pc start niet meer op, geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
mijn arme pctje start niet meer op.. :'(
het verhaal:
dvdje gehuurd bij de filmclub, dvdje gedraaid
ging niet helemaal zonder problemen, geluid viel halverwege herhaaldelijk weg enz.
vervolgens een stop error van windows 2000 en de pc wilde niet meer opnieuw opstarten.
emergency recovery wilde niet meer dus handmatig moeten backuppen via recovery console.
win2k opnieuw geprobeerd te installeren, bleef halverwege hangen...
opnieuw opstarten, geen beeld. D-ledjes bekeken(lang leve MSI), geeft aan dat geheugen beschadigd is.
geheugen eruit gehaald, opnieuw teruggezet, geen resultaat.

het is 256mb DDR geheugen en is niet overclocked.

|:( ik heb geen ideeën meer...

help aub

Verwijderd

euh.... andere dimm halen
met een beetje pech is niet je dimm stuk, maar de bank... maar das zeldzaam ;) dus als het je dimm is, naja... 125 piek over de balk... valt mee toch? Alleen kut dat het in het weekend gebeurt :(

• insan1ty
ja idd
ik heb (bijna) alles bij computerland gekocht op de hcc.
weet er iemand of het morgen koopzondag is in eindhoven??

thnx

• insan1ty
oh btw

ik was vergeten te vertellen dat de pc soms spontaan uitzichzelf opnieuw opstartte
dus geen venstertje met Windows is shutting down...
gewoon pats uit, en weer aan
ik ga vanmiddag maar es naar compuland bellen

Verwijderd

bij mij deed die dat ook gewoon in 1 keer pats en opnieuw opstarten bleek mijn 5 volt spanning niet goed lag dus bij mij aan mijn voeding :)

Verwijderd

Yep,
klinkt (weer) als een voeding die het niet trekt.

Verwijderd

Leuk hoor dat computerland.
Mijn msi k7tpro + 800mhz athlon,
van computerland gaf ook opeens alleen nog maar rode d-ledjes. Ik had nog garantie dus ik kan langskomen bij computerland. Na 5 weken nix van hen gehorod te hebben ging ik toch maar eens bellen. Toen kwamen ze met allerlei lulsmoezen. Toen heb ik mijn pa laten bellen en toen kon ik hem ineens komen ophalen. Kom ik thuis doet ie het nog steeds niet Zat btw wel een ander MOBO in msi k7tpro2a :)
Maargoed ik weer terug naar Computerland. Toen zijn ik en mijn moeder gedurende 1,5 week elke dag wezen kijken. Toen kon ik hem meenemen. Gelukkgi lieten ze hem in de winkel al zien. Daar zag ik al snel dat er opeens een Duron op mijn MOBO zat en ik Had een Athlon. Geven ze als smoes dat je aan de buitenkant het verschil niet kan zien. Toen heb ik mijn pa maar weer eens laten bellen en toen had ik binnen 3 dagen een Athlon Gig. Ondertussen ben ik trouwens wel bijna de winkel uitgeschopt door die vent van de technische dienst omdat ik zei dat hij uit zijn nek liep te lullen wat dus waar was. Dit betreft trouwens Computerland Utrecht.
Maar als alle computerlands zo zijn zou ik maar rekenen op een lange wachttijd of helemaal geen reparatie annex garantie.

• insan1ty
ik hoor idd vaker van dit soort verhalen over winkels, dus ik hoop maar dat het alleen een simpele sdram module betreft... :?

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Op zondag 02 december 2001 11:00 schreef scollon het volgende:
Leuk hoor dat computerland.
.
Maar als alle computerlands zo zijn zou ik maar rekenen op een lange wachttijd of helemaal geen reparatie annex garantie.
Hm wat eens service in die winkel :r
dat is zo'n winkel die wel eens aangeklaagd mag worden >:)

Wèh zedde gij??

Verwijderd

hey dat spontaan opnieuw opstarten heb ik ook als me pctje flink stressed is (geheugen komt ook bij computerland weg)
alleen ik heb SDRAM

• insan1ty
ok
ik ga dinsdag ff lang computerland om mn ram te ruilen
het is namelijk pas 8dagen oud ofzo
ik hoop maar dat mn mobo niet dood is ofzo

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zondag 02 december 2001 19:40 schreef tazmanian_devil het volgende:
hey dat spontaan opnieuw opstarten heb ik ook als me pctje flink stressed is (geheugen komt ook bij computerland weg)
alleen ik heb SDRAM
ik heb dat ook gehad wanneer mijn voeding niet meer voldeed aan de eisen wat me pc voor juice nodig had..
Pagina: 1