Zijn Philips monitoren erg "krasgevoelig"?

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Ik heb net een Philips 201B gekocht (de 'oude' versie, niet de 201B10).
Nu lees ik allemaal spookverhalen van krasgevoelige monitoren/coatings en de nasleep daarvan.
Nu wilde ik weten of ik constant in "Kill-mode" moet blijven aangezien die monitor me behoorlijk wat geld heeft gekost (voor mij dan, ;) )

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn alle monitoren krasgevoelig. Als je er te hard langsheen gaat met scherp/hard voorwerp zal er wel een kras op komen ja.

En waarom zou je niet altijd voorzichtig met je monitor doen ? Als je weet dat ie minder krasgevoelig is, ga je er dan ruwer mee om ?

Verwijderd

Velen zeggen dat zelfs met een stoffen doek er krassen in kunnden komen , maar das volgens mij bullshit . Mijn VMP411 heeft nog niet 1 kras , en dies al heel wat getransporteerd (in de doos of course) . Kuisen doe ik met een zakdoek , badstof heeft haartjes en is dus ruwer

• Mad_Demon
Op zaterdag 01 december 2001 21:56 schreef Access het volgende:
Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn alle monitoren krasgevoelig. Als je er te hard langsheen gaat met scherp/hard voorwerp zal er wel een kras op komen ja.

En waarom zou je niet altijd voorzichtig met je monitor doen ? Als je weet dat ie minder krasgevoelig is, ga je er dan ruwer mee om ?
Nou, ik las dat bij het verwijderen van vingervlekken de coating van sommige monitoren weg werd gewreven.
Dus om vingervlekken te voorkomen moet ik alert blijven (cup-a-soup misschien? :) ).
Ik wilde dus weten of dat bij mijn monitor ook nodig is.

• Mad_Demon
Zijn Philips monitoren net zo krasgevoelig als de Iiyama's?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik heb een Philips 109P :9~ en ik kan niet echt zeggen dat ik er zuinig op ben. Als ik hem ergens mee naar toe neem, dan gaat ie gewoon hup op de achterbank van de auto, enz. Maar er zit (nog) geen enkele kras op (laat ik het afkloppen). Bij mijn oude Iiyama pro410 zit dat echter wel :(

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:24

Wimmel

Hello

Ik heb een Philips 107b voor iets langer dan een jaar.
Ikzelf ben er redelijk zuinig op, helaas denken mijn vrouw en kinderen regelmatig dat het een touch screen is.
Schoonmaken doe ik met van die anti-statische schoonmaakdoekjes speciaal voor monitoren en tot nu toe heb ik nog geen krasjes / coating problemen.

Helaas weet ik uit ervaring dat glassex absoluut de pest is voor de coating van je monitor.

[off topic]
Iemand nog interesse in een IBM P70 17" monitor zonder coating |:(
[/off topic]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Pagina: 1