[oeps] Duron 700@1.85v per ongeluk ofzo...

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik geloof dat mijn Duron per ongeluk een weekje op 1.85 volt heeft gedraaid... (standaard=1.6v) Boeit dat? >:)
Of zullen we nu maar voor het echte overklok werk gaan? >:)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan best wat hebben hoor. Draait bij mij op 1.96V. Kan tot 2.25 aan maar is niet erg aan te raden.

En overvlovken is een optie ja

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Mijne (een tbird1333) blijkt al wekenlang op 1.85v te draaien (ooit eens bezig geweest met proberen verder te clocken, daarna voltage niet meer teruggezet...) niks aan de hand, kunnen ze prima hebben.

• eX0duS
En hierom: [topic=337128/1/50]

Wil ik hem stiekem wel eens naar de 933 zetten... >:) Kan je proc stuk gaan, doordat je een te hoog voltage kiest? :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Nee, je zult hem nog naar 1.9V kunnen zetten. Maar je levens duur van je proc is wel korter. O dat boeid ... in tussen heb je dan wel een andere Pc :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

kan makkelijk ik heb mijn bus verhoogd en de multipl.
en de Vcore op 1,85 en nu draait hij op 945 ofziets >:)
Eerst had ik hem op 966, dat liep ook wel :P check mijn specs..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Te hoge Vcore KAN je cpu slopen ja, kans dat het met je duron gebeurt is klein maar het kan wel.

• eX0duS
Ok, als ik hem naar 933 zet, dan word het 7*133 ben ik bang, want ik heb niks met die bruggen gedaan...
Kan mijn AGP bus etc. dit geweld allemaal wel aan? :)

• eX0duS
Ik heb er BTW nu zo'n cheap-ass coolermaster koeler op zitten, een best kleine eigenlijk, ik had er eerst een Chrome Orb op zitten, maar die koelt hetzelfde als de coolermaster die ik nu heb, alleen de CM is stiller... De proc word nu niet heter dan 50 graden in elk geval... :)

Verwijderd

De AGP bus gaat dan niet op 133 lopen hoor!!!! Aleen de FSB doet dat. |:(

• eX0duS
Op zaterdag 01 december 2001 22:35 schreef JimmyPopAli het volgende:
De AGP bus gaat dan niet op 133 lopen hoor!!!! Aleen de FSB doet dat. |:(
Dat weet ik, maar volgens mij gaat er ook het een en ander omhoog, als ik de FSB omhoog zet, want in de BIOS staat er zo'n melding dat vanaf 120 mhz FSB de AGP bussnelheid 2/3 ofzoiets er van word, jah ik heb nu niet de bios voor me neus, dus ik weet niet precies wat de melding is, maar ik vroeg me af of hij die 133 mhz wel trekt, want volgens mij zitten de harde schijven op de PCI bus, en die hangt ook weer samen met de FSB speed enzo... :)

Verwijderd

Ja maar die kunnen een paar MHZ meer wel hebben hoor, het boeit een stel HD's niet omdat die niet met de snelheden temaken krijgen, aleen het kaartje doet dat. En een AGP kaart die merkt er ook weinig van (behalve een tikkie hogere 3DMarkt score wellicht >:)).

• eX0duS
Ik ga het nu proberen... >:)
Ik kom dadelijk terug om te vertellen of het werkte of niet... :9

Verwijderd

Ik weet de uitslag al ;)

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 22:46 schreef het_beest het volgende:
Ik ga het nu proberen... >:)
Ik kom dadelijk terug om te vertellen of het werkte of niet... :9
als je je FSB op 133 zet dan gebeurd er niets met je PCI of AGP: die blijven gewoon op hun originele snelheid draaien.. alleen bij FSB waardes anders dan 100/133 dan zullen ze sneller gaan draaien...

• eX0duS
Het lukt dus niet... :(
De eerste keer dat ik boote met 933 werkte hij wel, toen ging ik weer naar de BIOS, herstartte weer, en toen alleen maar een zwart scherm, ik dus weer ff resetten met INSERT ingedrukt en hij werkte weer.

Ik krijg mijn voltage helaas niet hoger dan 1.85 dus dat is het niet, zou ik lager moeten proberen dan?

En daarna heb ik nog 130*7 geprobeerd, maar toen maakte me comp allemaal rare geluiden, dus piepjes hoog en laag enzo, het klonk niet gezond in elk geval...

Wat nu? :?

Verwijderd

Nu? Nou, ik snap het niet helemaal, zou gewoon moeten werken, zwakke voeding misschien? Anders zou ik gewoon 993 bij 1,80 of 1,75 V proberen want zo snel moet hij makkelijk kunnen.

• eX0duS
Ik heb BIOS rev. 1007, ik weet niet of het daar aan ligt... Hmz, ik ga eens proberen op een lager voltage... :)

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Kan een Duron FSB 133 wel aan :? Mijne wil namelijk niet over de 100.

Verwijderd

euh....ja....zelfs 150mhz

• eX0duS
Hij doet echt vaag zeg, ik vraag me af of het niet aan de BIOS revisie ligt...
Nml, ik heb hem net op 825 en 875 gehad, op voltages 1.7 en 1.75, en hij hangt zelfs in de BIOS, er komen allemaal rare tekentjes op het scherm, en dan hangt de BIOS. Dan start ik opnieuw op, en dan zegt de BIOS dat hij in safe mode staat...

Wat kan hier het probleem zijn?
Ik krijg hem dus voor geen meter stabiel, en 1.75 volt lijkt mij eigenlijk wel genoeg voor 875 mhz, of ligt dit nu aan mij? :?

/edit Hier klopt ook iets niet lijkt het wel, want het voltage staat steeds op 1.85 volt, terwijl ik in de BIOS "auto" aanzet, dus dan zou hij er 1.6 van moeten maken... :? erg wazig allemaal, ik denk dat ik BIOS rev. 1006 er op zet, en dan even opnieuw proberen... :)

/edit 2 Er is trouwens nu ook een BIOS rev. 1008 beta uit, misshien is dat een optie... :?

Verwijderd

Voeding kan het probleem zijn... hoeveel watt heb je?

• eX0duS
Op zaterdag 01 december 2001 23:23 schreef JimmyPopAli het volgende:
Voeding kan het probleem zijn... hoeveel watt heb je?
250 watt... Dat lijkt me voldoende eigenlijk...

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEE.... je moet 300 hebben!!!

• eX0duS
Op zaterdag 01 december 2001 23:27 schreef JimmyPopAli het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEE.... je moet 300 hebben!!!
Nee, dat geloof ik niet, want ik kan er bij mij een Athlon en al inproppen en dan werkt het nog... Nee, die voeding is hoogstwaarschijnlijk niet het probleem... :)

Verwijderd

Das dikke boel!!!!!!!!!!!

ik heb zoveel stuf erinhangen en een Aopen Hq45 midi tower met 250 watt voeding en alles draait als een engeltje 8-)

• eX0duS
Zo, ik heb mijn BIOS even terug geflashed, ik ga nu opnieuw proberen hoe ver ik hem geklokt krijg... >:)
(Hopen dat ik niks sloop... :( )

• eX0duS
Hmz, hij ligt een beetje vaag te doen met het voltage... :(
Ik kan hem op user-define zetten, en dan op 1.7 volt, maar hij blijft gewoon op 1.6 staan... :?
Ik vind dit echt wazig, want ik heb mijn proc al eens eerder proberen te klokken, en toen lukte het wel... Misschien had ik toen ook een andere BIOS revisie ofzo...

Maar toen ik net Windows XP opstartte, zei hij dat hij mijn local user profile niet kon vinden... :?
Dus volgens mij is er iets brak geworden op die schijf ofzo, door dat overklokken... :(

Maar goed... Iemand nog suggesties? :)

/edit Krijg nou de tering, ik heb mijn proc weer terug gezet op zijn normale voltage en FSB enzo, en nu staan mijn Windows settings weer wel goed... :?

/edit2 En nu zakt mijn pet helemaal af, want nu heb ik het voltage op "auto" gezet, en nu is het weer 1.7, terwijl het 1.6 moet zijn... Ik snap er geen zak meer van, wat doe ik toch fout???? :?

• eX0duS
Oh wacht, ik zie nu dat het standaard voltage 1.7v is... Hmz... Wat moet ik nu doen? ff 7*120=850 proberen, op 1.8v ofzo? Damn, klokken zo laat op de avond nog... Je moet er maar op komen... :7

• eX0duS
Zo, hier ben ik weer, ik ga weer verder proberen over te clocken, heeft iemand nog suggesties? :9

Verwijderd

Nou echt wel Socket a en dan vooral de Athlon hebben echte een 300 Watt Voeding nodig.
Tenminste zo heb ik het altijd begrepen

• eX0duS
Op zondag 02 december 2001 11:38 schreef scollon het volgende:
Nou echt wel Socket a en dan vooral de Athlon hebben echte een 300 Watt Voeding nodig.
Tenminste zo heb ik het altijd begrepen
Nee dat klopt niet... Ik heb mijn proc al eens eerder proberen te klokken, en dat verliep gewoon goed, alleen hij gaaf BSOD's enzo, maar ik had toen het core voltage nog niet aangepast. Maar een 250w voeding is meer dan voldoende, en trouwens, ik heb een Duron, geen Athlon... :)

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op zondag 02 december 2001 11:41 schreef het_beest het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet... Ik heb mijn proc al eens eerder proberen te klokken, en dat verliep gewoon goed, alleen hij gaaf BSOD's enzo, maar ik had toen het core voltage nog niet aangepast. Maar een 250w voeding is meer dan voldoende, en trouwens, ik heb een Duron, geen Athlon... :)
Ja dat lukt wel. Maar als de 5 volt rg lag kokmt te zitten dan moet je gaan uitkiijken. En een goeide 230 watt voeding kan wel wat meer aan hoor.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 23:30 schreef twakker het volgende:
Das dikke boel!!!!!!!!!!!

ik heb zoveel stuf erinhangen en een Aopen Hq45 midi tower met 250 watt voeding en alles draait als een engeltje 8-)
Ja, maar een lekker brandertje erbij, je proc 200 mhz eroverheen, beetje koeling, en daar gaat je stabiliteit, ik heb een TBird 1400@1600@1,825, dat trekt-ie net, als ik over de 1700 ga denk ik niet meer dat-ie het doet.
Op zaterdag 01 december 2001 23:25 schreef het_beest het volgende:

[..]

250 watt... Dat lijkt me voldoende eigenlijk...
Ik zou toch eens met MBM 5 ofzow je voltages in de gaten houden, meer als 0,2 V eronder is niet goed meer geloof ik... Kan ook 0,5 zijn :?

• eX0duS
Jah ik heb hier die Asus Probe, en die geeft van de vage waardes aan, ik weet ook niet of dat klopt, maar ipv 1.7v staat er 1.68v bijvoorbeeld... en ipv 3.3v staat er 3.472v dusseh... :)

• eX0duS
Dit is gewoon te wazig zeg: hij staat nu op 840 mhz, op 1.8 volt... En zelfs nu loopt ie vast.
Op 7*130 boot ie al niet eens meer... :(
op 7*125 nog wel... Hoger kom ik gewoon niet, ik snap er geen zak van, en ik kan het voltage verhogen en verlagen wat ik wil, het maakt geen zak uit... En als ik in de BIOS het voltage op 1.8 zet, staat hij in windows ineens weer op 1.6v, terwijl standaard 1.7 is...

Nu heb ik hem op "auto" gezet in de BIOS, en nu staat het voltage op 1.7, jah ik geloof niet dat dit stabiel is, maar ik ga het gewoon even proberen... >:)

Volgens mij is er iets gaar aan mijn systeem... :(

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Misschien dat je geheugen t niet aan kan?

Verder, moet een 250W voeding wel voldoende zijn (300W was vooral nodig bij de oude Athlon).
En een Duron kan meer dan 2,8 Volt hebben... >:) :D

Verwijderd

Hoe warm word je proc. als je hem het hoogst tot nu toe hebt overgeclockt?

• eX0duS
Op maandag 03 december 2001 09:51 schreef twakker het volgende:
Hoe warm word je proc. als je hem het hoogst tot nu toe hebt overgeclockt?
Standaard word ie zo'n 50 graden na een kwartier UT-en en, overgeklokt (840) word ie 55 graden, maar hij loopt ook vast, op welk voltage ik hem ook zet...

Raar, want ik heb hem al eens eerder geklokt, en toen had ik nergens last van, meen ik me eigen te herinneren...

maar bij 875 wil de pc nog wel eens ooit booten, soms, maar bij 900 al niet eens meer, en bij 126 mhz FSB ook al niet meer... :(

Is een multiplier tweak een optie? Is het dan logisch dat je hoger kan klokken, of is dat niet zo? Want misschien is de FSB wel het probleem, ik weet ook niet... Ik heb wel een KT133a chipset, dusseh... :)

Verwijderd

In theorie moet je de FSB net boven de 133 zetten, niet er net onder. Dat komt omdat de PCI bus bij lager dan 133 vreselijk wordt overgeklokt in snelheid. Dat het bij jou anders schijnt te willen is best wel knetter eigenlijk.

Verder, alle Durons 700 en hoger hebben een standaard VCore van 1.60 volt, wat op de sensors van het moederbord best 1.68 kan worden, dat is ok.

In principe kan een 250 watt voeding wel genoeg zijn, maar het geniepige zit 'um in het draaien met een hoge VCore waarde, vanaf 1.80 dus gaat het mis.

Ik moest indertijd voor een Duron 600@1000 en 1,85 VCore naar een sterkere voeding dan een (goedkope) 300 watter. Anders was de boel niet stabiel te krijgen boven de 950/980 Mhz. (Ik moest naar een Enermax 431 watt.. )

Moraal van het verhaal, probeer eens 9x100 bij 1,75 VCore in te stellen. Zet de VI/O even niet hoger dan 3.30 of 3.40.

Misschien helpt dat dan. En hou eens de 5 Volt waarde in de gaten, dat is een aardige indicatie of de voeding het trekt. Die waarde hoort boven de 4,75 te blijven.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 10:02 schreef het_beest het volgende:

[..]

Is een multiplier tweak een optie? Is het dan logisch dat je hoger kan klokken, of is dat niet zo? Want misschien is de FSB wel het probleem, ik weet ook niet... Ik heb wel een KT133a chipset, dusseh... :)
Correct ;)

Verwijderd

Mijn Duron 750 loopt met een Vcore van 2,05 V op 1050 Mhz.

Alles werkt nog ;)

• eX0duS
Volgens mij is mijn systeem gewoon brak, hij loopt overigens als een zonnetje, loopt nooit vast eigenlijk, totdat ik hem ga overklokken, dan wel... :(

Dan ga ik proberen om te MP te tweaken, iemand een idee hoe ik dat het makkelijkst kan doen, ik heb niet zo'n vaste hand, dus houd daar even rekening mee... :)

Verwijderd

als je em op 133 mhz laat draaien zal je snelheid van AGP en PCI wel degelijk omhoog gaan. Bij 133 mhz word je AGP-bus al 83 mhz, wat je videokaart of onstabiel of mol (kan) maakt. het zelfde geld voor PCI (kweet alleen niet hoe hoog die dan wordt). Je systeem kan dan behoorlijk onstabiel worden.
Op zaterdag 01 december 2001 22:48 schreef Leipo het volgende:

[..]

als je je FSB op 133 zet dan gebeurd er niets met je PCI of AGP: die blijven gewoon op hun originele snelheid draaien.. alleen bij FSB waardes anders dan 100/133 dan zullen ze sneller gaan draaien...

Verwijderd

O,
dat ding is nog niet unlocked ? Vandaar dat de instellingen veranderen niet wil.

Heb je [topic=324186/1/50] al bekeken ? Staat veel info in.

//edit
PS deze ook maar : [topic=230704/1/50]

• eX0duS
Op maandag 03 december 2001 10:52 schreef BLuPPiE het volgende:
als je em op 133 mhz laat draaien zal je snelheid van AGP en PCI wel degelijk omhoog gaan. Bij 133 mhz word je AGP-bus al 83 mhz, wat je videokaart of onstabiel of mol (kan) maakt. het zelfde geld voor PCI (kweet alleen niet hoe hoog die dan wordt). Je systeem kan dan behoorlijk onstabiel worden.
[..]
Als ik er een Athlon met 266 FSB er in prop, loopt de FSB toch ook op 133 (jah 2*133) dus dan zou de PCi bus enzo toch ook zo hoog lopen, dus volgens mij klopt dat niet helemaal... :)

• eX0duS
Trouwens, hebben de meeste tweakers hier, hun Duron geunlocked, of hebben sommige hier hun Duron ook geklokt dmv. de FSB?
Want ik snap niet waarom ik mijn Duron niet op een fatsoenlijke snelheid kan krijgen met de FSB te klokken... :(
Wat een k*t systeem... :(
Maar jah, ik ga maar proberen om hem te unlocken dan, misschien dat dat helpt, of nog beter, ik koop een fatsoenlijke Athlon processor, een XP ofzo... :9

Verwijderd

IK zou hem zekerz!!! eerst unlocken (zie FAQ)
En misschien kan je duron gewoon niet ver overgeclockt worden. Wel weinig die 850 maarja welk nummer staat er trouwens op de core?

• eX0duS
Op maandag 03 december 2001 11:29 schreef twakker het volgende:
IK zou hem zekerz!!! eerst unlocken (zie FAQ)
En misschien kan je duron gewoon niet ver overgeclockt worden. Wel weinig die 850 maarja welk nummer staat er trouwens op de core?
AKCA (ehm of ACKA) 700 mhz, 1999... :)

Verwijderd

Das snel!! :* (woon je op je topic :) )

euh ja iemand verstand van die! core? en tot waar die kan?

• eX0duS
Op maandag 03 december 2001 11:31 schreef twakker het volgende:

euh ja iemand verstand van die! core? en to waar die kan?
Zover ik weet heb ik in principe een heel goede core, ik geloof tenminste dat dit een van de beste core's is om te hebben, maar jah hij doet zo gaar eigenlijk.. :(
Kan ik hem met de MP te veranderen verder overklokken, in principe? :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 11:31 schreef twakker het volgende:

euh ja iemand verstand van die! core? en tot waar die kan?
Mhh,
ik denk dat dit 1 van de eerste Duron 700 Mhz cores is ? Die waren niet zo best over te klokken vrees ik, meestal niet boven de 850 .... :'(

Tijd voor een CPU upgrade, een TB 1333 wordt nu lekker goedkoop zolang ze nog volop in voorraad zijn bij de winkels :D .

(Ik denk dat een XP draaien op een bord met de KT133A chiposet een grote gok is, dat wil mij te vaak niet lekker..)

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik had een AKCA Duron-650, die op 1066 stabiel liep. Dit was met waterkoeling en een Voltage van 2 Volt.
Hij kon waarschijnlijk nog wel hoger, maar helaas was ie kapot voor ik dat kon testen...

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:10 schreef RUXperienced het volgende:
Ik had een AKCA Duron-650, die op 1066 stabiel liep. Dit was met waterkoeling en een Voltage van 2 Volt.
Hij kon waarschijnlijk nog wel hoger, maar helaas was ie kapot voor ik dat kon testen...
Ja,
maar dat was niet een Duron 700.

De hele 600/650 serie stond bekend als magnifieke overklokkers. Vooral de AKBA serie.

Bij de 700 lag dat een pietsie anders.

Verwijderd

mijn duron 750 is ook een AKBA, die moet de 1100 Mhz wel halen.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 11:32 schreef het_beest het volgende:

[..]

Zover ik weet heb ik in principe een heel goede core, ik geloof tenminste dat dit een van de beste core's is om te hebben, maar jah hij doet zo gaar eigenlijk.. :(
Kan ik hem met de MP te veranderen verder overklokken, in principe? :)
Schaf eerst eens een andere koeler aan.. en dan verder OCen..
Met een cpu die std al 50 graden na UT wordt, kun je natuurlijk niet best overklokken. Echt stressed komt er vaak nog 3 a 4 graden boven op bij slechte koelers..
Dus bij een niet overgeklokte duron700 zit je al op 53 a 54 graden stressed. Op std voltage!! VOltage en Mhz omhoog kan dan ook nooit resulteren in een stabiel systeem..

Verwijderd

Wat een dramatopic dit. Lees eerst ff de faq ofzo. Denk dan aan

- Koeling (je temps zuigen)
- Voeding: "ik weet zeker dat 250W genoeg is" Waar baseer je dat op, man?!? Die voeding kan wel een jakkietakkie zijn met 10A op 5V.
- Je weet het verschil niet tussen 100/66/33 en 133/66/33 en de consequenties van het apparaat op FSB 132 zetten oid.
- Je cas3 geheugen op cas2 @ 145 MHz wil misschien ook wel niet?

Draai maar lekker op default, dan komt het wel goed...

[Wat vind ik ook alweer van mcse :r ]

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:57 schreef NoStra het volgende:

[..]

Met een cpu die std al 50 graden na UT wordt, kun je natuurlijk niet best overklokken.
Het is een Asus A7V133 plankje. Grote kans dus dat die 10 graden overdrijft, zoals gewoonlijk.

MrK->
De Duron 700 is bekend om het slechte overklokken.
( 700<>750 ;) )

• eX0duS
Wat heeft MCSE nou weer met dit te maken? :?
Verder heb ik gewoon een Pro-V voeding en die zijn goed, punt uit, er zullen best betere zijn, maar deze is voorlopig goed zat.
Mijn geheugen heb ik al lang overgeklokt, dat werkt gewoon goed, m'n pc loopt nooit vast... (nou jah, bijna nooit ;) het blijft Windows natuurlijk... :P)
Ik heb nog zo'n gare Chrome Orb liggen, die heb ik er af gehaald, nu zit er dus zo'n cheap-ass coolermaster koeler op, is ie tenminste een beetje stil... :)

Ik probeer hem nog ff met de MP te klokken, en als dat ook niet goed werkt, koop ik gewoon een andere CPU, en dan ga ik die overclocken ofzo, ik bedoel, zo'n Athlon XP is toch ook best te tweaken, of niet? :7

Of een AMD Duron 1ghz, want die heeft toch die nieuwe core? :)

Maar eerst probeer ik nog ff het uiterste uit mijn 700mhz Duron te halen... >:) Hij zal het warm krijgen... :)
Pagina: 1