrijven in een CD-Writer die dirt niet ondersteunt.

Kunnen jullie me aub even gelijk geven en deze volslagen idioot, die mij NIET geloofd, even op zijn domheid wijzen? Hij is zogezegd DE CD-R Kenner...

Alvast Bedankt GOT!

Verwijderd

waar staat bij mijn plextor 24x10x40x voor,...

juist,... 24 x schrijven 10 herschrijven en 40 lezen.

nu begrijp je dat herschrijven hetzelfde is rewritable.

en als jou rewritable rommetje 10x aan kan en jou brander 10 x kan branden kun je dus de eerste keer ook 10x branden.

:*

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 23:52 schreef KingRichje het volgende:
waar staat bij mijn plextor 24x10x40x voor,...

juist,... 24 x schrijven 10 herschrijven en 40 lezen.

nu begrijp je dat herschrijven hetzelfde is rewritable.

en als jou rewritable rommetje 10x aan kan en jou brander 10 x kan branden kun je dus de eerste keer ook 10x branden.
Hij beweert dat je een CD-RW de eerste keer op 24x kan writen...

Verwijderd

heeft tie zijn brander opgevoerd ofzo :P

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zaterdag 01 december 2001 23:56 schreef huppeldepup het volgende:
heeft tie zijn brander opgevoerd ofzo :P
Hij wil het gewoon niet aanvaarden dat hij mis is denk ik... gewoon omdat ik hem op zijn fouten wijs :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 21:26

-Stef-

Slainthe!

Onzin.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 09:50

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Kan niet, maar ik denk dat de signuture van dawsie het al zegt:
Never argue with an idiot. They drag you down to their level and beat you with experience.
:)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 00:04 schreef Duracell het volgende:
Kan niet, maar ik denk dat de signuture van dawsie het al zegt:
[..]

:)
Ik wordt er gewoon gek van als mensen met zo'n onzin afkomen... zeker als het als hulp bedoeld is voor iemand anders. En ZEKER als ze me dan nog niet gemoven ook :) Gelukkig verveel ik me vanavond :Y)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46
De eerste keer dat je een CD-RW beschrijft kan dat op volle snelheid. 24x bij een 24/10/40 dus.

• vassago
De eerste keer dat je een CD-RW beschrijft kan dat op volle snelheid. 24x bij een 24/10/40 dus.

Als je het niet gelooft probeer je het toch gewoon?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 00:12 schreef vassago het volgende:

Ok, ik ga al aan mezelf twijfelen nu. Kheb een 12/10/32 Plextor. Ik neem een lege CD-RW (Lead Data, 650Mb, Formatted, nog plastiekje rond). Hup hij gaat erin! Nero detecteerd: 4x. Wat nu joh?

• vassago
Waarschijnlijk ligt het aan de limiet van de brander + CDRW bij elkaar. v.b.

10x CD-RW, 8/4/32 schrijver.

1ste keer op 8x.

4x CD-RW 12/10/32 schrijver

1ste keer op 4x.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 09:50

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zondag 02 december 2001 00:12 schreef vassago het volgende:

Even checken: nope met mijn 4/2/8 brander kan ik hem maar op 2 speed voor de eerste keer beschrijven (Nero en WinOnCD)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 00:17 schreef vassago het volgende:
Waarschijnlijk ligt het aan de limiet van de brander + CDRW bij elkaar. v.b.

10x CD-RW, 8/4/32 schrijver.

1ste keer op 8x.

4x CD-RW 12/10/32 schrijver

1ste keer op 4x.
Probeer jij het eens.
Trouwens, je kan geen 10x CD-RW beschrijven met een gewone CD-Writer. Staat zelfs op het doosje!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:54
Wat een bullshit, als dat kon, dan hadden fabrikanten dat echt wel op hun cd-rw doosjes gezet, voor meer reclame, volgens mij lul je gewoon uit je nek. :Z

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Bij CDRW heb je 2 beperkingen

1) snelheid van brander
2) snelheid waarvoor CD ontworpen is

De laagste snelheid van deze 2 nemen en voila, de snelheid waarmee je de CDRW kunt beschrijven

Dit is onafhankelijk van het aantal keer dat je beschrijft (extreem veel keer buitengesloten natuurlijk :) )

Verwijderd

De snelheid waarmee je een RW kan writen , hangt af van je brander, bij de meest recente writers is dit 10 X, als je dan nog een RWtje hebt die 10 X ondersteund dan kan je tegen die 10 X schrijven , dit is echt de MAXIMUS snelheid waarmee we tegenwoordig RWtjes kunnen branden, het is gewoon zever dat je een RWtje voor de eerste keer tegen bv als je een 24 X brander hebt kan write tegen 24 X dus kan schrijven, want RWtjes ondersteunen dat gewoonweg niet. De maximus snelheid van een RWtje ligt voor de moment nog maar op 10 X.

Dus stop dreaming met over die X hoger als 10 :)

• vassago
Nope, ik weet absoluut zeker dat ik een CDRW'tje op 12x heb gebrand op een Plextor 12x4x?? SCSI.

En dat lukte alleen de eerste keer.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 00:29 schreef vassago het volgende:
Nope, ik weet absoluut zeker dat ik een CDRW'tje op 12x heb gebrand op een Plextor 12x4x?? SCSI.

En dat lukte alleen de eerste keer.
Dat ding gaf 12x aan maar hij gaat echt maar aan 4x of 10x hoor :)

Waarom staat er op mijn doosje anders 4x CD-RW?

Verwijderd

Vassago dat KAN niet , dream ON, der is geen enkel RWtje dat 12X ondersteunt, en moest het nu die 12X zijn dan heeft hij zeker oftewel tegen 4X of in het goede geval als het een nieuw RXtje is 10 X tegen 10 X geschreven

en of da ge nu nen plextor hebt of niet , da maakt zeker niks uit zenne

Verwijderd

ach dawson er zijn zo altijd van die intelligente mensen :o
iemand bij mij in de klas (informatica hogere handelsschool) zegt dat hij internet explorer 7 draait en dat kazaa 8 maal het volledige bestand download enzo, maar anders is hij nog heel intelligent ;)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 00:32 schreef Scalle-- het volgende:
ach dawson er zijn zo altijd van die intelligente mensen :o
iemand bij mij in de klas (informatica hogere handelsschool) zegt dat hij internet explorer 7 draait en dat kazaa 8 maal het volledige bestand download enzo, maar anders is hij nog heel intelligent ;)
Yow Pascal, alles goe daar? :)
Als ge hem ook is wilt uitlachen: pandora.help, nick Mephisto :Y)

Verwijderd

Ja das best wel grappig, bij mij zit er ene op school en die heeft een 36 X brander, en een cpu die op 2.4 GHz draait das echt gieren :)

Mo ja dan kunne we nog eens lachen :P

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:01

drice

Loading...

Had pas geleden een klant en die had een 40X brander. Na een keer vriendelijk uitleggen dat die nog niet te koop waren begreep hij het nog niet..
Ik heb de klant gelijk gegeven, afgerekend en hem daarna hartelijk uitgelachen

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Verwijderd

Loool :) nouja zaken gaan voort zou ik zeggen :)

Seg kan ik dan bij jouw een 8Ghz kope en en geforce 6 :)

:P:P :7

Verwijderd

Ligt ook aan de CD-RW's. Zo heb ik er hier met een max van 4x (staat ook op verpakking).

Brander is een HP 12/8/32. Branden gaat echt maximaal op 4 speed. Hij leest ook, voordat ik er iets op wil stoken, eerst een bepaalde informatie-string van de cd-rw uit.

• Jimster
  • Laatst online: 07:07
Cyberdrive heeft wel branders die op 12 speed kunnen ReWriten. Ben alleen nog nooit CD-RWs tegengekomen die die snelheid ook ondersteunen.
Maareh ff ontopic.... Een 4 speed CD-RW schijfje zal zijn hele leven lang maar op maximaal 4 speed beschreven kunnen worden en een 10 speed CD-RW schrijfje dus op max 10 speed. Als je dus een 24/10/40 brander heb, dan ie dus nooit een CD-RWtje op 24 speed beschrijven, maar alleen
CD-R's. Dikke onzin dus dat je een CD-RWtje de eerste keer sneller kan beschrijven.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 00:42 schreef Jimsterrr het volgende:
Cyberdrive heeft wel branders die op 12 speed kunnen ReWriten. Ben alleen nog nooit CD-RWs tegengekomen die die snelheid ook ondersteunen.
Maareh ff ontopic.... Een 4 speed CD-RW schijfje zal zijn hele leven lang maar op maximaal 4 speed beschreven kunnen worden en een 10 speed CD-RW schrijfje dus op max 10 speed. Als je dus een 24/10/40 brander heb, dan ie dus nooit een CD-RWtje op 24 speed beschrijven, maar alleen
CD-R's. Dikke onzin dus dat je een CD-RWtje de eerste keer sneller kan beschrijven.
Helemaal mee eens. Je brander ondersteunt het wel dat is het probleem misschien niet. Maar de CD-RW moet het OOK ondersteunen. Aangezien die nog niet bestaan en er nu alleen nog maar 2x en 4x te koop is. Dus helaas met dat 1e x branden altijd zo snel branden.

Verwijderd

Er bestaan RWtjes die 10X ondersteunen, Philips levert 1 bij aankoop van een writer en Plextor ook

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:55

Wildfire

Joy to the world!

Korte samenvatting: de laagste snelheid van de combo CD-RW drive en CD-RW disc bepaalt de schrijfsnelheid.

Een 4x CD-RW disc in een 10x CD-RW drive levert altijd een 4x schrijfsnelheid op.

Een 10x CD-RW disc in een 4x CD-RW drive levert altijd een 4x schrijfsnelheid op.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 01:06 schreef Brian Dickens het volgende:
Een 10x CD-RW disc in een 4x CD-RW drive levert altijd een 4x schrijfsnelheid op.
Zelfs dat niet. Een High-Speed CD-RW kan je enkel schrijven met een CD-Writer die dit ondersteunt (lezen kan overal). Tenzij er al High-Speed CD-RW's zijn die ook in normale CD-Writers kunnen?...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:55

Wildfire

Joy to the world!

Ik meen ooit een CD-RW gezien die 1-10x certified was en waar géén waarschuwing over High-Speed CD-RW op stond... maar ja, ik kan me vergissen hoor en als ik het zo hier hoor dan zal dat wel...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Whaaaaa |:( mensen... rustig aan!! :Y)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 00:34 schreef dawsie het volgende:

[..]

Yow Pascal, alles goe daar? :)
Als ge hem ook is wilt uitlachen: pandora.help, nick Mephisto :Y)
seg woarom zegde nx op icq jong?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 00:34 schreef Timtitanium het volgende:
Ja das best wel grappig, bij mij zit er ene op school en die heeft een 36 X brander, en een cpu die op 2.4 GHz draait das echt gieren :)

Mo ja dan kunne we nog eens lachen :P
diene cpu zou nog kunnen als hij diene zelf overclocked heeft ofzo :)
Pagina: 1