Toon posts:

[DHTML] is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xtentic/test.jpg

om van deze rondjes te maken, wanneer je er met de muis over heen gaat dat die rondje dan naar de voorgrond komt en dan bv een text/link er op komt?

/me zou dit graag zien :)

Of zou ik meerdere plaatjes moeten gebruiken (rondjes) (1 met text en 1 zonder text) en dan mouse over's moeten doen?

Tnx...

Verwijderd

Kan wel, maar is het makkelijk? Ik denk het niet.

Kun je beter met Flash doen denk ik.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Is toch niet al te ingewikkeld als je met meerdere layers werkt?

De vos loopt door het bos.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Precies, met transparente layers np.

Verwijderd

Topicstarter
layers?

div? :D en flash is geen optie, daar ben ik 1001x n00b in :)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Kheb geen idee hoe je die rondjes moet maken, maar idd.. met divs/layers is het geen probleem om ze achter elkaar te laten verdwijnen .. gewoon met z-index en wat leuke variabelen kom je een heel eind ..

Maak dér gewoon wat leuks van.. gebruik je fantasie

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx, ik ga er mee spelen :)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 21:41 schreef Cheatah het volgende:
Kan wel, maar is het makkelijk? Ik denk het niet.
valt reuze mee, gewoon de z-index (rondjes) en de zichtbaarheid (links) via onmouseover aansturen, als je je een beetje in javascript verdiept kom je al een heel eind

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

idd gewoon elk rondje in een layer zetten, alleen met onmouseover ben je er dan nog niet; een layer is een rechthoek, dus als je over de layer gaat betekent dat nog niet dat je ook over het rondje heen gaat (laat staan het zichtbare deel van het rondje). Dit vergt dus wat rekenwerk.

Intentionally left blank

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 00:08 schreef nelis het volgende:

valt reuze mee, gewoon de z-index (rondjes) en de zichtbaarheid (links) via onmouseover aansturen, als je je een beetje in javascipt verdiept kom je al een heel eind
Ik denk dat je een enorm lelijk effect krijgt omdat je anti-aliasing niet zal werken. Bij nader inzien is het inderdaad wel goed te doen, maar wordt het ook mooi?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even een opzetje gemaakt met simpele plaatjes, maar moet zeggen dat het effect toch wel aardig is. Als je de plaatjes wat aanpast denk ik dat je er wel bent.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Whow, :D, dit ziet er wel erg goed uit :D...

Tnx m8t, ik ga er gelijk mee spelen

/me was gisteren tot 2 uur bezig met info over Z-index aan het zoeken/lezen :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Op zondag 02 december 2001 10:52 schreef Cheatah het volgende:
Ik denk dat je een enorm lelijk effect krijgt omdat je anti-aliasing niet zal werken. Bij nader inzien is het inderdaad wel goed te doen, maar wordt het ook mooi?
Nog nooit van PNG gehoord :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 19:11 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Nog nooit van PNG gehoord :?
:? wat heeft dat er nu weer mee te maken?

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 19:19 schreef Xtentic het volgende:

[..]

:? wat heeft dat er nu weer mee te maken?
PNG ondersteunt meerdere opacitywaarden in 1 afbeelding

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee ik zou voor zo'n afbeelding niet met layers gaan werken: is waarschijnlijk een zware klus, weinig 'scalable', browser-incompatible (msie's filters).

ook PNG-24 (met een eigen alpha-layer) wordt lang niet goed ondersteund, bv. door msie niet goed; SVG zou een idee zijn, maar dat loopt via een plugin (tenzij je croczilla draait) evenals Flash.

als ik het eenvoudigst zou denken, denk ik aan: slicen.
maak in photoshop een afbeelding met een aantal lagen, als je nu juist de stukken waar de cirkels overlappen apart snijdt, en juist van de overlappende stukken twee slices bewaart (gebruik in je slicing tool daarvoor gewoon onmouseover-lagen), een met laag A boven en een ander met laag B
Dan kun je deze makkelijk wisselen (dmv een simpel image-swap scriptje) waarmee je het effect creeert dat de ene cirkel boven de andere komt te liggen.

alles kan je dan gewoon in een tabel zetten, hooguit de tekst in lagen hieroverheen, of anders de tekst juist in de tabel-cellen plaatsen en de afbeeldingen toepassen in de achtergrond.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
MMM dat is helemaal zo, maar dan heb je best wel veel plaatjes, dus veel bandwidth en dat is weer minder leuk voor 'modem inetters ;)'

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 22:36 schreef Xtentic het volgende:
MMM dat is helemaal zo, maar dan heb je best wel veel plaatjes, dus veel bandwidth en dat is weer minder leuk voor 'modem inetters ;)'
Nee hoor, de tweede oplossing is zelfs sneller en kwa plaatjes maakt het geen verschil...
Pagina: 1